Binnen een ronde heeft Kramer die alweer op gang gebrachtquote:Op zondag 10 november 2013 21:18 schreef Slobeend het volgende:
Oh nee, nu gaat alle windcirculatie uit de hal.
Martin Hersman zit dus ook op FOK!quote:Op zondag 10 november 2013 21:18 schreef Slobeend het volgende:
Oh nee, nu gaat alle windcirculatie uit de hal.
quote:
Al 1.6 seconden langzamer dan het WR. Dat pak je niet zomaar terug.quote:Op zondag 10 november 2013 21:20 schreef Aguero het volgende:
Schema WR.
S. Kramer NED
Calgary
17-11-2007
0.17,74
0.45,88 28,14
1.14,40 28,52
1.42,98 28,58
2.11,33 28,35
2.39,98 28,65
3.08,59 28,61
3.37,15 28,56
4.05,73 28,58
4.34,92 29,19
5.04,20 29,28
5.33,77 29,57
6.03,32 29,55
Alleen in de laatste paar rondjes is wat marge, maar ziet er niet naar uit dat het een WR wordt nee.quote:Op zondag 10 november 2013 21:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Al 1.6 seconden langzamer dan het WR. Dat pak je niet zomaar terug.
Nee, dat lijkt mij ook niet... en moet je dat per se willen, zo vroeg in het seizoen? Denk helemaal niet dat dat al het doel is?quote:Op zondag 10 november 2013 21:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kramer achtte een WR vooraf niet onmogelijk.quote:Op zondag 10 november 2013 21:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij ook niet... en moet je dat per se willen, zo vroeg in het seizoen? Denk helemaal niet dat dat al het doel is?
Ik hoop dat 'ie Bob op een ronde rijdt en hem inhaalt
Is meer omdat het op deze baan makkelijker is dan op andere banenquote:Op zondag 10 november 2013 21:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij ook niet... en moet je dat per se willen, zo vroeg in het seizoen? Denk helemaal niet dat dat al het doel is?
Nou ja, een WR kan nu of volgende weekquote:Op zondag 10 november 2013 21:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Laatste rondjes.quote:Op zondag 10 november 2013 21:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gewoon snellere rondjes rijden inderdaad.quote:
Klopt, dan kun je als je dan nog 28ers kan rijden tot een seconde per ronde pakken.quote:
Misschien kan 'ie troost vinden in het doel om Bob in te halenquote:Op zondag 10 november 2013 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij heeft helaas geen zak aan Bob, Bergsma en Lee konden elkaar lekker opjagen
Wel een sneller rondje nu.quote:Op zondag 10 november 2013 21:23 schreef Van_Poppel het volgende:
28 hoog is niet goed genoeg voor een WR
Ja. Voor straf moet 'ie twee maanden geschorstquote:Op zondag 10 november 2013 21:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
En Kramer laat in z'n laatste rondje het record snelste langzaamste rondje van Fabris lopen. De prutser!
Bob de Jong zit er trouwens 1/100 vanaf. Dus: Fabris 29,35, De Jong 29,36, Kramer 29,37.quote:Op zondag 10 november 2013 21:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
En Kramer laat in z'n laatste rondje het record snelste langzaamste rondje van Fabris lopen. De prutser!
volgende week laatste rondje in de 27quote:Op zondag 10 november 2013 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja. Voor straf moet 'ie twee maanden geschorst
BobGod is niet kapot te krijgen. Die gaat na zijn 40ste pas echt pieken.quote:Op zondag 10 november 2013 21:27 schreef DeeBee het volgende:
Die Bob gewoon zo vlak als wat nog sneller dan Verweij ook, echt he.
Dat lijkt mij haast wel ja. Volgens mij had Kramer het hier al kunnen doenquote:Op zondag 10 november 2013 21:27 schreef heywoodu het volgende:
Dat WR gaat er volgend weekend echt wel aan.
Neuh.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef komrad het volgende:
[..]
volgende week laatste rondje in de 27
Net alsquote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
BobGod is niet kapot te krijgen. Die gaat na zijn 40ste pas echt pieken.
Ah, mijn imitatie is dus gelukt.quote:Op zondag 10 november 2013 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Martin Hersman zit dus ook op FOK!
zeker maar het was niet nodig. Heb je het verschil tussen Kramer en Bob gezien. Kramer gecontroleerd op weg naar Sotchi. Bob helemaal kapotquote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij haast wel ja. Volgens mij had Kramer het hier al kunnen doen
WR:quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef MiLalaa het volgende:
ik snap het snelste langzaamste rondje niet
Je rijdt rondjes op de 5km, waarvan één dus de langzaamste is. Fabris heeft kennelijk dat langzaamste rondje tijdens de 5km het snelst gereden.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef MiLalaa het volgende:
ging net dacht ik op snelste laatste rondje.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef MiLalaa het volgende:
Precies, Kramer ziet er bijna altijd uit alsof hij nog 3x zo hard had kunnen gaanquote:Op zondag 10 november 2013 21:29 schreef komrad het volgende:
[..]
zeker maar het was niet nodig. Heb je het verschil tussen Kramer en Bob gezien. Kramer gecontroleerd op weg naar Sotchi. Bob helemaal kapot
Neem van alle rijders het langzaamste rondje. Degene die dat rondje het snelst rijdt, heeft de snelste langzame ronde.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef MiLalaa het volgende:
volgend weekend herkansingquote:Op zondag 10 november 2013 21:31 schreef MiLalaa het volgende:
dankjewel voor de uitleg jongens![]()
tis m'n weekend niet echt
Wel als Jorien meedoet.quote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef Wombcat het volgende:
Gaan ze bij de dames achtervolging ook dweilen?
voorhuis doet niet mee, dus niet nodig.quote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef Wombcat het volgende:
Gaan ze bij de dames achtervolging ook dweilen?
Daar zat ik toevallig net over het strijken na te denken. Mijn conclusie was dat het niet een echt goed record is omdat je dan ook 12x exact 40,0 zou kunnen rijden. Maar praktisch gezien is het lastiger omdat ik zelf geen tijden opsla en dus afhankelijk ben van schaatsstatistieken.nl en zo. Bij snelste langzaamste rondje kan je er wel van uit gaan dat dat ook de snelste tijden ooit zijn (hoewel dat bij de 1500 nog wel eens de vraag is) maar bij kleinste verschil kan het ook opeens een marathonschaatser zijn die 6.35 rijdt.quote:Op zondag 10 november 2013 21:46 schreef Montov het volgende:
IR, heb je ook een overzicht van schaatsers op de 5km met het kleinste verschil tussen de snelste en langzaamste ronde? Daar zou Bob nu ook goed bij scoren.
Nu huldiging 5km op de ISU stream.
Het snelste kleinste verschil dan? (quote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daar zat ik toevallig net over het strijken na te denken. Mijn conclusie was dat het niet een echt goed record is omdat je dan ook 12x exact 40,0 zou kunnen rijden. Maar praktisch gezien is het lastiger omdat ik zelf geen tijden opsla en dus afhankelijk ben van schaatsstatistieken.nl en zo. Bij snelste langzaamste rondje kan je er wel van uit gaan dat dat ook de snelste tijden ooit zijn (hoewel dat bij de 1500 nog wel eens de vraag is) maar bij kleinste verschil kan het ook opeens een marathonschaatser zijn die 6.35 rijdt.
Neemt niet weg dat ik het wel leuk zou vinden om het te weten..
Nu maak je het wel heel erg ingewikkeld he.quote:Op zondag 10 november 2013 21:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het snelste kleinste verschil dan? ()
Ja maar ik hou van statistiekenquote:Op zondag 10 november 2013 21:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nu maak je het wel heel erg ingewikkeld he.
Uiteraard moet er een maximale eindtijd worden gesteld. Zoals ook bij de 10km de sub 13 minuten het record nu op naam van Kramer staat als ik het goed heb met iets van 0.7 seconden.quote:Op zondag 10 november 2013 21:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daar zat ik toevallig net over het strijken na te denken. Mijn conclusie was dat het niet een echt goed record is omdat je dan ook 12x exact 40,0 zou kunnen rijden. Maar praktisch gezien is het lastiger omdat ik zelf geen tijden opsla en dus afhankelijk ben van schaatsstatistieken.nl en zo. Bij snelste langzaamste rondje kan je er wel van uit gaan dat dat ook de snelste tijden ooit zijn (hoewel dat bij de 1500 nog wel eens de vraag is) maar bij kleinste verschil kan het ook opeens een marathonschaatser zijn die 6.35 rijdt.
Neemt niet weg dat ik het wel leuk zou vinden om het te weten..
Hege skippenquote:Op zondag 10 november 2013 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze mogen de eerste 3 ritten van ploegenachtervolging wel skippen
Doet die mee dan? Die heb ik het hele weekend nog niet gezien, of doet ze alleen de ploegenachtervolging.quote:
quote:Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doet die mee dan? Die heb ik het hele weekend nog niet gezien, of doet ze alleen de ploegenachtervolging.
quote:
niet lang meer als NL met de sterkte opstelling verschijntquote:Op zondag 10 november 2013 22:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
WR is 2.55,79 voor de cijferfetisjisten onder ons
quote:Op zondag 10 november 2013 22:04 schreef komrad het volgende:
Hege heeft zelfs een Nederlandstalige pagina op haar website
Met Wust, Ter Mors en Van Beek in vorm wordt dat record verpulverd.quote:Op zondag 10 november 2013 22:05 schreef komrad het volgende:
[..]
niet lang meer als NL met de sterkte opstelling verschijnt
Laatste update januari 2013 :|quote:Op zondag 10 november 2013 22:04 schreef komrad het volgende:
Hege heeft zelfs een Nederlandstalige pagina op haar website
Ter Mors is een beetje uit de buurt op het momentquote:Op zondag 10 november 2013 22:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Wust, Ter Mors en Van Beek in vorm wordt dat record verpulverd.
Klopt.quote:Op zondag 10 november 2013 22:07 schreef komrad het volgende:
[..]
Ter Mors is een beetje uit de buurt op het moment
quote:Op zondag 10 november 2013 22:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Altijd leuk om de Japanse vrouwen te zien rijden, allemaal klein
Wie/wat is RC?quote:Op zondag 10 november 2013 22:02 schreef komrad het volgende:
Wordt tijd daar RC zijn opwachting hier maakt met al die cijferfetisjisten
Oh daar ben ik er ook 1 van
Vuile wind zeker?quote:Op zondag 10 november 2013 22:13 schreef komrad het volgende:
Die duiken bijna letterlijk onder Hersman's wind door
Ah.quote:
je moet iemand hebben die Wust en van Beek 6 rondjes bij kan houden, thats itquote:Op zondag 10 november 2013 22:19 schreef DeeBee het volgende:
Waarom staat Linda de Vries in dit team? Nou ja, op dit moment misschien wel logisch, maar met de Spelen lijkt mij dat niet per se een zekerheidje toch?
Denk dat de meest ideale combinatie Wust, Ter Mors en Van Beek is. Maar Ter Mors is nu shorttrackenquote:Op zondag 10 november 2013 22:19 schreef DeeBee het volgende:
Waarom staat Linda de Vries in dit team? Nou ja, op dit moment misschien wel logisch, maar met de Spelen lijkt mij dat niet per se een zekerheidje toch?
wie anders?quote:Op zondag 10 november 2013 22:19 schreef DeeBee het volgende:
-0,14, vooruitziende blik noemen ze datquote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef DeeBee het volgende:
Nederland +0.15
'Nederland snelste tijd.'
Hersman zat met Polen te vergelijken ipv Japanquote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef DeeBee het volgende:
Nederland +0.15
'Nederland snelste tijd.'
Tsja, De Jong en Leenstra kunnen dit ook nog wel aardig. Stuk meer keuze dan bij de mannen.quote:
Goed dat je het zegt want het belangrijkste onderdeel moet nog komen: Kan Martin Hänggi Roger Schneider achter zich houden en gaat ie op weg naar de Spelen?quote:Op zondag 10 november 2013 22:25 schreef Montov het volgende:
Nou, dit was het voor dit weekend. Mooie races. Morgenvroeg nog wat B-groep uitslagen.
Nederland zo goed als zeker veilig voor de ploegenachtervolging op de Spelen. Sommige jaren was er nog wel eens een valpartij waardoor het lastig was.
marrit is vandaag ziek, bob heeft net een 5k gereden en Tonny is gestoptquote:Op zondag 10 november 2013 22:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Tsja, De Jong en Leenstra kunnen dit ook nog wel aardig. Stuk meer keuze dan bij de mannen.
zeker aangezien er nu 12 gouden medailles zijn te behalen.quote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je zo de resultaten bekijkt moet NL in Sochi toch makkelijk 10 medailles kunnen halen. Op de 500m en 5000m vrouwen na, is op alle afstanden een gouden medaille realistisch. Normaal gesproken moet de prestatie van Nagano (5 keer goud) kunnen worden verbeterd.
Op het onderdeel langlaufen? Misschien.quote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt want het belangrijkste onderdeel moet nog komen: Kan Martin Hänggi Roger Schneider achter zich houden en gaat ie op weg naar de Spelen?
Dat is wel wat vroeg juichen, dit zijn World Cups en andere niet-olympische wedstrijden. De piek moet hier helemaal niet liggen, die moet er in februari zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je zo de resultaten bekijkt moet NL in Sochi toch makkelijk 10 medailles kunnen halen. Op de 500m en 5000m vrouwen na, is op alle afstanden een gouden medaille realistisch. Normaal gesproken moet de prestatie van Nagano (5 keer goud) kunnen worden verbeterd.
Vrouwenquote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch zijn veel schaatsers hier goed omdat de plaatsing op tijd hier (en volgende week) kan of moet.quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel wat vroeg juichen, dit zijn World Cups en andere niet-olympische wedstrijden. De piek moet hier helemaal niet liggen, die moet er in februari zijn.
dit, het is pas November, de prijzen worden in Februari verdeeld en verdiend, niet nu.quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel wat vroeg juichen, dit zijn World Cups en andere niet-olympische wedstrijden. De piek moet hier helemaal niet liggen, die moet er in februari zijn.
Klopt, de kans dat een aantal Nederlanders is uitgeblust in februari is zeker reëel. Het zal vooral van de vorm van Lee, Nesbitt, Sablikova, Bowe, Richardson en Davis afhangen hoeveel goud er gewonnen wordt. Ik zie geen andere buitenlanders ( op de 1500m mannen na, daar is alles mogelijk) als serieuze bedreiging.quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze zijn er alquote:Op zondag 10 november 2013 22:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, de kans dat een aantal Nederlanders is uitgeblust in februari is zeker reëel. Het zal vooral van de vorm van Lee, Nesbitt, Sablikova, Bowe, Richardson en Davis afhangen hoeveel goud er gewonnen wordt. Ik zie geen andere buitenlanders ( op de 1500m mannen na, daar is alles mogelijk) als serieuze bedreiging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Whehehequote:Op zondag 10 november 2013 22:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Toch zijn veel schaatsers hier goed omdat de plaatsing op tijd hier (en volgende week) kan of moet.
BTW, het juichen van Mulder en Gregg:
http://instagram.com/p/gjG_BsRdxX/
quote:Op zondag 10 november 2013 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze zijn er alDan ga ik al mijn geld (dat valt nog vies tegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)op Ter Mors zetten.
quote:Op zondag 10 november 2013 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze zijn er alKoentje staat er niet tussen, ze zijn zeker bang om verlies te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citius, Altius, Fortius.
Ze hebben tegen die tijd ook dingen als Bergsma tegen De Jong, of Ter Mors tegen Wüst. Als je hier zo naar kijkt zou je bijvoorbeeld voor Pedersen tegen Bokko zeker 2.5 keer je inzet krijgen...ik sluit alvast een extra lening af om daarop te zettenquote:Op zondag 10 november 2013 22:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan ga ik al mijn geld (dat valt nog vies tegen)op Ter Mors zetten.
Ik ben wel echt benieuwd wat hij gaat rijden, 1000? 1500? 5000? Allemaal?quote:Op zondag 10 november 2013 22:44 schreef Aguero het volgende:
[..]
Koentje staat er niet tussen, ze zijn zeker bang om verlies te maken.
5000 lijkt me niet toch?quote:Op zondag 10 november 2013 22:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben wel echt benieuwd wat hij gaat rijden, 1000? 1500? 5000? Allemaal?
Zoveel verschil zit er niet tussen De Jong en Verweij. Als Bob tussen kerst en oud & nieuw een off day heeft, gaat Koen in Sochi de 5k rijden.quote:
3 uur geleden zou ik het met je eens zijn ja, maar dit was toch best indrukwekkendquote:
Wel erg opportunistisch om Van Beek daar nu al bij te zetten. Als die niet in supervorm is vormt dat type schaatser een risico tegenover relatieve zekerheidjes als De Vries en Valkenburg, zeker op een laaglandbaan. Naast Wust en waarschijnlijk ook Ter Mors moet je gewoon gaan voor degene met de beste vorm en als het even kan iemand met ook een goede 3000 in de benen.quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Denk dat de meest ideale combinatie Wust, Ter Mors en Van Beek is. Maar Ter Mors is nu shorttracken
ik ben wel benieuwd naar het NK/WK Allround.quote:Op maandag 11 november 2013 02:53 schreef Remzz het volgende:
Wat een spektakel is die 5 kilometer eigenlijk geworden, bijna de nieuwe 1500 meter. Waar je 10 jaar geleden nog naar een harkende Dittrich en Sjepel zat te kijken is het nu bijna een compleet andere afstand. Rondjes 29 zijn gewoon te langzaam op zo'n baan.
Jammer dat de allround kampioenschappen niet zo serieus worden genomen dit jaar ik denk dat Verweij in deze vorm Kramer zou voorblijven.
3.000 meter mannenquote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt want het belangrijkste onderdeel moet nog komen: Kan Martin Hänggi Roger Schneider achter zich houden en gaat ie op weg naar de Spelen?
OWS / [schaatsen] Vrijdag 17 februari, de 3000 meter voor mannen.quote:Op maandag 11 november 2013 06:59 schreef komrad het volgende:
[..]
* komrad gaat zoeken in de fok! Archieven
Nouja ik neem aan dat hij ze niet alle drie gaat doen als hij ook nog de ploegenachtervolging moet.quote:Op zondag 10 november 2013 22:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
3 uur geleden zou ik het met je eens zijn ja, maar dit was toch best indrukwekkend
Briljantquote:
Ik ken de Olympische plaatsingsregels nog niet zo goed (volgens mij voor de 5km heren top 16 van het klassement + top 12 tijdsnelsten, met als voorwaarde een bepaalde limiet), maar volgens mij gaat Hanggi het niet redden op deze manier.quote:Op zondag 10 november 2013 22:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vond Lee echt goed. Die had zijn krachten nog niet eens helemaal goed ingedeeld voor mijn gevoel.quote:Op maandag 11 november 2013 09:07 schreef DeeBee het volgende:
Eigenlijk was die Lee wel bizar gisteren, veruit z'n beste race in 3.5 jaar.
Maar wat iemand net al zei, het niveau van de 5k is echt geniaal geworden, bijna een nieuwe 'sprint'afstand.
twitter:JorritBergsma twitterde op maandag 11-11-2013 om 02:50:38Today second on the 5k in new PB! 6.06.93. On the good way #RoadToSochi reageer retweet
Ja, ik had me dr ook niet in verdiept. Kan me vaag herinneren dat er wel een regel was (maar dat kan ook bij het WK afstanden geweest zijn) dat landen één deelnemer mogen laten meedoen die aan minder strenge eisen moet voldoen. En gezien de deplorabele staat van het overige Zwitserse schaatsen (sinds Marcel Bosker weer voor NL uitkomt, want die zou anders de eerste tweedegeneratieschaatsbelg geworden zijn en heeft volgens mij ook flink wat talent) zal dat toch tussen Hanggi en Schneider gaan.quote:Op maandag 11 november 2013 08:48 schreef Montov het volgende:
Ik ken de Olympische plaatsingsregels nog niet zo goed (volgens mij voor de 5km heren top 16 van het klassement + top 12 tijdsnelsten, met als voorwaarde een bepaalde limiet), maar volgens mij gaat Hanggi het niet redden op deze manier.
6:38 voor beide Zwitsers voor plek 32 en plek 33. Hanggi de iets snellere van de twee.
Ik had me wel uitgeleefd daar..quote:
1 2 3 4 5 6 | 500m 35.90 39.50 1000m 1:10.80 1:18.50 1500m 1:48.50 2:00.00 3000m n.a. 4:15.00 5000m 6:33.00 7:20.00 or 4:10.00 (3000m) 10000m 13:30.00 or 6:28.00 (5000m) n.a. |
quote:# naam tijd
1 Sven Kramer NED 6.12,89
2 Jorrit Bergsma NED 6.17,79
3 Bob de Jong NED 6.19,20
4 Jan Blokhuijsen NED 6.19,52
5 Koen Verweij NED 6.20,19
6 Douwe de Vries NED 6.23,24
7 Rob Hadders NED 6.23,64
8 Robert Bovenhuis NED 6.24,19
9 Arjen van der Kieft NED 6.24,34
10 Frank Vreugdenhil NED 6.29,57
11 Renz Rotteveel NED 6.32,36
Ik ookquote:Op maandag 11 november 2013 11:27 schreef franklop het volgende:
benieuwd hoeveel nederlanders er per afstand al aan die limiet hebben voldaan
geweldig was dat jaquote:
quote:Op maandag 11 november 2013 09:11 schreef Montov het volgende:
Tweet van de dag: Bergsma is op de goede weg:twitter:JorritBergsma twitterde op maandag 11-11-2013 om 02:50:38Today second on the 5k in new PB! 6.06.93. On the good way #RoadToSochi reageer retweet
Grap, bergsma lijkt me best een slimme jongenquote:Op maandag 11 november 2013 12:35 schreef MiLalaa het volgende:
[..]![]()
serieus? of grap...
benieuwd hoe die communicatie tussen Bergsma en Richardson dan altijd gaat
Die minder strenge eisen zijn eigenlijk gewoon strenge eisen maar dan van vorig jaar...quote:Op maandag 11 november 2013 11:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik had me dr ook niet in verdiept. Kan me vaag herinneren dat er wel een regel was (maar dat kan ook bij het WK afstanden geweest zijn) dat landen één deelnemer mogen laten meedoen die aan minder strenge eisen moet voldoen. En gezien de deplorabele staat van het overige Zwitserse schaatsen (sinds Marcel Bosker weer voor NL uitkomt, want die zou anders de eerste tweedegeneratieschaatsbelg geworden zijn en heeft volgens mij ook flink wat talent) zal dat toch tussen Hanggi en Schneider gaan.
Kortom, top 16 van het afgelopen wereldbekerseizoen of top 16 WK Afstanden.quote:) An NOC/NF that has achieved no quota place for an event/distance according to the respective
SOQC, will be allocated one quota place, to the disfavour of the last qualifying place based on the
SOQC, in the following cases:
For 500, 1000, 1500 meters (Ladies & Men), 3000 meters Ladies, 5000 meters Men:
If a Skater from the NOC/NF was placed among the top 16 in the final 2012/13 World Cup ranking
(for 3000m Ladies and 5000m Men, the World Cup Ranking for the long distances apply), or
among the top 16 in the 2013 World Single Distances Championships for the distance concerned.
For 5000 meters Ladies, 10 000 meters Men (event/distance quotas of only 16):
If a Skater from the NOC/NF was placed among the top 8 in the final 2012/13 World Cup ranking
(for the long distances) or among the top 8 in the 2013 World Single Distances Championships for
the distance concerned.
En naast een NR was het ook een Europees record. Dat was in handen van Simionato met 1:13.47.quote:Op maandag 11 november 2013 18:50 schreef Remzz het volgende:
Van Beek had gisteren trouwnes de snelste laatste ronde ooit op de 1000 meter met 28.0
Wel grappig, daar hoor je in het schaatsen eigenlijk nooit over.quote:Op maandag 11 november 2013 19:34 schreef Montov het volgende:
[..]
En naast een NR was het ook een Europees record. Dat was in handen van Simionato met 1:13.47.
Beetje Olympisch kampioen worden enzo.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:44 schreef Remzz het volgende:
http://www.tvmschaatsploe(...)eij-rentree-de-vries
Verweij niet op de 5 kilometer, wel begrijpelijk. Maar niet te hopen dat hij zich minder op de langere afstanden gaat richten. Dat hij zo'n veredelde Mark Tuitert word.
Ja datquote:Op donderdag 14 november 2013 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beetje Olympisch kampioen worden enzo.
De NR's zijn inderdaad nog belangrijker dan de ER'squote:Op maandag 11 november 2013 21:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wel grappig, daar hoor je in het schaatsen eigenlijk nooit over.
Volgens de NOS niet..quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef borisz het volgende:
Voor SLC geldt het zelfde lijstje als voor Calgary. Alle dagen om 19u.
Binnen Nederland misschien. Olympisch goud is gewoon het hoogst haalbare, als je dat haalt ben je sowieso een echte kampioen en is je carrière sowieso dik geslaagd.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:50 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja dat
Nee ik weet dat ik het altijd jammer vond dat Tuitert geen allround kampioenschappen meer ging rijden, dat blijft toch het echte schaatsen. Rintje Ritsma wordt zonder goud ook nog altijd hoger aangeslagen dan Ids Postma bijvoorbeeld.
Precies. En hij doet het met Anni.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Binnen Nederland misschien. Olympisch goud is gewoon het hoogst haalbare, als je dat haalt ben je sowieso een echte kampioen en is je carrière sowieso dik geslaagd.
Check. Schaatsen.nl heeft nu ook een nieuw lijstje.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Volgens de NOS niet..
http://nos.nl/sport/schaa(...)lake-city/programma/
5 kilometer is toch wel zwaar met zo'n programma inclusief pursuit. Dat een ploeggenoot de vervanger is zal ook wel meespelen.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:44 schreef Remzz het volgende:
http://www.tvmschaatsploe(...)eij-rentree-de-vries
Verweij niet op de 5 kilometer, wel begrijpelijk. Maar niet te hopen dat hij zich minder op de langere afstanden gaat richten. Dat hij zo'n veredelde Mark Tuitert word.
En dan zo'n verhaal achteraf dat je er vier jaar naar toe hebt gewerkt, terwijl je hem gewoon gefluked hebt.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beetje Olympisch kampioen worden enzo.
Nee en nee.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:33 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Doet hij het niet ofzo?
Nouja dan zoek je zelf maar
Wie rijden er dan in de A groep? Wat een niveauquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:59 schreef TheArt het volgende:
Van der Weijden rijdt een PR van 4.03,76 in de B-groep en wordt daarmee 4e. Kikuchi wint in 4.03,04.
19 vrouwen onder de 4.10. Dat is wel heel prima in de breedte.
Hege laatste in 4.23Beckert pas 10e in 4.06.
A-groep is dit vandaag:quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:03 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wie rijden er dan in de A groep? Wat een niveau![]()
quote:1 I 271 Bo-Reum Kim KOR KOR 4:05.63
O 216 Brittany Schussler CAN CAN 4:03.17
2 I 307 Olga Graf RUS RUS 4:06.01
O 300 Katarzyna Wozniak POL POL 4:04.82
3 I 261 Nana Takagi JPN JPN 4:06.00
O 251 Masako Hozumi JPN JPN 4:01.87
4 I 283 Linda de Vries NED NED 4:04.87
O 252 Shiho Ishizawa JPN JPN 4:04.15
5 I 298 Katarzyna Bachleda-Curus POL POL 4:04.08
O 301 Luiza Zlotkowska POL POL 4:03.68
6 I 287 Yvonne Nauta NED NED 4:03.50
O 297 Ida Njåtun NOR NOR 4:04.67
7 I 282 Antoinette de Jong NED NED 4:00.56
O 292 Jorien Voorhuis NED NED 4:01.09
8 I 242 Claudia Pechstein GER GER 3:57.35
O 230 Martina Sábliková CZE CZE 3:55.55
Hoe komt Beckert dan in de B groep? Die is normaliter toch wel wat van hoger niveau dan wat hier tussen rijdt?quote:
15e van de 16 in de A-groep in Calgaryquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hoe komt Beckert dan in de B groep? Die is normaliter toch wel wat van hoger niveau dan wat hier tussen rijdt?
Zeg dat welquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Jammer dat het zo laat is (vooral zondag)
Ohquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
15e van de 16 in de A-groep in Calgary
Dat heb ik bij de meeste sporten waar je het 's avonds niet gewend bent, dan begint de avond en heb je ineens zoiets als "oh jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:23 schreef MiLalaa het volgende:
ik vind het juist ook wel knus/ leuk om laat nog te kijken! Maar ja we worden ook een dagje oudereen aantal jaartjes geleden ging het toch met veel minder moeite
In het weekend maakt het me niet zoveel uit, maar maandagochtend om 8 uur verwachten ze me weer fris en fruitig op kantoor. Twee uur mijn nest induiken is dus (eigenlijk) geen optie. Maarja, wil het zekere WR op de 5000m ook niet missen. Lastige keuze dus.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:23 schreef MiLalaa het volgende:
ik vind het juist ook wel knus/ leuk om laat nog te kijken! Maar ja we worden ook een dagje oudereen aantal jaartjes geleden ging het toch met veel minder moeite
Oh ja, nu denk ik er wel op tijd aanquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In het weekend maakt het me niet zoveel uit, maar maandagochtend om 8 uur verwachten ze me weer fris en fruitig op kantoor. Twee uur mijn nest induiken is dus (eigenlijk) geen optie. Maarja, wil het zekere WR op de 5000m ook niet missen. Lastige keuze dus.
Nou, ze is zwaar uit vorm. Volgens mij ook blessures gehad. Natuurlijk is er nog tijd, maar als je al zo'n zwakke basis hebt dan zou ik mij wel zorgen maken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:25 schreef heywoodu het volgende:
Overigens zou ik me niet al teveel zorgen maken om Beckert, het seizoen is nog erg jong natuurlijk en de 3km zal ook niet haar doel zijn
Ze was nu ook al een stuk sneller dan vorige week, en met haar slotrondes was ook niet heel veel mis.
ja hier idem. Sterker nog ik moet ineens morgen ook werken, anders had ik die 1500m vannacht nog wel even mee kunnen pakken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In het weekend maakt het me niet zoveel uit, maar maandagochtend om 8 uur verwachten ze me weer fris en fruitig op kantoor. Twee uur mijn nest induiken is dus (eigenlijk) geen optie. Maarja, wil het zekere WR op de 5000m ook niet missen. Lastige keuze dus.
Alles is zo ongeveer tijdens reguliere werktijden toch?quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:41 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja hier idem. Sterker nog ik moet ineens morgen ook werken, anders had ik die 1500m vannacht nog wel even mee kunnen pakken.
Maar m'n collega's weten wel dat ik schaatsfan genoeg ben. Dus een paar keer per jaar brak is ingecalculeerd. De vorige OS had ik ook het schema van schaatsen al lang vantevoren uitgeplozen om de juiste vrije dagen / ochtenden te nemen. (en dan daarna met je brakke hoofd worden lastiggevallen door mensen toen Sven verkeerd had gewisseld![]()
)
Nu met Sotsji komen we niet in de war met (reguliere kantoor-) werktijden toch?
Begin van de middag telkens, als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:41 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja hier idem. Sterker nog ik moet ineens morgen ook werken, anders had ik die 1500m vannacht nog wel even mee kunnen pakken.
Maar m'n collega's weten wel dat ik schaatsfan genoeg ben. Dus een paar keer per jaar brak is ingecalculeerd. De vorige OS had ik ook het schema van schaatsen al lang vantevoren uitgeplozen om de juiste vrije dagen / ochtenden te nemen. (en dan daarna met je brakke hoofd worden lastiggevallen door mensen toen Sven verkeerd had gewisseld![]()
)
Nu met Sotsji komen we niet in de war met (reguliere kantoor-) werktijden toch?
Russische tijd rond 5 uur is 2 uur Nederlandse tijd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:43 schreef MiLalaa het volgende:
oh ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze begin avondritten zouden hebben. Maar dat zou idd best vreemd zijn.. want dat zou betekenen dat ze sotsji tijd 's avonds laat zouden rijden. Dus hier haal ik iets door elkaar.
Toch tijd om dat schema er eens bij te gaan pakken...
En we hebben denk ik al een OS topic nodig !?
Terwijl ze toch 4 jaar geleden bijna alleen maar zaadopeningen reed (of herinner ik me het verkeerd)quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:04 schreef TheArt het volgende:
Ik snap er nog steeds werkelijk waar geen fuck van hoe Van Riessen met een opening van 10,34 in SLC maar tot een tijd van 38,09 komtHoe kan iemand zo snel kan openen, een olympische medaille op de 1000 meter op zak heeft en zelfs 1500's kan rijden, zulke slechte volle rondes rijden op de 500. Echt het meest vage wat ik in de schaatssport de afgelopen jaren heb gezien.
Ze reed dus kut?quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:11 schreef franklop het volgende:
Terwijl ze toch 4 jaar geleden bijna alleen maar zaadopeningen reed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |