Hoofddeksel in paspoortquote:Op donderdag 7 november 2013 13:02 schreef Wespensteek het volgende:
Je weet dat aan pasfoto's de nodige eisen worden gesteld?
Gefeliciteerd met je google-diploma.quote:Op donderdag 7 november 2013 13:03 schreef Basxt het volgende:
[..]
Hoofddeksel in paspoort
Uw hoofd moet in principe onbedekt zijn. Er zijn wel uitzonderingen mogelijk, bijvoorbeeld als u een hoofddeksel draagt om medische of godsdienstige redenen. De instantie die het reisdocument uitgeeft, bepaalt of sprake is van een uitzonderingsgeval of niet.
Grootte gezicht op pasfoto
Voor de lengte en de breedte van het gezicht zijn ook eisen opgesteld. De ooraanzet (om de breedte van het hoofd vast te stellen) kan niet bepaald worden als de zijkanten van het gezicht bedekt zijn. Dat wil dus niet zeggen dat de oren zelf zichtbaar moeten zijn. De lengte wordt bepaald door van kin tot kruin te meten.
Eisen pasfoto kinderen jonger dan 6 jaar
Vraagt u een paspoort of identiteitskaart aan voor uw kind jonger dan 6 jaar, dan gelden soepeler eisen voor de foto. Dit worden de minimumvereisten genoemd. Deze minimumvereisten kunt u raadplegen in de Fotomatrix model 2007.
Pasfoto voldoet niet aan eisen
De instantie waar u een reisdocument aanvraagt, meestal uw gemeente, bepaalt of de foto voldoet. De gemeente neemt uw aanvraag voor een paspoort of identiteitskaart niet in behandeling als de foto niet voldoet. U moet dan een nieuwe foto inleveren.
Goed lijkende pasfoto
In de paspoortwet staat dat een reisdocument wordt ingehouden als de pasfoto onvoldoende lijkt op de houder van paspoort. Als mensen twijfelen over de gelijkenis van de foto, kunnen zij contact opnemen met de gemeente. Bijvoorbeeld als het gaat om foto's van baby's of jonge kinderen, die nu eenmaal sneller van uiterlijk veranderen.
quote:Op donderdag 7 november 2013 13:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je google-diploma.
Of Raw, dan kun je het achteraf gemakkelijk aanpassenquote:Op donderdag 7 november 2013 13:16 schreef Koelkastje het volgende:
Let er even op dat je je witbalans aanpast aan de omstandigheden ter plekke, kunstlicht of TL.
Voor NEF (vanuit mijn nikon) gebruik ik altijd Adobe Lightroom, daarmee kun je in 1x een hele rits foto's dezelfde bewerking mee gevenquote:Op donderdag 7 november 2013 13:26 schreef Doblie het volgende:
Dat laatste is makkelijker en vanaf nu in te stellenRAW-bewerking gewoon met Photoshop of moet dat met Bridge?
En toch vind ik de witbalans beter in camera dan wat lightroom er soms mee doetquote:Op donderdag 7 november 2013 13:25 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
Of Raw, dan kun je het achteraf gemakkelijk aanpassen
+F.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:00 schreef Doblie het volgende:
Wat is het verschil tussen RAW en RAW+F?
Ik ben bij dit soort dingen toch altijd wel benieuwd waarom mensen iets toezeggen waarvan ze weten dat ze zelfs de basics missen. Het is goed dat mensen willen leren, maar als je zelfs witbalans, raw en nabewerking nog niet echt gebruikt, is het dan niet een beetje teveel hooi op je vork nemen?quote:Op donderdag 7 november 2013 12:49 schreef Doblie het volgende:
Ik heb een Nikon D3200 en moet vanmiddag rond 17:00 binnenshuis een aantal foto's maken, waaronder een groepsfoto en pasfoto's. Welke instellingen kan ik het beste gebruiken? Ik heb relatief weinig kennis van deze tak van fotografie.
Iemand ideeën voor de white balance (foto wil ik iets warmer hebben dan daadwerkelijk het geval is, of later bewerken in Photoshop?), red eye reduction, flits ja/nee, manuele instelling ja/nee, of alles auto, manueel scherpstellen?
Alvast bedankt!
Trouwdag van je zus?quote:Op donderdag 7 november 2013 23:18 schreef Doblie het volgende:
Kan prima als het laagdrempelig is, in dit geval dus.booyah.
Ik moest lachenquote:
quote:
laatste bezoek: 2 uur, 52 minuten geleden.quote:
Tuurlijk, als ze maar voldoen aan de voorwaardequote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef SunChaser het volgende:
Zijn zelfgemaakte pasfotos wel geldig als pasfoto?
En die is..?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:32 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
Tuurlijk, als ze maar voldoen aan de voorwaarde
http://www.bprbzk.nl/dsresource?objectid=16883&type=orgquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |