Alles over klussen en het huishouden in en om het huis: witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends, schoonmaak en de-cluttertips. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je gloednieuwe keuken, pantry of herinrichting.
Ik weet dat onder bepaalde voorwaarden, PV panelen vergunningsvrij op een plat dak mogen worden geplaatst. Als het niet om een echt dak gaat maar een pergola (die uiteraard sterk genoeg is), mag het dan nog steeds?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Op zondag 3 november 2013 22:31 schreef TerugnaarNL het volgende: Ja Sjorsie, al die regels heb ik wel gezien maar wordt een pergola net zo gezien als een plat dak??
Dit is geheel afhankelijk van de regels en de interpretatie daarvan van je gemeente. Als de regel zegt dat het zonder vergunning mag en de gemeente van niet, dan kun je daar werk van maken, mar sneller en ws goedkoper is het dan om een vergunning aan te vragen.
Denk er aan dat het hier gaat om de vraag 'zonnepanelen op een bestaand dak/pergola'. Het bouwen van een nieuw bouwwerk, dus nog zonder zonnepanelen, is een heel andere vraag en of dat vergunningsvrij kan hangt weer af van de regels in je gemeente. Er zijn hier genoeg topics 'Mijn buren bouwen een .... - wat kan ik daar aan doen' !