Op het eerste puntje na zijn het ook geen dingen waar je ook daadwerkelijk last van hebt bij een bezoek aan Nederland. Dat wordt ze dus inderdaad aangepraatquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die wonen dan niet in Toronto![]()
Hun beeld kan natuurlijk ook wel een beeetje beinvloed worden door de mensen met wie ze in Nederland omgaan, qua het laatste deel van je post.
Hoera, 10 maanden per jaar rondlopen in een mosquito-suit, bewapend met een shotgun, om te genieten van die echte natuur, enkel omdat je een hekel aan hekjes hebt. Dan ga ik liever die twee maanden dat het wel leefbaar is daar naartoequote:Op zaterdag 23 november 2013 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terecht en de ruimte daar en elders ook trouwens en echte natuur met watervallen en grotten zonder een enkel hekje
Wie had het over aangepraat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op het eerste puntje na zijn het ook geen dingen waar je ook daadwerkelijk last van hebt bij een bezoek aan Nederland. Dat wordt ze dus inderdaad aangepraat.
Oh, die wil ik wel voor eigen rekening nemenquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wie had het over aangepraat?
quote:
Heb jaren in onze "hoofdstad"gewerkt, met OV ernaar toe (als dat al reed; ook zoiets achterlijks in Nl.) en via de Metro naar West. Nou, het eerste wat ik deed op m'n werk was m'n handen wassen en in m'n binnenzak voelen of al m'n spullen er nog in zaten.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:16 schreef 99.999 het volgende:
Oh, die wil ik wel voor eigen rekening nemen.
Ik werk ook niet meer in Amsterdam. Heb een betere baan uitgekozen. Voor dat werk kom ik wel eens in A-dam Noord (Albemarle); nou, als ik die vuiligheid, troep en dat gajes op straat weer zie...tjonge, wat ben ik blij dat ik.....nou ja, ik dan God op m'n blote knietjes....tevergeefs, want God bestaat ook al niet. Al zijn er in A-dam evangelisten werkzaam die....nou ja, laat maar....quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:11 schreef crashbangboom het volgende:
Het is wat blomke, dat jij nog in deze ellende blijft zitten, zeker jij die zo bereisd en alwetend en mateloos getalenteerd bent, moet toch makkelijk ergens kunnen vertoeven waar je het prettiger vindt?
Mooie reis trouwens, of is dat al te positief in dit topicquote:Op maandag 25 november 2013 20:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap niets van de huizen advertenties hier in Rusland, veel plezier verder in dit topic en lees mijn blog, of het trv topic.
PS ik voel me een pauper in de reisgroep, en zitten een paar qoute 500 mensen in de groep, deze zijn veel relaxter als sommige posters in dit topic
Ik vind het nog een absurd bedrag voor zo'n krot.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:50 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)-3/omschrijving/?mna
best goedkoop dit huis. 5 jaar geleden krijg je ze echt niet voor deze prijs
* koopgarant is dacht ik dat je 25% korting krijgt en als je het dan verkoopt moet je het verschil van de winst delen met de vorige eigenaar o.i.d
Je kan het ook huren voor 700 euro in de maand. Beter?quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind het nog een absurd bedrag voor zo'n krot.
Wat een gek er voor geeft.quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je kan het ook huren voor 700 euro in de maand. Beter?
Je kan natuurlijk ook voor 500 euro in de maand een agenebis studio in het midden van totaal nergens prefereren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een gek er voor geeft.
jij gaat liever hier wonen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind het nog een absurd bedrag voor zo'n krot.
Is dit niet wat?quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:50 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)-3/omschrijving/?mna
best goedkoop dit huis. 5 jaar geleden krijg je ze echt niet voor deze prijs
* koopgarant is dacht ik dat je 25% korting krijgt en als je het dan verkoopt moet je het verschil van de winst delen met de vorige eigenaar o.i.d
Dat moet toch de natte droom zijn van de firma 'intereseert me niet waar of hoe ik woon, als het maar goeiekoop is'? Zal nog druk worden met Fok!kers aldaar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dit niet wat?http://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-48892108-zaaibak-44/
Al moet ik wel zeggen dat je maar in Delfzijl zou moeten zitten zeg. Je raakt je huis dan echt aan de straatstenen nog niet kwijt. Zo zul je nog wel meer van die plekjes hebben in Friesland en Groningen. Kun je nog beter wachten tot de gemeente de hele wijk maar sloopt
Een plattelandsmeisje toch wel?quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:28 schreef hpeopjes het volgende:
Delfzijl, daar gaat toch geen hond wonen man.
Denk het niet hoor.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Een plattelandsmeisje toch wel?
Hoezo niet? Je kunt toch ook reageren met, 30 minuten met de trein vanaf Groningen en Groningen heeft het het hoogste percentage exporterende bedrijven van Nederland? Dus, hoppetah, al die zeikerds kunnen mooi voor een ton een mooi huisje kopen in Delfzijl. Leuk uitzicht! Dicht bij Deutschland.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:28 schreef hpeopjes het volgende:
Delfzijl, daar gaat toch geen hond wonen man.
Het is niet hoezo niet, maar blijkbaar niet. Delfzijl is momenteel de hardst krimpende gemeente van Nederland.quote:
Zo kun je ook reageren ja.quote:Je kunt toch ook reageren met, 30 minuten met de trein vanaf Groningen en Groningen heeft het het hoogste percentage exporterende bedrijven van Nederland? Dus, hoppetah, al die zeikerds kunnen mooi voor een ton een mooi huisje kopen in Delfzijl. Leuk uitzicht! Dicht bij Deutschland.
Wat is redelijk en heeft een kind van een collega van jou een nieuwbouwhuis gekocht met een koopgarantie joh, feliciteer je collega namens mijquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
nieuwbouw gaat wel redelijk , en ook de koopgarantwoningen
nou die terugkoop garantie die zit op corporatiewoningen , niet op nieuwbouwquote:Op vrijdag 6 december 2013 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is redelijk en heeft een kind van een collega van jou een nieuwbouwhuis gekocht met een koopgarantie joh, feliciteer je collega namens mij
er zijn genoeg vrije sector huurwoningen, en anders koopt die multinational gewoon wat huizen en flats om ze tijdelijk te verhuren aan hun expatsquote:Op zaterdag 23 november 2013 01:14 schreef de_ier het volgende:
[..]
Tenzij je het in je hoofd krijgt om te verhuizen wegens werk, scheiding, oud geworden kinderen, erbij gekomen kinderen of wat dan ook.
Echt bizar hoe moeilijk het is om aan een woning te komen in Nederland. Stel, je bent slimme buitenlander en een grote Nederlandse multinational wilt je naar Nederland halen. Je zoekt woonruimte. Je denkt je zal sociale woning gaan zoeken. Maar nee, je verdient of te veel of je had 12 jaar geleden al moeten inschrijven. Dan denk je, vrije sector huren. Oh wacht, dat bestaat niet. Dus dan blijft kopen over. Maar je komt alleen tijdelijk in Nederland wonen.
Dus dan ga je maar naar een andere land.
Nederland snijdt zich zelf in de vingers.
Is dat echt jou beeld van de wereld buiten Nederland? Een soort onveilige wereld zonder eten of gezondheidszorg, waar iedereen op straat slaapt? Wat een populistische onzin.quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
LOL. dat denkt geen enkele buitenlander. Ten eerste hebben die nog nooit gehoord van sociale woningen, die kun je in het buitenland met een loepje zoeken, daar is het kopen of huren van een investeerder.
Ten tweede begrijpen buitenlanders volstrekt niet wat we hier lopen te zeiken over hoge huis- en huurprijzen, en ook overige kosten van levensonderhoud, goedkope ziektekostenverzekering, goede openbare en nutsvoorzieningen, veiligheid. Het is bijna walhalla voor ze.
Ja, dus op basis van wat zouden die prijzen nou weer moeten gaan stijgen? Ik zie eigenlijk alleen maar punten die er voor zorgen dat de prijzen nog veel verder gaan zakken.quote:
Vooralsnog neemt het aantal huishoudens gewoon toe. En met de ingestorte woningbouw gaat dat druk opleveren.quote:
Tot welk niveau zie jij het dalen?quote:Op zondag 8 december 2013 00:39 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, dus op basis van wat zouden die prijzen nou weer moeten gaan stijgen? Ik zie eigenlijk alleen maar punten die er voor zorgen dat de prijzen nog veel verder gaan zakken.
Ik vind dit soort afbeeldingen altijd fascinerend! Misschien toch nog maar wat ouderen centra uit de grond stampen.quote:
Mijn eigen opa is tot z'n 90e in zijn eigen huis blijven wonen bijv. En heeft het niet gehaald tot een bejaardencentrum. De rest van z'n vrienden zaten allemaal in die ouderen parken, kleine los staande huisjes op 1 groot erf met zo'n half ziekenhuis er naast. Ik vraag me af hoe zich dat verder gaat ontwikkelen.quote:Op zondag 8 december 2013 01:31 schreef 99.999 het volgende:
Die oudjes blijven steeds langer zelfstandig wonen. Maar dat past wellicht minder in het wensdenken dat de prijzen moeten blijven dalen.
ja, ik was met je eens johquote:Op zondag 8 december 2013 00:39 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, dus op basis van wat zouden die prijzen nou weer moeten gaan stijgen? Ik zie eigenlijk alleen maar punten die er voor zorgen dat de prijzen nog veel verder gaan zakken.
Volgens de banken zullen ze eindeloos leven.quote:Op zondag 8 december 2013 01:31 schreef 99.999 het volgende:
Die oudjes blijven steeds langer zelfstandig wonen. Maar dat past wellicht minder in het wensdenken dat de prijzen moeten blijven dalen.
Volgens mij hebben ze in die landen 90% minder sociale huurwoningen waar je dus voor 200 euro ( ff de huursubsidie eraf gehaald ) kan wonen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:47 schreef de_ier het volgende:
[..]
Is dat echt jou beeld van de wereld buiten Nederland? Een soort onveilige wereld zonder eten of gezondheidszorg, waar iedereen op straat slaapt? Wat een populistische onzin.
De realiteit is echter dat de Nederlandse regering een royale 8 jaar lange belasting verlaging moet aanbieden aan hoogopgeleide buitenlanders om ze naar NL te lokken. Anders blijven ze in hun eigen land met goedkopere woningen en lagere zorgpremies.
Nederlanders passen goed op de centen, en de banken in NL maken daar volop gebruik van om het eigen volk van elk laatste cent te melken in de vorm van hypotheekschuld. Men zou eigenlijk de straat op moeten om te protesteren, maar doet dat niet en stemt braafjes op de bankenpartij VVD. Want de indoctrinatie via de staatsomroepen (Nederland is een walhalla en de rest van de wereld stinkt) is sterk.
Belgie, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Oostenrijk, enz. In al die landen kan je veel goedkoper wonen en vertel me niet dat ze slechte zorg en nutsvoorzieningen hebben...
Dat weet ik niet. Ik kwam laatst wel deze grafiek tegen. Die zegt dat we pas op de helft van de daling zitten. Er kan dus best nog wel 20% vanaf gaan. Ik zou dat ook niet heel gek vinden. De enige manier dat de overheid een verdere daling tegen kan gaan is het opnieuw opblazen van een vastgoedluchtbel. Want hoe kan het als je minder aan hypotheek bij de bank kunt krijgen en er nog steeds werklozen bijkomen dat volgens de overheid de huizenprijs zal gaan stabiliseren? Dat kan gewoon niet en dat zal iedereen heel normaal in de oren klinken.quote:
Tot voor kort was dat trouwens 10 jaar. En ik ben heel benieuwd of dit voor de rechter zou standhouden als iemand anders het ook eist! Want: iemand die van Parijs naar Maastricht verhuist, komt ervoor in aanmerking (als aan de rest van de eisen ook voldaan is natuurlijk), omdat-ie meer dan 150 km verhuisd. Maar iemand die van Groningen naar Maastricht verhuist, komt niet in aanmerking.quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:47 schreef de_ier het volgende:
De realiteit is echter dat de Nederlandse regering een royale 8 jaar lange belasting verlaging moet aanbieden aan hoogopgeleide buitenlanders om ze naar NL te lokken. Anders blijven ze in hun eigen land met goedkopere woningen en lagere zorgpremies.
quote:Het Nederlandse verkeer is niet te vergelijken met het verkeer in de meeste andere landen. Denk bijvoorbeeld aan de grote aantallen fietsers in ons land, waar buitenlanders veelal niet aan gewend zijn. VVN vindt het niet meer dan logisch en consequent, dat een Nederlands rijbewijs alleen wordt verstrekt aan personen die hebben aangetoond over de vereiste basiskennis en rijvaardigheid te beschikken, die het Nederlandse verkeer van hen vraagt.
Dat soort grafieken zijn heel leuk maar natuurlijk vooral een gevolg van wensdenken. Mensen die zich een beetje serieus met deze materie bezighouden zouden zich nooit aan op die manier willen voorspellen wagen...quote:Op zondag 8 december 2013 09:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kwam laatst wel deze grafiek tegen. Die zegt dat we pas op de helft van de daling zitten. Er kan dus best nog wel 20% vanaf gaan. Ik zou dat ook niet heel gek vinden.
Uiteindelijk is het ook marktwerking, het aantal huishoudens neemt toe en het alternatief voor kopen wordt steeds duurder en onaantrekkelijker en de voorraad woningen neemt amper nog toe terwijl het aantal huishoudens nog wel stijgt. Uiteindelijk werkt dat door in de prijs.quote:De enige manier dat de overheid een verdere daling tegen kan gaan is het opnieuw opblazen van een vastgoedluchtbel. Want hoe kan het als je minder aan hypotheek bij de bank kunt krijgen en er nog steeds werklozen bijkomen dat volgens de overheid de huizenprijs zal gaan stabiliseren? Dat kan gewoon niet en dat zal iedereen heel normaal in de oren klinken.
[ afbeelding ]
Waar zien we in de grafiek de tijd waar men meer dan 70% van de maandinkomsten uitgaf aan eten en drinken?quote:Op zondag 8 december 2013 09:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kwam laatst wel deze grafiek tegen. Die zegt dat we pas op de helft van de daling zitten. Er kan dus best nog wel 20% vanaf gaan. Ik zou dat ook niet heel gek vinden. De enige manier dat de overheid een verdere daling tegen kan gaan is het opnieuw opblazen van een vastgoedluchtbel. Want hoe kan het als je minder aan hypotheek bij de bank kunt krijgen en er nog steeds werklozen bijkomen dat volgens de overheid de huizenprijs zal gaan stabiliseren? Dat kan gewoon niet en dat zal iedereen heel normaal in de oren klinken.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |