abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133259481
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoor :P
Dan belt hij maar zo'n 65+ taxi. Risico op rollatorwielen tussen de spoorstaven is sowieso veel te groot.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 18:53:01 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133259767
zou Wilma het echt menen?
quote:
Mansveld: "NS moet zich binnen vijf jaar verbeteren"

Als de NS zijn prestaties op de HSL-lijn en het gewone spoor niet verbetert, dreigt de regering andere vervoerders toe te laten op delen van het Nederlandse spoor. Dat valt te lezen in een brief die staatssecretaris Wilma Mansveld de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Mansveld zond de Kamer gisteren de conclusies van een eerste onderzoek naar de wens van de Europese Commissie om het spoor verder te liberaliseren. Aan het slot van haar begeleidende brief laat de staatssecretaris doorschemeren dat de toekomst van het spoor na 2025 afhankelijk is van de manier hoe de NS de komende vijf jaar zal presteren.

Ook de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) gisteren een onderzoek gepubliceerd naar de marktwerving op de spoor. Nu zijn alleen kleinere trajecten in de noordelijke, oostelijke en zuidelijke provincies in handen van andere vervoersmaatschappijen dan de NS. Beide rapporten concluderen dat meer er door marktwerving meer concessies op het spoor mogelijk zijn, door het in drie tot vier gebieden op te knippen, wat voor de reiziger voor- én nadelig kan zijn.
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133259999
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?

[..]

http://www.treinenweb.nl/news/3642
Lekker lullen. Over 5 jaar zit Wilma er toch niet meer. Gaan we het weer helemaal anders doen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133260030
NS denkt "binnen vijf jaar is Wilma allang weer verdwenen, na ons de zondvloed".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 14 november 2013 @ 19:00:14 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133260060
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?

[..]

http://www.treinenweb.nl/news/3642
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.
pi_133260125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.
En al zit ze er wel, dan mag het over vijf jaar óók niet van Jeroen. Of Jeroen2. Of 3.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133260229
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?

[..]

http://www.treinenweb.nl/news/3642
Die brief is nog niet op rijksoverheid.nl te vinden, dus ik wacht af.
Mocht ze het menen, goede zaak. Wat je er als reiziger uiteindelijk van merkt? Meer speling om vertragingen te voorkomen.
pi_133260326
'Als' en 'dreigt', niks aan het handje dus voor NS, het kan toch alleen maar beter worden qua prestaties.
pi_133260336
3 groepsoproepen van de treindienstleider achter elkaar op Groningen.
Topdrukte :')
pi_133260386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
'Als' en 'dreigt', niks aan het handje dus voor NS
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133260419
MONO! WAKKEBLIJFE! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133260534
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".
En "coulant" :Y.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 14 november 2013 @ 19:13:18 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133260630
quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

En "coulant" :Y.
En "acceptabel".
pi_133261032
Of het staat er gewoon niet, het gaat in de brief namelijk over een review van de gevolgen van de decentralisatie die gepland staat voor 2019. Zie http://www.rijksoverheid.(...)-eu-spoorpakket.html
pi_133261062
Vanavond, Nederland van Boven.
http://www.tvgids.nl/arti(...)and_vanuit_de_lucht/

Reizen
Met wildroosters en ecoducten probeert de mens de dieren in het wild zo veel mogelijk tegemoet te komen. Zelfs op het vliegveld staat een valkenier klaar om aanvaringen met vogels te voorkomen. Nederland heeft een goede reputatie als het gaat om vervoer en logistiek. Er wordt hard gewerkt om het reizen voor mens en dier zo aangenaam mogelijk te maken. Maar wat gebeurt er als de aangelegde systemen haperen?

Wellicht dus ook over het spoor, maar dat weet ik niet ;)
  donderdag 14 november 2013 @ 19:43:14 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133261842
Er is weer een nieuwe *O*

pi_133261989
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
Er is weer een nieuwe *O*

Wtf :')
pi_133262310

Resultaat van een middagje skinnen voor MSTS. :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 19:54:34 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133262316
En we hebben er weer een excuusje bij: http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)Utrecht-Leiden.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 november 2013 @ 19:54:35 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133262322
Over de proef in België om met speciaal aangepaste M6-rammen 200 km/h te gaan rijden in de IC Eupen - Oostende in de spits. NMBS wilde met vaste stammen van 10 rijtuigen gaan werken, maar inmiddels is dat plan alweer aangepast. Nu komen er diverse reserve-rijtuigen, en als er één rijtuig onderhoud nodig heeft, kan die ingewisseld worden.
Maar de rijtuigen die 200 km/h kunnen gaan ook meerijden in de overige M6-stammen, en zijn het dus reserverijtuigen die je eerst uit een andere stam moet zien te krijgen.

Ik voorzie dus al dat er straks (reserve)rijtuigen tekort komen voor 200 km/h om een defect rijtuig te gaan vervangen.
pi_133262391
Niet dat dat zo'n probleem is met zulke debiel lange stops in Liège en Leuven om het dienstregeling technisch op te vangen als die dingen niet over de L2 gaan. :')
  donderdag 14 november 2013 @ 19:56:21 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133262393
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er weer een excuusje bij: http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)Utrecht-Leiden.dhtml
Inmiddels doet die IC ook regelmatig op spoor 4 keren, want spoor 2 kon je niet met lange treinen staan. Toen zij ineens met maximaal VIRM6 / ICM7 kon rijden bleek dat er nog meer capaciteit tekort kwam.
Nu wordt er met (voor zover ik weet) met VIRM8 / ICM8 gereden. Maar ineens een los viertje waar een VIRM8 hoort, dat komt nog wel eens voor ...
  donderdag 14 november 2013 @ 19:58:16 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133262455
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:56 schreef Sandrvich het volgende:
Niet dat dat zo'n probleem is met zulke debiel lange stops in Liège en Leuven om het dienstregeling technisch op te vangen als die dingen niet over de L2 gaan. :')
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.
Het grote probleem waar NMBS meezit is dat het in- en uitstappen in de spits bij I11 veel te lang duurt. En daardoor hebben ze in de dienstregeling lange stops opgenomen, maar dat is nog te kort.
pi_133262557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.
Het grote probleem waar NMBS meezit is dat het in- en uitstappen in de spits bij I11 veel te lang duurt. En daardoor hebben ze in de dienstregeling lange stops opgenomen, maar dat is nog te kort.
Die lange stops zijn op de verkeerde plaatsen, 7 minuten in Luik en Leuven vanuit Eupen en daar stapt geen hond uit. :') In Brussel staan ze bij ieder station maar 1 minuut, terwijl daar 90% van de passagiers de trein in of uit moet 8)7
  donderdag 14 november 2013 @ 20:02:07 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133262590
Ja, "maar anders past het niet" enzo. Moeilijk. Nu dus een proef met M6. Benieuwd of dat verbeterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')