quote:Veltman: 'Van Gaal was tevreden'
Joël Veltman (21) heeft bij zijn debuut in het Nederlands elftal tegen Colombia (0-0) een goede indruk achtergelaten op Louis van Gaal.
"De bondscoach was wel tevreden, want hij had niet veel over me opgeschreven: drie dingetjes maar, waaronder dat moment in de eerste helft”, doelde Veltman op zijn balverlies en de daaropvolgende buitenspelgoal van Colombia. „Toen die scheids met zijn hand in de lucht stond, dacht ik wel: dankjewel, danke schön”, aldus Veltman die blij was met de Duitse scheidsrechter Florian Meyer.
http://www.telegraaf.nl/t(...)was_tevreden___.html
quote:Sjaak Swart: 'Veltman geweldig
ud-Ajacieden Sjaak Swart, Bryan Roy en Aron Winter hebben genoten van het Oranjedebuut van Joël Veltman tegen Colombia. Ze vinden hem een fantastische verdediger, die het nog ver gaat schoppen.
Video: http://www.telegraaf.nl/t(...)man_geweldig___.html
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)el-Veltman-was.dhtmlquote:'Volgens mij wist Van Gaal niet wie Joël Veltman was'
Ajax-trainer Frank de Boer heeft de doorbraak van Joël Veltman voorspeld. 'Ik heb het zes maanden geleden al tegen Louis van Gaal gezegd: ik denk dat er straks een heel goede centrale verdediger aan komt. Toen wist hij nog niet eens wie Veltman was volgens mij. Ik denk dat hij daar inmiddels achter is', aldus De Boer, die niet verbaasd was over het Oranje-optreden van Veltman.
'Ik weet wat hij allemaal kan. Als je zo rustig blijft tijdens je debuut tegen dit soort tegenstanders, terwijl de wereld naar je kijkt, dan is dat een grote prestatie. Een nuchtere jongen die goed weet waar zijn sterkte en zwakte liggen. Hij is stabieler in zijn hoofd dan Denswil, maar het zijn dezelfde types.'
'Waarom we dan Mike van der Hoorn hebben gehaald? Omdat wij twee goede centrale verdedigers willen hebben, willen we op het allerhoogste niveau blijven acteren. We zien in hem ook een heel grote centrale verdediger. Niet alleen met zijn lengte, maar ook gewoon qua kwaliteit. Dat hij ook richting het niveau van Joël Veltman kan. Hij heeft alles mee. Ik vind dat hij zich deze week goed ontwikkeld heeft.'
http://www.elfvoetbal.nl/(...)an-afwezigheid-messiquote:Veltman baalt van afwezigheid Messi
Barcelona gaat het dinsdagavond tegen Ajax doen zonder onder andere Lionel Messi. Jöel Veltman, verdediger van de Amsterdammers, baalt van de afwezigheid van de Argentijn.
"Ik had me graag willen meten met Messi. Hij is de top van de wereld en ik kom eigenlijk maar net kijken. Dan wil je je toch wel meten met zo'n geniale gozer", vertelde de mandekker aan AT5.
"Aan de andere kant is Barcelona daardoor iets zwakker, maar ze zullen niet zo heel veel minder sterk zijn. Ik hoop wel dat ik speel. Het zijn toch wedstrijden waar je profvoetballer voor bent geworden", besloot Veltman.
Die vlak na rust was pas goddelijk!quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:50 schreef iPat het volgende:
Die onderschepping in het begin van de wedstrijd toen Neymar doorbrak was goddelijk.
Uiteraard. We hebben altijd Jasper nogquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
De boer vond dat hij Neymar had moeten laten gaan ipv rood te pakken
Door Moisander en zijn getrek aan dat shirtje had een pingel kunnen worden gegeven. Kwamen we wel goed mee weg.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:36 schreef j0rdiiii het volgende:
Zo leren ze allemaal wat in de CL. Moisander tegen Dortmund, van der Hoorn tegen Milan, Denswil tegen Celtic en nu Veltman.
quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 00:14 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Kon 'm alleen uit deze hoek terugzien
[]
Inderdaad, tegen Milan werd die strafschop namelijk wel vrij makkelijk gegeven, al was het gewoon dom wat Van der Hoorn deed.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Door Moisander en zijn getrek aan dat shirtje had een pingel kunnen worden gegeven. Kwamen we wel goed mee weg.
Mag ook wel een keertje
Hij had gegeven kunnen worden inderdaad, maar die eikel van Barcelona (weet niet eens meer wie het was) ging wel heel erg op zoek en viel als een stervende zwaan. Misschien dat de scheidsrechter het daarom wegwuifde.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Door Moisander en zijn getrek aan dat shirtje had een pingel kunnen worden gegeven. Kwamen we wel goed mee weg.
Mag ook wel een keertje
En daar heb jij een andere mening over?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Daar heeft hij volledig gelijk in.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
quote:Veltman: 'Nog geen zomervakantie boeken'
Het gaat snel met de carrière van Joël Veltman. Sinds hij een vaste waarde is is in het basisteam van Frank de Boer, is zijn loopbaan plots in een stroomversnelling geraakt. Waar de 21-jarige Veltman het seizoen begon in de Jupiler League, staat hij nu in de basis in de hoofdmacht en mag hij zichzelf ook al international noemen. De verdediger blijft er nuchter onder.
'Ik vind het nog steeds raar klinken', antwoord Veltman op de vraag of hij al gewend is aan het idee dat hij een international is. 'De eerste dagen waren ook behoorlijk onwennig. Al die cameraploegen, de internationale topspelers waarmee je traint, het maakte indruk op me. Maar na een paar dagen voelde ik me op mijn gemak.'
De nuchterheid en zelfvertrouwen stralen er vanaf, getuige ook het feit dat het de jonge verdediger niet uitmaakt tegen wie hij speelt als hem wordt gevraagd naar zijn uitstekende optreden tegen Radamel Falcao. 'Ik hoop niet dat het arrogant klinkt, maar het maakt mij niet uit tegen wie ik speel. Ik heb in mijn hoofd gestampt wat er over Falcao werd gezegd tijdens de wedstrijdbespreking. Maar ik ben niet speciaal op internet beelden gaan bekijken. Ik zie hem vaak genoeg spelen op televisie', aldus Veltman.
Naast het feit dat het hem niet uitmaakt tegen wie hij speelt, kent de verdediger ook geen motivatieproblemen. Na de interland tegen Colombia was het voor hem geen moeite om zich op te laden voor de competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo. 'Motivatie is het probleem niet bij mij', vervolgt hij. Er waren wat andere dingen die mijn prestaties konden beïnvloeden.' Daags voor de wedstrijd kreeg namelijk zijn vriendin last van enorme buikpijn, maar na een bezoek aan het ziekenhuis bleek het uiteindelijk mee te vallen. 'Maar die nacht heb ik amper geslapen, dat hakt er aardig in.'
Veltman geeft toe dat er wel iets is veranderd sinds zijn huidige situatie. Met name de media-aandacht is flink toegenomen. 'Verder leef ik hetzelfde leven en woon nog bij mijn ouders. Al geeft hij wel toe soms niet meer te bevatten wat er allemaal gebeurt rondom zijn persoon. 'In bed heb ik de rust om alles voorbij te laten komen en dan denk ik: 'Wow, wat gebeurt er eigenlijk allemaal?' Maar de volgende dag is dat weer weg en ga ik aan de slag om nieuwe stappen te maken.
Van de huidige ploeg wordt nog wel eens gezegd dat het allemaal brave jongens zijn. Veltman is het er mee eens dat zij best wat vaker de beuk erin mogen gooien. 'Als het een keer wat minder loopt, heb je spelers nodig die de boel op scherp zetten. Op dat vlak moeten we ons nog verder ontwikkelen. Het heeft niet alleen met hardheid te maken, maar ook met slimmigheidjes.
Op de vraag of Veltman al aan het WK durft te denken, is de verdediger duidelijk: 'Uit mezelf denk ik daar niet aan. Ik word ermee geconfronteerd in de media. Alles staat of valt voorlopig met mijn prestaties bij Ajax. Dat staat voorop. Maar voor de zekerheid ga ik voorlopig nog geen zomervakantie boeken.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |