Hopelijk worden de daders gepakt, maar met zo'n bewakingsbeelden is dat natuurlijk bijna onmogelijk. Het wordt tijd dat men hd camera's gaat plaatsen in alle horeca gelegenheden (maar ook juweliers, supermarkten etc.) om overvallen en ongeregeldheden aan te kunnen pakken. Ik verwacht dat veel zaken dan veel sneller opgelost zouden kunnen worden.quote:AMSTERDAM - Twee jongemannen hebben in de nacht van zondag 23 op maandag 24 september café Kostverloren in Amsterdam Oud-West overvallen. Ze gaan ervandoor met een geldbedrag. Wie herkent de daders?
De overval is na sluitingstijd, om 03.15 uur. Er zijn op dat moment nog twee medewerkers aanwezig. Als zij de zaak afsluiten en naar buiten gaan, komen er twee jongens aanlopen, waarvan er één een vuurwapen vast heeft. De medewerkers worden gedwongen weer naar binnen te gaan.
Een van de medewerkers moet het alarm uitschakelen. Met de buit in een schoudertas gaan de daders er vandoor. Er raakt gelukkig niemand gewond. De medewerkers zijn wel flink geschrokken.
De daders voldoen aan de volgende signalementen:
Dader 1 (met het vuurwapen):
Marokkaanse afkomst
1.85 m
stevig postuur
New Balance sportschoenen, grijs
donker trainingspak
Dader 2:
Marokkaanse afkomst
1.85 m
stevig postuur
donker trainingspak
Nike sportschoenen, grijs/blauw
Een donkerbruine schoudertas, mogelijk van leer, met Burberry motiefje
De daders spraken Nederlands en Arabisch.
Denk dat dan heel NWS vol zou staan met overvallen...quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:28 schreef Pino112 het volgende:
Gaan we voor elke overval een topic openen?
Wist jij het precies al?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
Wat is er precies Nieuws aan een overval van 7 weken geleden?
Je tank volgooien en wegrijden is iets van mindere hoogte dan iemand met levensbedreiging geld afhandig maken. Maar dat komt natuurlijk nooit tussen die oren van je. Dat zie je niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
Hier heeft van de week iemand getankt en is doorgereden zonder te betalen, daar open ik toch ook geen topic over? (Was trouwens een zuivere Hollander).
Een buitenlandse afkomst hebben is voor sommige mensen erger dan een overval plegen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Toen de lokale snackbar hier was overvallen zag ik ook geen topics verschijnen anders.
Ga er gewoon niet op in...heeft geen zin.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je tank volgooien en wegrijden is iets van mindere hoogte dan iemand met levensbedreiging geld afhandig maken. Maar dat komt natuurlijk nooit tussen die oren van je. Dat zie je niet.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Toen de lokale snackbar hier was overvallen zag ik ook geen topics verschijnen anders.
Ik snap deze reactie niet. Hoe kun je een buitenlandse afkomst vergelijken met het plegen van een overval?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een buitenlandse afkomst hebben is voor sommige mensen erger dan een overval plegen.
Ik vergelijk ze nergens, ik constateer slechts dat het voor sommige mensen erger is om een buitenlandse afkomst te hebben dan een overval plegen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Ik snap deze reactie niet. Hoe kun je een buitenlandse afkomst vergelijken met het plegen van een overval?
Rare zin. Hoe weet jij dat het voor sommige buitenlanders erg is om van buitenlandse afkomst zijn?quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze nergens, ik constateer slechts dat het voor sommige mensen erger is om een buitenlandse afkomst te hebben dan een overval plegen.
Je had er altijd nog zelf een topic kunnen openen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Heeft hij zijn paspoort aan je getoond?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
Hier heeft van de week iemand getankt en is doorgereden zonder te betalen, daar open ik toch ook geen topic over? (Was trouwens een zuivere Hollander).
waarom geld uitgeven aan een goede camera als ze toch niet gepakt wordenquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:53 schreef raptorix het volgende:
Godverdomme een camera die met meer dan 200x120 pixels registreet kost 300 euro, en dan komen ze met dit soort crap aanzetten, waarom stellen verzekeringsmaatschappijen niet gewoon eis dat beelden minimaal 1600x1200 moeten zijn? Koop een Microsoft Kinect voor 150 euro met een media PC van 250 euro en je hebt de oplossing.
Het opsporingspercentage bij goede beelden ligt best hoog volgens mijn.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom geld uitgeven aan een goede camera als ze toch niet gepakt worden
Cafe de bron heeft op dinsdag trouwens ook een erg leuke pubquizquote:Op zaterdag 9 november 2013 00:49 schreef VeX- het volgende:
Wow, wij doen best vaak de pubquiz op maandag bij Cafe Kostverloren. Best triest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |