abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:30:39 #1
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_6055285
We kregen net de reclame-folders binnen...zijn ze gewoon verpakt in plastic!!
Is dat weer iets nieuws ofzo, en doen ze dat overal?? Vind het echt belachelijk, al die milieuvervuiling enzo. Het is toch helemaal niet nodig, waarom nou plastic er omheen??

Vroeg me af of dat in heel nederland is of alleen hier (Tilburg). Zijn er nog meer mensen bij wie de reclame in plastic verpakt is, en wat vinden jullie er nou van??
Ik vind het echt belachelijk gewoon...onnodig, geldverspilling, milieuvervuiling...

To infinity…and beyond!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:33:38 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_6055332
Zijn dat verschillende folders / afzenders in één plasticje??

Dan is dat een nieuwe actie van TPG-Post, want die verpakken vooraf de folders, zodat de PB er maar één in de bus hoeft te kieperen. Dat scheelt werk en geld,.. en daarom kosten postzegeld in Nederland nog steeds 80ct 39 ¤ct

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:34:58 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_6055351
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:33 schreef Peewee het volgende:
Zijn dat verschillende folders / afzenders in één plasticje??

Dan is dat een nieuwe actie van TPG-Post, want die verpakken vooraf de folders, zodat de PB er maar één in de bus hoeft te kieperen. Dat scheelt werk en geld,.. en daarom kosten postzegeld in Nederland nog steeds 80ct 39 ¤ct


Ja, folder van blokker, V&D, DA-drogist, Foonwinkel enz in 1 plasticje...maar vind het echt belachelijk. Eerst vouwden ze die toch gewoon in elkaar als 1 pakketje
To infinity…and beyond!
pi_6055375
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:30 schreef ivetje het volgende:
We kregen net de reclame-folders binnen...zijn ze gewoon verpakt in plastic!!
Is dat weer iets nieuws ofzo, en doen ze dat overal?? Vind het echt belachelijk, al die milieuvervuiling enzo. Het is toch helemaal niet nodig, waarom nou plastic er omheen??

Vroeg me af of dat in heel nederland is of alleen hier (Tilburg). Zijn er nog meer mensen bij wie de reclame in plastic verpakt is, en wat vinden jullie er nou van??
Ik vind het echt belachelijk gewoon...onnodig, geldverspilling, milieuvervuiling...


Bij ons was dat ook het geval gisteren.
Ik woon ergens in een dorp net onder Tilburg tegen Belgie aan
pi_6055380
1) het is milieuvriendelijk biologisch afbreekbaar plastic. Dat extra plastic levert zo'n marginaal kleine extra milieubelasting, naast die enorme stapel papier met inkt.
2) er ligt geen berg folders meer achter je deur. Je kunt bij thuiskomst gewoon naar binnen.
3) je pakt de pakketjes op en dropt ze in de daarvoor bestemde oudpapierdoos, het is wel eens moeilijker geweest.

Ga met je tijd mee

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:36:48 #6
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_6055381
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:34 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja, folder van blokker, V&D, DA-drogist, Foonwinkel enz in 1 plasticje...maar vind het echt belachelijk. Eerst vouwden ze die toch gewoon in elkaar als 1 pakketje


Dat deed de postbode zelf,.. maar dat in een plasticje duwen doet een apparaat. Ik las dat pas in het post-magazine,..

Als er maar een paar cent op te verdienen is, dan doet men 't tegenwoordig al. Milieu?? Nooit-van-gehoord.

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_6055387
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:34 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ja, folder van blokker, V&D, DA-drogist, Foonwinkel enz in 1 plasticje...maar vind het echt belachelijk. Eerst vouwden ze die toch gewoon in elkaar als 1 pakketje


Weet je wat een tyfuswerk dat is ...
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:37:31 #8
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_6055399
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:36 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Bij ons was dat ook het geval gisteren.
Ik woon ergens in een dorp net onder Tilburg tegen Belgie aan


[ot]
Goirle??
[/ot]
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_6055406
Gebeurt hier ook, maar dan alle folders afzonderlijk in een plastic zakje. Een ander deel wordt dan weer gewoon in de bus gegooid. Maar ik ben het helemaal met je eens dat dat milieuvervuilend is.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:38:37 #10
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_6055416
Folders worden niet bezorgd door de Postbode hoor, dus waarom je met verhalen over de prijzen van postzegels aankomt???

Trouwens is het helemaal niet nieuw ofzo, maar doen ze dat al een jaar of twee (bij mij in de buurt iig).
Waarom ze het doen is mij ook een raadsel.

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:40:34 #11
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_6055441
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:38 schreef CosmoKramer het volgende:
Folders worden niet bezorgd door de Postbode hoor, dus waarom je met verhalen over de prijzen van postzegels aankomt???
Oh neeh??
DUS WÉL!

* Peewee werkt zaterdags bij TPG en ziet dat zelf.
Bijvoorbeeld de Gamma-folder,..

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_6055444
Gatverdamme, alleen maar omdat het goedkoper is
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:42:26 #13
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_6055473
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:40 schreef Peewee het volgende:

[..]

Oh neeh??
DUS WÉL!

* Peewee werkt zaterdags bij TPG en ziet dat zelf.
Bijvoorbeeld de Gamma-folder,..


Dat is dan bij gebrek aan folderlopers.... dat kost namelijk zo verschrikkelijk veel meer voor dat bedrijf (in dit geval de Gamma). Lijkt me heel sterk dat ze dat zouden doen.

pi_6055481
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:40 schreef Peewee het volgende:

[..]

Oh neeh??
DUS WÉL!

* Peewee werkt zaterdags bij TPG en ziet dat zelf.
Bijvoorbeeld de Gamma-folder,..


* Speedener.nl werkt ook als zaterdag pb

en die pakketjes die in dit topic bedoelt worden zijn ongeadresseerd, maar idd alle ge-addresseerde huis aan huis MOET de TPG bezorgen dus ga niet de TPG de schuld geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Speedener.nl op 01-10-2002 12:43]

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:43:09 #15
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_6055486
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Gatverdamme, alleen maar omdat het goedkoper is
Maar wel elke keer om een tasje vragen als je wat koopt...

  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:43:26 #16
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_6055491
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:42 schreef CosmoKramer het volgende:

[..]

Dat is dan bij gebrek aan folderlopers.... dat kost namelijk zo verschrikkelijk veel meer voor dat bedrijf (in dit geval de Gamma). Lijkt me heel sterk dat ze dat zouden doen.


Worden normaal toch door 14-jarige jongetjes rondgebracht
To infinity…and beyond!
pi_6055497
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:43 schreef ivetje het volgende:

[..]

Worden normaal toch door 14-jarige jongetjes rondgebracht


Nee hoor, soms zit het gewoon bij de post.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:44:52 #18
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_6055508
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor, soms zit het gewoon bij de post.


Mja, dat was vandaag ook idd...maar vind het toch stom. Tss, overdrijven hoor met dat plastic
To infinity…and beyond!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:45:50 #19
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_6055526
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:42 schreef CosmoKramer het volgende:

[..]

Dat is dan bij gebrek aan folderlopers.... dat kost namelijk zo verschrikkelijk veel meer voor dat bedrijf (in dit geval de Gamma). Lijkt me heel sterk dat ze dat zouden doen.


Zie het zo,..

De folders die door de post bezorgd worden, leveren de post een x-bedrag op. Maar de pb moet toch bijna elke brievenbus met zijn post voorzien,.. dus waarom geen reclame erbij?
kost geen mankracht en levert wel geld op!!

quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:42 schreef Speedener.nl het volgende:

[..]

* Speedener.nl werkt ook als zaterdag pb

en die pakketjes die in dit topic bedoelt worden zijn ongeadresseerd, maar idd alle ge-addresseerde huis aan huis MOET de TPG bezorgen dus ga niet de TPG de schuld geven.


WIe doet dat dan??
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:46:04 #20
2681 Dave
Aardig op drave
pi_6055532
  • beschermt tegen de regen
  • geen zooi meer op de mat bij thuiskomst
  • Zouden meer maatschappijen moeten doen!

    :o)
    pi_6055564
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:45 schreef Peewee het volgende:

    [..]

    Zie het zo,..

    De folders die door de post bezorgd worden, leveren de post een x-bedrag op. Maar de pb moet toch bijna elke brievenbus met zijn post voorzien,.. dus waarom geen reclame erbij?
    kost geen mankracht en levert wel geld op!!
    [..]

    WIe doet dat dan??


    ik zeg het alvast maar vooraf, want als ik mijn wijk loop lopen ook allemaal mensen te klagen van "waarom bezorgen jullie dit, het is toch alleen maar recclame "
    pi_6055587
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:44 schreef ivetje het volgende:

    [..]

    Mja, dat was vandaag ook idd...maar vind het toch stom. Tss, overdrijven hoor met dat plastic


    Het schijnt recyclebaar en dus milieuvriendelijk te zijn. Reclame is sowieso papierverspilling vind ik.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_6055592
    Ik vind het wel handig. Dan blijft de reclame en de echte post tenminste gescheiden.
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:49:48 #24
    35140 CosmoKramer
    eenmansklooster
    pi_6055595
    Echt weer een duidelijk voorbeeld van het niet kunnen scheiden van hoofdzaken en bijzaken door sommige mensen.

    Het hele fokking regenwoud wordt omgekapt, we gebruiken nog steeds aardgas/olie enz. ipv zonne-energie/wind-energie. 100.000-duizenden dieren worden met uitsterven bedreigd. De zee-en en oceanen worden steeds warmer, de poolkappen smelten enz enz enz..

    En ons maar druk maken over kleine dingetjes als een plastictje over je folders.
    Ok, alle dingen helpen, maar je kunt je energie ook beter besteden.

    Klein voorbeeldje: *KLIK*

      dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:50:24 #25
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_6055602
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

    [..]

    Het schijnt recyclebaar en dus milieuvriendelijk te zijn. Reclame is sowieso papierverspilling vind ik.


    Maar vroeger kon ik gewoon meteen het hele pakketje in de papierbak gooien, nu moet ik nog moetie doen om het plastic eraf te halen voordat ie weg kan
    En je hebt er zowiezo meer afval van, dus beter voor het milieu zal het niet zijn lijkt mij
    To infinity…and beyond!
    pi_6055624
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:50 schreef ivetje het volgende:

    [..]

    Maar vroeger kon ik gewoon meteen het hele pakketje in de papierbak gooien, nu moet ik nog moetie doen om het plastic eraf te halen voordat ie weg kan
    En je hebt er zowiezo meer afval van, dus beter voor het milieu zal het niet zijn lijkt mij


    Het plastic kan gerecycled worden, dus abnormaal slecht voor het milieu is het niet. Mij boeit het niet, of ik het nu als een pakketje papier of als een pakketje met plastic eromheen de papierbak in kieper.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:52:49 #27
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_6055641
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

    [..]

    Het plastic kan gerecycled worden, dus abnormaal slecht voor het milieu is het niet. Mij boeit het niet, of ik het nu als een pakketje papier of als een pakketje met plastic eromheen de papierbak in kieper.


    Plastic hoort niet in de papierbak...
    Je scheidt zeker je GFT ook niet van het andere vuil
    To infinity…and beyond!
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:52:57 #28
    10233 Peewee
    Introducing 'me'
    pi_6055646
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:46 schreef Dave het volgende:
  • beschermt tegen de regen

  • geen zooi meer op de mat bij thuiskomst
  • Zouden meer maatschappijen moeten doen!


    Of je plakt een sticker op de bus:

    Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
    Du Riechst So Gut
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:53:29 #29
    36565 Saabmans
    rijdt altijd comfortabel
    pi_6055662
    Bijzonder handig, dat plastic spul. Het zorgt ervoor dat je bij thuiskomst direct de post van de reclame kan scheiden. De reclame kan dan prettig verpakt, direct de oud papier doos in.

    Mag je dit plastic dan wel in de oud-papier doos mikken?

    pi_6055687
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:52 schreef ivetje het volgende:

    [..]

    Plastic hoort niet in de papierbak...
    Je scheidt zeker je GFT ook niet van het andere vuil


    Ach ja boeie, men pretendeert dat het milieuvriendelijk plastic ios...dan kieper ik het lekker in de papierpak.

    GFT gaat hier in een aparte bak.

    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_6055793
    DE oplossing:

    To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:02:34 #32
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_6055820
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 13:00 schreef Latindancer het volgende:
    DE oplossing:

    [afbeelding]


    Ik woon bij mijn ouders, kan moeilijk zo'n sticker op de deur plakken terwijl mijn ouders reclame willen krijgen he
    Daarnaast, ik heb geen last van de reclame hoor...is best leuk af en toe
    To infinity…and beyond!
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:08:14 #33
    17702 DaMSWer
    Stuiterend Door Het Leven
    pi_6055865
    Hier al maaaaaaaaanden zo.
    PoGo uitgespeeld LVL 40
    Volgens sommige foksters een lieverd :)
    Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
    pi_6066689
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 13:08 schreef DaMSWer het volgende:
    Hier al maaaaaaaaanden zo.
    Hier ook. De 1e keer zat er nog zo'n briefje bij van dat het beter voor het milieu is, en dat de folders voortaan droogbleven enzo.
    ...
    pi_6066812
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:37 schreef MobileRingtonez het volgende:
    Weet je wat een tyfuswerk dat is ...
    Nee nu lopen die folders automatisch het plastic zakje in. Veel minder werk .
    Die Welt ist alles was der Fall ist.
      woensdag 2 oktober 2002 @ 08:42:09 #36
    34400 PietF
    Captain Obvious
    pi_6067763
    dat plastic boeit niks, heb je weleens gezien hoeveel er PER DEUR naar binnen wordt gepleurd?
    DAT is pas triest, als je bedenkt dat 90% uit niet-gerecycled papier bestaat...ALLEEN voor reklame!
    Dat plastic zal waarschijnlijk biologisch afbreekbaar zijn...Het papier van die reklame troep zal wel te recyclen zijn, maar toch.. de verspilling en de inkt, etc.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
    "once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
    pi_6067766
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:30 schreef ivetje het volgende:
    We kregen net de reclame-folders binnen...zijn ze gewoon verpakt in plastic!!
    Is dat weer iets nieuws ofzo, en doen ze dat overal?? Vind het echt belachelijk, al die milieuvervuiling enzo. Het is toch helemaal niet nodig, waarom nou plastic er omheen??

    Vroeg me af of dat in heel nederland is of alleen hier (Tilburg). Zijn er nog meer mensen bij wie de reclame in plastic verpakt is, en wat vinden jullie er nou van??
    Ik vind het echt belachelijk gewoon...onnodig, geldverspilling, milieuvervuiling...


    Geheel met u eens.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')