10 - Black & WhiteZeer originele game waarbij je als god andere goden moet verslaan door dorpen te bekeren/verwoesten via je godkrachten en je "creature". De creature voelde ook echt als een huisdier aan. Jammer dat ik B&W niet meer kan installeren en dat B&W2 zo teleurstellend is.
9 - Age of Empires 2AoE2 hoef ik niet uit te leggen. Kapot gespeeld in mijn jeugd.
8 - Knights & MerchantsMooie RTS met een prachtig economisch systeem. Time for chow men!
7 - Dungeon Keeper 2It's good to be bad. Wist in het begin niet eens dat je vijanden in martelkamers kon laten bekeren, dacht dat ze alleen voor de fun waren
6 - Sim City 4Duurde lang voordat ik eindelijk wist hoe je een winstgevende stad kon maken. Kon ook uren besteden aan het maken van een optimale infrastructuur. Ik raad je trouwens aan om op zijn minst NAM te installeren als mod.
5 - Half Life (alle delen)Heerlijke sfeer. Nu maar hopen dat Valve ooit tot 3 kan tellen voor een HL3.
4 - Starcraft 2 Ik betrap me zelf echter op dat ik vaker starcraft potjes kijk dan dat ik het zelf speel
3 - Portal 1 en 2Puzzels en zwarte humor: portal heeft beide, met portal 2 als een ware opvolger. Ook veel tijd besteed aan de "hammer" map editor van portal 2 (nog steeds niet klaar

).
2 - FreelancerMisschien niet de meest bekende spel, maar ik heb er erg van genoten. Een space-sim wat vandaag de dag nog steeds veel gespeeld wordt. Het mooiste vind ik de dogfights tussen spelers, het verbaast me hoe verschillend ieder zijn vechtstijl kon zijn (op de server waar ik speelde tenminste).
1 - C&C reeks (alles na C&C3 niet)Favoriete reeks aller tijden voor mij. Ook de allereerste RTS die ik ooit gespeeld heb. Zo nu en dan doe ik nog de oude C&C1+2 / RA1+2 / ZH spelen ter nostalgie. Het is alleen jammer dat EA de boel verziekt heeft, met name kijkend naar C&C4...