Heel erg bedankt voor jullie reacties!
@Godshand en snakelady
Ik ben al vaker op vakantie geweest met mijn vriend en dat voelt ook gewoon goed aan. Ik mis mijn ouders of familie niet als ik op vakantie ben. Ik heb ook een eigen woning, dus ga ook weinig naar mijn familie toe. Een keer in de week meestal. Misschien heb ik in mezelf al onbewust vastgesteld dat mijn contact met mijn familie steeds minder gaat worden. Ik heb ook bewust Turkse vriendschappen laten verwateren, omdat zij te conservatief denken. Ze kunnen er gewoonweg niet mee omgaan. Althans, dat is mijn aanname doordat ze bepaalde denkwijzen hebben.
De echt conservatieven in mijn familie zijn mijn moeder en mijn tantes. De jongere generatie kan er wel beter mee omgaan is mijn beleving. In het algemeen hebben zij geen afkeer tegen homoseksualiteit, wat wel het geval is bij de oude generatie. "Als ze van mij afblijven, vind ik het best" mentaliteit, hebben de meeste jongeren. Wat bij veel Nederlanders ook het geval is.
Op dit moment leid ik deels een dubbelleven. Paar goede Nederlandse vrienden weten dat ik een vriend heb. Van mijn familie weet dus alleen mijn zusje het hele verhaal. Mijn moeder weet niet dat ik een vriend heb. Wat mij betreft zal ze het ook nooit te weten komen. Ze mag van mij in haar eigen waan leven dat ik ooit ga trouwen en kinderen krijg.
Ik sluit niks uit. Het leven kan soms heel raar lopen. Ik kan misschien ooit verliefd worden op een meisje. Ik zeg altijd dat ik op karakter val en dat ik biseksueel ben. Als ik iemand een mooi en leuk persoon vind, dan kan er iets moois uit bloeien. Het maakt me dan niet uit of het een jongen of een meisje is. Het gevoel moet goed zijn.
Mijn huidige vriend had een periode dat hij vond dat ik uit de kast moest komen. Maar dat is nu wel weg, hoewel hij het wel een beetje verlangt. Hij heeft ook een eigen beeld van een relatie. Ik voldoe daar ook niet altijd aan.Hij zegt dat hij wist dat dit erin zat toen hij met mij een relatie begon. Hij accepteert het zoals het is, omdat hij om mij geeft. Hij is Nederlands.
@clumsy_clown
Ik zie inderdaad raakvlakken met jouw leven. De botsingen tussen het liberale en conservatieve komen ook goed naar boven in jouw verhaal.
Op het moment houd ik mijn moeder tevreden door eigenlijk niks meer te zeggen over mijn geaardheid. Ik laat haar in haar eigen waan. Dat gaat soms met botsingen, maar over het algemeen kan ik mijn leven leiden zoals ik het wil. Dat komt ook doordat ik niet bij mijn ouders woon.
Soms heb ik wel moeite dat ik een vriend heb. Laatst waren we samen aan het winkelen en zag ik een bekend iemand die weer iedereen kent die ik ken. Ik was heel angstig dat hij zou ontdekken dat ik een vriend had. Dat soort momenten maken het heel akelig voor mij. De angst dat iemand iets gaat ontdekken. Dan begint de culturele stortvloed vanuit mijn omgeving. Dat is mijn angst.
@expans
Aan mij kan je niet zien dat ik homoseksueel ben. Verre van verwijfd. Ik kom heel normaal over. Gedraag me vrij netjes. Daar heeft mijn moeder geen problemen mee. Alleen het feit dat ik homoseksueel ben. Ze is heel koppig ook. Ze probeerde me er steeds vanaf te praten. In het begin ging ze half dreigen ook. "Je bent niet zo, anders gebeuren er allemaal dingen" zei ze. "Wat gaat er gebeuren dan?" zei ik. "Dat zie je dan wel".
@ Iedereen
Ik heb soms echt angst en paniek aanvallen. Ik doe de deur van mijn slaapkamer op slot als ik met mijn vriend slaap. In de angst dat misschien iemand van mijn familieleden binnenkomt en mij betrapt. Ik durf steeds minder naar buiten te gaan met mijn vriend. Ik durf niet om te gaan werken in de angst dat Turkse collega's vragen gaan stellen. Het is dat ik voorlopig genoeg spaargeld heb om van te leven, anders weet ik ook niet wat ik moet doen. Het begint steeds ergere vormen aan te nemen lijkt het. Het begint steeds minder leuk te worden om te leven op die momenten. Misschien moet ik maar naar de huisarts?