Ik zei bankrekeningnummer.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:41 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jij doelt op het controlegetal (mod 11) in de rekening? Die heeft ING dus niet...
Kan anders prima gewoon een BBAN invullen hoor.quote:
TS zei dat de verkeerde naam tevoorschijn kwam, het nummer lijkt dus wel te bestaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef bondage het volgende:
Misschien heb je geluk en bestaat het rekeningnummer niet. Volgens mij krijg je het dan automatisch teruggestort op je rekening.
Oh, dacht dat ING nog steeds via giro zat.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zei bankrekeningnummer.
Dat heeft ING wel.
Alleen voormalige girorekeningnummers niet.
ING en Postbank waren vroeger apart.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Oh, dacht dat ING nog steeds via giro zat.
Zal best dat dat kan. Als ik een 'normaal' rekeningnummer invul, dan maakt ie er automatisch een IBAN vanquote:Op woensdag 6 november 2013 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kan anders prima gewoon een BBAN invullen hoor.
Zou kunnen.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
TS zei dat de verkeerde naam tevoorschijn kwam, het nummer lijkt dus wel te bestaan.
Ik vermoed dat het een zwendel is; "verkeerd nummer" geven en dan de schuld bij de koper leggen, die dan maar had moeten opletten.
Of ben ik nu te achterdochtig?
Wat gebeurt er eigenlijk als je 0.01 Euro probeert over te maken naar het "juiste" nummer, zie je dan zijn opgegeven naam er wel bij staan?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:31 schreef Jiang153 het volgende:
Hallo,
Ik heb zojuist geld overgemaakt naar een verkeerde rekeningnummer van dezelfde bank. Is het mogelijk om het terug te halen?
Ik had van iemand iets gekocht en hij gaf me het rekeningnummer met bijbehorende naam. Ik heb dus dat rekeningnummer en die naam gebruikt, maar nou komt hij erachter dat hij de eerste cijfer verkeerd had gegeven.....
Een BBAN is een "normaal" rekeningnummerquote:Op woensdag 6 november 2013 21:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zal best dat dat kan. Als ik een 'normaal' rekeningnummer invul, dan maakt ie er automatisch een IBAN van
Ja, een Belgisch 'normaal' rekeningnummerquote:Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een BBAN is een "normaal" rekeningnummer
Nee.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, een Belgisch 'normaal' rekeningnummer
Ja hij bestaat welquote:Op woensdag 6 november 2013 21:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als je 0.01 Euro probeert over te maken naar het "juiste" nummer, zie je dan zijn opgegeven naam er wel bij staan?
De kans is namelijk nihil dat hij en een mede oplichter een gironummer met maar 1 cijfer verschil hebben.
Hij zal het dan nog steeds moeten opsturen maar het lijkt dan iig geen opzet.
In dat geval zal hij gewoon moeten sturen.quote:
Bekijk het eens van de andere kant.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dat geval zal hij gewoon moeten sturen.
jammer genoeg wilt die dat niet doen...woont serieus 5 km van mij vandaan ik wou het nog morgen ophalen maar hij had ochtenddienst ofzo..quote:Op woensdag 6 november 2013 21:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In dat geval zal hij gewoon moeten sturen.
Dat is makkelijk te controleren natuurlijk. Gewoon de afboekingen checken.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bekijk het eens van de andere kant.
Wie zegt dat TS wel geld heeft overgemaakt?
Kan ook roepen dat hij dat gedaan heeft.
Nee. SEPA vindt van niet.quote:
Is goed, PM me de login gegevens van TS maar even.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:50 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat is makkelijk te controleren natuurlijk. Gewoon de afboekingen checken.
Klopt.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bekijk het eens van de andere kant.
Wie zegt dat TS wel geld heeft overgemaakt?
Kan ook roepen dat hij dat gedaan heeft.
Het ministerie van financiën in België vindt van welquote:
5 km verderop wonen en niet kunnen ophalen.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:49 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
jammer genoeg wilt die dat niet doen...woont serieus 5 km van mij vandaan ik wou het nog morgen ophalen maar hij had ochtenddienst ofzo..
shit anders moet ik Art 6:212 BW of Art 6:203 BW erbij halen
Als ik het geld terugkrijgt dan koop ik het wel meer voor in de winkel..
Dat zou TS zelf aan moeten tonen natuurlijk. De verkoper weet sowieso dat deze een verkeerd rekeningnummer had doorgegeven dus dan is de kans groot dat het geld daar naartoe is gegaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is goed, PM me de login gegevens van TS maar even.
Boeiend wat die Belgen vinden.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het ministerie van financiën in België vindt van wel
http://minfin.fgov.be/portail2/nl/sepa/iban.htm
kon wel, maar had geen auto tot mijn beschikking en morgenochtend was die er nietquote:Op woensdag 6 november 2013 21:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
5 km verderop wonen en niet kunnen ophalen.
Smells like...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |