Ik zit ook bij ING, maar ik dacht juist dat het de naam van de vriendin of moeder van desbetreffende persoon was. Je hebt namelijk ook mensen die geld laten storten op iemand anders z'n rekening vandaar..quote:Op woensdag 6 november 2013 21:34 schreef Igen het volgende:
Sowieso moet die ander het terugbetalen. Onverschuldigde betaling enzo.
Maar ging er nou serieus geen belletje rinkelen toen internetbankieren een melding gaf van "Weet u zeker dat u geld wil overmaken naar <totaal andere naam>"? Of ben je zelf bij een andere bank dan ING?
Jahoor. Gewoon storneren!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb hier weleens van storneren gehoord. Is dat van toepassing?
Ja dat doet die niet terwijl het zijn fout was met het rekeningnummer, maar hij geef mij de fout van de naam? WTFquote:Op woensdag 6 november 2013 21:35 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk niet dat dat kan, behalve zoals hierboven "onverschuldigde betaling".
Daarnaast is het nu het probleem van degene die je het verkeerde nummer gaf, jij hebt betaald, hij mag leveren
Hij gaf het verkeerde nummer.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:37 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja dat doet die niet terwijl het zijn fout was met het rekeningnummer, maar hij geef mij de fout van de naam? WTF
Echt?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:37 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
werkt alleen bij automatische incasso's
http://www.ing.nl/particu(...)talen/overboekingen/quote:10.
Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?
Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
Stuur dit naar (zonder postzegel):
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
Z'n verhaal uitleggen en vragen of ze die rekeninghouder kunnen verzoeken het geld terug te stortenquote:
De kans om naar een fout bankrekeningnummer iets over te schrijven is dan ook nagenoeg nihilquote:Op woensdag 6 november 2013 21:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij gaf het verkeerde nummer.
Daarnaast, jij maakt het nu over per giro maar als ik het via de Rabo doe zie ik niet eens welke naam er achter hangt.
Zijn probleem.
Misschien is het wel een nieuw soort van zwendel zit ik ineens te bedenken.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:37 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja dat doet die niet terwijl het zijn fout was met het rekeningnummer, maar hij geef mij de fout van de naam? WTF
Ik bedoel van Rabo naar zijn giro.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De kans om naar een fout bankrekeningnummer iets over te schrijven is dan ook nagenoeg nihil
IBAN gebruiken.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik bedoel van Rabo naar zijn giro.
Jij doelt op het controlegetal (mod 11) in de rekening? Die heeft ING dus niet...quote:Op woensdag 6 november 2013 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De kans om naar een fout bankrekeningnummer iets over te schrijven is dan ook nagenoeg nihil
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |