Bij zilveren kruis wordt het wel vermeldt op de site....is dat bij Menzis niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Huisarts zit ook in de basis, toch?
Maar dat is dus weer een uitzondering daarop?
Hulde aan iedereen die dit allemaal maar snapt
Wedden dat ergens een * staat die je heel ergens anders moet opzoeken waarbij dat als uitzondering staat?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik HEB nu dus ZorgVerzorgd.
En daar staat letterlijk 'nooit zelf voorschieten'. Maar mooi dat ik het nu dus wel moet
Dan moeten ze neerzetten 'Nooit zelf voorschieten, zolang het maar iemand is met wie wij een contract hebben'. En niet 'nooit voorschieten'.
Snap je wat ik bedoel?
Ik snap het , en ik ben er ook achter gekomen dat mijn verzekeringsmaatschappij ineens met mijn tandarts ( de enige in ons dorpquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik HEB nu dus ZorgVerzorgd.
En daar staat letterlijk 'nooit zelf voorschieten'. Maar mooi dat ik het nu dus wel moet
Dan moeten ze neerzetten 'Nooit zelf voorschieten, zolang het maar iemand is met wie wij een contract hebben'. En niet 'nooit voorschieten'.
Snap je wat ik bedoel?
Medicijnen wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:45 schreef Greys het volgende:
Dus even heeeeeel kort door de bocht... als ik niet verwacht volgend jaar in het ziekenhuis terecht te komen, kan ik gemakkelijk een hoog eigen risico nemen? Want huisarts en medicijnen en tandarts vallen daar toch niet onder?
Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik wel eens nodig heb.
Zie jij er een sterretje bij staan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wedden dat ergens een * staat die je heel ergens anders moet opzoeken waarbij dat als uitzondering staat?
Nee niet doen want je kunt altijd in het ziekenhuis terecht komen of je moet ruim spaargeld hebben zodat je die 860 euri makkelijk kunt missen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:45 schreef Greys het volgende:
Dus even heeeeeel kort door de bocht... als ik niet verwacht volgend jaar in het ziekenhuis terecht te komen, kan ik gemakkelijk een hoog eigen risico nemen? Want huisarts en medicijnen en tandarts vallen daar toch niet onder?
Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik wel eens nodig heb.
Volgens mij heb ik dit jaar lang niet mijn Eigen Risico 'opgemaakt' zeg maar.quote:
En misschien heeft ze wel fysio nodigquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:48 schreef indaha het volgende:
[..]
Nee niet doen want je kunt altijd in het ziekenhuis terecht komen of je moet ruim spaargeld hebben zodat je die 860 euri makkelijk kunt missen.
Als je je eigen risico helemaal niet verbruikt of gedeeltelijk dan betaal je ook niets of maar een gedeelte van die 360
'U kunt terecht bij 35.000 aanbieders.' Waar zij een contract mee hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie jij er een sterretje bij staan?
[ afbeelding ]
Kan je die laatste zin ajb uitleggen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:48 schreef indaha het volgende:
[..]
Nee niet doen want je kunt altijd in het ziekenhuis terecht komen of je moet ruim spaargeld hebben zodat je die 860 euri makkelijk kunt missen.
Als je je eigen risico helemaal niet verbruikt of gedeeltelijk dan betaal je ook niets of maar een gedeelte van die 360
Die antibiotica zou wel van je eigen risico af moeten gaan normaal, of hoorde dat soms bij de tandartsbehandeling ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dit jaar lang niet mijn Eigen Risico 'opgemaakt' zeg maar.
Maar toch kreeg ik de antibiotica weer helemaal vergoed. Daar snap ik dan geen zak van dus
'Zelf geen kosten voor hoeven schieten' vind ik dan nogal misleidendquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
'U kunt terecht bij 35.000 aanbieders.' Waar zij een contract mee hebben.
Daarnaast zijn er nog 45754737 aanbieders waarmee ze geen contract hebben en waar je dus mag voorschieten.
Er staat niet 'nooit voorschieten' mop.
Ah, ja! Die hoorde bij de tandartsbehandeling idd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:50 schreef indaha het volgende:
[..]
Die antibiotica zou wel van je eigen risico af moeten gaan normaal, of hoorde dat soms bij de tandartsbehandeling ?
Als je het hele jaar geen medicatie nodig hebt of fysio of iets anders wat bij de basisverzekering hoort dan betaal je gewoon geen eigen risico, je begint pas te betalen als je iets hebt, dus een ziekenhuisafspraak of een rontgenfoto of medicatie tegen een infectie enz.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan je die laatste zin ajb uitleggen?
Reken maar rustig op 1000 tot 1500 euro voor zo'n behandeling, die vrijwel met geen enkele verzekering volledig vergoed wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoeveel tandarts ik nu heb. Da's het erge.
Ik kijk dan in zo'n lijst en dan zie ik bij een bepaalde behandeling dat ik er 70% van vergoed krijg bv.
En dat je kaakfoto's in zijn geheel zelf moet betalen, dus 0% vergoed.
Maar een totaalbedrag tot hoeveel ik per jaar vergoed mag krijgen bedoel je?
Ik weet bv dat ik volgend jaar een behandeling krijg waarbij ze wortels er uit gaan trekken, opvullen met nep-bot en daar een implantaat in. Maar welke codes daarbij horen en wat ik daarvan vergoed krijg, ik heb geen flauw benul. En dat vind ik eng. Want zij kunnen wel zeggen bij de tandarts 'dat dat ONGEVEER' zoveel kost als een brug, maar dat wil ik graag zelf even zien![]()
Het kan volgens mij namelijk best zijn dat het ene meer vergoed wordt dan het andere.
En dat soort puzzels haat ik vanuit mijn tenen
Nou dan heb jij afgelopen jaar geen eigen risico hoeven te betalenquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah, ja! Die hoorde bij de tandartsbehandeling idd.
Christus, wat verwarrend allemaal
Als jij geen medische kosten maakt gaat er niks van je ER af. Logisch, je hoefde ook niks te betalen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan je die laatste zin ajb uitleggen?
Waarom zeg jij in 1 regel waar ik 4 zinnen voor nodig hebquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als jij geen medische kosten maakt gaat er niks van je ER af. Logisch, je hoefde ook niks te betalen.
Maak je 250 kosten gaat er 250 van je ER af.
Dat bedoelt ze denk ik.
Eind? Beginquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:54 schreef Muis006 het volgende:
Wat doen jullie moeilijk
Gewoon eind januari/begin februari over je ER heen zitten.
dan pas?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:54 schreef Muis006 het volgende:
Wat doen jullie moeilijk
Gewoon eind januari/begin februari over je ER heen zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |