De ampe a10 is in allerlei versies te koop, heel irritantquote:Op maandag 27 januari 2014 13:43 schreef shiznuts het volgende:
Ah, ok, dan hebben ze een nieuwe versie uitgebracht zonder de naam/het type aan te passen.
Nexus 10 of nexus 7 2013quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:46 schreef Keukendrol het volgende:
Wat voor een android tablet kan ik het beste kopen met een budget van 300-400 euro?
Ga hem puur gebruiken voor thuis. Niet voor werk/studie etc.
De RK3026 is wel trager en 2GB RAM is wel iets wat je wil. Zelf zou ik gaan voor:quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:49 schreef Superrudi het volgende:
Hallo tablet experts. Ben op zoek naar een leuke en betaalbare tablet. Richtprijs +/-150 euro. Zie gigantisch veel prijzen en soorten voorbij komen, maar ik heb geen idee hoe groot het verschil is tussen dual/quad core, 1 of 2 gb ram, etc... Vervolgens hebben jullie het over de RK3026, RK3188 en m802 processors, maar wordt ik nog niet veel wijzer:-)
Gebruik is vooral voor banksurfen/internetten, maar wanneer de tablet het toelaat worden er ook vast games op gespeeld. Zit nu te kijken naar de Onda v975m. Wat denken jullie? En zit er een duidelijk verschil in de rk3026/rk3188, 1of2 gb ram?
Misschien is de PIPO Ultra-U8 ook iets?
Wil eigenlijk een tablet die lijkt op de Galaxy Note 8.0. Hebben twee vrienden van mij en hoor ik goeie dingen over.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:16 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nexus 10 of nexus 7 2013?
[..]
De RK3026 is wel trager en 2GB RAM is wel iets wat je wil. Zelf zou ik gaan voor:
- RK3188 of M802 (quadcore processor)
- 2GB RAM
Probeer voor je zelf een lijstje te maken met wat je wil:
Prijs (heb je al)
Resolutie
afmeting (7, 8, 10'')
aspectratio (16.9 of 4.3)
Geheugen (veel of is iets minder ook goed)
etc.
1024x768 is nogal weinig, minimaal voor 1280x800 gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:30 schreef Superrudi het volgende:
Resolutie, geen idee, 1024 x 768 niet voldoende voor zo'n scherm?
Ok dan kom ik toch weer uit op de Onda v975M, met een resolutie van 2048*1536.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
1024x768 is nogal weinig, minimaal voor 1280x800 gaan.
Voor sommige apps (zoals de foldertjes app Spotta) is 1280x800 zelfs te weinig als je niet constant wil zoomen om alles leesbaar te hebben. Maar bij de meeste apps heb je geen problemen met leesbaarheid.
Voor HD films kun je eventueel hoger gaan: 1920x1080 of 1920x1200.
In princiepe lijkt dat een aardige tablet, heb er zelf ook over getwijfeld (maar ik heb er momenteel wel genoegquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef Superrudi het volgende:
[..]
Ok dan kom ik toch weer uit op de Onda v975M, met een resolutie van 2048*1536.
Er zit ''normalere'' android op dan op de Galaxy note 8.0 over het algemeen.quote:Maar hoe zit het met de volgende zaken:
"Hoe zit dat met de besturing van zo'n Chinese tablet? Zit daar de normale android 4.1 of 4.2 op zoals je hem hier ook geleverd krijgt op de Galaxy Note 8.0.
Soms is de fabrieksrom wel eens wat ''vaag'' (toch een aangepaste interface of een paar Chinese apps die er standaard niet af kunnen).quote:Ik zie jullie ook regelmatig over Roms praten, die zijn zelfgemaakte versie's van de standaard android 4.2 die er normaal op draait of?
Tja, garantie. Hangt af van welke shop. De ene betaald een deel van de verzendkosten terug naar China, bij de andere moet je bijna bedelen om hem te mogen opsturen.quote:Garantie kun je natuurlijk wel vergeten, het is hopen dat hij het goed doet en blijft doen, want terugsturen is geen optie?"
Bedankt al voor jullie input!!
Buy now-opties (hoewel ze toch niet leverbaar waren) zijn van elke Archos Gamepad 2-productsite gehaald, maar heb 'em o.a. wel bij Conrad en Alternate zien opduiken, dus bijv:quote:
Hmz, balen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Buy now-opties (hoewel ze toch niet leverbaar waren) zijn van elke Archos Gamepad 2-productsite gehaald, maar heb 'em o.a. wel bij Conrad en Alternate zien opduiken, dus bijv:
• http://www.conrad.nl/ce/n(...)ore?ref=searchDetail ( leverbaar vanaf 04.02.2014 )
Als ''grace'' op Aliexpress hem heeft zou ik hem daar bestellen. Pandawill is niet alles qua aftersales, Geekbuying zou je ook nog kunnen overwegen inderdaad.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:39 schreef Superrudi het volgende:
Super @RobertNL, bedankt voor je duidelijke en uitgebreide antwoord.
Ik ga eens kijken! Ik zie hem zo snel bij 3 shops aanwezig.
Pandawill, geekbuying en aliexpress. Eerst chinees nieuwjaar maar eens afwachten en dan eens kijken;)
Bedankt allen en ik blijf dit topic volgen!
Kan ik begrijpen; 2 hele goede tablets geloof ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:44 schreef Bronson het volgende:
Wat raden jullie aan, de Samsung Nexus 10 of de Sony Xperia Z?
Ik weet het niet meer.
Dat design van de Sony is welquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen; 2 hele goede tablets geloof ik.
De 16GB Xperia Z (¤330.80) kost nu bij Media Markt ongeveer evenveel als de 32GB Nexus 10 (¤314.27).
Pluspunten Sony
- Waterdicht (MITS je alle poorten goed afdekt met de kapjes; dat lijkt me eerlijk gezegd niet echt prettig werken om ¤330 aan tablet onder water te houden en dat alleen wat goedkope plastic kapjes dat moeten tegenhouden).
- Lichter (483 gr. vs 603gr. voor de Nexus), dunner (6.9mm vs 8.9mm).
- IR blaster; kun je AV apparatuur mee bedienen.
- Design. Ja, je moet van het glas van de Xperia houden maar de Nexus 10 is nou niet echt bepaald een 'looker'...
- Hoewel je voor ¤330 weliswaar minder opslaggeheugen krijgt is dit wel uitbreidbaar met SD-geheugen.
Pluspunten Nexus
- Laatste software van Android (hoewel de skin van de Sony niet per se slecht hoeft te zijn)
- Scherm met 2560x1600 vs 1920x1200 pixels voor de Sony.
- Standaard meer opslaggeheugen máár niet uitbreidbaar.
Blijft moeilijk.
Die heb ik ook in het vizier. Ik twijfel nog een beetje tussen deze en de iFive X2. Die is iets kleiner met een lagere resolutie (wel nog HD) maar wel weer met bluetooth. En wat goedkoper.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef Superrudi het volgende:
Ok dan kom ik toch weer uit op de Onda v975M, met een resolutie van 2048*1536.
Heb de Onda besteld, maar denk erover ook de iFive X2 te kopen. Waarom heb je die van jou niet meer?quote:Op maandag 3 februari 2014 16:24 schreef shiznuts het volgende:
Ieeeuw... wit.Ik had de X2. Wel goed gebouwd en super schermpje erin. Maar ja, wit hè.
De PiPO M7 Pro is min of meer hetzelfde, maar dan in het zwart en optie 3G/GPS-module.
quote:I just don't like the white X2 I have right now (merely because of the color :lol: )
quote:The X2 is amazingly build with a dream of a screen put in, I'd have to give 'em props for that. But there's only a white version and I couldn't get used to it, I need a black front.
Besides, the M7 Pro adds GPS and the possibility of getting a version with 3G-capability. How could I not ditch the X2? :lol:
The only downfalls... the X2 had stereo frontspeakers, the M7 Pro has rear ones. The X2 was really well build, and altough white, the design was excellent.
The choice of a non-standard HDMI-port on the X2 didn't really get my approval, but at least the microUSB-port functioned as a charging port! Simply use you Android phone's microUSB charger!
Welke ROM is dat? Ik heb Finless 1.5 erop gezet en daar ben ik wel tevreden over. Loopt aanzienlijk soepeler dan hetgeen er af-fabriek op stond, daar werd ik echt horendol van.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:14 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wilde eigenlijk wachten en afwachten hoe het gaat met stabiliteit en functioneren van bijvoorbeeld GPS, maar RobertNL had mij al lekker gemaakt en ik was zwak![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed dat ik het gedaan heb though. Draait een stuk soepeler.![]()
Ben alleen geen fan van die grote icons in de app drawer
Pipo M9 Pro RileyROM 2.5.2 KitKatquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:02 schreef J.B. het volgende:
Welke ROM is dat? Ik heb Finless 1.5 erop gezet en daar ben ik wel tevreden over. Loopt aanzienlijk soepeler dan hetgeen er af-fabriek op stond, daar werd ik echt horendol van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |