Dat zijn sowieso natuurlijk heel verschillende dingen, het tweede was misschien een journalistje die hoopte op een scoop.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weet je wat ik knullig vind?
Dat de politie er zo lang over heeft gedaan de woning binnen te vallen en dat ze toen dus waarschijnlijk al uren dood waren.
En gistermiddag hoorde je op de radio dat ze levend waren gevonden en weer later pas dat ze dood waren!
De koe in den kont kijkend. Ze hadden hoop op een goede afloop en hebben niet geheel onterecht gedacht dat bij een bestorming het sowieso fout af zou lopen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat de politie er zo lang over heeft gedaan de woning binnen te vallen en dat ze toen dus waarschijnlijk al uren dood waren.
Kwestie van keuzes maken denk ik. Een inval had net zo goed tot de dood van het kind kunnen leiden. In dit soort gevallen kan je het zeker als het slecht afloopt het natuurlijk nooit goed doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
En gistermiddag hoorde je op de radio dat ze levend waren gevonden en weer later pas dat ze dood waren!
Dus? Alles wijst erop dat hij zijn dochtertje heeft vermoord. Dat vind ik best wel verwijtbaar.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef paddy het volgende:
Mmmm. ik las later een bericht van Mylene dat hij zijn leven had verbeterd en het stel nu samen foldertjes rond bracht
Je hoort nu ook, zie telegraaf en andere, dat de Politie volgens deskundige goed hebben gehandeld. Maar ik vraag het me af hoe terecht het is dat er zolang is gewacht na de twee doffe knallen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand die een automatisch wapen en een geweer voorhanden heeft?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmmm. ik las later een bericht van Mylene dat hij zijn leven had verbeterd en het stel nu samen foldertjes rond bracht
Nou ja, niet dus, zeker niet als de gijzelaar dreigt met het vermoorden van zijn kind als er een inval is, en je berichten hebt dat hij flink bewapend en verschanst daar binnen zit.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je gaat toch veel eerder al dat huis in ipv uren na het laatste contact?
Ze moeten het toch serieuzer nemen als hij eerst probeert zijn ex dood te schieten. En een granaat bij zich heeft.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
De koe in den kont kijkend. Ze hadden hoop op een goede afloop en hebben niet geheel onterecht gedacht dat bij een bestorming het sowieso fout af zou lopen.
Ze kozen de minst slechte optie op basis van wat ze wisten.
De letterlijke quote is "doffe geluiden". Telegraaf heeft hier, begrijpelijk, knallen van gemaakt. Dat is toch wat spectaculairder.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Je hoort nu ook, zie telegraaf en andere, dat de Politie volgens deskundige goed hebben gehandeld. Maar ik vraag het me af hoe terecht het is dat er zolang is gewacht na de twee doffe knallen.En waarom is er niet gelijk ingegrepen, heeft de Politie het risico niet te laag ingeschat, wat op zich niet verwijtbaar of nalatig zou zijn maar wel een "fout".
Invallen bij iemand die niets te verliezen heeft is zinloos. Daar win je het niet van.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze moeten het toch serieuzer nemen als hij eerst probeert zijn ex dood te schieten. En een granaat bij zich heeft.
Nogmaals, dan wacht je toch geen uren stilte af? Het duurde allemaal veel te lang.
Oke, maar stelt in mijn ogen alles wel in een ander daglicht. Maar ik weet niet wat er afspeelde en zullen we denk ik ook niet te weten komen. Hoop dat de moeder van zijn twee zoons probeert de kinderen van de pers vandaan te houden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus? Alles wijst erop dat hij zijn dochtertje heeft vermoord. Dat vind ik best wel verwijtbaar.
Ja maar ja, je kan toch gewoon even de deur intrappen en die meneer in z'n knie schieten, en dan inrekenen, en vervolgens het kind door een uiterst charmante politiemevrouw tussen de rook en vonken door naar buiten laten tillen, dit alles onder een spannend deuntje.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De vrouwen in dit topic weten nu ook ineens alles van politie-invallen![]()
Het gaat over kinderen en ze slaan weer gelijk op tilt.
Plus een granaat tussen een stel agenten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef Loveless85 het volgende:
et dus, zeker niet als de gijzelaar dreigt met het vermoorden van zijn kind als er een inval is, en je berichten hebt dat hij flink bewapend en verschanst daar binnen zit.
Op dat moment weet je natuurlijk nog niet dat het mis is hé. Dus de beslissing om wél binnen te vallen kan misschien juist wel tot het overlijden van het kind leiden.
Ja maar wát dan, hóe dan? Het zijn van die leuke loze kreten 'serieuzer nemen', 'duurt te lang'.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze moeten het toch serieuzer nemen als hij eerst probeert zijn ex dood te schieten. En een granaat bij zich heeft.
Nogmaals, dan wacht je toch geen uren stilte af? Het duurde allemaal veel te lang.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar ja, je kan toch gewoon even de deur intrappen en die meneer in z'n knie schieten, en dan inrekenen, en vervolgens het kind door een uiterst charmante politiemevrouw tussen de rook en vonken door naar buiten laten tillen, dit alles onder een spannend deuntje.
Want ja, zo gaat het bij CSI ook altijd
En ook nog uiterst berekenend te werk is gegaan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus? Alles wijst erop dat hij zijn dochtertje heeft vermoord. Dat vind ik best wel verwijtbaar.
Op dezelfde manier dat je iemand op tientallen meters afstand die een geweer op je richt 'even' in de arm of het been schiet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar wát dan, hóe dan? Het zijn van die leuke loze kreten 'serieuzer nemen', 'duurt te lang'.
Hoe zie jij voor je dat je iemand die zich in een kleine ruimte heeft ingesloten met een granaat 'even' overmeestert?
Ik vind wel dat ze erg lang gewacht hebben. Hoogstens een kwartier na de afgesproken tijd hadden ze binnen moeten vallen. Kleine kans maar stel dat het kind niet dood was, dan had het misschien nog gered kunnen worden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar wát dan, hóe dan? Het zijn van die leuke loze kreten 'serieuzer nemen', 'duurt te lang'.
Hoe zie jij voor je dat je iemand die zich in een kleine ruimte heeft ingesloten met een granaat 'even' overmeestert?
Als het een terrorist was hadden ze niet uren gewacht hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze erg lang gewacht hebben. Hoogstens een kwartier na de afgesproken tijd hadden ze binnen moeten vallen.
Pas geleden nog in dat hotel uren gewacht voordat ze een plan hadden om het hotel uit te kammen. En die had geen kind in gijzeling.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als het een terrorist was hadden ze niet uren gewacht hoor.
Ik ben benieuwd hoe ervaren de politie in Limburg is met dit soort uitzonderlijke gevallen, er gebeurd natuurlijk nooit veel hier en dan ineens dit.
Ze gaan dit vast evalueren, en terecht. Als ik de moeder was van het meisje zat ik toch met een hoop vragen, en terecht.
Mmmm met voorbedachte rade?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
[..]
Iemand die een automatisch wapen en een geweer voorhanden heeft?
Ja dat is nodig om foldertjes rond te brengen als je al 8 jaar lang alleen het rechte pad bewandelt.
Waarom had hij wapens dan? En hoe is hij eraan gekomen?
Je kan namelijk niet even vijf minuten van te voren bij de Hema een automatisch wapen en een handgranaat kopen als een "Bezoek je ex pakket".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |