abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 november 2013 @ 20:36:10 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_133122928
Volgens extremetech Kan men de GPU van de ps4 vergelijken met de HD 7870(150 euro) en de GPU met de i7 3770K(270 euro).

Samen wordt dat 420 euro, wat al meer is dan de adviesprijs van de ps4, terwijl nog een hoop onderdelen missen.

Dat zou dus betekenen dat je met een ps4 best wel een koopje in handen hebt?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_133123003
De winst die ze maken zit hem dan ook in de games en niet in de console.
  zondag 10 november 2013 @ 20:40:43 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_133123230
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als jij 100.000 van die GPU's tegelijk koopt hoef je er ook minder dan 150 euro per stuk voor te betalen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 10 november 2013 @ 20:41:54 #4
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_133123337
Ja maar ik bedoel als consument...
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_133123438
Consoles van Sony en Microsoft word in het begin vaak verlies op geleden en later minimale winst.

De winst krijgen via games, dus ja hebt eigenlijk altijd een hele scherpe prijs.
  zondag 10 november 2013 @ 21:43:14 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_133128038
quote:
De hardware heb je inderdaad voor een spotprijs, maar dan kan je er nog geen hol mee.
En de software (de games dus) is vervolgens reteduur.

Dat is ook tegenwoordig het verdienmodel: hardware bijna gratis weggeven en dan cachen op de software.
So we just called him Fred
pi_133131133
Ze gebruiken geen i7 3770K, daarmee is alleen de vergelijking gemaakt zodat de GPU in ieder geval niet tegen word gehouden door de processor.

De AMD processor die daadwerkelijk gebruikt gaat worden is een soort van 8-core atom processor. Die kosten liggen dus vrij laag, maar games zullen wel geoptimaliseerd worden voor deze processor. Dus een stuk goedkoper de produceren. De GPU ligt inderdaad wel zo hoog.

http://www.anandtech.com/(...)d-to-playstation-4/2
pi_133160966
quote:
Volgens extremetech Kan men de GPU van de ps4 vergelijken met de HD 7870(150 euro) en de GPU met de i7 3770K(270 euro).

Samen wordt dat 420 euro, wat al meer is dan de adviesprijs van de ps4, terwijl nog een hoop onderdelen missen.

Sony heeft dan toch ook allang bekend gemaakt dat ze de ps4 met verlies gaan verkopen, om het vervolgens met games te compenseren.
Overigens weet ik niet wat de marges zijn. Met andere woorden, wat de inkoopprijs is. Of het een koopje is, is dus moeilijk te zeggen. Misschien wordt je bij de pc equivalenten gewoon nog harder genaaid ;)
pi_133161215
Het is sowieso niet te vergelijken. De games worden speciaal geoptimaliseerd voor de PS4 waardoor ze waarschijnlijk beter draaien dan een PC met vergelijkbare specs.
Oh.
  dinsdag 12 november 2013 @ 01:07:44 #10
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133173859
Sony speelt quite hadden ze eerder bekend gemaakt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_133180441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 01:07 schreef Woods het volgende:
Sony speelt quite hadden ze eerder bekend gemaakt.
Ik denk niet dat het op dit moment maar ¤330 kost om een PS4 te maken. De eerste jaren zullen ze die dingen echt met verlies verkopen. Volgens mij heeft Sony pas bij de PS3 Slim een beetje winst op de console zelf gepakt.
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:55:30 #12
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133182315
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:55 schreef LuckyLuQ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het op dit moment maar ¤330 kost om een PS4 te maken. De eerste jaren zullen ze die dingen echt met verlies verkopen. Volgens mij heeft Sony pas bij de PS3 Slim een beetje winst op de console zelf gepakt.
Sony heeft overall nooit winst geboekt met zijn PlayStation divisie en iets van $50 per PS3. Ik zal de artikelen nog even nazoeken.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_133182509
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:55 schreef LuckyLuQ het volgende:

[..]

Ze hebben al aangegeven geen verlies op de consoleverkoop te willen maken. En vergeet niet dat de PS3 en Xbox 360 destijds een veel grotere stap waren. De PS4 en Xbox One leggen het nu al af tegen high end PC's, terwijl de PS3 en Xbox 360 gewoon on par waren. De huidige generatie was ook veel duurder om te maken dan de nieuwe generatie. Dus ze konden destijds moeilijk anders dan het verkopen met verlies. Nu hebben ze ervoor gekozen om dat niet te doen. Daarom zien we dus generalere en (voor de tijd) minder krachtige hardware.

Ze zullen er geen ontzettende marge om verdienen, maar verlies zeker niet. Vergeet ook niet dat de redenatie van TS niet op gaat door de specifieke massaproductie en dat AMD opportunisme ook niet de boventoon kon voeren (ze hadden deze opdracht nodig) waardoor de uiteindelijke kosten aanzienlijk lager uit komen.

1 op 1 kun je de consoles en PC's niet vergelijken. Met een 7870 zul je niet dezelfde resultaten halen als op de consoles en zeker wanneer je over een jaar of twee kijkt, zullen de prestaties in games op de consoles veel beter zijn dan op een dergelijk PC-configuratie. Dat zie je nu ook met de PS3 en Xbox 360. Zelfs PC's die destijds high end waren komen nu totaal niet mee, de 7800-serie en X1900-serie waar ze resp. op gebaseerd zijn zijn immers ernstig verouderd.

Dit komt uiteraard door de optimalisaties die gedaan worden voor de consoles.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:55 schreef Woods het volgende:

[..]

Sony heeft overall nooit winst geboekt met zijn PlayStation divisie en iets van $50 per PS3. Ik zal de artikelen nog even nazoeken.
Dit klopt niet. Sterker nog, de PS-divisie was juist een van de sterkhouders binnen Sony.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133184608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:55 schreef Woods het volgende:

[..]

Klopt zeker niet. PS3 was juist verliesgevend terwijl de PS1 en PS2 winst maakten.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133251003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:00 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ze hebben al aangegeven geen verlies op de consoleverkoop te willen maken. En vergeet niet dat de PS3 en Xbox 360 destijds een veel grotere stap waren. De PS4 en Xbox One leggen het nu al af tegen high end PC's, terwijl de PS3 en Xbox 360 gewoon on par waren. De huidige generatie was ook veel duurder om te maken dan de nieuwe generatie. Dus ze konden destijds moeilijk anders dan het verkopen met verlies. Nu hebben ze ervoor gekozen om dat niet te doen. Daarom zien we dus generalere en (voor de tijd) minder krachtige hardware.

Ze zullen er geen ontzettende marge om verdienen, maar verlies zeker niet. Vergeet ook niet dat de redenatie van TS niet op gaat door de specifieke massaproductie en dat AMD opportunisme ook niet de boventoon kon voeren (ze hadden deze opdracht nodig) waardoor de uiteindelijke kosten aanzienlijk lager uit komen.

1 op 1 kun je de consoles en PC's niet vergelijken. Met een 7870 zul je niet dezelfde resultaten halen als op de consoles en zeker wanneer je over een jaar of twee kijkt, zullen de prestaties in games op de consoles veel beter zijn dan op een dergelijk PC-configuratie. Dat zie je nu ook met de PS3 en Xbox 360. Zelfs PC's die destijds high end waren komen nu totaal niet mee, de 7800-serie en X1900-serie waar ze resp. op gebaseerd zijn zijn immers ernstig verouderd.

Dit komt uiteraard door de optimalisaties die gedaan worden voor de consoles.

[..]

Dit klopt niet. Sterker nog, de PS-divisie was juist een van de sterkhouders binnen Sony.
http://tweakers.net/nieuw(...)n-4-met-verlies.html

Hier staat dat ze de console toch echt met verlies verkopen, pas als kopers er een PS+ abo bij nemen zullen ze uit de kosten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')