abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133157185
Hallo allen,

Sinds kort ben ik gestopt met een hbo studie en twijfel nu eraan om een studie te beginnen bij de Loi.
Op het internet kom ik overwegend negatieve ervaringen tegen.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn wbt het Loi.
pi_133157573
Ik heb wel eens 1 vak gevolgd en was toch wel verrast met het studiemateriaal. De onlineomgeving werkt ook prima.

Je kan trouwens 1 maand proef doen volgens mij. Kun je het zelf eens proberen.
Roses are red. Violets are blue. They don't think it be like it is, but it do.
pi_133161837
Ik heb alleen ervaring met een cursus van de LOI, maar die is wel positief., Goed en duidelijk lesmateriaal, fijne online-omgeving en snel feedback op huiswerk ^O^

Maar een volledige HBO-opleiding is natuurlijk wel wat anders.
pi_133166627
Je kan je beter af vragen of werkgevers daar wel op zitten te wachten. Ik gok zo maar van niet. Die cursusjes zijn meer voor mensen die al ergens werken en het 1 of ander met centjes van de baas willen bijspijkeren ofzo.
pi_133167560
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:07 schreef Nebisinidem het volgende:
Je kan je beter af vragen of werkgevers daar wel op zitten te wachten. Ik gok zo maar van niet. Die cursusjes zijn meer voor mensen die al ergens werken en het 1 of ander met centjes van de baas willen bijspijkeren ofzo.
Nee, je kunt ook gewoon volledige HBO-opleidingen doen daar hoor, waarbij je ook gewoon je stage loopt etc. Is niet alleen meer voor dat soort (bijscholings-)cursussen :)
pi_133167703
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, je kunt ook gewoon volledige HBO-opleidingen doen daar hoor, waarbij je ook gewoon je stage loopt etc. Is niet alleen meer voor dat soort (bijscholings-)cursussen :)
hij bedoelt dat een hbo-diploma van LOI als minder wordt gezien dan een hbo-diploma van hogescool-x.

Zelf weleens zitten denken om een taalcursusje ofzo te doen via LOI, gewoon voor de fun.
pi_133167874
Ik zou eerder voor Open Universiteit of iets dergelijks gaan.
pi_133167982
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:27 schreef ejfaar het volgende:

[..]

hij bedoelt dat een hbo-diploma van LOI als minder wordt gezien dan een hbo-diploma van hogescool-x.

Zelf weleens zitten denken om een taalcursusje ofzo te doen via LOI, gewoon voor de fun.
Precies, in de praktijk krijgt een gewone hogeschool toch wel meer waardering. Als je toch al gaat studeren doe dat dan gewoon aan een normale hogeschool, desnoods in deeltijd ofzo.
pi_133174454
Maar waarom wordt het als minder gezien dan? Aangezien de meeste opleidingen bij het Loi toch ook het keurmerk hebben en dus een volwaardige studies zijn.
pi_133177024
Waar op allerlei hbo-opleidingen het groepswerk je de neus uit komt is het op het LOI natuurlijk vooral boekenwerk en eenzaamheid galore. Waar er iets voor valt te zeggen dat je een opleiding zonder steun van jaargenoten af weet te ronden, heb je verder in dat vakgebied, mits relevante baan, natuurlijk geen enkele samenwerkervaring opgedaan. Dus m.i. kun je zo'n soort opleiding het beste doen als een soort van deeltijdopleiding met een baan ernaast in hetzelfde gebied zodat je tóch aan relevante praktijkervaring komt.
Ja doei.
pi_133207162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 05:54 schreef knight18 het volgende:
Maar waarom wordt het als minder gezien dan? Aangezien de meeste opleidingen bij het Loi toch ook het keurmerk hebben en dus een volwaardige studies zijn.
Ik begin in maart volgend jaar met me opleiding bij de LOI.
Weliswaar klassikaal maar toch.

Ik hoor iig goede verhalen.
pi_133207756
Op het moment dat een potentiële werkgever jouw LOI voor zijn neus heeft liggen en een diploma van een andere sollicitant die wel gewoon naar een normale hogeschool of universiteit is geweest vlieg jij direct de prullenbak in. Die troep is echt alleen maar goed voor als je al ergens werkt en niet meer door een selectie hoeft. Nog nooit gehoord dat iemand met een LOI een topbaan heeft gekregen, dat was voor de crisis niet zo en dat is nu tijdens de crisis al helemaal niet zo. De gewone studenten hebben het al moeilijk op de arbeidsmarkt en dan kom jij nog even met LOI aanzetten. TS verspil je tijd en geld niet en ga aub naar een normale onderwijsinstelling.
pi_133223231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 04:08 schreef Nebisinidem het volgende:
Op het moment dat een potentiële werkgever jouw LOI voor zijn neus heeft liggen en een diploma van een andere sollicitant die wel gewoon naar een normale hogeschool of universiteit is geweest vlieg jij direct de prullenbak in. Die troep is echt alleen maar goed voor als je al ergens werkt en niet meer door een selectie hoeft. Nog nooit gehoord dat iemand met een LOI een topbaan heeft gekregen, dat was voor de crisis niet zo en dat is nu tijdens de crisis al helemaal niet zo. De gewone studenten hebben het al moeilijk op de arbeidsmarkt en dan kom jij nog even met LOI aanzetten. TS verspil je tijd en geld niet en ga aub naar een normale onderwijsinstelling.
Ik zou als werkgever juist denken dat deze persoon juist veel motivatie heeft en ook echt iets wilt. Anders zou je geen thuis studie doen en alle vakken in 2 á 3 jaar leren en nog eens halen. Je hebt daarvoor echt discipline nodig en dat kan de werkgever daar uit opmaken lijkt mij?
pi_133229256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:25 schreef SomebodyReal het volgende:

[..]

Ik zou als werkgever juist denken dat deze persoon juist veel motivatie heeft en ook echt iets wilt. Anders zou je geen thuis studie doen en alle vakken in 2 á 3 jaar leren en nog eens halen. Je hebt daarvoor echt discipline nodig en dat kan de werkgever daar uit opmaken lijkt mij?
In de praktijk werkt het echter niet zo.
pi_133263949
Studiemateriaal is vrij slecht. Je kan dan beter naar de Open Universiteit gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')