In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.quote:
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Lelijke oude ICEquote:Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijkquote:Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.
Siemens
Maak daar maar 30 van.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar we doen het niet want we falen lieverquote:
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we doen het niet want we falen liever
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen lerenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk isquote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Eckte zijlijnen ja..quote:Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Zaandam - Houtenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |