quote:hou jij ook van als radiohead fan
Op maandag 30 september 2002 22:29 schreef amnesiac het volgende:
Ben ik de enige die dit niet snapt
quote:ik zoek het nummer ff op en luister het wel
Op maandag 30 september 2002 22:34 schreef Bioslock het volgende:[..]
hou jij ook van als radiohead fan
quote:ook powder blue. eigenlijk nog vetter... vooral het einde
Op maandag 30 september 2002 22:35 schreef amnesiac het volgende:[..]
ik zoek het nummer ff op en luister het wel
Ten eerste, koop nou gewoon die cd, het is elke euro meer dan waard.
Ten tweede, wat voor muziek maken ze? Het zit in hetzelfde genre als bijv. Coldplay, Radiohead, Starsailor, Tindersticks... In Engeland is de cd vol lof door de media ingewilligd, waarmee met vooral de vergelijkenis ver door trok met Radiohead. Nou vind ik het daar nou juist niet op lijken. Het is rustig, het is mooi het, de zanger doet je inderdaad wel eerder denken aan Coldplay. Ook kwa sfeer zit het meer in die buurt, als ik de muziek van Elbow toch nèt iets sfeervoller en complexer en vocaal gezien heel erg sterk. Mensen die Coldplay helemaal fantastisch vinden raad ik altijd direct wat van Elbow aan. Persoonlijk vind ik het namelijk beter en ik heb daar al een paar keer gelijk in gekregen.
Don't Mix You Drinks vind ik persoonlijk een van de minste nummers van het album 'Asleep in the Back' (hun eerste en enige album overgens). Any Day Now (schitterend gezongen, New Born (met prachtige opbouw) en Scattered Black and Whites (mooi einde van de cd), zijn wat mij betreft de toppers. 'Red' is volgens mij ooit als single verschenen, met videoclip (die ik ooit een keer voorbij heb zien komen op Mtv). Was wel een aardige clip, ze hadden volgens mij alleen het nummer ingekort .
quote:Staat dit nummer ook op de CD, en zo ja, onder welke naam? Ik vond het met afstand in ieder geval de sterkste single die ze hadden uitgebracht van de 5 (na ook Red, Newborn, Powder Blue en Any Day Now; bestaan trouwens ook allemaal clips van, die regelmatig op MTV werden gedraaid voordat de fusie met TMF plaatsvond). Helaas hadden ze bij de FRS waar ik die CD wilde aanschaffen (11 euro slechts!) de CD "per ongeluk" zoekgemaakt, dus ik had hem niet kunnen beluisteren noch aanschaffen... En voor mp3s heb ik te weinig geduld, gezien het gemak hoe *daarbij* namen door elkaar gegooid worden.
Were you crushed
Did I rush you
All my time is yours
My twisted heart is yours
The faithless shit is yours
The shameless fits of love that only smother you for moments
Until I fold them up and leave
All yours(chorus)
Oh you had to ask didnt you (x2)
Oh you had to knowShow your scars
Not to rush you
The hieroglyphic hints in all the toilet scrawl
Guilty little pins
And all the things I never talk about
Are spilling with the gin
Test how tough you are
All yours(chorus)
Not to rush you
edit: na wat gegoochel met Google zou het om Coming Second gaan... Kan dat kloppen? En weet je toevallig ook waarom het als Asleep in the Back is gereleased en niet als Coming Second? Of gaat het om een remake misschien?
Clip van dit nummer is trouwens bloedje mooi, waarbij de band in een oud soort poppenkast/speeldoos staan; zeer de moeite waard. En het is zeker één van de beste nummers die in 2002 als single zijn gereleased, zal hoog komen in mijn persoonlijke lijstje favorieten aan het eind van het jaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 01-10-2002 11:18]
quote:Is ook een mooi nummer. en ja god clips, gezien de huidige samenstelling van onze muziekzenders acht ik de kans zeer klein dat ik die ooit nog eens te zien zal krijgen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:09 schreef Grobbel het volgende:
edit: na wat gegoochel met Google zou het om Coming Second gaan... Kan dat kloppen? En weet je toevallig ook waarom het als Asleep in the Back is gereleased en niet als Coming Second? Clip van dit nummer is trouwens bloedje mooi, waarbij de band in een oud soort poppenkast staan; zeer de moeite waard. En het is zeker één van de beste nummers die in 2002 als single zijn gereleased, zal hoog komen in mijn persoonlijke lijstje favorieten aan het eind van het jaar.
Ik heb geen idee trouwens waarom de titel anders is.. staat dit niet op de website toevallig? Zal het een marketingstunt zijn, nee toch?
quote:Ik lees net een recensie van de single op deze site, en het ziet er naar uit dat Asleep in the Back *toch* een nieuw nummer is dat niet op de CD stond, maar met Coming Second als dubbele A-kant was uitgebracht.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:20 schreef Vork het volgende:[..]
Is ook een mooi nummer. en ja god clips, gezien de huidige samenstelling van onze muziekzenders acht ik de kans zeer klein dat ik die ooit nog eens te zien zal krijgen.
Ik heb geen idee trouwens waarom de titel anders is.. staat dit niet op de website toevallig? Zal het een marketingstunt zijn, nee toch?
quote:Dat zou mijn vragen moeten beantwoorden denk ik. Het staat dus niet op het album.
The awkward buggers. From the decade spent perfecting acclaimed debut album Asleep In The Back to defiantly peppering their detailed documentation of Northern soul with experimentation of a distinctly (whisper it) prog bent, Bury's Elbow have always been too difficult to sit comfortably alongside contemporaries Coldplay and Doves. And so brand-new track 'Asleep In The Back' is simultaneously quintessential Elbow and an unexpected change, uses the line "my twisted heart is yours" as a serenade and doesn't even appear on the album of the same name.What's perhaps most surprising here is the clarity of the sound. Taking its acoustic arpeggio theme from single 'Newborn', it's a dignified waltz accompanied by elegant oboe and subtly layered brass; eschewing the usual claustrophobic swirl, the approach foregrounds Guy Garvey's newly anecdotal lyricism ("the shameless fits of love that always smother you for moments till I fold them up and leave"). It's gorgeous, and it's a grower.
Brooding double A-side 'Coming Second', meanwhile, showcases their debut's difficult material, a dark portent of nagging acoustics concluding with effects somewhere between a heavily treated groan and an elephant trapped in a synth. Addictive as it is, Elbow's continuing commercial success depends on 'Asleep In The Back', because if this is ever played on daytime Radio 1 we will, quite frankly, be buggered.
quote:Toch de dubbele A-kant...
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:29 schreef Grobbel het volgende:
Dat zou mijn vragen moeten beantwoorden denk ik. Het staat dus niet op het album.
En in dat geval... Deze is *echt* de moeite waard, Vork. Vreselijk mooi nummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |