ESP is Electronic Stability Program. Dat zorgt er onder andere voor dat de auto niet wegglijd of omkukelt in een bocht.
ASR en Traction Control zijn hetzelfde, alleen een ander naampje, en per merk kan de manier van ingrijpen verschillen (bijremmen, gas minderen of beide). Ze zorgen er in ieder geval voor dat de grip behouden blijft.
En dan hebben we natuurlijk ook nog BAS en MSR maar dat vroeg je niet
quote:ESP: Denk maar aan die bekende Elan proef toen met de Mercedes A-Klasse
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:38 schreef Pikkebaas het volgende:
Hoi,ESP is Electronic Stability Program. Dat zorgt er onder andere voor dat de auto niet wegglijd of omkukelt in een bocht.
ASR en Traction Control zijn hetzelfde, alleen een ander naampje, en per merk kan de manier van ingrijpen verschillen (bijremmen, gas minderen of beide). Ze zorgen er in ieder geval voor dat de grip behouden blijft.En dan hebben we natuurlijk ook nog BAS en MSR maar dat vroeg je niet
quote:En wat zijn BAS en MSR dan?
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:38 schreef Pikkebaas het volgende:
Hoi,En dan hebben we natuurlijk ook nog BAS en MSR maar dat vroeg je niet
quote:Klopt, overigens heb ik zelf 1 keer gehad dat het ingreep en dat is best een raar gevoel. De auto gleed in een snelle bocht (lag zand op de weg) naar de buitenkant toe. Het ESP lampje ging aan (ik dacht nog 'brace for impact') de achterwielen remde ietjes bij en voila, de auto lag weer in het spoor.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:39 schreef rbman het volgende:[..]
ESP: Denk maar aan die bekende Elan proef toen met de Mercedes A-Klasse
Geweldig.
quote:BAS is BrakeASsist, is een truuk van Mercedes, als het systeem merkt dat je een noodstop maakt, dan reageert het nog sneller dan jij kan en geeft alle mogelijke remkracht.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:40 schreef K3 het volgende:[..]
En wat zijn BAS en MSR dan?
MSR ken ik niet...
quote:Dat doet ASR bij mij dus ook, ik test dat regelmatig als ik de bocht van 360o maak op het Roermondplein in Arnhem met (te) hoge snelheid.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:41 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Klopt, overigens heb ik zelf 1 keer gehad dat het ingreep en dat is best een raar gevoel. De auto gleed in een snelle bocht (lag zand op de weg) naar de buitenkant toe. Het ESP lampje ging aan (ik dacht nog 'brace for impact') de achterwielen remde ietjes bij en voila, de auto lag weer in het spoor.
Geweldig.
quote:BAS wordt tegenwoordig ook door FIAT gebruikt.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:41 schreef astra het volgende:[..]
MSR ken ik niet...
MSR betekent Motor Sleep Regeling Als jij bij het afremmen op de motor een te laag verzet kiest loop je het risico op blokkerende wielen. De motorelectronica zal dan zelf gas bijgeven om te voorkomen dat wagen onbestuurbaar wordt.
Wist ik ook niet.
Audi heeft het onder andere.
quote:Fout.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:43 schreef K3 het volgende:[..]
Dat doet ASR bij mij dus ook, ik test dat regelmatig als ik de bocht van 360o maak op het Roermondplein in Arnhem met (te) hoge snelheid.
ASR probeert dat de grip te behouden. ASR kan het uitbreken door onder/overstuur niet voorkomen. Boven een bepaalde snelheid is ASR machteloos. ESP is een duurder systeem dat uitbreken door over/onderstuur en zelfs omvallen van de auto wel kan voorkomen.
Tot een bepaalde grens natuurlijk.
ASR = aandrijfslipregeling, voorkomt het doordraaien van de aangedreven wielen en verdeelt de kracht optimaal (volgens dezelfde folder ) op de weg. Is dus gewoon TC
BAS= brake assist
quote:Na, mercedes is mij iets te boers. Liever drie sterren in de ruit dan 1 op de motorkap
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:58 schreef Adfundum het volgende:
Feli, zo te horen heb je net een nieuwe Mercedes, De ESP hiervan remt automatisch razendsnel (volgens mijn foldertje) op een of meer wielen zodra de auto uit de koers dreigt te raken. Bovendien wordt afhankelijk van de situatie méér of juist minder motorvermogen gegeven. (niet de koppeling intrappen dus als het in erking treedt.)ASR = aandrijfslipregeling, voorkomt het doordraaien van de aangedreven wielen en verdeelt de kracht optimaal (volgens dezelfde folder
) op de weg. Is dus gewoon TC
BAS= brake assist
Ik ben de trotse berijder van een schitterende Audi A2.
Die heeft ook wel ESP nodig omdat 'ie klein en hoog is.
quote:Hé Hó, ff oppassen hé, vrijdag krijg ik er één! Bovendien, er rijden niet alleen boeren in hoor, ook autohandelaren, pooiers koppelbazen , ministers, hoeren en drugdealers. (en ik straks)
Na, mercedes is mij iets te boers. Liever drie sterren in de ruit dan 1 op de motorkap
quote:Wat voor een krijg je ??
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:12 schreef Adfundum het volgende:[..]
Hé Hó, ff oppassen hé, vrijdag krijg ik er één! Bovendien, er rijden niet alleen boeren in hoor, ook autohandelaren, pooiers koppelbazen , ministers, hoeren en drugdealers. (en ik straks)
quote:Classic, Elegance of Avantgarde ???
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:38 schreef Adfundum het volgende:
C-klasse, 200 CDI automaat, lekker relaxed,
Leuk !
quote:Same here,
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:45 schreef Adfundum het volgende:
Class, is op basis van de classic, met wat extra's. (Is trouwens een leasebak hoor, zelf kan ik dat niet betalen)
Ik heb een Audi A2 Exclusive met alles erop en er aan. Kan ik ook niet betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |