Nee, je kunt ook gewoon volledige HBO-opleidingen doen daar hoor, waarbij je ook gewoon je stage loopt etc. Is niet alleen meer voor dat soort (bijscholings-)cursussenquote:Op maandag 11 november 2013 22:07 schreef Nebisinidem het volgende:
Je kan je beter af vragen of werkgevers daar wel op zitten te wachten. Ik gok zo maar van niet. Die cursusjes zijn meer voor mensen die al ergens werken en het 1 of ander met centjes van de baas willen bijspijkeren ofzo.
hij bedoelt dat een hbo-diploma van LOI als minder wordt gezien dan een hbo-diploma van hogescool-x.quote:Op maandag 11 november 2013 22:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, je kunt ook gewoon volledige HBO-opleidingen doen daar hoor, waarbij je ook gewoon je stage loopt etc. Is niet alleen meer voor dat soort (bijscholings-)cursussen
Precies, in de praktijk krijgt een gewone hogeschool toch wel meer waardering. Als je toch al gaat studeren doe dat dan gewoon aan een normale hogeschool, desnoods in deeltijd ofzo.quote:Op maandag 11 november 2013 22:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
hij bedoelt dat een hbo-diploma van LOI als minder wordt gezien dan een hbo-diploma van hogescool-x.
Zelf weleens zitten denken om een taalcursusje ofzo te doen via LOI, gewoon voor de fun.
Ik begin in maart volgend jaar met me opleiding bij de LOI.quote:Op dinsdag 12 november 2013 05:54 schreef knight18 het volgende:
Maar waarom wordt het als minder gezien dan? Aangezien de meeste opleidingen bij het Loi toch ook het keurmerk hebben en dus een volwaardige studies zijn.
Ik zou als werkgever juist denken dat deze persoon juist veel motivatie heeft en ook echt iets wilt. Anders zou je geen thuis studie doen en alle vakken in 2 á 3 jaar leren en nog eens halen. Je hebt daarvoor echt discipline nodig en dat kan de werkgever daar uit opmaken lijkt mij?quote:Op woensdag 13 november 2013 04:08 schreef Nebisinidem het volgende:
Op het moment dat een potentiële werkgever jouw LOI voor zijn neus heeft liggen en een diploma van een andere sollicitant die wel gewoon naar een normale hogeschool of universiteit is geweest vlieg jij direct de prullenbak in. Die troep is echt alleen maar goed voor als je al ergens werkt en niet meer door een selectie hoeft. Nog nooit gehoord dat iemand met een LOI een topbaan heeft gekregen, dat was voor de crisis niet zo en dat is nu tijdens de crisis al helemaal niet zo. De gewone studenten hebben het al moeilijk op de arbeidsmarkt en dan kom jij nog even met LOI aanzetten. TS verspil je tijd en geld niet en ga aub naar een normale onderwijsinstelling.
In de praktijk werkt het echter niet zo.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:25 schreef SomebodyReal het volgende:
[..]
Ik zou als werkgever juist denken dat deze persoon juist veel motivatie heeft en ook echt iets wilt. Anders zou je geen thuis studie doen en alle vakken in 2 á 3 jaar leren en nog eens halen. Je hebt daarvoor echt discipline nodig en dat kan de werkgever daar uit opmaken lijkt mij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |