Als jij 100.000 van die GPU's tegelijk koopt hoef je er ook minder dan 150 euro per stuk voor te betalen.quote:Op zondag 10 november 2013 20:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dat zou dus betekenen dat je met een ps4 best wel een koopje in handen hebt?
De hardware heb je inderdaad voor een spotprijs, maar dan kan je er nog geen hol mee.quote:Op zondag 10 november 2013 20:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Sony heeft dan toch ook allang bekend gemaakt dat ze de ps4 met verlies gaan verkopen, om het vervolgens met games te compenseren.quote:Op zondag 10 november 2013 20:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Volgens extremetech Kan men de GPU van de ps4 vergelijken met de HD 7870(150 euro) en de GPU met de i7 3770K(270 euro).
Samen wordt dat 420 euro, wat al meer is dan de adviesprijs van de ps4, terwijl nog een hoop onderdelen missen.
Ik denk niet dat het op dit moment maar ¤330 kost om een PS4 te maken. De eerste jaren zullen ze die dingen echt met verlies verkopen. Volgens mij heeft Sony pas bij de PS3 Slim een beetje winst op de console zelf gepakt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 01:07 schreef Woods het volgende:
Sony speelt quite hadden ze eerder bekend gemaakt.
Sony heeft overall nooit winst geboekt met zijn PlayStation divisie en iets van $50 per PS3. Ik zal de artikelen nog even nazoeken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:55 schreef LuckyLuQ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het op dit moment maar ¤330 kost om een PS4 te maken. De eerste jaren zullen ze die dingen echt met verlies verkopen. Volgens mij heeft Sony pas bij de PS3 Slim een beetje winst op de console zelf gepakt.
Ze hebben al aangegeven geen verlies op de consoleverkoop te willen maken. En vergeet niet dat de PS3 en Xbox 360 destijds een veel grotere stap waren. De PS4 en Xbox One leggen het nu al af tegen high end PC's, terwijl de PS3 en Xbox 360 gewoon on par waren. De huidige generatie was ook veel duurder om te maken dan de nieuwe generatie. Dus ze konden destijds moeilijk anders dan het verkopen met verlies. Nu hebben ze ervoor gekozen om dat niet te doen. Daarom zien we dus generalere en (voor de tijd) minder krachtige hardware.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:55 schreef LuckyLuQ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het op dit moment maar ¤330 kost om een PS4 te maken. De eerste jaren zullen ze die dingen echt met verlies verkopen. Volgens mij heeft Sony pas bij de PS3 Slim een beetje winst op de console zelf gepakt.
Dit klopt niet. Sterker nog, de PS-divisie was juist een van de sterkhouders binnen Sony.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:55 schreef Woods het volgende:
[..]
Sony heeft overall nooit winst geboekt met zijn PlayStation divisie en iets van $50 per PS3. Ik zal de artikelen nog even nazoeken.
Klopt zeker niet. PS3 was juist verliesgevend terwijl de PS1 en PS2 winst maakten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:55 schreef Woods het volgende:
[..]
Sony heeft overall nooit winst geboekt met zijn PlayStation divisie en iets van $50 per PS3. Ik zal de artikelen nog even nazoeken.
http://tweakers.net/nieuw(...)n-4-met-verlies.htmlquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:00 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven geen verlies op de consoleverkoop te willen maken. En vergeet niet dat de PS3 en Xbox 360 destijds een veel grotere stap waren. De PS4 en Xbox One leggen het nu al af tegen high end PC's, terwijl de PS3 en Xbox 360 gewoon on par waren. De huidige generatie was ook veel duurder om te maken dan de nieuwe generatie. Dus ze konden destijds moeilijk anders dan het verkopen met verlies. Nu hebben ze ervoor gekozen om dat niet te doen. Daarom zien we dus generalere en (voor de tijd) minder krachtige hardware.
Ze zullen er geen ontzettende marge om verdienen, maar verlies zeker niet. Vergeet ook niet dat de redenatie van TS niet op gaat door de specifieke massaproductie en dat AMD opportunisme ook niet de boventoon kon voeren (ze hadden deze opdracht nodig) waardoor de uiteindelijke kosten aanzienlijk lager uit komen.
1 op 1 kun je de consoles en PC's niet vergelijken. Met een 7870 zul je niet dezelfde resultaten halen als op de consoles en zeker wanneer je over een jaar of twee kijkt, zullen de prestaties in games op de consoles veel beter zijn dan op een dergelijk PC-configuratie. Dat zie je nu ook met de PS3 en Xbox 360. Zelfs PC's die destijds high end waren komen nu totaal niet mee, de 7800-serie en X1900-serie waar ze resp. op gebaseerd zijn zijn immers ernstig verouderd.
Dit komt uiteraard door de optimalisaties die gedaan worden voor de consoles.
[..]
Dit klopt niet. Sterker nog, de PS-divisie was juist een van de sterkhouders binnen Sony.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |