Ik hoop echt dat de Turkse bevolking goed nadenkt voor ze weer op deze man gaan stemmen. Er is meer dan genoeg gebeurd waarvoor hij afgerekend zou kunnen worden. Maar als ik dan de meeste Turkse reacties lees op fok! dan krijg ik daar weer een hard hoofd in.quote:Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef De_Coulance het volgende:
Interessant feitje is dat zijn eigen partij toen ze nieuw waren overspel en seks voor het huwelijk uit het Strafboek hebben gehaald, maar hoe geloofwaardig is dat nog.
Ja, en ik heb kritiek op zijn mening. En al helemaal op zijn aanstaande maatregelen op dit ' ongewenste'quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Peunage het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal. Hij geeft zijn mening over een onderwerp. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar mag hij deze mening niet hebben of uiten? En het lijkt mij nou niet echt verassend dat hij deze mening heeft gezien de partij waar hij in zit?
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25043121.asp.quote:Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef De_Coulance het volgende:
Ik heb hier gewoon geen woorden meer voor.
Waar moeten ze dan op stemmen? Want da's het probleem. Nederland is een coalitieland, Turkije is dat totaal niet. Hier werkt links samen met rechts (en andersom), daar werken ze elkaar tegen. Hier hebben elf (!!) partijen zetels in de Tweede Kamer, in Turkije halen drie (!) partijen (+ onafhankelijken) het Turkse parlement, want kiesdrempel.quote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat de Turkse bevolking goed nadenkt voor ze weer op deze man gaan stemmen. Er is meer dan genoeg gebeurd waarvoor hij afgerekend zou kunnen worden. Maar als ik dan de meeste Turkse reacties lees op fok! dan krijg ik daar weer een hard hoofd in.
Dat klopt, is inderdaad een probleem. Deze discussie heb ik al vaker gevoerd, maar ik kan er gewoon niet bij dat Erdogan het beste is wat Turkije op politiek vlak heeft te bieden.quote:Op maandag 4 november 2013 17:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan op stemmen? Want da's het probleem. Nederland is een coalitieland, Turkije is dat totaal niet. Hier werkt links samen met rechts (en andersom), daar werken ze elkaar tegen. Hier hebben elf (!!) partijen zetels in de Tweede Kamer, in Turkije halen drie (!) partijen (+ onafhankelijken) het Turkse parlement, want kiesdrempel.
Vertel mij eens, waar moeten ze op stemmen? Op de CHP? Die niets doet dan tegenwerken en echt niets klaarkrijgt? Op de (extreem nationalistiche) MHP?
Dat is mijns inziens het probleem in Turkije: er is geen alternatief.
Er zijn wel andere geluiden, helaas weten die niet echt onder de aandacht te komen. De aantasting van de persvrijheid (geen land ter wereld sluit meer journalisten op dan Turkije) helpt ook niet echt mee. Ik ken wat mensen die actief zijn bij de 3H Movement, dat is een liberale jongerenorganisatie, maar ik geloof niet dat die momenteel echt zoden aan de dijk zetten...quote:Op maandag 4 november 2013 17:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan op stemmen? Want da's het probleem. Nederland is een coalitieland, Turkije is dat totaal niet. Hier werkt links samen met rechts (en andersom), daar werken ze elkaar tegen. Hier hebben elf (!!) partijen zetels in de Tweede Kamer, in Turkije halen drie (!) partijen (+ onafhankelijken) het Turkse parlement, want kiesdrempel.
Vertel mij eens, waar moeten ze op stemmen? Op de CHP? Die niets doet dan tegenwerken en echt niets klaarkrijgt? Op de (extreem nationalistiche) MHP?
Dat is mijns inziens het probleem in Turkije: er is geen alternatief.
Als er al maatregelen komen zullen dat niet 'zijn' maatregelen zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en ik heb kritiek op zijn mening. En al helemaal op zijn aanstaande maatregelen op dit ' ongewenste'
fenomeen.
Het is misschien niet te geloven voor jouw Europese/Nederlandse oren, maar Erdoğan heeft veel goede dingen gedaan. Dat is dan ook de reden waarom hij en zijn partij driemaal op rij zijn gekozen. Turkije zat in een slaapstand, al jaaaaren lang, maar daar zijn zij - dankzij de AKP en Erdoğan - de laatste 10 jaar uit.quote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat klopt, is inderdaad een probleem. Deze discussie heb ik al vaker gevoerd, maar ik kan er gewoon niet bij dat Erdogan het beste is wat Turkije op politiek vlak heeft te bieden.
Vroeger was ik wel pro-Erdoğan, tegenwoordig ben ik anti-oppositie.quote:Maar misschien moet ik allang blij zijn dat jij niet zo'n Erdogan trekpopje bent dat Erdogan baas![]()
oid roept.
quote:Op maandag 4 november 2013 17:24 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Er zijn wel andere geluiden, helaas weten die niet echt onder de aandacht te komen. De aantasting van de persvrijheid (geen land ter wereld sluit meer journalisten op dan Turkije) helpt ook niet echt mee. Ik ken wat mensen die actief zijn bij de 3H Movement, dat is een liberale jongerenorganisatie, maar ik geloof niet dat die momenteel echt zoden aan de dijk zetten...
De strekking van het verhaal is:quote:Op maandag 4 november 2013 17:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25043121.asp.
Staat het toch net wat genuanceerder in. Onder andere dat er gebrek aan ruimte/studentenhuizen is.
Dan zou juist gemengd toch een oplossing daarvoor zijn?quote:Op maandag 4 november 2013 17:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Onder andere dat er gebrek aan ruimte/studentenhuizen is.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft aan een gemengde omgeving en dat er dus naast Erdoğan gewoon ook studenten zijn die gescheiden studentenhuizen willen. En dat studenten dan inderdaad genoodzaakt zijn tot zoiets, maar het liever niet hebben.quote:Op maandag 4 november 2013 17:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De strekking van het verhaal is:
Door gebrek aan studentenhuizen zijn jongens en meisjes genoodzaakt om in één studentenwoning te wonen.
Als dit voor hen een probleem is dan klopt de TT gewoon. Erdogan ziet liever gescheiden studentenwoningen.
Dat is dan weer een enorme aanname. Mooie stemmingmakerij.quote:De volgende stap is dat de scholen ook helemaal gescheiden worden. Die vent is hopeloos conservatief
Turkije is geen Nederland. En gaat men daar - in bepaalde/meeste/sommige/(?) gebieden - anders om met de interactie tussen jongens en meisjes.quote:Op maandag 4 november 2013 17:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan zou juist gemengd toch een oplossing daarvoor zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |