quote:
De_Kardinaal. Op 9 april 2013 ben jij tot ons verdriet veel te vroeg overleden.
We zullen je eerlijke, soms botte, komische, wijze, droge en geïnteresseerde posts missen.
Voor altijd in ons hart, haan van ons kippenhok! Waak over deze slowchat!
Hoeveel was jij in 2012 kwijt? Ik 41.000quote:Op woensdag 6 november 2013 19:53 schreef Laysa het volgende:
Ik denk dat de vlag uitgaat bij Zilveren Kruis op de dag dat ik overlijd![]()
Kan toch wel dit grapje maken toch? tis ten kostte van mezelf
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:55 schreef Qwea het volgende:
Ik had als TT "Met de vlag halfstok"
[..]
Hoeveel was jij in 2012 kwijt? Ik 41.000
In 2013 staat er 4000, maar dat klopt NEVER
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Laysa op 06-11-2013 20:32:55 ]
Nou, ze hebben net de tarieven grotendeels vrijgegeven. Dat niet de NZa, maar zorgverzekeraars en zorgverleners in onderling overleg de prijzen bepalen. Persoonlijk zou ik meer zien in het schrappen van de DBC/DOT-structuur en gewoon betalen naar geleverde diensten. Dat zou onhandig zijn qua administratie, maar ik geloof dat niet. Alles wordt toch al gelogd en de dierenartsen en tandartsen kunnen het ook, dus waarom ziekenhuizen niet?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, er kan zoveel geld bespaard worden als dit soort tarieven gewoon eens aangepakt worden. Want kom op, 600 euro voor een hoi doei?
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:55 schreef Laysa het volgende:
[..]Holy fuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
En ik dacht dat ik veel verbruikte
[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 06-11-2013 20:48:29 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
ik had nog een aanvulling....de medicatie in mijn pomp kost alleen alquote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Holy fuckEn ik dacht dat ik veel verbruikte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. per 3 maanden en dan heb ik nog 2 hele dure medicatie plus het gewone spul....
[ Bericht 0% gewijzigd door Laysa op 06-11-2013 20:33:14 ]
Ja want hoe zit dat nou precies met DBC dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ze hebben net de tarieven grotendeels vrijgegeven. Dat niet de NZa, maar zorgverzekeraars en zorgverleners in onderling overleg de prijzen bepalen. Persoonlijk zou ik meer zien in het schrappen van de DBC/DOT-structuur en gewoon betalen naar geleverde diensten. Dat zou onhandig zijn qua administratie, maar ik geloof dat niet. Alles wordt toch al gelogd en de dierenartsen en tandartsen kunnen het ook, dus waarom ziekenhuizen niet?
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik had nog een aanvulling....de medicatie in mijn pomp kost alleen alHoly shitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. per 3 maanden en dan heb ik nog 2 hele dure medicatie plus het gewone spul....
[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 06-11-2013 20:48:54 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
True story.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:57 schreef Greys het volgende:
Dat doe je ook, Q
Maar er is altijd baas boven baas!
Diagnosebehandelcombinatie.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef Laysa het volgende:
Nah...het houdt me letterlijk in leven....voor mij van onschatbare waarde dus
De gedachte achter DBC is dat er één tarief wordt afgesproken voor een zorgproduct en de afzonderlijke onderdelen niet in rekening worden gebracht. Wat er dus precies gedaan wordt ten behoeve van die zorgcode, wordt niet exact in rekening gebracht. Dat zou administratief voordelig moeten zijn. Ik waag dat te betwijfelen. Het lijkt me simpeler om alles afzonderlijk in rekening te brengen en de kapitaallasten in de consultkosten te verdisconteren, zoals ook de dierenartsen doen.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef Qwea het volgende:
Ja want hoe zit dat nou precies met DBC dan? Als ik voor het eerst bij de neuroloog kom met een hernia bv, word er een DBC geopend, toch? En die is dan voor een hernia. En als die DBC 7k is, dan moet daar ook de evt mri enzo uit. Maar als je geen mri hoeft? Dan is die DBC alsnog 7k? Dat hele DBC is mij wat onduidelijk.
quote:Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Diagnosebehandelcombinatie.
Edit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnosebehandelcombinatie
*lezen gaat
Aha....ik ga ook even lezenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
DiagnoseBehandelCombinatie.
Nou, sorry, maar ik ben er wel vrij zeker van dat een DBC niet goedkoper is. Plus, het is leuk voor ziekenhuizen enzo zo'n DBC... maar voor de consument een hel.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De gedachte achter DBC is dat er één tarief wordt afgesproken voor een zorgproduct en de afzonderlijke onderdelen niet in rekening worden gebracht. Wat er dus precies gedaan wordt ten behoeve van die zorgcode, wordt niet exact in rekening gebracht. Dat zou administratief voordelig moeten zijn. Ik waag dat te betwijfelen. Het lijkt me simpeler om alles afzonderlijk in rekening te brengen en de kapitaallasten in de consultkosten te verdisconteren, zoals ook de dierenartsen doen.
Ik ben het met je eens! En ik denk dat het ook voor de ziekenhuizen de hel is, ieder jaar overleggen over de tarievenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:02 schreef Qwea het volgende:
Nou, sorry, maar ik ben er wel vrij zeker van dat een DBC niet goedkoper is. Plus, het is leuk voor ziekenhuizen enzo zo'n DBC... maar voor de consument een hel. En idd, dierenartsen kunnen ook 20 euro consult rekenen, 10 euro voor een prik en 15 euro voor de medicijnen. En de dierenarts rekent ook geen 9.44 voor uitgifte van medicatie Wat een apotheek wel doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |