Op tweakers is al een topic met ervaringen. Software is nog niet goed genoeg. Ik zou wachten op een ander merk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:40 schreef RDMKR het volgende:
had er laatst ook een met die chip. ik zou er niet veel van verwachten. het heet "quad-core" maar draait voor geen meter. cortex A7 op 1 Ghz volgens CPU-Z, niet die 1.5Ghz die je soms ziet staan...
over die onda ben ik wel heel benieuwd. kwa prijs en specs maakt ie uitstekende beloftes.
Over de Colorfly? Heb ik iig niet kunnen vinden. Alleen een (positieve) ervaring in het algemene topic.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:10 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Op tweakers is al een topic met ervaringen. Software is nog niet goed genoeg. Ik zou wachten op een ander merk.
Nee de ondaquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:23 schreef Dromer het volgende:
[..]
Over de Colorfly? Heb ik iig niet kunnen vinden. Alleen een (positieve) ervaring in het algemene topic.
Voor wat betreft de Onda denk ik dat het één van de beste tablets is die je momenteel kunt krijgen voor dit geld. Hij is inderdaad niet perfect (lees dat topic ook) maar heeft al genoeg mooie kanten. (scherm, bouw, looks) Eeuwig blijven wachten is ook weer zoiets...
Ik ben benieuwd. Je weet al dat die erg hoge Antutu score 'gemanipuleerd' was? Ze halen er in werkelijkheid maar 20000 mee.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:34 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nee de onda.
Ik neem hem niet, te veel minpuntjes naar mijn idee.
Wellicht komt er binnenkort nog een leuke/mooie tablet met de zelfde chipset die ik wel eens ga testen
Met 4.4 doen de Pipo's het allemaal een stukje beter (ook in preformance te merken), 20.000 halen ze inderdaad (ook met aangepaste kernel).quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:14 schreef RDMKR het volgende:
ja, ik dacht meteen dat het er verdacht uit zag. rockchip haalt op die resolutie op 1.6 ghz maar 16000, dus bij 2 Ghz cortex A9 verwacht ik 20000 (zonder heel veel te weten over de GPU, die het resultaat wel wat kan beinvloeden).
ps. ik denk nog in termen van antutu 3 als het over rockchip gaat... kan wat hoger zijn op antutu 4
toppertje, heb hem zelf ookquote:Op donderdag 20 februari 2014 21:43 schreef Iemand91 het volgende:
OfficeSuite Pro 7 van ¤12 voor ¤0.72.
[ afbeelding ]
Nice. Aangeschaft.quote:Op donderdag 20 februari 2014 21:43 schreef Iemand91 het volgende:
OfficeSuite Pro 7 van ¤12 voor ¤0.72.
[ afbeelding ]
quote:Asus zou de Transformer Book Duet TD300, die zowel Windows 8.1 als Android draait, geschrapt hebben omdat Google tegen de release zou zijn. Dat schrijft een Taiwanese krant. Eerder gooide Samsung plannen voor een vergelijkbare tablet in de prullenbak.
Asus kondigde de Transformer Book Duet TD300 begin januari aan. Het ging om een kruising tussen een ultrabook en een tablet, die zowel met Android als met Windows 8 kan starten. Ook tijdens het gebruik zou het apparaat kunnen schakelen tussen de beide besturingssystemen door middel van een knop. Dit zou vier seconden duren. Google heeft echter druk uitgeoefend op Asus om de Book Duet niet uit te brengen, schrijft de Taiwanese krant Economic Daily News volgens Digitimes. Niet duidelijk is waarom Google de release zou blokkeren.
Asus Nederland kan het schrappen niet bevestigen, maar zegt wel dat een release hoe dan ook niet op korte termijn te verwachten is. Oorspronkelijk zou de TD300 in het eerste kwartaal van 2014 in Europa moeten verschijnen. De hybride maakte op Tweakers een redelijke indruk, al was de vraag wat het nut was van zowel Android als Windows op een enkel systeem.
Opvallend is dat Samsung vorig jaar een vergelijkbaar concept aankondigde in de vorm van de Ativ Q met onder andere een 13,3"-scherm met een resolutie van 3200x1800 pixels. Die zou in augustus van 2013 verschenen moeten zijn, maar van dat apparaat is sindsdien niets meer vernomen. Er waren geruchten dat patentkwesties ten grondslag lagen aan het schrappen.
Mijn moeder en zus hebben er eentje. Door mij aangesmeerd, ik heb zelf een Nexus 7. Enige nadeel is dat de Nexus geen USB otg heeft. Rooten & Stickmount lost dat wel op. En de Nexus 10 kun je met micro hdmi aansluiten op een TV, handig met Netflix.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:46 schreef dumble het volgende:
heeft er iemand een nexus 10 hier, ik denk dat ik die binnenkort ga kopen (mijn 1ste tablet). Is nu maar 300 in amazon DE. Wat vinden jullie ervan?
Ahh, maar chuwi is verder wel goed qua software? Had hiervoor een ployer momo 7 en die was echt kut. Touch sleep issue en soms niet uit standby kunnen halen. .quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:14 schreef shiznuts het volgende:
Die heb ik gister nog laten vallen (met woorden, niet dat ik 'em heb en heb laten vallen) in het smartphone topic.Dat is een van de goedkopere RK3188 quadjes. Helaas maar 1GB RAM en de schermresolutie is ook niet je-van-het (en níet IPS), maar goed, hij is wel goedkoop.
Anyways, er zijn heel wat van die iPad mini-like formaat tablets out there. Je hebt er ook bij die eruitzien als een supersized HTC One, ook van Vido/Yuandao/Window, Cube e.d. .
Moet je maar ff inlezen op SD: http://www.slatedroid.com/forum/506-rockchip-rk3188/ .
Dunno. 'k Heb 'em niet. En ik denk dat vrijwel niemand 'em hier heeft. Daarom de tip om naar Slatedroid te gaan waar je dus wél ervaringen kunt lezen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ahh, maar chuwi is verder wel goed qua software? Had hiervoor een ployer momo 7 en die was echt kut. Touch sleep issue en soms niet uit standby kunnen halen. .
Ja wat gelezen, het probleem is voornamelijk het TN scherm i.p.v. IPS. Alleen vraag ik me dan af of dat echt schokkend is. En wifi is een probleem mee zie ik in een youtube filmpje. Ik heb nu gekozen voor de v88s die een aangepast design heeft zodat hij een betere wifi heeft dan de v88. Wel maar 1gb ram i.p.v. 2gb van de v88 maar dat maakt mij niet veel uit.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:32 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Dunno. 'k Heb 'em niet. En ik denk dat vrijwel niemand 'em hier heeft. Daarom de tip om naar Slatedroid te gaan waar je dus wél ervaringen kunt lezen.Maar de V88-serie was vrij populair toen ik nog in de race was voor een RK3188-tablet (wat uiteindelijk resulteerde in de PiPO M8 Pro - iFive X2 en huidige M7 Pro). Volgens mij ook wel een actieve ROM-build community voor firmware updates. Ben er eigenlijk in tijden niet meer wezen rondhangen.
Doe ik wel als de next gen er is.
Hier 15% drain per nacht (nog veel tho), wellicht dat het met een update nog wat gerepareerd gaat worden, het blijft een beta rom natuurlijkquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:01 schreef Iemand91 het volgende:
Kitkat is aardig soepel op de M9pro (zeker in vergelijking met Riley 2.nogwat.
Maar accuduur is dramatisch. 30% 's avonds betekend de volgende morgen helemaal uit.
En opstarten (met o.a. simkaart met code) gaat niet snel helaas...
't is gewoon naadje als je bijvoorbeeld vergeten bent om dat ding aan de lader te leggen 's nachts en dus de volgende dag die hele procedure door mag zittenquote:Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef RobertNL het volgende:
Hier 15% drain per nacht (nog veel tho), wellicht dat het met een update nog wat gerepareerd gaat worden, het blijft een beta rom natuurlijk
Specs zijn zeker niet verkeerd. Hoeveel kost ie ongeveer in het totaal, met de invoerkosten etc?quote:Op maandag 3 maart 2014 19:57 schreef Dromer het volgende:
Ik wacht nog steeds ongeduldig op mijn Onda v975m.![]()
Er is inmiddels al een KitKat ROM voor.
@hierboven: de WIFI-ontvangst van de Onda schijnt goed te zijn voor een Chinees tablet, maar dat kan ik helaas nog niet uit eigen ervaring zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |