Ik blijf bij mijn Fijn. Maar de meeste bouwmarkten en zelfs de action verkopen dit soort tools. Maar hoe die kwaliteit is weet ik niet.quote:Op maandag 4 november 2013 10:07 schreef dh105 het volgende:
die ruimte is er niet. ze zitten strak op de muur, dus ik denk dat ik voor zo'n multitool ga dan maar...
nog tips/suggesties? Wil er eentje, liefst onder de 100 euro, mét een juist zaagblad voor koperen leidingen.
Kan prima met een ijzerzaag, maar slijpen/draaien/multitool lijkt me minder bramen geven.quote:Op maandag 4 november 2013 10:07 schreef dh105 het volgende:
die ruimte is er niet. ze zitten strak op de muur,
Dat is dus precies wat ik bedoel met niet toegankelijke plekken. Solderen is ook niet moeilijk hoor, je moet een kleine investering doen in een brander (die van mij was iets van 25 euro) maar daar staat tegenover dat de verbindingen en bochtjes goedkoper zijn. Als er een knelfitting gaat lekken heb ik je ervoor gewaarschuwd. Dit gebeurd juist na verloop van tijd omdat een waterleiding een beetje werkt. Een paar weken openhouden helpt daar dus niet tegen. Je moet het zelf weten, ik zou het solderen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:19 schreef dh105 het volgende:
Er komt nog wel een voorzetwandje van die hydro-gipsplaten voor, maar dat durf ik wel.
Oefenen met een soldeerbout van 25 euro lijkt me goedkoper dan een tool van 90 euro kopen en koppelingen met lekkans gebruikenquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:53 schreef dh105 het volgende:
dank voor de waarschuwing, maar die ga ik bewust in de wind slaan. Eigenwijs; absoluut, maar een bewuste keuze omdat ik 0 ervaring met solderen heb en hiermee wel weet wat ik doe, heb wel eerder knelfittingen gebruikt.
wellicht nog een tip m.b.t. die wel/niet wicu-buis?
een waterleiding solderen met een soldeerbout gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Oefenen met een soldeerbout van 25 euro lijkt me goedkoper dan een tool van 90 euro kopen en koppelingen met lekkans gebruiken.
En je leert solderen. Win win!
Een brander danquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
een waterleiding solderen met een soldeerbout gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren.
Ik denk zelfs dat het in een krappe ruimte (muurnis?) makkelijker is om te solderen dan een knelkoppeling te plaatsen én goed aaan te draaien.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:58 schreef usernaamvergeten het volgende:
Brandertje van 25 euro, wat s39 met kiwakeur, soldeer en een schuurpapiertje is alles wat je nodig hebt. Ik heb zelf laatst ook voor het eerst een waterleiding gesoldeerd en dit is prima te doen. Maar nogmaals je moet het helemaal zelf weten.
Ja?quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
een waterleiding solderen met een soldeerbout gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren.
Dat is valsspelen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ja?15 seconden.
http://www.toolnation.nl/(...)che-soldeertang.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |