hmm?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:07 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ze hadden in eerste instantie 33% , een meerderheid kwam alleen door de kiesdrempel.
33% van de stemmen. Maar een meerderheid in het parlement omdat er heel veel partijen net de kiesdrempel niet hadden gehaald.quote:
Nog steeds een prestatie voor een nieuw partij wat mee doet met haar eerste verkiezingen, we gaan toch zeker niet de 10% drempel en de rotzooi wat de gevestigde partijen hadden achtergelaten zien als een prestatie van de AKP mag ik hopen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:09 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
33% van de stemmen. Maar een meerderheid in het parlement omdat er heel veel partijen net de kiesdrempel niet hadden gehaald.
O geen idee, het ging mij erom dat ze niet meteen de meerderheid hadden. Nu nog niet trouwens. 49%.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog steeds een prestatie voor een nieuw partij wat mee doet met haar eerste verkiezingen, we gaan toch zeker niet de 10% drempel en de rotzooi wat de gevestigde partijen hadden achtergelaten zien als een prestatie van de AKP mag ik hopen?
meerderheid van de stemmen als een enkele partij.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:15 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
O geen idee, het ging mij erom dat ze niet meteen de meerderheid hadden. Nu nog niet trouwens. 49%.
Dan moet je de definitie opzoeken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
meerderheid van de stemmen als een enkele partij.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:21 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dan moet je de definitie opzoeken.
Je bedoelt meeste stemmen.
quote:meer·der·heid (de; v; meervoud: meerderheden) 1groter aantal: bij meerderheid van stemmen; de absolute meerderheid meer dan de helft van de stemmen
quote:Total of 550 seats of the Grand National Assembly of Turkey
276 seats were needed for a majority
quote:Seats won 363
Het ging toch om de stemmers?quote:
Ik neuk niet voor het huwelijk. dus denk vooral jij.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:28 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het ging toch om de stemmers?
Met 34% een meerderheid in de Kamer krijgen was geen realistische weerspiegeling.
Anyway, volgens mij bedoelen we hetzelfde en zijn we nu aan het mierenneuken.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neuk niet voor het huwelijk. dus denk vooral jij.
Niet dat ik het weetquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:32 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar nog steeds niet getrouwd?
Niet goed he.quote:
Wat doe jij hier nog? Ga snel naar Syrie, je maatjes wachten op je! Als je terugkomt krijg je zelfs reintegratiehulp!quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het feit dat de democratie in Turkije nep is komt omdat het volk zelf (jullie) het niet accepteren dat Erdogan komt met goede hervormingen.
Hij had op 30 september een democratiseringspakket aangekondigd. Hoe reageren jullie seculieren en nationalistische Turken.
"Ja dat gaat in op onze principes (principes van de kafir Ataturk)!!!!!!"
"Ja het zijn gewoon concessies naar de PKK toe
" Ja ons land wordt verdeeld".
En straks zeggen jullie dat baas Erdogan een dictator is. Ja als jullie altijd negatief reageren op hervormingen dan heeft hij op een bepaald moment ook geen zin meer om te hervormen.
En jullie zeggen altijd dat hij te conservatief is. En dan. Vindt je dat erg ofzo.
Wat is er nou erg aan Shariah. Van mij mag het Kalifaat hersteld worden.
En waarom kan dat nu niet dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:56 schreef zarGon het volgende:
Geen absolute meerderheid. Daar kwamen ze 4 zetels voor tekort.
Absolute meerderheid: 2/3 van 550 zetels (367 zetels).
Achteraf maar goed ook zou je denken, met een absolute meerderheid kun je alles doordouwen zonder het parlement (de oppositie) te raadplegen.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:52 schreef peace2014 het volgende:
[..]
Wat doe jij hier nog? Ga snel naar Syrie, je maatjes wachten op je! Als je terugkomt krijg je zelfs reintegratiehulp!
Ik hoef niet naar Syrië hoor. Als ik aan jihad wil doen. Hier in Nederland zijn genoeg Assad aanhangers waartegen ik kan vechten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:52 schreef peace2014 het volgende:
[..]
Wat doe jij hier nog? Ga snel naar Syrie, je maatjes wachten op je! Als je terugkomt krijg je zelfs reintegratiehulp!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |