Ik woon er net een half jaar en het is verder een hele fijne woning. Beter dan heel veel andere woningen die je voor deze prijs krijgt in Utrechtquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:54 schreef nattermann het volgende:
Verhuizen. Je kunt veel eisen bij je verhuurder, maar ik zou er niet op rekenen.
75% is niet normaal, 40-60% is leefbaar.quote:
Een hygrometer van Origon Scientific, had ik nog liggen van een oud "weerstationnetje".quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:00 schreef tiho1 het volgende:
65-75 % is niet heel indrukwekkend niet normaal hoor ts. Waar meet je dat mee?
Ik weet niet of het "toen" 75% was, ik heb die meter pas een weekje hangenquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:01 schreef machtpen het volgende:
Bij 75% krijg je geen schimmelstof en gaat ijzer niet roesten..
Fair enough!quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:02 schreef tiho1 het volgende:
En water op een plat dak is buiten. Dat maakt voor binnen niks uit.
En op basis van een meting van iets van een oud weerstationnetje ga jij de woningbouw aanschrijven.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:01 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een hygrometer van Origon Scientific, had ik nog liggen van een oud "weerstationnetje".
Particuliere huur. En uhm, het was 8 jaar terug een weerstation van +/- 800 euro, het is net iets onder de top of the bill als het gaat om amateurweerstations. Ik wil ook best een Davis Vantage Pro van iemand lenen om te testen. Of wil je dat ik een hygrometer van 10.000 euro aanschaf om te kijken hoe vochtig het is?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:03 schreef tiho1 het volgende:
[..]
En op basis van een meting van iets van een oud weerstationnetje ga jij de woningbouw aanschrijven.
Toen ik de kamer leeg heb gehaald vond ik achter de meubels:quote:
Waarmee dan wel?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:11 schreef yulian het volgende:
Hier ga jij geen vocht mee weg krijgen...
Je spreekt ook over schimmel en wat allemaal meer, dus er is meer aan de hand dan een beetje vocht. En je kunt niet verwachten dat op dit forum men met een pasklare oplossing komt, als je slim bent overleg met je verhuurder.quote:
De aanbouw is 3 jaar oud en dat is het gedeelte waarin het probleem plaatsvindtquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:21 schreef yulian het volgende:
[..]
Je spreekt ook over schimmel en wat allemaal meer, dus er is meer aan de hand dan een beetje vocht. En je kunt niet verwachten dat op dit forum men met een pasklare oplossing komt, als je slim bent overleg met je verhuurder.
Maar wel even een kanttekening, ga niet gelijk lopen eisen laat de man even zijn verhaal doen en laat hem eerst even een oplossing geven... En dikke kans dat je een heel leuk maar ook oud huisje hebt, dan is vocht een van de problemen die vaker voorkomen vooral in goedkope huurhuisjes
Bedankt! Wat is vochtdoorslag precies? Vocht dat door de muren sijpelt? En verder, door wie moet ik het na laten kijken, wie heeft in dit geval een goed en geldig advies voor een fatsoenlijke prijs?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:23 schreef tiho1 het volgende:
Dat kan ook vochtdoorslag van buiten zijn. Staar je niet blind op de 75 %, misschien moet je het na laten kijken voordat je naar de verhuurder gaat.
Een half jaarquote:
Bouwkundige bv. Vochtdoorslag kan door slechte voegen komen, slechte daktrimmen ga maar door.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Bedankt! Wat is vochtdoorslag precies? Vocht dat door de muren sijpelt? En verder, door wie moet ik het na laten kijken, wie heeft in dit geval een goed en geldig advies voor een fatsoenlijke prijs?
Nee, ik woonde eerst op de bovenste verdieping van deze woning. Maar die was kleiner en de benedenbuurman wilde snel weg, dus heb ik zijn woning overgenomen. Boven was ook aan aanbouw, daarin had ik alleen bij het raamwerk last van schimmelvorming. Ook in de kieren en hoeken.quote:
Ik ga daar wel iemand voor vragen, ik heb 0 verstand van klussen. Ben al blij als ik een lamp kan ophangen en dat die niet de volgende dag op mijn hoofd valtquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:37 schreef tiho1 het volgende:
Dan sta je niet erg sterk iig. Kijk eerst zelf eens kritisch naar de voegen van de buitenmuren en de dakbedekking en daarbij vooral de naden en in de hoeken.
Chloor does the trick?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:42 schreef tiho1 het volgende:
Ok haha. Doe dat dan. En maak de schimmel gewoon schoon met water en chloor. Voor hetzelfde geld blijft het gewoon heel lang weg dan.
Of maak wat foto's van je voegen en plaats ze hier.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik ga daar wel iemand voor vragen, ik heb 0 verstand van klussen. Ben al blij als ik een lamp kan ophangen en dat die niet de volgende dag op mijn hoofd valt
Ik heb pas alles schoon gemaaktquote:Op maandag 11 november 2013 14:09 schreef R2R het volgende:
[..]
Of maak wat foto's van je voegen en plaats ze hier.
Schopje; de buitenkant heeft geen voegen, het is gepleisterd (ofzo, iig 1 geheel)quote:Op maandag 11 november 2013 23:02 schreef R2R het volgende:
Met foto's van de voegen bedoelde ik de buitenkant.
Dus de voegen tussen de bakstenen.
De deur staat openquote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:36 schreef seldrij1981 het volgende:
Vochtproblemen ontstaan vaak door slechte ventilatie in beluchting in de woning.
Dit hebben wij opgelost door een wtw systeem te installeren.
Het leek allemaal heel ingewikkeld maar met wat zoeken op internet zijn we een heel eind gekomen.
Mijn vriend heeft het zelf aangebracht maar heeft zich wel door de webwinkel laten informeren.
Tevens gebruiken wij een co2 meter om de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid te meten.
Wellicht kan beter ventileren een oplossing bieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |