Hoezo Frans en geen Engels?quote:Op woensdag 6 november 2013 13:34 schreef datismijnmening het volgende:
Vloeiend Frans spreken, rechten of politcologie studeren, en bij het diplomatenklasje van het ministie van buitenlandse zaken terecht komen
Of je leest de hele topic ff door. Je hebt Engels en nog een tweede VN taal nodig: Frans, Spaans, Arabisch, Chinees, of Russisch.quote:
Typo, bedoelde Duits.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:49 schreef miro86 het volgende:
[..]
Of je leest de hele topic ff door. Je hebt Engels en nog een tweede VN taal nodig: Frans, Spaans, Arabisch, Chinees, of Russisch.
Want geen VN taal. Op wereld niveau is Duits gewoon te klein.quote:
Wat vind je van de combinatie ondernemingsrecht en politieke economie en het leren van Russisch.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:56 schreef miro86 het volgende:
[..]
Want geen VN taal. Op wereld niveau is Duits gewoon te klein.
Duits is een officiele taal in 6 landen waarvan 2 ministaten. In drie van de 6 landen is het Frans ook een officiele taal. In een van de zes landen wordt het Duits gesproken door minder dan 1% van de bevolking. In de praktijk zullen ze in al die landen ook Engels kunnen.
Het Frans daarentegen is een officiele taal in 29 landen. Voor een heleboel van die landen is het Frans een werktaal naast een of meerdere plaatselijke talen. Er zijn ook een paar Afrikaanse landen waar Frans als tweede taal geleerd wordt in plaats van het Engels. Het Frans is dus simpelweg veel vaken een lingua franca dan het Duits.
In de EU is het Duits wel een werktaal net als het Engels en het Frans, maar in de praktijk wordt het Duits zeer zelden gebruikt (Frans wordt vaker gebruikt, maar minder vaak dan het Engels)
(EDIT: je hebt ook een argument uit de geschiedeni: het Frans was oorspronkelijk de taal van de diplomatie (want taal van de adel door heel Europa). Vele diplomatieke korpsen zijn vandaag de dag nog steeds francofiel.)
Dat je te oud bent gok ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:23 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wat vind je van de combinatie ondernemingsrecht en politieke economie en het leren van Russisch.
Ik denk namelijk dat het een stuk eenvoudiger is om een taal te leren die je enigszins interesseert dan een taal leren puur voor werkdoeleinden. Aangezien Afghanistan en Rusland een diepe band hebben en veel hooggeplaatste Afghanen Russisch spreken en Rusland als land me interesseert leek dat me wel een goede taal.
Er moet wel bijgezegt worden dat indien ik besluit dat te doen ik al zevenentwintig ben, wat heeft dat voor invloed?
Voor diplomatie of algemeen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat je te oud bent gok ik.
Maar wat voor studiepad heb je eigenlijk in gedachten? Je lijkt telkens van plan te veranderen en volgens mij wordt het nu wel eens tijd om ergens mee te beginnen en het ook af te maken. Anders ben je straks 27 als je bent afgestudeerd. Dat lijkt me lastig als je nog geen werkervaring hebt.
Geen idee van de gemiddelde leeftijd, maar de meeste mensen studeren niet nominaal ivm nevenactiviteiten, dus ik zou je leeftijd bij het afstuderen iets naar boven bijstellen. Denk dat 25 meevalt, maar zoals ik zei kan je beter niet uitgaan van een nominale studieduur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 19:54 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Voor diplomatie of algemeen?
Rechten sowieso maar wellicht een andere masteropleiding erbij, ru heeft namelijk een recht en economie-traject waarna je mag doorstromen naar een master politiece economie.
Wat is de gemiddelde leeftijd voor starters in de dienstensector? Is vijfentwintig oud of jong?
Zitten er veel personen van drieëntwintig tussen? En indien je geen nevenactiviteiten doet, is nominaal dan goed te doen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:00 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Geen idee van de gemiddelde leeftijd, maar de meeste mensen studeren niet nominaal ivm nevenactiviteiten, dus ik zou je leeftijd bij het afstuderen iets naar boven bijstellen. Denk dat 25 meevalt, maar zoals ik zei kan je beter niet uitgaan van een nominale studieduur.
Nominaal is 21/22, dus 23 kan prima. Meeste mensen doen bachelor in 4 en master in 1 a 2, dus 24 is best normaal en 25 kan ook zeker wel. Als je geen nevenactiviteiten hebt ben je imo dom bezig. Dan ben je straks én oud én heb je geen goed cv. Maar om je vraag te beantwoorden: het kan wel, maar in de master lopen de meesten sowieso wel uit door de scriptie. Te veel haast maken is ook niet goed. Beter iemand die niet nominaal studeert en verder kijkt dan de collegebanken en het ouderlijk huis dan een overijverige starter die naast studeren helemaal niks heeft gedaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Zitten er veel personen van drieëntwintig tussen? En indien je geen nevenactiviteiten doet, is nominaal dan goed te doen?
Ligt er aan wat je onder nevenactiviteiten schaart, stages, lid van studievereniging en andere inhoudelijke dingen wil ik wel doen maar geen studentenvereniging dingen en andere niet-inhoudelijke dingen, zijn die niet-inhoudelijke dingen echt van belang?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:05 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nominaal is 21/22, dus 23 kan prima. Meeste mensen doen bachelor in 4 en master in 1 a 2, dus 24 is best normaal en 25 kan ook zeker wel. Als je geen nevenactiviteiten hebt ben je imo dom bezig. Dan ben je straks én oud én heb je geen goed cv. Maar om je vraag te beantwoorden: het kan wel, maar in de master lopen de meesten sowieso wel uit door de scriptie. Te veel haast maken is ook niet goed. Beter iemand die niet nominaal studeert en verder kijkt dan de collegebanken en het ouderlijk huis dan een overijverige starter die naast studeren helemaal niks heeft gedaan.
Waarom niet? Ja die zijn van belang. Iets organiseren is bijvoorbeeld een handige skill, net als je Engels opkrikken, wat mij persoonlijk erg heeft geholpen, zeker bij de stage die ik nu loop. Het kan ook zonder studentenvereniging, maar je mist dan wel een kans om die waardevolle vaardigheden op te doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:08 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je onder nevenactiviteiten schaart, stages, lid van studievereniging en andere inhoudelijke dingen wil ik wel doen maar geen studentenvereniging dingen en andere niet-inhoudelijke dingen, zijn die niet-inhoudelijke dingen echt van belang?
Engels verbeteren ben ik sowieso mee bezig maar niet vanwege opleiding maar omdat ik dat interessant vind, loop je stage bij afdeling internationaal of anglo kantoor?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Waarom niet? Ja die zijn van belang. Iets organiseren is bijvoorbeeld een handige skill, net als je Engels opkrikken, wat mij persoonlijk erg heeft geholpen, zeker bij de stage die ik nu loop. Het kan ook zonder studentenvereniging, maar je mist dan wel een kans om die waardevolle vaardigheden op te doen.
Ik loop stage bij een industrieel bedrijf.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:13 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Engels verbeteren ben ik sowieso mee bezig maar niet vanwege opleiding maar omdat ik dat interessant vind, loop je stage bij afdeling internationaal of anglo kantoor?
Iets organiseren tja, ik ben jarenlang manager van een pizzeria en kan daar resultaten van tonen, heb niet zoveel op met traditionele studentenverenigingen, studieverenigingen zijn wellicht toffer.
O sozquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:15 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik loop stage bij een industrieel bedrijf.
Waarom denk je dat studieverenigingen toffer zijn? Moet je als manager ook samenwerken, of maak je zelf beslissingen? In een commissie leer je ook in een team werken.
Je studie is ook inhoudelijk dus dat vind ik zo geen argument. Persoonlijk heb ik heel veel geleerd van een vereniging die niet studie-inhoudelijk was, maar waar ik wel nuttige vaardigheden (Engels, argumenteren) heb geleerd die op je studie niet aan bod komen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:17 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
O soz.
Studieverenigingen hebben een inhoudelijk component.
Samenwerken uiteraard met de eigenaar en vooral de rest van het personeel, ben eenentwintig maar er werken personen van achter in de veertig en je moet toch regelen dat het werk goed wordt gedaan.
Leer dat soort vaardigheden liever buiten studentenverenigingen, bijvoorbeeld door een cursus in het land zelf, gaat het erom dat je de vaardigheden hebt of ook hoe je eraan gekomen bent?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:19 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je studie is ook inhoudelijk dus dat vind ik zo geen argument. Persoonlijk heb ik heel veel geleerd van een vereniging die niet studie-inhoudelijk was, maar waar ik wel nuttige vaardigheden (Engels, argumenteren) heb geleerd die op je studie niet aan bod komen.
Dat je ze hebt uiteraard. En op welk niveau maakt ook uit, als in: als je een paar keer een lesje Engels hebt gevolgd is het natuurlijk anders dan wanneer je een jaar in Engeland hebt gestudeerd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Leer dat soort vaardigheden liever buiten studentenverenigingen, bijvoorbeeld door een cursus in het land zelf, gaat het erom dat je de vaardigheden hebt of ook hoe je eraan gekomen bent?
Ja precies maar merk wel dat ik veel meer heb gehad aan zelf actief bezig zijn met Engels uit interesse dan leren uit die boekjes omdat dat moet. Lijkt me eveneens tof om de twee te combineren, een aantal weken cursus volgen, aantal weken vrijwilligerswerk doen daar en zo de taal leren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:23 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat je ze hebt uiteraard. En op welk niveau maakt ook uit, als in: als je een paar keer een lesje Engels hebt gevolgd is het natuurlijk anders dan wanneer je een jaar in Engeland hebt gestudeerd.
Dat is idd ook een manier.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:26 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ja precies maar merk wel dat ik veel meer heb gehad aan zelf actief bezig zijn met Engels uit interesse dan leren uit die boekjes omdat dat moet. Lijkt me eveneens tof om de twee te combineren, een aantal weken cursus volgen, aantal weken vrijwilligerswerk doen daar en zo de taal leren.
Fiscaal recht aan de UvA, dat ik een vorm van rechten wil studeren stond wel vast maar of het nou Rechten of Fiscaal recht zou worden wist ik nog niet en wellicht wilde ik er een economie master bij doen, daar zijn een aantal vaste trajecten voor maar denk dat ik me niet moet bezighouden met dat soort dingen en beter gewoon focussen op Fiscaal recht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is idd ook een manier.
Wat ging je nou ook alweer studeren? Ik hoor zo veel verschillends dat ik telkens de draad kwijt ben
Dat laatste inderdaad. Je bent pas aankomend sjaars, dus die master is leuk bedacht maar misschien denk je er over drie jaar wel heel anders over.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:30 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Fiscaal recht aan de UvA, dat ik een vorm van rechten wil studeren stond wel vast maar of het nou Rechten of Fiscaal recht zou worden wist ik nog niet en wellicht wilde ik er een economie master bij doen, daar zijn een aantal vaste trajecten voor maar denk dat ik me niet moet bezighouden met dat soort dingen en beter gewoon focussen op Fiscaal recht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |