quote:Na een schietpartij in Reuver, een dorp in het midden van Limburg, houdt een verdachte mogelijk iemand in gijzeling in een woning.
De politie houdt er naar eigen zeggen ''ernstig rekening mee'' dat er behalve de verdachte nog iemand in de woning is. ''Mogelijk is er sprake van een gijzeling'', aldus een woordvoerder tegenover NU.nl. Over de identiteit van de mogelijke gijzelaar is niets bekend.
Wel stelt de woordvoerder dat er inmiddels contact is geweest tussen onderhandelaars van de politie en de verdachte. Het is niet bekend of de verdachte zijn eigen woning is ingegaan, of de woning van iemand anders. De politie wil niets zeggen over het plan van aanpak van de politie.
Het incident vond plaats op de Zonnedauw, een straat in Reuver. Een man zou op straat om zich heen hebben geschoten na een ruzie met een vrouw. Vervolgens vluchtte hij een huis in. Even later werd een persoon gewond maar aanspreekbaar uit het huis gehaald.
De leerlingen van een nabijgelegen basisschool moeten binnen blijven, meldt de lokale omroep L1. "De deuren zijn op slot en er zijn meerdere politiemensen aanwezig."
Arrestatieteam
De politie acht het te vroeg om te stellen dat het conflict tussen de man en de vrouw de aanleiding was. Ook de relatie tussen de twee is nog niet bekend. Aanhoudingen zijn vooralsnog niet verricht. De politie heeft de omgeving van de Zonnedauw afgezet. Een arrestatieteam is ter plekke en een politiehelikopter cirkelt boven de wijk.
Via burgernet roept de politie omwonenden op binnen te blijven. Het incident is opgeschaald naar GRIP3, vanwege de grote impact op bevolking. Die opschaling houdt in dat een groter gebied dan de plek waar het incident plaatsvindt gevolgen ondervindt van de situatie.
http://www.limburger.nl/a(...)jzelingsdrama_Reuverquote:Twee doden bij gijzelingsdrama Reuver
Bij het gijzelingsdrama in Reuver zijn twee doden gevallen. Dat meldt de politie. Om wie het gaat, is niet bekendgemaakt. De NOS meldt dat het om de gijzelnemer en het driejarige kind zou gaan.
REUVER
Van onze verslaggevers
Klik op de afbeelding voor een grotere versie.
De politie vond de slachtoffers na de beëindiging van de gijzeling, die donderdagochtend even na 9.00 uur begon.
In een woning aan Zonnedauw in Reuver hield een man donderdag urenlang een driejarig meisje gegijzeld. De gijzeling volgde op een schietpartij, waarbij de moeder van het kind in het been werd geschoten.
Volgens een ooggetuige hadden de man, een veertiger, en zijn ex-vriendin (26) donderdagochtend rond 9.00 uur op straat een woordenwisseling. Daarbij was ook het driejarige dochtertje van de vrouw aanwezig. Nadat de man de vrouw in het been had geschoten, vluchtte zij een andere woning binnen waar zij is opgevangen. De schutter, die volgens de ooggetuige een mitrailleur-achtig wapen had, vluchtte daarop de woning binnen en nam daarbij het driejarig kind mee.
Omstanders melden dat het gaat om de ouderlijke woning van de neergeschoten vrouw, waar de ex van de schutter sinds kort was ingetrokken.
Omwonenden van de straat Zonnedauw moesten een groot deel van de dag binnen blijven. Basisschool De Triolier werd rond het middaguur ontruimd. De kinderen werden onder politiebegeleiding naar De Schakel gebracht.
In een woning aan de Plutolaan in Roermond heeft de politie donderdagmiddag huiszoeking gedaan. Het gaat volgens buurtbewoners om de woning waar de schutter, zijn ex en haar dochtertje tot enkele maanden geleden samen hebben gewoond. Volgens de omstanders is het kind dat de man in gijzeling hield, niet zijn eigen dochter. De man en de nu neergeschoten ex kregen volgens de buurtbewoners twee jaar geleden een relatie, maar die werd kort geleden beëindigd. De man zou zelf ook nog twee zoons hebben uit een eerdere relatie.
waarom moet dat leedvermaak live op tvquote:Op donderdag 7 november 2013 11:12 schreef eight het volgende:
Op L1 TV vanaf 12 uur live uitzending.
Of aardbeving.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
waarom moet dat leedvermaak live op tv
gebeurt er eens wat anders dan een overstroming.
Dat is allemaal wel leuk maar dat heb ik niet in patatzeggend Nederland.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:12 schreef eight het volgende:
Op L1 TV vanaf 12 uur live uitzending.
Ik wel, ik heb alle regionale zenders maar kijk er nooit naar.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk maar dat heb ik niet in patatzeggend Nederland.
Weet je zeker? Ik zit bij Ziggo en heb zowat alle regionale zenders..quote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier in Limburg hebben we de Noordelijke regionale zenders niet hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:24 schreef eight het volgende:
[..]
Weet je zeker? Ik zit bij Ziggo en heb zowat alle regionale zenders..
Niet alleen maar slecht. Het weerhoudt ook ramptoeristen om te komen..quote:Op donderdag 7 november 2013 11:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
waarom moet dat leedvermaak live op tv
gebeurt er eens wat anders dan een overstroming.
Hahaha, dat werkt meestal alleen averechtsquote:Op donderdag 7 november 2013 11:25 schreef eight het volgende:
[..]
Niet alleen maar slecht. Het weerhoudt ook ramptoeristen om te komen..
Je hebt gelijk, verder als TV Rijnmond gaat het niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hier in Limburg hebben we de Noordelijke regionale zenders niet hoor.
Klopt, maar het zenderaanbod is aangepast op een gegeven moment. Jammer wel, want keek altijd naar TV Drenthe, mijn heimat...quote:Op donderdag 7 november 2013 11:29 schreef eight het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, verder als TV Rijnmond gaat het niet.
Ik zou toch zweren dat we voorheen alles hadden..
quote:Buurman aan dood ontsnapt bij hulp aan gewonde vrouw Reuver
De buurtbewoner die de gewonde vrouw in Reuver hielp, is ontsnapt aan de dood. Het pistool van de schutter functioneerde niet meer.
Buurman Roger van Schoote trok de vrouw zijn huis binnen, nadat zij was neergeschoten. De schutter keerde terug en richtte zijn pistool op de buurman. "Ik schiet je kapot, riep hij", aldus Van Schoote.
"Maar zijn wapen haperde. Dus hij begon door te laden. En toen ben ik heel snel naar binnen gegaan, met die mevrouw natuurlijk. Daar heb ik eerste hulp toegepast."
Toen Van Schoote de vrouw stabiliseerde, bleef de schutter voor de deur staan. "We lagen plat op de grond. Toen zag ik dat de schutter zich terugtrok. De vrouw is afgevoerd. Ze was behoorlijk gewond en bloedde. Ze had in ieder geval een schotwond aan haar been, voor zover ik dat kon zien".
Het zal je maar gebeuren zo op een doordeweekse donderdagquote:
Niet? Ik heb standaard bij Ziggo al die regionale zenders. En L1 ook want ik woon in limburgquote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
quote:Aanleiding schietpartij Reuver ligt in relationele sfeer
De aanleiding van de schietpartij in Reuver lijkt een ruzie in de relationele sfeer.
Een ooggetuige zag dat een vrouw en een man worstelden met een kind. De gewapende man schoot de vrouw neer en riep "Ik schiet je kapot", aldus buurman Roger van Schoote.
Toen de man de vrouw had neergeschoten trok hij het kind mee. "Je krijgt het kind nooit meer te zien", zei de schutter tegen de gewonde vrouw, aldus Van Schoote.
De politie verklaart op dit moment nog geen duidelijkheid te hebben over de identiteit van de schutter en de aanleiding van de schietpartij. De politie kan ook niet bevestigen of het meegenomen kind in het huis zit met de schutter. Dat huis is op dit moment omsingeld door politie. De gewapende man zit nog binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |