abonnement Unibet Coolblue
pi_141143239
Kick!

Bezig met een dynamische versie: http://fok.zevkiselim.nl/crew2.0.
GitHub: https://github.com/zarGonnn/FOK-crewgeschiedenis

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 09:49:49 ]
pi_141143259
Ik was van plan om verder te werken in de esv7 branch, als je geen rechten voor de master branch zou willen geven. :)
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141143319
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:50 schreef esv7 het volgende:
Ik was van plan om verder te werken in de esv7 branch, als je geen rechten voor de master branch zou willen geven. :)
Ik heb op de website gezocht en kon zo snel geen permissies per branch instellen. :P.

Jij enig idee hoe dat moet?
pi_141143345
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb op de website gezocht en kon zo snel geen permissies per branch instellen. :P.

Jij enig idee hoe dat moet?
Nee eigenlijk niet, ik kreeg eerst een melding dat ik geen permissie had om te pushen, maar zojuist lukte het wel dus ik dacht dat jij het had aangepast :) .
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:09:07 #80
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_141143579
Was shmoopy niet heel lang, samen met Tararaboemdijee en nog een derde Global Moderator, is al weer heeeeel lang geleden maar nu staat er dat ze sinds 2004 FA is?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_141143583
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:55 schreef esv7 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet, ik kreeg eerst een melding dat ik geen permissie had om te pushen, maar zojuist lukte het wel dus ik dacht dat jij het had aangepast :) .
Ga je nu verder op de master of in de esv7-branch?

Ik heb net de update die jij had gecommit op de website geplaatst... http://fok.zevkiselim.nl/crew2.0/. Ik zie geen verandering bij timeline?
pi_141143620
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:09 schreef Sitethief het volgende:
Was shmoopy niet heel lang, samen met Tararaboemdijee en nog een derde Global Moderator, is al weer heeeeel lang geleden maar nu staat er dat ze sinds 2004 FA is?
Dat zal dan voor 2004 zijn geweest?

Zoals je ziet is er een link geplaatst naar de MED. Als jij een link hebt (waarin staat dat zij Global Moderator is geworden), dan zie ik die graag. :P.
pi_141143647
Ik ga vanavond maar eens een wiki aanmaken op GitHub. Maakt het uitleggen makkelijker.
pi_141144007
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ga je nu verder op de master of in de esv7-branch?

Ik heb net de update die jij had gecommit op de website geplaatst... http://fok.zevkiselim.nl/crew2.0/. Ik zie geen verandering bij timeline?
Hmmmmm apart, bij mij werkt het wel lokaal.


Ik zie al wat het probleem is, de controller haalt niks op uit de database waardoor er niks te tonen valt. Dan zou je denk ik even naar de gebruikte query moeten kijken(in gettimelinedata2.php).
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141144065
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:29 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik zie al wat het probleem is, de controller haalt niks op uit de database waardoor er niks te tonen valt. Dan zou je denk ik even naar de gebruikte query moeten kijken.
Waarom werkt het bij jou wel en bij mij niet dan? :D. Zelfde database, no?

Even de query maar bekijken dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 10:32:59 ]
pi_141144124
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:29 schreef esv7 het volgende:

Ik zie al wat het probleem is, de controller haalt niks op uit de database waardoor er niks te tonen valt. Dan zou je denk ik even naar de gebruikte query moeten kijken(in gettimelinedata2.php).
1        WHERE gebruiker.PK_Gebruiker = '".$_GET['user']."'";

Waar slaat die '".$_GET['user']." op? Welk gegeven is dat precies?
  maandag 16 juni 2014 @ 10:38:22 #87
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_141144187
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zal dan voor 2004 zijn geweest?

Zoals je ziet is er een link geplaatst naar de MED. Als jij een link hebt (waarin staat dat zij Global Moderator is geworden), dan zie ik die graag. :P.
Hier werd ze global mod:
MED / shmoopy stopt met R&P; vacature duomod

Wat meer info
MED / De Global Moderator: niet zomaar een modje
FOK!ker van de week: shmoopy
MED / Likje verf voor de Global Moderators

Volgens mij bleef ze GM tot ze FA werd.

Trouwens, dit al gevonden: http://wiki.fok.nl/index.php/Historisch_crewoverzicht ?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_141144235
quote:
Hmhmm, thanks. Ik zal een update geven wanneer ik er tijd voor heb! (Handmatig en zo.)

Programmeer je mee? :P.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:41:54 #89
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_141144254
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hmhmm, thanks. Ik zal een update geven wanneer ik er tijd voor heb! (Handmatig en zo.)

Programmeer je mee? :P.
Kzal vanavond, na GoT, eens kijken waar ik mee kan helpen. Kzit nu op werk momenteel toch fulltime MySQL aapje te spelen...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 16 juni 2014 @ 10:43:19 #90
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_141144297
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Waar slaat die '".$_GET['user']." op? Welk gegeven is dat precies?
Welke grapjas gooit GET parameters direct in de query??
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_141144308
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Waar slaat die '".$_GET['user']." op? Welk gegeven is dat precies?
Dat is de parameter die uit de ajax functie meekomt, en die haalt hem op uit de selectie box met verschillende mods, dit is trouwens gevoelig voor sql injection atm.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141144322
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:43 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Welke grapjas gooit GET parameters direct in de query??
Ik omdat ik nog geen tijd had om een prepared query te schrijven.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141144335
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:43 schreef esv7 het volgende:

[..]

Dat is de parameter die uit de ajax functie meekomt, en die haalt hem op uit de selectie box met verschillende mods, dit is trouwens gevoelig voor sql injection atm.
Duidelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:41 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Kzal vanavond, na GoT, eens kijken waar ik mee kan helpen. Kzit nu op werk momenteel toch fulltime MySQL aapje te spelen...
^O^!
pi_141144631
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:29 schreef esv7 het volgende:

[..]

Hmmmmm apart, bij mij werkt het wel lokaal.
[ afbeelding ]

Ik zie al wat het probleem is, de controller haalt niks op uit de database waardoor er niks te tonen valt. Dan zou je denk ik even naar de gebruikte query moeten kijken(in gettimelinedata2.php).
Gefikst. De query is hoofdlettergevoelig. Blijkbaar werkt het lokaal wel, omdat Windows?

In ieder geval, dit werkt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $sql 
=
        
"SELECT
              G.Gebruikersnaam
            , R.Afkorting
            , R.Omschrijving
            , A.Startdatum
            , IFNULL(A.Einddatum, CURDATE())
          FROM Activiteit A
          LEFT JOIN Gebruiker G
            ON A.FK_Gebruiker = G.PK_Gebruiker
         LEFT JOIN Rol R
            ON A.FK_Rol = R.PK_Rol
         WHERE G.PK_Gebruiker = ' "
.$_GET['user']. " ' ";
    
?>
Jij had "gebruiker" i.p.v. "Gebruiker", "rol" i.p.v. "Rol' etc. Heb verder een IFNULL toegewezen aan einddatum.

http://fok.zevkiselim.nl/crew2.0/. De timeline werkt, alleen klopt de indeling nog niet.

Hebben we gettimelinedata.php nog wel nodig? We hebben er nu twee en zo.
pi_141144718
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gefikst. De query is hoofdlettergevoelig. Blijkbaar werkt het lokaal wel, omdat Windows?

In ieder geval, dit werkt:
[ code verwijderd ]

Jij had "gebruiker" i.p.v. "Gebruiker", "rol" i.p.v. "Rol' etc. Heb verder een IFNULL toegewezen aan einddatum.

http://fok.zevkiselim.nl/crew2.0/. De timeline werkt, alleen klopt de indeling nog niet.

Hebben we gettimelinedata.php nog wel nodig? We hebben er nu twee en zo.
Nee die andere gettimelinedata.php is overbodig, wilde je code alleen niet verwijderen. Mooi dat dit nu werkend is.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141144782
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:01 schreef esv7 het volgende:

[..]

Nee die andere gettimelinedata.php is overbodig, wilde je code alleen niet verwijderen. Mooi dat dit nu werkend is.
Dan verwijder ik gettimelinedata2.php, en wijzig ik index.php zodat hij naar de juiste gettimelinedata.php verwijst.

En tag ik het met 0.0.3. :P. De (kale) basis is hiermee werkend. O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 11:24:49 ]
pi_141145025
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dan verwijder ik gettimelinedata2.php, en wijzig ik index.php zodat hij naar de juiste gettimelinedata.php wijzigt.

En tag ik het met 0.0.3. :P. De (kale) basis is hiermee werkend. O+.
Mooi *) .
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141146358
Eén van de volgende stappen is het bouwen van formulieren waarmee data in de database gestopt kan worden. Nu kan ik dat zelf ook wel (post #49), maar het kan vast beter en veiliger...

Iemand een voorbeeld of een website die me daarbij op weg kan helpen?

Verbetering hierop is het scrapen van user-gegevens van FOK!. Dat je een user selecteert op de website, en dat de registratiedatum, userID, UI e.d. automatisch opgehaald worden. Is daar een goede tutorial voor? (Heb zelf nog niet gezocht, komt nu niet goed uit.)
pi_141146854
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:58 schreef zarGon het volgende:
Eén van de volgende stappen is het bouwen van formulieren waarmee data in de database gestopt kan worden. Nu kan ik dat zelf ook wel (post #49), maar het kan vast beter en veiliger...

Iemand een voorbeeld of een website die me daarbij op weg kan helpen?

Verbetering hierop is het scrapen van user-gegevens van FOK!. Dat je een user selecteert op de website, en dat de registratiedatum, userID, UI e.d. automatisch opgehaald worden. Is daar een goede tutorial voor? (Heb zelf nog niet gezocht, komt nu niet goed uit.)
In ieder geval prepared statements gebruiken i.v.m. sql injection.
http://www.php.net//manual/en/pdo.prepare.php
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_141175316
Wie is "waterkip"? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')