Dan belt hij maar zo'n 65+ taxi. Risico op rollatorwielen tussen de spoorstaven is sowieso veel te groot.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoor
http://www.treinenweb.nl/news/3642quote:Mansveld: "NS moet zich binnen vijf jaar verbeteren"
Als de NS zijn prestaties op de HSL-lijn en het gewone spoor niet verbetert, dreigt de regering andere vervoerders toe te laten op delen van het Nederlandse spoor. Dat valt te lezen in een brief die staatssecretaris Wilma Mansveld de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Mansveld zond de Kamer gisteren de conclusies van een eerste onderzoek naar de wens van de Europese Commissie om het spoor verder te liberaliseren. Aan het slot van haar begeleidende brief laat de staatssecretaris doorschemeren dat de toekomst van het spoor na 2025 afhankelijk is van de manier hoe de NS de komende vijf jaar zal presteren.
Ook de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) gisteren een onderzoek gepubliceerd naar de marktwerving op de spoor. Nu zijn alleen kleinere trajecten in de noordelijke, oostelijke en zuidelijke provincies in handen van andere vervoersmaatschappijen dan de NS. Beide rapporten concluderen dat meer er door marktwerving meer concessies op het spoor mogelijk zijn, door het in drie tot vier gebieden op te knippen, wat voor de reiziger voor- én nadelig kan zijn.
Lekker lullen. Over 5 jaar zit Wilma er toch niet meer. Gaan we het weer helemaal anders doenquote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
En al zit ze er wel, dan mag het over vijf jaar óók niet van Jeroen. Of Jeroen2. Of 3.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.
Die brief is nog niet op rijksoverheid.nl te vinden, dus ik wacht af.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".quote:Op donderdag 14 november 2013 19:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
'Als' en 'dreigt', niks aan het handje dus voor NS
En "coulant"quote:Op donderdag 14 november 2013 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".
Inmiddels doet die IC ook regelmatig op spoor 4 keren, want spoor 2 kon je niet met lange treinen staan. Toen zij ineens met maximaal VIRM6 / ICM7 kon rijden bleek dat er nog meer capaciteit tekort kwam.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er weer een excuusje bij: http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)Utrecht-Leiden.dhtml
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:56 schreef Sandrvich het volgende:
Niet dat dat zo'n probleem is met zulke debiel lange stops in Liège en Leuven om het dienstregeling technisch op te vangen als die dingen niet over de L2 gaan.
Die lange stops zijn op de verkeerde plaatsen, 7 minuten in Luik en Leuven vanuit Eupen en daar stapt geen hond uit.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.
Het grote probleem waar NMBS meezit is dat het in- en uitstappen in de spits bij I11 veel te lang duurt. En daardoor hebben ze in de dienstregeling lange stops opgenomen, maar dat is nog te kort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |