quote:Na een schietpartij in Reuver, een dorp in het midden van Limburg, houdt een verdachte mogelijk iemand in gijzeling in een woning.
De politie houdt er naar eigen zeggen ''ernstig rekening mee'' dat er behalve de verdachte nog iemand in de woning is. ''Mogelijk is er sprake van een gijzeling'', aldus een woordvoerder tegenover NU.nl. Over de identiteit van de mogelijke gijzelaar is niets bekend.
Wel stelt de woordvoerder dat er inmiddels contact is geweest tussen onderhandelaars van de politie en de verdachte. Het is niet bekend of de verdachte zijn eigen woning is ingegaan, of de woning van iemand anders. De politie wil niets zeggen over het plan van aanpak van de politie.
Het incident vond plaats op de Zonnedauw, een straat in Reuver. Een man zou op straat om zich heen hebben geschoten na een ruzie met een vrouw. Vervolgens vluchtte hij een huis in. Even later werd een persoon gewond maar aanspreekbaar uit het huis gehaald.
De leerlingen van een nabijgelegen basisschool moeten binnen blijven, meldt de lokale omroep L1. "De deuren zijn op slot en er zijn meerdere politiemensen aanwezig."
Arrestatieteam
De politie acht het te vroeg om te stellen dat het conflict tussen de man en de vrouw de aanleiding was. Ook de relatie tussen de twee is nog niet bekend. Aanhoudingen zijn vooralsnog niet verricht. De politie heeft de omgeving van de Zonnedauw afgezet. Een arrestatieteam is ter plekke en een politiehelikopter cirkelt boven de wijk.
Via burgernet roept de politie omwonenden op binnen te blijven. Het incident is opgeschaald naar GRIP3, vanwege de grote impact op bevolking. Die opschaling houdt in dat een groter gebied dan de plek waar het incident plaatsvindt gevolgen ondervindt van de situatie.
http://www.limburger.nl/a(...)jzelingsdrama_Reuverquote:Twee doden bij gijzelingsdrama Reuver
Bij het gijzelingsdrama in Reuver zijn twee doden gevallen. Dat meldt de politie. Om wie het gaat, is niet bekendgemaakt. De NOS meldt dat het om de gijzelnemer en het driejarige kind zou gaan.
REUVER
Van onze verslaggevers
Klik op de afbeelding voor een grotere versie.
De politie vond de slachtoffers na de beëindiging van de gijzeling, die donderdagochtend even na 9.00 uur begon.
In een woning aan Zonnedauw in Reuver hield een man donderdag urenlang een driejarig meisje gegijzeld. De gijzeling volgde op een schietpartij, waarbij de moeder van het kind in het been werd geschoten.
Volgens een ooggetuige hadden de man, een veertiger, en zijn ex-vriendin (26) donderdagochtend rond 9.00 uur op straat een woordenwisseling. Daarbij was ook het driejarige dochtertje van de vrouw aanwezig. Nadat de man de vrouw in het been had geschoten, vluchtte zij een andere woning binnen waar zij is opgevangen. De schutter, die volgens de ooggetuige een mitrailleur-achtig wapen had, vluchtte daarop de woning binnen en nam daarbij het driejarig kind mee.
Omstanders melden dat het gaat om de ouderlijke woning van de neergeschoten vrouw, waar de ex van de schutter sinds kort was ingetrokken.
Omwonenden van de straat Zonnedauw moesten een groot deel van de dag binnen blijven. Basisschool De Triolier werd rond het middaguur ontruimd. De kinderen werden onder politiebegeleiding naar De Schakel gebracht.
In een woning aan de Plutolaan in Roermond heeft de politie donderdagmiddag huiszoeking gedaan. Het gaat volgens buurtbewoners om de woning waar de schutter, zijn ex en haar dochtertje tot enkele maanden geleden samen hebben gewoond. Volgens de omstanders is het kind dat de man in gijzeling hield, niet zijn eigen dochter. De man en de nu neergeschoten ex kregen volgens de buurtbewoners twee jaar geleden een relatie, maar die werd kort geleden beëindigd. De man zou zelf ook nog twee zoons hebben uit een eerdere relatie.
Nee, helemaal niks.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat zegt dan veel over hoe jij in elkaar zit.
Nog afgezien van het feit dat in dit soort gevallen vaak wraak richting moeder een rol speelt zou dat betekenen dat jij een psychose oid veronderstelt. Heb je daar een aanwijzing voor?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Rickario het volgende:
Ik denk niet dat de vader kwade bedoelingen had met het vermoorden van het kind. Waarschijnlijk dacht hij dat dit het beste voor haar was.
bronquote:Antilliaan had vol strafblad
Met regelmaat was Jessica (26) slachtoffer van de losse handjes van ex-partner Ziejed Ajubi (44). Dat zeggen buurtbewoners, die zagen dat Jessica zwaar gebukt ging onder het geweld. Zelfs toen voor haar de maat vol was en ze de relatie ruim een half jaar geleden beëindigde, was ze niet af van de dreiging die uitging van de Antilliaan.
Ze dook onder in een opvangtehuis voor vrouwen. „Hij kon niet verkroppen dat de relatie voorbij was. Dit zei hij in gesprekken met vrienden”, zegt een goede kennis. „Maar dat hij hiertoe in staat was, had ik nooit gedacht. Zelfs niet met zijn criminele verleden in het achterhoofd.”
Ajubi was van jongs af aan een bekend gezicht in onfrisse kringen. Meerdere keren werd hij veroordeeld voor drugs-, vermogens- en geweldsdelicten. De laatste keer dat hij voor dit soort zaken terecht stond, was in 2005.
De kennis zegt dat Ajubi na die laatste veroordeling op het rechte pad terecht is gekomen. „Toen ontmoette hij Jessica, van haar werd hij heel gelukkig. Vooral ook toen Shaniqua, hun ‘prinsesje’, werd geboren en ze besloten te gaan samenwonen aan de Plutolaan, was hij in de zevende hemel. Het leven van die drie leek perfect. Vast werk hadden ze niet, maar ze brachten samen foldertjes rond. Hij was een forse vent, maar de vriendelijkheid zelf.” Van die volle emmer met geluk kwam echter al gauw de bodem in zicht. „Ze kregen steeds vaker ruzie. Met hier en daar een klap als gevolg.” Vanaf september vorig jaar kwam het stel in beeld van overheidsinstanties, waaronder het steunpunt Huiselijk Geweld. Jessica zag geen andere uitweg dan te vluchten naar een blijf-van-mijn-lijfhuis, nadat ze een punt achter de relatie had gezet. „De mensen die ervan afwisten, werd op het hart gedrukt hierover de mond te houden. Hij was tot alles in staat. Hij wilde Shaniqua vaker zien, maar de omgangsregeling die ze hierover hadden gesloten, liet dat niet toe”, zegt een andere buurtbewoner.
Dat de opgelopen frustraties rond die bezoekregeling de veertiger te veel werden, verbaast de buurtbewoner niet. „Maar dat hij daadwerkelijk zo ver zou gaan? Dat heeft niemand zien aankomen. Heel tragisch ook voor de twee zonen die hij heeft uit een eerder huwelijk.”
Godsamme.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Lesje Nederlands:
'Ik begrijp dat hij dit en dat doet' en
'Ik heb er begrip voor dat hij dit en dat doet'
komt op hetzelfde neer.
Hij zegt 'ik denk', niet 'ik weet/las/hoorde'quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat in dit soort gevallen vaak wraak richting moeder een rol speelt zou dat betekenen dat jij een psychose oid veronderstelt. Heb je daar een aanwijzing voor?
Ik begrijp dat je een brood steelt omdat je honger hebt, ik heb er alleen geen begrip voor. Je gaat maar werken met je luie donder.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Lesje Nederlands:
'Ik begrijp dat hij dit en dat doet' en
'Ik heb er begrip voor dat hij dit en dat doet'
komt op hetzelfde neer.
mmmm veranderd dus?quote:De kennis zegt dat Ajubi na die laatste veroordeling op het rechte pad terecht is gekomen. Toen ontmoette hij Jessica, van haar werd hij heel gelukkig. Vooral ook toen Shaniqua, hun prinsesje, werd geboren en ze besloten te gaan samenwonen aan de Plutolaan, was hij in de zevende hemel. Het leven van die drie leek perfect. Vast werk hadden ze niet, maar ze brachten samen foldertjes rond.
Wie zoekt er naar fouten? Er wordt gezocht naar oorzaken en da's wat anders. Wat is de voorgeschiedenis, wat kan daaruit gehaald worden om dit soort gevallen in de toekomst te voorkomen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:24 schreef DS4 het volgende:
Wat ik overigens echt niet snap is dat er in dezen 0,0 aanwijzingen zijn dat de moeder iets te verwijten valt en bijzonder veel aanwijzingen zijn dat die vader op zijn minst heel veel te verwijten is.
Waarom dan krampachtig zoeken naar fouten van die moeder?
En dus?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:24 schreef Loveless85 het volgende:
Hij zegt 'ik denk', niet 'ik weet/las/hoorde'
Het hoeft natuurlijk ook niet dat de moeder een aandeel heeft in deze tragedie. Maar het is niet goed om de oorzaak in dit soort zaken altijd enkel bij de man te zoeken. Dat er in het nieuws enkel eenzijdige informatie naar buiten komt heeft er ook mee te maken dat men het slachtoffer niet verder wil kwetsen en dat dit nu eenmaal is wat de gewone man liever hoort: 'De moordenaar is de enige schuldige'quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:24 schreef DS4 het volgende:
Wat ik overigens echt niet snap is dat er in dezen 0,0 aanwijzingen zijn dat de moeder iets te verwijten valt en bijzonder veel aanwijzingen zijn dat die vader op zijn minst heel veel te verwijten is.
Dat is het niet. Maar ook de mogelijke andere kant van het verhaal moet belicht worden in dit soort zaken. Al vind ik niet dat wij als burger daar van op de hoogte gehouden moeten worden.quote:Waarom dan krampachtig zoeken naar fouten van die moeder?
Valt me van je tegen Yvonne, dit is toch wel erg makkelijk zo.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:48 schreef yvonne het volgende:
Rond 1 uur is er geen contact meer met de vader, en pas om 3 uur valt men de woning binnen...
![]()
![]()
1 schutter uitschakelen, is dat écht zo moeilijk?
Dit doet me denken aan een moord in Spijkenisse, een gast werd vreselijk gemarteld en werd gehoord in de hele straat. De gealarmeerde politie deed pas wat toen alles voorbij was.
Als je *&^*)&^(*% een stapeltje boetes hebt vallen ze je huis binnen midden in de nacht met wel 20 man, en hier kan níet 1 schutter uitgeschakeld worden.
Er kleeft bloed aan de politie's handen in deze. Van een 3-jarige.
Misschien handig als je even de Van Dale erop nakijkt? Begrip komt van begrijpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je een brood steelt omdat je honger hebt, ik heb er alleen geen begrip voor. Je gaat maar werken met je luie donder.
Snap je het nu of wil je het nog steeds niet snappen.
Met die laatste zin raak je de kern. Het onderzoek zal echt niet van te voren oorzaken uitsluiten. Maar dat is niet iets wat het publiek mee gaat krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:29 schreef Rickario het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk ook niet dat de moeder een aandeel heeft in deze tragedie. Maar het is niet goed om de oorzaak in dit soort zaken altijd enkel bij de man te zoeken. Dat er in het nieuws enkel eenzijdige informatie naar buiten komt heeft er ook mee te maken dat men het slachtoffer niet verder wil kwetsen en dat dit nu eenmaal is wat de gewone man liever hoort: 'De moordenaar is de enige schuldige'
[..]
Dat is het niet. Maar ook de mogelijke andere kant van het verhaal moet belicht worden in dit soort zaken. Al vind ik niet dat wij als burger daar van op de hoogte gehouden moeten worden.
Maak er nou geen semantische discussie van. Hij geeft aan hoe het bedoelt is en laat het daar dan bij.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:32 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien handig als je even de Van Dale erop nakijkt? Begrip komt van begrijpen.
Ik denk dat de politie hoopte dat de man zich zou overgeven.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Valt me van je tegen Yvonne, dit is toch wel erg makkelijk zo.
Wat hadden ze dan moeten doen? Die man zit aardig verschanst in een kamertje, wat ze zelfs na de inval met moeite open kregen. Ik neem aan dat ze geen mogelijkheid met snipers oid hadden, en zelfs al hadden die hem in het vizier? Die man dreigde met het vermoorden van z'n dochter als de politie binnenviel. Moet je wel verdomd zeker weten dat je hem in één keer doodschiet, als hij met een granaat op zak loopt. En doen we zoiets in Nederland wel? Hij had op dat moment iemand neergeschoten en z'n dochter gegijzeld, en het leek alsof het 'goed' zou aflopen. Denk als de politie hem dan even neerlegt dat 's avonds bij Pauw & Witteman de tafel vol zat met huilies over politiestaat en triggerhappy agentjes.
Het is erg sneu, maar je kan al snel concluderen dat er in deze situatie weinig te winnen viel, wellicht alleen door hem over te halen zich over te geven. Een AT een huis in sturen waar iemand met een automatisch wapen en een granaat zit kan ook zomaar uitlopen op een bloedbad.
Het 'doffe knallen/geluiden' verhaal klinkt wat knullig, maar wat ik er van begrijp liep de dader er als een soort Rambo bij, dus ergens snap ik de terughoudendheid van de politie wel. Dit was niet een onvoorbereid iemand die met een zakmesje ergens achter de bank zat. Deze man had dit doordacht, was tot de tanden bewapend en had zich goed verschanst. Dan kan je nog meer vuur- en mankracht hebben, maar dat komt gewoon niet tot een goed eind, tenzij die man zich over zou geven
Ik zal het voor je uitspellen:quote:
De teringquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien handig als je even de Van Dale erop nakijkt? Begrip komt van begrijpen.
NWS / Twee doden na beëindiging gijzeling Reuverquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zal het voor je uitspellen:
'Ik kan het wel begrijpen, dat hij het gedaan heeft'.
'Ik heb er wel begrip voor, dat hij het gedaan heeft.'
Zoek de verschillen.
Ja dat is ook wat begrijp uit de pers, ze hadden verwacht/gehoopt dat hij nog even zou knuffelen en daarna zich overgeven, ook omdat hij wat 'milder' overkwam in het contact met de onderhandelaars.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie hoopte dat de man zich zou overgeven.
Mmmm. ik las later een bericht van Mylene dat hij zijn leven had verbeterd en het stel nu samen foldertjes rond brachtquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:24 schreef DS4 het volgende:
Waarom dan krampachtig zoeken naar fouten van die moeder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |