abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133230491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:12:05 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133231657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.
pi_133232099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Lelijke oude ICE :{w
pi_133232890
Intercity Direct, ik vind de naam wel oké. Het is niet bepaald fantasierijk, maar om nou nog een keer zoiets fancy's te proberen als Fyra is niet echt toepasselijk :P. Daarnaast is het op zich wel een leuke speling op de D-trein van vroeger. Misschien gaat het in de volksmond ook wel zo genoemd worden. De D-trein naar Breda bv.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:40:18 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133233119
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.

Siemens
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 21:49:45 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133233619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.

Siemens
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 21:58:07 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133234072
Nee, dat denk ik ook niet. Maar is doorontwikkeld op de Desiro UK.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:40:55 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland ook al een jaar of 15..
Maak daar maar 30 van.
pi_133236430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maak daar maar 30 van.
Maar we doen het niet want we falen liever O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:45:26 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar we doen het niet want we falen liever O+
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133236603
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 november 2013 @ 22:50:40 #87
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236735
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:51:26 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133236827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:53:29 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 22:56:31 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236966
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:58:51 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133237079
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:07:21 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133237490
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133237520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
Eckte zijlijnen ja..
pi_133237699
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
pi_133237725
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken.

De algemene houding van NS tegenover kritiek is "Kritiek hoeven we niet naar te luisteren want het is maar kritiek dus het is kritiek ja doei". En nu overdrijf ik niet, trouwens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133237914
Je gaat maar in een zwemband de oceaan over drijven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:18:56 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133238075
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
Zaandam - Houten
Schiphol - Zwolle (via de polder)

En ieder jaar verdwijnen er redelijk wat overwegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:22:37 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133238236
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 23:34:29 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133238896
Die is er nog, en tussen Rijswijk en Delft zit er ook nog eentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')