Zong Rob de Nijs daar geen lied over, foto van vroegerquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En op een kapotte knie van een spijkerbroek werd gewoon een kniestuk gezet. En kleding ging als het nog goed was gewoon van je oudere broer naar jou over. Of werd in de familie doorgegeven. Moet je nu eens mee aankomen.
Ik heb het jaren met minder gedaan (en derhalve meer gespaard)quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, voorzover ik het kan nakijken op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto levert 40k bruto maar 19961,- netto per jaar op. Als ik daar die 10K van jou vanaf trek, blijft er dus nog maar 9961,- over om van te leven. Dat is netto 830,- per maand om je vaste lasten enz. te betalen.
als ie het heeft over de wens van dromen bedoelt ie natuurlijk 'dat huis van mijn dromen op mijn 22ste. Comfortabel'quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zong Rob de Nijs daar geen lied over, foto van vroeger
Waar miep je over dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het jaren met minder gedaan (en derhalve meer gespaard)
Vroegah? Toen de huren nog betaalbaar waren? En de energie ook? Of heb je gekraakt, of anti-kraak gewoond?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb het jaren met minder gedaan (en derhalve meer gespaard)
Ik miep niet, ik zie het gebeuren. Hoe zelf toch (nog) niet aan de grond te zitten om iets te kunnen constateren?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar miep je over dan?
Of ben die je hondertste utliem uitzondering?
Weer een vlucht in het achteruit, waerde clone.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:42 schreef hpeopjes het volgende:
Rijkdom is altijd relatief, afgemeten aan je omgeving. Als iedereen een kniestuk heeft, dan is dat zeker geen teken van armoede.
Maar inderdaad, mensen hebben nu wel meer spullen en vooral ook veel meer keuze in welke spullen men aanschaft. En bepaalde spullen die in de jaren '70 nog heel duur waren zijn nu soms (veel) goedkoper. Dat noemen we gewoon vooruitgang.
Maar materiëel bezit zegt helemaal niks over de diepte van een crisis. Dat zijn echt 2 verschillende zaken. In de jaren '60 liep de Nederlandse economie als een trein. Toch was het autobezit toen nog lager dan in de jaren '70 en was van het bezit van "dure smartphones" (wat sommige simpelen van geest altijd noemen om te bewijzen dat we het nu zogenaamd zo ontzettend goed hebben en er geen crisis is) uiteraard ook nog helemaal geen sprake.
Sociale huur was niet zo duur. En zuinig leven was (is) een soort van hobby. Het geld gaat echter volledig op aan reizen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vroegah? Toen de huren nog betaalbaar waren? En de energie ook? Of heb je gekraakt, of anti-kraak gewoond?
Eyewish schijnen goed in brillen te zijn, doe er je voordeel mee. Beetje inzicht in de economie waar we moord en brand over schreeuwen (minder geweldig), helpt ook.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik miep niet, ik zie het gebeuren. Hoe zelf toch (nog) niet aan de grond te zitten om iets te kunnen constateren?
Ergo, kiezen tussen minder reizen of minder zeuren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Sociale huur was niet zo duur. En zuinig leven was (is) een soort van hobby. Het geld gaat echter volledig op aan reizen.
Nogmaals: ik zeur niet over m'n eigen situatiequote:Op zaterdag 9 november 2013 20:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ergo, kiezen tussen minder reizen of minder zeuren.
Was. Je zegt het exact goed. Probeer nu maar eens iets te vinden dan met 40K bruto.quote:
Die 2 zinnen zijn volledig met elkaar in tegenspraak.quote:En zuinig leven was (is) een soort van hobby. Het geld gaat echter volledig op aan reizen.
Een vlucht in het achteruit die je zelf begonnen bent. Met je jaren '70, "opa vertelt" leuterverhaaltjes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Weer een vlucht in het achteruit, waerde clone.
Wat wil je nu zeggen, dat we het nog nooit zo goed gehad hebben, ondanks al ons geklaag en gemanipuleer?
Zeur dan ook niet over een andersmans fictieve situatie. Gewoon: zanik niet. Simpel: poetsen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik zeur niet over m'n eigen situatie
Dat kun je vast aantonen complex? Over leuter gesproken. Ik had het overigens niet over autobezit, freudquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een vlucht in het achteruit die je zelf begonnen bent. Met je jaren '70, "opa vertelt" leuterverhaaltjes.
Maar het lijkt me vrij duidelijk wat ik wil zeggen: al dat geleuter over zogenaamd "verwende" (maar werkloze) jongeren met zogenaamd "dure" smartphones en autobezit zegt helemaal niets over de diepte van de crisis.
Dan heb je toch echt verkeerd gekeken. Een loon van 40k per jaar levert 100% zeker weten veel meer dan 20k netto per jaar op (eerder 30k). En dat moet jij zelf natuurlijk ook zo wel kunnen bedenken, rekenwonder.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, voorzover ik het kan nakijken op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto levert 40k bruto maar 19961,- netto per jaar op. Als ik daar die 10K van jou vanaf trek, blijft er dus nog maar 9961,- over om van te leven. Dat is netto 830,- per maand om je vaste lasten enz. te betalen.
Eey... Vul zelf ff 40K in op die site dan lamstraal. (Weet ik veel wat er allemaal afgehouden wordt aan LB, pensioenpremie, ZWF en wat dan ook...)quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt verkeerd gekeken. Een loon van 40k per jaar levert 100% zeker weten veel meer dan 20k netto per jaar op (eerder 30k). En dat moet jij zelf natuurlijk ook zo wel kunnen bedenken, rekenwonder.
Klopt. Vandaar de 'echter'. Ik leef zuinig, zodat ik een godsvermogen aan reizen kan opmaken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Was. Je zegt het exact goed. Probeer nu maar eens iets te vinden dan met 40K bruto.
[..]
Die 2 zinnen zijn volledig met elkaar in tegenspraak.
1700 ofzo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En daarbij, modaal is met 34K toch ook maar 1600,- netto ofzo?
Dat is exact hetzelfde als iemand die volgens jou 'zuinig' leeft zodat hij een godsvermogen aan drank, sigaretten, gameconsole's, elk jaar een nieuwe plasma tv, enz. kan opmaken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:01 schreef Lemans24 het volgende:
Klopt. Vandaar de 'echter'. Ik leef zuinig, zodat ik een godsvermogen aan reizen kan opmaken.
Net gedaan, rekenwonder. 40k bruto/jaar levert je iets van 28k netto op ofzo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Eey... Vul zelf ff 40K in op die site dan lamstraal. (Weet ik veel wat er allemaal afgehouden wordt aan LB, pensioenpremie, ZWF en wat dan ook...)
En daarbij, modaal is met 34K toch ook maar 1600,- netto ofzo?
Good for you, Kan je minder aan wonen opmaken. Moet dat iemand anders voor je aanvullen, waarom zou iemand anders je reiskosten moeten vergoeden? Wat is dat voor arrogantie? Reis of woon, jou keus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Klopt. Vandaar de 'echter'. Ik leef zuinig, zodat ik een godsvermogen aan reizen kan opmaken.
42% IB ja. Weet ik veel wat er allemaal bij komt aan ZWF, pensioenpremie en de rest van de ongein.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Net gedaan, rekenwonder. 40k bruto/jaar levert je iets van 28k netto op ofzo.
Zoals gezegd, dit had je ook zelf wel kunnen bedenken, aangezien je met 40k in het 42% belastingtarief valt en het dus never nooit niet kan dat je meer dan de helft moet afdragen.
quote:Proforma 2013-1.02
Resultaat inkomensberekening
Berekeningsdatum: 09-11-2013
Persoonsgegevens
Geboortedatum: 01-01-1970
Deeltijdpercentage: 100,000
Soort tabel: Wit
Loonheffingskorting: Ja
Loontijdvak: Maand
Minimumloon: 1477,80
Berekening Bruto-netto Loon LH
Salaris 40000,00 40000,00
Loon LH 40000,00
Loonheffing 20038,78-
NETTO/TOTAAL 19961,22
Berekeningsgegevens
Inkomensafh. arbeidskorting: 45,83
Heffingskortingen: 166,75
RaetDeze berekening is tot stand gekomen met de bruto-netto checker van Raet in samenwerking met Loonwijzer. Je kunt geen rechten ontlenen aan deze berekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |