abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133747438
quote:
Alle gevallen zijn doorgegeven aan wereldantidopingagentschap WADA en de betreffende sportbond.

en daar zit het grote verschil!
pi_133747941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Alle gevallen zijn doorgegeven aan wereldantidopingagentschap WADA en de betreffende sportbond.

en daar zit het grote verschil!
:')
pi_133761504
quote:
En wie zijn dat dan? Gaan we nooit meer wat van horen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:27:44 #284
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_133761739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik voorzie een klein blessuregolfje :D
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:29:00 #285
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133761787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

262 keer Bolt, plus twee gewichtheffers en twee worstelaars.
pi_133762951
vreemd, dat het zulke oude middelen zijn.
  zaterdag 30 november 2013 @ 09:26:35 #287
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133768718
http://nos.nl/artikel/580921-van-dijk-acht-jaar-geschorst.html

quote:
Stefan van Dijk is door de Belgische wielerbond voor acht jaar geschorst vanwege een tweede dopingvergrijp, zo meldt het Algemeen Dagblad.

De 37-jarige Van Dijk, die eerder deze maand een punt zette achter zijn loopbaan, onderging volgens de bond in 2011 de verboden ozontherapie. Van Dijk reed in 2011 voor de Belgische ploeg Veranda's Willems en onderging de therapie, die voor de bond gelijk staat aan bloedtransfusie, naar eigen zeggen vanwege de ziekte van Pfeiffer.

Van Dijk, Nederlands kampioen op de weg in 2002, is van mening geen dopingwetten te hebben overtreden, maar legt zich niettemin neer bij zijn schorsing.

In 2005 werd Van Dijk geschorst omdat hij een onaangekondigde dopingcontrole probeerde te ontwijken. Omdat dit zijn tweede vergrijp is, is de schorsing acht jaar.
Benieuwd wat Marcel hier van vindt en of ie België nog in durft.
pi_133768730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

262 keer Bolt, plus twee gewichtheffers en twee worstelaars.
moest lachen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133770012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:26 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/580921-van-dijk-acht-jaar-geschorst.html

[..]

Benieuwd wat Marcel hier van vindt en of ie België nog in durft.
ik heb die Ozontherapie ook gehad, er wordt bloed uitgehaald vermengt met ozon en weer terug gespoten of gewoon een infuus met ozon, dus ik neem aan dat hij op de no needle policy is geschorst.
pi_133770246
Volgens Ram is ozontherapie sinds 1 januari 2011 volgens het WADA doping.

Wel komisch dat alleen zo'n schlemiel als Van Dijk geschorst wordt. De verdenking aan het adres van VDB2, Meeusen of de Belgische selectie van het WK 2012 zullen we wel nooit meer iets over horen.
pi_133770314
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef Ereinion het volgende:

Wel komisch dat alleen zo'n schlemiel als Van Dijk geschorst wordt. De verdenking aan het adres van VDB2, Meeusen of de Belgische selectie van het WK 2012 zullen we wel nooit meer iets over horen.
ik kreeg het 15 jaar gelden voor het eerst, dus WADA verbied het pas na 13 jaar.
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:05:08 #292
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133770665
Van Dijk ging naar eigen zeggen niet naar de Ozontherapie om zich te doperen , maar omdat hij toen last had van de Ziekte van Pfeiffer ... :')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133771697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef Ereinion het volgende:

Waar komt die verdenking vandaan?
pi_133772015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb die Ozontherapie ook gehad, er wordt bloed uitgehaald vermengt met ozon en weer terug gespoten of gewoon een infuus met ozon, dus ik neem aan dat hij op de no needle policy is geschorst.
Ik wist dat jij geen cleane poster bent!
pi_133773714
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waar komt die verdenking vandaan?
Meeusen is ondervraagd, maar ontkent.
VDB2 en Belgische ploeg weet ik niet.
pi_133774086
Meeusen is slechts als getuige verhoord, niet als verdachte. Van den Broeck is verdachte noch getuige geweest.
pi_133774910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als je gaat klooien met bloed als wielrenner dan zorg je toch dat je weet wat je doet? Dus of zorgen dat het legaal is of zorgen dat je niet gepakt wordt...
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:32:26 #298
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133775172
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:34 schreef wimderon het volgende:
Meeusen is slechts als getuige verhoord, niet als verdachte. Van den Broeck is verdachte noch getuige geweest.
Maar hebben ze beiden niet ooit verklaart een ozon therapie te hebben ondergaan? Meen me dat toch te herinneren, maar dat zul jij beter weten dan ik. En mocht dat zo zijn, dan is het toch van de ratten besnuffeld dat ze niet geschorst worden. Of is het dan soms, en dit is pure speculatie, dat er een andere nog rondrijdende grootheid deze therapie in alle onwetendheid ook heeft ondergaan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133939890
quote:
Voormalig middenvelder FC Barcelona accepteert schorsing voor doping niet

Deco gaat bij TAS in beroep tegen zijn schorsing. De Portugese middenvelder werd geschorst wegens het gebruik van doping.

De 36-jarige Deco werd op 30 maart positief getest op dopinggebruik. Daarvoor kreeg hij een schorsing van één jaar opgelegd. De voormalige middenvelder gaat hiermee niet akkoord.

In augustus hing Deco zijn schoenen aan de haak. De speler kwam toen uit voor het Braziliaanse Fluminense. De speler is geboren in Brazilië. Hij maakte zijn profdebuut echter in Portugal. Bij FC Porto toonde hij zich onder José Mourinho aan het grote publiek. Hij won er de Europa League en de Champions League. Nadien vertrok hij naar FC Barcelona, waar hij de Champions League ook won.

Na vier jaar trok hij naar Chelsea maar die overstap werd geen succes.
pi_133941958
Hij is al gestopt maar wil geen schorsing accepteren.

Duidelijk dat hij zich als zondebok voelt in een sport waar iedereen gebruikt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:28:25 #301
14505 OProg
A Life in Music
pi_134026124
Hier dan ook maar:

quote:
Second Tour win would bring credibility back to cycling, says Froome

"It really is a minority of riders breaking the rules now"

Chris Froome believes that a repeat Tour de France victory in 2014 will help to restore cycling’s credibility. The Briton acknowledged that the performances of his Sky team have been met with scepticism in some quarters but reiterated the point he made on the Champs-Élysées in July, namely that his results would stand the test of time.

“I'd like to think if I can go back and do it again it will bring some credibility back to the sport,” Froome told the BBC. “I know for a fact some people were dubious about the results I got last [season] and Bradley [Wiggins] the year before.

"I know myself that my results aren't going to be stripped, but it will take time before people will see they are going to stand.”

Froome said that cycling is now in a “post-doping era” and that only a minority of riders are resorting to the use of banned substances. His comments came on the day after the veteran Danilo Di Luca was handed a life ban by the Italian Olympic Committee following his positive test for EPO earlier this year.

"I think we're through the toughest time of it now,” Froome said. “It is really a minority of riders breaking the rules now and getting caught, but we are still living in that post-doping era where we are having to deal with a lot of negativity.”

Froome also confirmed that the Tour de France will be his primary goal not just in 2014, but for many years to come. Speaking after his Tour victory in July, the 28-year-old suggested that he was more interested in winning multiple Tours than in expanding his palmares to include the Giro d’Italia or Vuelta a España.

"The biggest goal and challenge for me is going to be to try to re-focus myself on the Tour de France year after year," Froome said. "I'd like to think I'm going to carry on riding it for as long as I can find the motivation and as long as I'm physically up for it."
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')