Nee, ik heb expres voor een zwart/wit bewerking gekozen.quote:Op maandag 4 november 2013 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Das al een tijdje terug geweest, toch?
Godsamme, droog kloot. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet overal even strak uitkomen. Die laatste bijvoorbeeld, ik mis licht, ik mis details.quote:Op maandag 4 november 2013 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, ik heb expres voor een zwart/wit bewerking gekozen.
Je bedoeld dat ik 'm lichter had moeten maken? Of juist wel in kleur? Of niet in de testcase selectie?quote:Op maandag 4 november 2013 20:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Godsamme, droog kloot. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet overal even strak uitkomen. Die laatste bijvoorbeeld, ik mis licht, ik mis details.
Dat zeg ik, ik mis details.quote:Op maandag 4 november 2013 20:53 schreef Xilantof het volgende:
Die heeft echt prachtig licht en mooie details/structuren, maar die komen qua contrast niet helemaal uit de verf.
Ik ben een HDR noob en kan met gewoon nabewerken al niet omgaan, laat staan met HDR.quote:Op maandag 4 november 2013 20:50 schreef ludicrous_monk het volgende:
Ik denk dat HDR foto's in veel gevallen meer detail zouden hebben laten zien. Eerste en laatste zijn veruit het mooiste qua textuur.
Dus "gewoon" wat meer contract toevoegen? Ik ben altijd erg terughoudend met dat soort dingen, ben snel bang om "over the top" te gaan.quote:Op maandag 4 november 2013 20:53 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij kun je hier veel meer uithalen met zwart wit.
Foto 5 bijvoorbeeld. Die heeft echt prachtig licht en mooie details/structuren, maar die komen qua contrast niet helemaal uit de verf.
Zo beter?quote:Op maandag 4 november 2013 20:53 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij kun je hier veel meer uithalen met zwart wit.
Foto 5 bijvoorbeeld. Die heeft echt prachtig licht en mooie details/structuren, maar die komen qua contrast niet helemaal uit de verf.
Wel wat beter maar ik zou het nog wat meer op zoeken. En het is niet "gewoon contrast" toevoegen. Het is spelen met shadows, highlights, contrast, etc.quote:Op maandag 4 november 2013 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo beter?
Heb het contrast met ~20 verhoogt
[ afbeelding ]
Bergen staan me wel aan, maar pak nu ook de wolken eens erbij. Maak die eens wat donkerder/contrastrijker. Maak het des noods maar dreigend.quote:Op maandag 4 november 2013 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
En nummer 3:
[ afbeelding ]
Deze vind ik zelf een beetje te eigenlijk. En jij/jullie?
Hoezo niet?quote:Op maandag 4 november 2013 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmm, hoe zouden jullie dat aanpakken in lightroom? of gewoon naar photoshop gaan, daar een selectie maken en de selctie donkerder/contrastrijker maken?
edit: Niet met het aanpassingsperseel in LR blijkbaar![]()
Een keer wat anders dan anders. Ik kan 'm ook nog wel in kleur online zetten. Maar ik vond juist een keer z/w een keer leuk. En het "past" wel bij het sfeertje voor mijn gevoel. Slecht weer, druilerig etc etcquote:
ik vind ze erg flets en niet knallen, zoals eerder al door anderen gezegd hier val t veel meer uit te halenquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een keer wat anders dan anders. Ik kan 'm ook nog wel in kleur online zetten. Maar ik vond juist een keer z/w een keer leuk. En het "past" wel bij het sfeertje voor mijn gevoel. Slecht weer, druilerig etc etc
Hoezo? Vind je het niet passen?
Mee eensquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:46 schreef Xilantof het volgende:
stukken beter!![]()
Je zou nog kunnen proberen in de donkere top iets meer contrast te krijgen (dus niet lichter maken, maar iets meer contrast), maar dit heef ook wel wat
Ben toch blij dat je ondanks dat ze niet vierkant zijn (quote:Op zondag 10 november 2013 07:21 schreef problematiQue het volgende:
Handelingen die het bij mij altijd fijn doen in Lightroom voor Z/W:
- Clarity omhoog
- Bij Tone Curve de Darks omhoog en de Shadows naar beneden
- Spelen met de Black & White Mix - bijvoorbeeld blauw donkerder maken als je een lucht er beter uit wilt laten komen.
Plaatselijke aanpassingen vermijd ik altijd behalve als het echt niet anders kan. Als je namelijk te sterke bewerkingen daarmee gaat toepassen dan krijg je 'halo' effecten of slechte overgangen, zoals bij je laatst geplaatste foto (de lucht vlak boven de berg is een stuk lichter dan de rest).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |