abonnement Unibet Coolblue
pi_137160664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:39 schreef Molleman het volgende:

Elke dag van 16.00u tot 20.00u open maar gisteren hing ik ook tot 21.15u daar rond met een aantal klanten en waren we over vanalles (voornamelijk muziekgerelateerd) aan het discussiëren. Gezellig winkeltje.
Oh, dat is leuk. En zeldzaam, tegenwoordig. Geniet daarvan, ben een beetje jaloers :).

(dit dorp zou best een platenwinkel kunnen gebruiken O-)... toch... toch... [/droom])
pi_137160742
quote:
17s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:40 schreef Luigi het volgende:

[..]

Oh, dat is leuk. En zeldzaam, tegenwoordig. Geniet daarvan, ben een beetje jaloers :).

(dit dorp zou best een platenwinkel kunnen gebruiken O-)... toch... toch... [/droom])
Ik moet er ook voor naar Den Bosch hoor. Nu werk ik in Rosmalen en woon ik in Heeswijk dus het is allemaal wel goed te doen ;)
pi_137160855
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:42 schreef Molleman het volgende:

[..]

Ik moet er ook voor naar Den Bosch hoor. Nu werk ik in Rosmalen en woon ik in Heeswijk dus het is allemaal wel goed te doen ;)
Er zit hier helemaal NIKS dus. Ja, in de stad naast ons dorp zit een FRS :'). Dichtsbijzijnde stad met een beetje leuk aanbod is klein half uurtje in de auto (dordrecht). Nouja. Wel beter voor m'n bankrekening dus.
pi_137160875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:39 schreef Molleman het volgende:

[..]

Inderdaad kan het er eentje zijn met een handleiding, maar spreekt mij gelijk aan met mijn voornaam en biedt mij een bak koffie aan. Geschikte kerel dus. Jos uit Den Bosch :P

Elke dag van 16.00u tot 20.00u open maar gisteren hing ik ook tot 21.15u daar rond met een aantal klanten en waren we over vanalles (voornamelijk muziekgerelateerd) aan het discussiëren. Gezellig winkeltje.
Jos ja :)
Elke keer als ik daar kom begint 'ie met 'Ik ken jou toch uit een band?'
Het is een sport geworden om er zo creatief mogelijk op te antwoorden. Nu al een paar maanden niet geweest, even geen budget voor extra platen (helaas). Maar ben er ook nooit met 5 minuten buiten.

Mijn speler / versterker, speakers staan links en rechts, heb 2 B&W Monitor speakers.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137161284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Jos ja :)
Elke keer als ik daar kom begint 'ie met 'Ik ken jou toch uit een band?'
Het is een sport geworden om er zo creatief mogelijk op te antwoorden. Nu al een paar maanden niet geweest, even geen budget voor extra platen (helaas). Maar ben er ook nooit met 5 minuten buiten.

Mijn speler / versterker, speakers staan links en rechts, heb 2 B&W Monitor speakers.

[ afbeelding ]
Nee, als je daar binnen komt ben je er al snel een uur of meer :P

Ken ik jou niet uit een band, Ceased2Be?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt op dezelfde speler als ik. Project Debut Carbon Esprit. Alleen ik heb hem in het Wit. Mooi Setje verder. :) Welke B&W monitoren heb je staan?
pi_137161387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:56 schreef Molleman het volgende:

[..]

Nee, als je daar binnen komt ben je er al snel een uur of meer :P

Ken ik jou niet uit een band, Ceased2Be?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt op dezelfde speler als ik. Project Debut Carbon Esprit. Alleen ik heb hem in het Wit. Mooi Setje verder. :) Welke B&W monitoren heb je staan?
:7


http://www.bowers-wilkins(...)/600_Series/685.html

De B&W 685's, klinken erg lekker iig. setup is niet ideaal, maar dat is dan maar het nadeel van klein behuisd zijn.
Deze set is de upgrade van de Sony Midiset die ik al 20 jaar had, dus het klonk al snel beter natuurlijk :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137162015
Dat zijn leuke speakertjes. Heb die ook beluisterd in mijn zoektocht naar nieuwe speakers. Vond ze in combinatie met mijn versterker alleen niet erg lekker klinken, dus heb ze in dit geval maar overgeslagen. Maar ze zetten zeker een lekker geluidsbeeld neer. :)
pi_137162097
Heb ze bij Hobo in Den Bosch gekocht, daar kon ik ze ook rustig beluisteren op 'mijn' versterker. Paar uur binnen gezeten, koffie geleut en muziek geluisterd.

En zo tevreden over deze B&W's dat ik voor mijn mobiel de P5 headset heb gekocht.
Heerlijk geluid zit daarin.:)

http://www.bowers-wilkins(...)oofdtelefoon/P5.html
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137162627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:20 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb ze bij Hobo in Den Bosch gekocht, daar kon ik ze ook rustig beluisteren op 'mijn' versterker. Paar uur binnen gezeten, koffie geleut en muziek geluisterd.

En zo tevreden over deze B&W's dat ik voor mijn mobiel de P5 headset heb gekocht.
Heerlijk geluid zit daarin.:)

http://www.bowers-wilkins(...)oofdtelefoon/P5.html
Is inderdaad een fijne winkel. Heb er in een ver verleden een keer een luistertest gedaan voor nieuwe speakers. Helaas door geldperikelen toen niet door gegaan. Kom er nog af en toe wel langs als ik naar de Rode Pimpernel ga. Toch altijd even bij de etalage blijven hangen :P

Mooie koptelefoon die P5. Komt goed uit de reviews en ziet er ook nog goed uit!
pi_137165955
Die P5 is echt een aanrader als je goed geluid wil hebben. Heb ze ook vergeleken met de P3 en de Beats-by-Dre headphones in dezelfde prijsklasse, maar die halen het echt niet bij de P5.

Of ik er nu klassiek, metal, dance of wat dan ook op afspeel, het klinkt allemaal goed :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 1 maart 2014 @ 08:57:06 #186
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_137264036
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 11:53 schreef Molleman het volgende:
Uiteindelijk is wanneer je voor stereo gaat het toch het beste om dan ook een stereoversterker te kopen. Dat is een wereld van verschil. Zelf nooit echt naar Harman Kardon gekeken, valt mij ook op dat ze relatief weinig gereviewed worden.

Nog een vraag:
Momenteel heb ik mijn platenspeler op de phono ingang van de Marantz PM6004 zitten. Werkt allemaal naar behoren, daar niet van, maar zou ik nog winst in de geluidskwaliteit kunnen behalen voor het op een aparte phono versterker aan te sluiten?
Jazeker. Een phono ingang op een dergelijke versterker is niet meer dan een voorziening. Je Wilt een phono pre die je op je element kunt afstemmen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:46:54 #187
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_137264533
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:46 schreef stoeltafel het volgende:
Als eerste ,wat een leuk topic, staat heel veel moois in.

Sinds een half jaar flink geïnvesteerd in een complete nieuwe HIFI set. Eerste een nieuwe TV, het is een 65 inch plasma van Panasonic geworden. Vervolgens compleet nieuwe 5.0 set gekozen, ben voor Dali gegaan. Erg mooie reviews, mooi uiterlijk en het geluid is top. Hierna verliefd geworden op de platerspeler, project debut 3. De charme van een plaatje draaien met vrienden spreekt mij erg aan. Hierna mijn Dune mediaspeler ingeruild voor een HTPC, dit is veruit de beste aankoop van het jaar. Het is zo relax als je lekker kan surfen op TV :) Net te horen gekregen dat ik binnenkort 500Mbit krijg dus de films komen snel binnen. Als laatste nog een leuke subwoofer gehaald, BK Monolith plus in hoogglas wit. De set wordt voornamelijk voor het gamen, films en af en toe een plaatje gebruikt.

Oude setup in mijn oude appartement:

[ afbeelding ]

Nieuwe setup in het nieuwe huis

Pansonic 65ST50
Yamaha RX-V771
HTPC
PS4
Project Debut 3
Dali Zensor 7
Dali Volkal
Dali Zensor 1
BK Monolith plus

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu je speakers nog weg bij de muur. Trek ze eens een meter naar voren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 2 maart 2014 @ 22:02:17 #188
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_137326970
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, ik begreep het verkeerd, ik dacht dat hij verbetering wilde halen door een extra trap ertussen.
Een voorversterker met aparte eindversterker(s) is altijd te prefereren boven een geïntegreerde. De circuits zijn dan volledig gescheiden en iedere taak heeft zijn eigen voeding.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_138974484
Vrinden!

Excuses voor het lange verhaal:

Ben dit topic al eerder tegen gekomen, ik ben benieuwd of jullie mij advies kunnen geven.
De situatie:
Heb een enorme verbouwing achter de rug. Dit heeft onder meer geresulteerd in een woonkamer van ruim 5 bij 5 meter (achterzijde woning) en hieraan vast de keuken (midden woning) en eetkamer (voorzijde woning).
Ik heb voor en tijdens de verbouwing rekening gehouden met plaatsing van speakers her en der. In de 4 hoeken van de woonkamer en de gevel bij de eetkamer komen redelijk hoog loze leidingen uit de muur waar speakerkabel doorheen gaat. Deze komen uiteindelijk uit bij de versterker.
Als audioset gebruik ik nu een Sony-receiver van 12 jaar oud (wel al 5.0 geschikt, geen aparte subwooferuitgang) en een Sony CD-speler. Deze zijn gekoppeld aan oude luidsprekers.

Wat ik wil is een getrapte overschakeling op nieuwe aparatuur.
Stap 1: 6 speakers ophangen aan muur + centrespeaker plaatsen en aansluiten op oude Sony. 4 in woonkamer op voor ("A")- en achteraansluitingen en 2 in eetkamer op "B"
Stap 2: Sony vervangen voor andere receiver + aansluiten subwoofer
Stap 3: Nieuwe tv (heb nu nog crt) en die ook aansluiten op nieuwe receiver.

Nu heb ik de volgende uitdagingen: budget en uiterlijk.
Voor de speakers wil ik rond de 800 euro uitgeven (de hele set), voor de receiver zo'n 500.
Het uiterlijk heb ik momenteel afgedekt door uit te gaan van Tangent Evo E4 speakers voor de hoeken en uit dezelfde serie de centrespeaker en subwoofer. Allen in hoogglans wit. Dit geheel gaat overigens al over het budget heen ;(.
Alternatief is Boston Acoustics A25, ook in wit. De Soundwareset van BA vindt mijn vriendin niet mooi, dus die wordt het niet.
Had eerst nog de Jamo A102 HCS op het oog, maar de speakers daarvan zijn niet los leverbaar, dus dan zouden in eetkamer andere speakers komen dan in woonkamer.
De Q Acoustics 2020i spreken me ook erg aan, maar die gaan ver boven budget.

Als receiver heb ik nu de Denon X2000 op het oog, het liefst wil ik er één met netwerkmogelijkheden en appbediening.

Zo, ik ben even klaar met tijpen, ben benieuwd of jullie nog wat alternatieven kunnen verzinnen. Alvast bedankt!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 21 april 2014 @ 07:58:38 #190
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139101655
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vrinden!

Excuses voor het lange verhaal:

Ben dit topic al eerder tegen gekomen, ik ben benieuwd of jullie mij advies kunnen geven.
De situatie:
Heb een enorme verbouwing achter de rug. Dit heeft onder meer geresulteerd in een woonkamer van ruim 5 bij 5 meter (achterzijde woning) en hieraan vast de keuken (midden woning) en eetkamer (voorzijde woning).
Ik heb voor en tijdens de verbouwing rekening gehouden met plaatsing van speakers her en der. In de 4 hoeken van de woonkamer en de gevel bij de eetkamer komen redelijk hoog loze leidingen uit de muur waar speakerkabel doorheen gaat. Deze komen uiteindelijk uit bij de versterker.
Als audioset gebruik ik nu een Sony-receiver van 12 jaar oud (wel al 5.0 geschikt, geen aparte subwooferuitgang) en een Sony CD-speler. Deze zijn gekoppeld aan oude luidsprekers.

Wat ik wil is een getrapte overschakeling op nieuwe aparatuur.
Stap 1: 6 speakers ophangen aan muur + centrespeaker plaatsen en aansluiten op oude Sony. 4 in woonkamer op voor ("A")- en achteraansluitingen en 2 in eetkamer op "B"
Stap 2: Sony vervangen voor andere receiver + aansluiten subwoofer
Stap 3: Nieuwe tv (heb nu nog crt) en die ook aansluiten op nieuwe receiver.

Nu heb ik de volgende uitdagingen: budget en uiterlijk.
Voor de speakers wil ik rond de 800 euro uitgeven (de hele set), voor de receiver zo'n 500.
Het uiterlijk heb ik momenteel afgedekt door uit te gaan van Tangent Evo E4 speakers voor de hoeken en uit dezelfde serie de centrespeaker en subwoofer. Allen in hoogglans wit. Dit geheel gaat overigens al over het budget heen ;(.
Alternatief is Boston Acoustics A25, ook in wit. De Soundwareset van BA vindt mijn vriendin niet mooi, dus die wordt het niet.
Had eerst nog de Jamo A102 HCS op het oog, maar de speakers daarvan zijn niet los leverbaar, dus dan zouden in eetkamer andere speakers komen dan in woonkamer.
De Q Acoustics 2020i spreken me ook erg aan, maar die gaan ver boven budget.

Als receiver heb ik nu de Denon X2000 op het oog, het liefst wil ik er één met netwerkmogelijkheden en appbediening.

Zo, ik ben even klaar met tijpen, ben benieuwd of jullie nog wat alternatieven kunnen verzinnen. Alvast bedankt!
Overweeg eerst eens om niet alles nieuw te kopen dan kan je veel meer waar voor je geld krijgen....
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 22 april 2014 @ 07:25:44 #191
54408 Parzival
Where it happens
pi_139136757
ik denk dat je voor dat budget "nieuw" meer naar de standaard huis tuin en keuken setjes moet gaan kijken.. en niet naar audiofiel spul..

tweedehands kun je wel wat dingen vinden lijkt me..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:55:43 #192
37295 Luigi
mario pls
pi_139137424
Je wil echt surround gelijk? Punt is, voor 800 euro kun je nog best leuke stereo speakers kopen, maar 5 of 6 wordt echt lastig. Maar als je eerst goede stereo speakers koopt kun je die later prima opnemen in een surround setup.
pi_139138382
Het liefst ben ik in één keer klaar natuurlijk, maar dat moet Bruintje wel kunnen trekken (whehe). Op zijn minst heb ik vier goede speakers nodig, 2 voor woonkamer, 2 voor eetkamer. Niet te groot, geschikt voor plaatsing vrij dicht tegen muur, wit en niet al te duur. Ik vrees dat ik teveel wil. ;(.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:03:08 #194
37295 Luigi
mario pls
pi_139867355
Hier staat er ook weer een upgrade in de planning. Heb net de Audio Technica 440MLa besteld bij de Duitse vrienden van William Thakker, om mijn AT95e te vervangen. Deze was niet versleten maar de AT95e was een tussenstop op weg naar iets beters en dat beters moest er nu maar komen vond ik ;).

Ik laat het inbouwen en afstellen doen door Dr. Thorens, die heeft destijds ook mijn Denon DL-110 ingebouwd en afgesteld en ik moet zeggen, ik heb dat nooit kunnen evenaren met de AT95e dus de 440 mag hij zich weer op uitleven. Er moeten gelijk een paar minor issues met de draaitafel opgelost worden, dus gecombineerd met een afstel/onderhoudsbeurtje kan ik er weer even tegen, zeker nu er weer een serieuze(r) element op zit.

Kan ik hierna mooi gaan sparen voor de volgende upgrade: speakers! :P.
pi_141368781
*schop*

Hier zitten de experts zie ik ^O^

Even volgen, een leek hierzo, maar net een Denon X1000 besteld dus heb wellicht wat vragen binnenkort :P
  maandag 23 juni 2014 @ 11:58:20 #196
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141444627
Wel ik kom hier ook eens "meelurken" in dit topic :) Heb zelf ondertussen ook een kleine collectie aangelegd. Op mijn zolder ben ik begonnen met het inrichten van mijn "luisterruimte". Ik heb een zwak voor Marantz en dan met name de champagne / zilverkleuringe toestellen.



- links boven een Phillips setje ... gekocht in niet werkende staat voor 15 euro
|- Tuner
|- Platenspeler
|- Tapedek
|- Stereo versterker
|- Herstelling: nieuwe lampjes, zekering en 2 Elco's vervangen samen met de standaard procedure contact spray en liefde. Set had jaren in een kast gestaan ongebruikt en ziet er mint uit! Zelfs deksel van platenspeler is nog correct! Hoewel ik meer aan Marantz ben blijft deze ook gewoon voor de leuuk :)
- Links beneden Marantz set gekocht voor 12.5 euro !!! met de HD speakers (die open staan) waarvan de woofers aan refoaming toe waren!
|- ST310 tuner
|- PM310 Amp
|- de Timer module heb ik van een vriend cadeau gekregen en is behoorlijk "Rare" ... je kan er sleep of wekker functiemee gebruiken voor 2 toestellen.
- Rechts onder mijn eerste vintage amp aankoop 50 euro het is een 2225L perfecte werkende staat 1 lampje vervangenen hoofdtelefoonplug vervangen wegens stuk, heerlijk ding!
- Marantz Tape deck geen idee of het werkt moet ik nog na kijken zat bij de linker Marantz set! Lampjes en alles gaan aan maar heb geen casette bandjes liggen :)
- Bovenaan een TT120 en een direct drive TT2000 beide dus Marantz toestellen. Beide werkend!
- Bovenaan ook nog een Amp die ik gekregen heb zeer recentelijk en geen idee van zijn staat, iets voor volgend weekend! Het is een MR250

de speakers
- bovenaan een set die ik eens via via gekocht heb en waar ik bitter weinig over weet. Er zitten 2 tweeters in en een 10 inch woofer, zeer zware vergulde klemmen maar verder staat er eigenlijk niets op buiten 8 ohm 120 watt rms. Ze klinken best goed om eerlijk te zijn en hangen momenteel aan mijn Phillips keten!
- onderaan Marantz HD-540 speakers. De woofers moeten gere-foamed worden en heb er nu tijdelijk (of mss wel permanent) een set 8 inch Kevlar speakers in zitten. Die presteren eigenlijk super goed en hebben identieke Q waarde, zelfde eigenschappen kwa frequentie verloop en zijn eigenlijk een upgrade. Tevens zien ze heel erg leuk uit.

Niet op de foto staan dan nog de B set speakers achteraan in de ruimte deze zijn van Scott Audio ook een setje uit de jaren 70 :)

Het is een begin van een collectie ... er komen nog wat switchboxen en we zoeken lustig verder naar koopjes.

In mijn living heb ik een Marantz 4200 + dv4300 dvdspeler, aangevuld met een Sony Blue Ray maar dat is puur voor de living. Het is de vintage stuff waar ik het meeste geniet van heb eigenlijk :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 23 juni 2014 @ 13:11:14 #197
37295 Luigi
mario pls
pi_141446771
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:58 schreef HaerdenC het volgende:
Wel ik kom hier ook eens "meelurken" in dit topic :)

<knip>

Da's een leuke verzameling die je daar hebt :). Ook een redelijke Marantz fan dus zo te zien?

Wel grappig dat je dit topic omhoog schopt, zat er ook net aan te denken. Mijn Thorens is ondertussen voorzien van een Audio Technica 440MLa element en is weer afgesteld en doorgesmeerd. Erg, erg tevreden met deze upgrade (kwam vanaf de AT95e).

Verder weinig concrete plannen. Gewoon genieten van de muziek. Aan het eind van het jaar wil ik eens voor een serieuze speaker upgraden gaan shoppen maar momenteel geniet ik nog van de Zensor 1's van Molleman ;). Had van het weekend mijn Tannoy's weer eens van zolder getrokken om nog eens te vergelijken maar de Zensor's blijven het winnen (voor mij dan).
  maandag 23 juni 2014 @ 13:15:27 #198
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141446883
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

Da's een leuke verzameling die je daar hebt :). Ook een redelijke Marantz fan dus zo te zien?

Wel grappig dat je dit topic omhoog schopt, zat er ook net aan te denken. Mijn Thorens is ondertussen voorzien van een Audio Technica 440MLa element en is weer afgesteld en doorgesmeerd. Erg, erg tevreden met deze upgrade (kwam vanaf de AT95e).

Verder weinig concrete plannen. Gewoon genieten van de muziek. Aan het eind van het jaar wil ik eens voor een serieuze speaker upgraden gaan shoppen maar momenteel geniet ik nog van de Zensor 1's van Molleman ;). Had van het weekend mijn Tannoy's weer eens van zolder getrokken om nog eens te vergelijken maar de Zensor's blijven het winnen (voor mij dan).
Ik beperk me tot Marantz en dan dus de silver/champagne toestellen omdat ik anders op de kortste keren een huis vol stuff heb :) en dat is niet de bedoeling. Op deze manier is het gewoon leuk om te zoeken en is het echt een hobby. Luister ook best vaak met een glaasje :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 23 juni 2014 @ 13:18:30 #199
37295 Luigi
mario pls
pi_141446980
Ik heb qua Marantz ook alleen het zilveren spul, maar lang niet zo veel als jij :D. Heb een tuner, versterker en DVD speler en that's it. De DVD speler wil ik nog een keer graag vervangen voor een BD speler maar dan gaat de DVD speler eruit. Gebruik hem toch bijna alleen voor (SA)CD's.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:08:08 #200
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_141463256
Zo, ik zie wat bekende gezichten hier :)

Ik heb laatst een Reloop RP-7000 platenspeler gekocht en wil nu m'n oude Ortofon element (is geloof ik nog van eind jaren 70 of begin 80, was ooit van m'n vader) vervangen door een nieuwe. Een bekende van me heeft een Technics SL 1210 speler en is erg te spreken over de Octofon 2m Red. Nu ben ik daar over gaan lezen en de Blue en Bronze bevallen me erg goed (alhoewel de Bronze me eigenlijk te duur is).
Wat is jullie mening hierover? Is de Blue of Bronze te overdreven voor deze platenspeler of hangt het van nog meer factoren af? Of wellicht dat n ander element nog beter bij deze tafel past?

Nb, ik ben geen DJ en draai m'n vinyl thuis. De speler hangt aan een Sony STR-DE405 en is daar aangesloten op de phono ingang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')