abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132918800
OV :')
-___-
pi_132918809
Ik heb het vermoeden dat TS er zo uit ziet:

TS haar toekomstig man:

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2013 11:21:46 ]
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:21:48 #103
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_132918837
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:04 schreef selen het volgende:

[..]

hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden....

Ik krijg deze ruimte dus niet, als ik elke dag (zacht uitgedrukt) met vreemde mannen fysiek in aanraking moet komen.
Blijf thuis dan en ga wat achter de webcam werken. Voordeel: in ieder geval geen fysieke aanrakingen. Topidee.
pi_132918881
Maar TS, zoiets dus:

?
pi_132918895
Wel grappig dat je geneeskunde studeert trouwens TS. Ga je straks ook weigeren mannen te helpen ?
pi_132918953

De metro van Tehran, Iran.
Wanneer vertrek je TS?
pi_132919106
Oh maar trouwens mensen...

Women-only passenger cars are railway or subway cars intended for women only. They are offered on some trains in Japan, Egypt, India, Iran, Taiwan, Brazil, Mexico, Indonesia, the Philippines, Malaysia and Dubai, while passengers in some other countries have demanded their introduction. Women-only buses were implemented in Mexico City in 2008.[1]

Japan omdat aanrandingsgeile idioten die jappen
India want .. ? Ook ?

Maar Brazilië ? Wtf..
pi_132919123
Ah, n April 2006 the Rio de Janeiro Metro implemented the mandate established by state law passed the previous month, to have dedicated passenger cars for women to avoid sexual harassment.
pi_132919559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef LelijKnap het volgende:
Wel grappig dat je geneeskunde studeert trouwens TS. Ga je straks ook weigeren mannen te helpen ?
Wat heeft dat nou te maken met gescheiden ov? Ik heb wel andere dingen geweigerd tijdens mijn studie, zoals hart- en long onderzoek waarbij je je BH uit moest doen. Toen heb ik practicum op een andere moment ingehaald. Ze respecteerden dit, en daarom ging ik alleen met vrouwelijke medestudenten expirimenteren.
pi_132919578
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:45 schreef selen het volgende:
Wat heeft dat nou te maken met gescheiden ov? Ik heb wel andere dingen geweigerd tijdens mijn studie, zoals hart- en long onderzoek waarbij je je BH uit moest doen. Toen heb ik practicum op een andere moment ingehaald. Ze respecteerden dit, en daarom ging ik alleen met vrouwelijke medestudenten expirimenteren.
Het is een vraag. Ga jij weigeren mannen te helpen?
pi_132919600
quote:
daarom ging ik alleen met vrouwelijke medestudenten expirimenteren.
:9~ :9~ :9~
Vuig sletje jij TS. :9
pi_132919658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
En dan vragen de moslims af waarom zij zo gehaat worden in de westerse wereld. Geen wonder als je met zulk bizarre ideeën komt.. Als je in een ander land bent, pas je je daar lekker aan. Straks hebben we hier ook nog gescheiden auto's, gescheiden bussen, gescheiden autowegen, gescheiden keukens, gescheiden bedden, gescheiden huizen, gescheiden looppaden, gescheiden dit en dat..

Doe normaal TS
Hoezo is het een bizarre idee? Omdat je ruimte krijgt voor geloofsbeleving? Elke keer als het om de mening gaat van minderheden wordt er 'aanpassen of oprotten' geroepen. Kijk maar naar de hele discussie over zwarte piet. ...
pi_132919706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:49 schreef selen het volgende:
Hoezo is het een bizarre idee? Omdat je ruimte krijgt voor geloofsbeleving? Elke keer als het om de mening gaat van minderheden wordt er 'aanpassen of oprotten' geroepen. Kijk maar naar de hele discussie over zwarte piet. ...
Omdat jij meent de vrijheid van andere te mogen inperken om je eigen vrijheid. Het is grootheidswaanzin en egoïsme ten top.
pi_132920554
TS, er bestaat geen algemeen recht op vrijheid, en zeker niet op Godsdienstvrijheid. Specifieke vrijheidsrechten zijn allemaal afgeleid van het gelijkheidsbeginsel. Algemene vrijheid zou leiden tot inbreuk van vrijheden van anderen, zoals LelijKnap terecht opmerkt.

Het grote knelpunt is dat er geen hiërarchie van grondrechten bestaat; in de Grondwet en tevens in het EVRM en het IVBPR.

Het creëren van aparte ruimtes in het openbaar vervoer zou a) een te grote druk op de staat vormen, waarbij de belangen van de minderheid tegenover de meerderheid onevenredig verdeeld zouden zijn en b) onwenselijk zijn vanwege het gevaar van stigmatisering, zoals ook Minow in haar stuk 'the dilemma of difference' aangeeft en c) een inbreuk maken op artikel 1 Grondwet.

Er zou dan strijd ontstaan tussen de gelijkheid tussen man en vrouw en jouw wens je geloof te belijden. Die twee tegen elkaar afwegende, moet er gerichte voorrang verleent worden aan het recht van gelijkheid, daar een compromis nauwelijks mogelijk is. (Model Eva Brems)

Of er zou gekeken moeten worden of er schade aan buitenstaanders ontstaat, wat in dit geval zo is op een zeer verdachte discriminatiegrond, namelijk geslacht, en tevens ernstige schade vanwege het grote risico op stigmatisering, uitsluiting en bevestiging van stereotypen. In deze context totaal onwenselijk (model Galenkamp)

Los van het juridische gedeelte moet ik wel zeggen dat aparte ruimtes in het OV mij erg moet denken aan het scheiden van zwarten en blanken in de Verenigde Staten, dat toen overigens niet als ongelijkheid werd aangemerkt, maar heden ten dage algemeen als zeer racistisch aangemerkt wordt.

Wat overigens een veelgehoord excuus is, is dat beide groepen in hun waarde gelaten worden en dat er dus helemaal geen sprake van ongelijkheid is, maar slechts van scheiding. Zoals hierboven opgemerkt is het risico van stigmatisering daarvoor te groot.
pi_132921933
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:20 schreef Minipizza het volgende:
TS, er bestaat geen algemeen recht op vrijheid, en zeker niet op Godsdienstvrijheid. Specifieke vrijheidsrechten zijn allemaal afgeleid van het gelijkheidsbeginsel. Algemene vrijheid zou leiden tot inbreuk van vrijheden van anderen, zoals LelijKnap terecht opmerkt.

Het grote knelpunt is dat er geen hiërarchie van grondrechten bestaat; in de Grondwet en tevens in het EVRM en het IVBPR.

Het creëren van aparte ruimtes in het openbaar vervoer zou a) een te grote druk op de staat vormen, waarbij de belangen van de minderheid tegenover de meerderheid onevenredig verdeeld zouden zijn en b) onwenselijk zijn vanwege het gevaar van stigmatisering, zoals ook Minow in haar stuk 'the dilemma of difference' aangeeft en c) een inbreuk maken op artikel 1 Grondwet.

Er zou dan strijd ontstaan tussen de gelijkheid tussen man en vrouw en jouw wens je geloof te belijden. Die twee tegen elkaar afwegende, moet er gerichte voorrang verleent worden aan het recht van gelijkheid, daar een compromis nauwelijks mogelijk is. (Model Eva Brems)

Of er zou gekeken moeten worden of er schade aan buitenstaanders ontstaat, wat in dit geval zo is op een zeer verdachte discriminatiegrond, namelijk geslacht, en tevens ernstige schade vanwege het grote risico op stigmatisering, uitsluiting en bevestiging van stereotypen. In deze context totaal onwenselijk (model Galenkamp)

Los van het juridische gedeelte moet ik wel zeggen dat aparte ruimtes in het OV mij erg moet denken aan het scheiden van zwarten en blanken in de Verenigde Staten, dat toen overigens niet als ongelijkheid werd aangemerkt, maar heden ten dage algemeen als zeer racistisch aangemerkt wordt.

Wat overigens een veelgehoord excuus is, is dat beide groepen in hun waarde gelaten worden en dat er dus helemaal geen sprake van ongelijkheid is, maar slechts van scheiding. Zoals hierboven opgemerkt is het risico van stigmatisering daarvoor te groot.
_O_ ^O^
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:11:26 #116
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132922061
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:04 schreef selen het volgende:

[..]

hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden....

Ik krijg deze ruimte dus niet, als ik elke dag (zacht uitgedrukt) met vreemde mannen fysiek in aanraking moet komen.
Jij bent gelijk aan alle anderen. Dus dan is het behoorlijk arrogant om iets te verlangen waar anderen last van hebben, al dan niet in hun godsdienst of overtuiging. Als er maar 1 iemand in de trein zit wiens overtuiging het is om met zowel mannen als vrouwen in de trein te zitten, dan plaats je jezelf al boven die persoon met je eis. Arrogant en asociaal noem ik dat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 23:00:53 #117
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132945623
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:15 schreef ZoDiep het volgende:

[..]

Ja, quote maar lekker het deel uit de wet wat jou goed uitkomt, er staat namelijk wat achter:

door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften."

Nou, ik denk dat je ook wel snapt dat dit niet onderwijzen of eredienst is. Praktische toepassing en inachtneming enzovoorts, slaat erop dat jij dat mag doen. Niet dat anderen dat voor jou moeten doen, als je op de trein staat te wachten en bij het binnenrijden van die trein van het station al ziet dat er mannen zitten in iedere coupé moet je maar niet instappen.

Je bent trouwens een afvallige als je dat niet doet in jouw geval, je moet maar de kracht opbrengen om dat geloof van je echt te belijden zoals het volgens jou hoort en niet de regeltjes aan de kant zetten als het even niet goed uitkomt. Het is niet zo dat jij niet in een ruimte wilt zijn met mannen, maar dat dat niet mag van je geloof, oplossing: auto, lopen.
Dat ...

quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:20 schreef Minipizza het volgende:

... en dat ...

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Jij bent gelijk aan alle anderen. Dus dan is het behoorlijk arrogant om iets te verlangen waar anderen last van hebben, al dan niet in hun godsdienst of overtuiging. Als er maar 1 iemand in de trein zit wiens overtuiging het is om met zowel mannen als vrouwen in de trein te zitten, dan plaats je jezelf al boven die persoon met je eis. Arrogant en asociaal noem ik dat.
... en ook dat.

Ben het er 100% mee eens en vind het geweldig dat de ideeën van TS zo netjes onderuit geschoffeld worden :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 23:02:46 #118
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132945731
quote:

[..]

En hoe ga je dat oplossen als je een practicum hebt waarbij je b.v. teelballen of iets anders wat alleen in/op/aan het lichaam van een man te vinden is moet onderzoeken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132946071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:02 schreef 2cv het volgende:

[..]

En hoe ga je dat oplossen als je een practicum hebt waarbij je b.v. teelballen of iets anders wat alleen in/op/aan het lichaam van een man te vinden is moet onderzoeken ?
Dat vroeg ik me dus ook af. Ga je nou wel of niet weigeren mannen tw helpen Ts?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')