abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132839919
Goededag,

Ik heb een vraag namens reisvergoeding.
Kan een werkgever de manier van reizen naar werk veranderen nadelig ten behoeve van de werknemer ?

Na een ongeval op het werk waardoor ik een schouderoperatie nodig heb gehad ben ik ziek thuis beland voor een vrij lange tijd.

Ben pas geleden weer begonnen met werk.
Voordat ik ziek thuis was had ik een bedrijfsauto en een tankpas dus geen reiskosten.
Nadat ik terug ben kreeg ik van mijn werkgever te horen dat ik op werk moet verschijnen.
Hoe ik dat doe maakt niet uit en dat ik de kosten zelf moet betalen.

In mijn arbeidsovereenkomst staat.

Werknemer word op genoemde tijden thuis opgehaald en teruggebracht.

Op dit moment moet ik op en neer rijden vanuit Rotterdam naar Amsterdam wat aardig wat kosten met zich meebrengen.
Ben een elektromonteur dus met openbaar vervoer gaat niet ivm mijn eigen gereedschap dat ik mee moet nemen.
Weet momenteel niet wat te doen.
pi_132840184
Ook belangrijk wat er in de cao staat. Maar die regel in je overeenkomst lijkt me helder. Even onder de aandacht brengen bij de chief?
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 23:02:25 #3
269689 crew  Viv
pi_132840259
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:51 schreef Depak het volgende:

Als dat er staat, dan kun je tegen je baas zeggen dat je op de genoemde tijden thuis zal wachten om opgehaald te worden.
pi_132840469
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

Als dat er staat, dan kun je tegen je baas zeggen dat je op de genoemde tijden thuis zal wachten om opgehaald te worden.
Inderdaad, maar het lijkt me meer iets dat in zijn re-integratietraject is opgenomen. En dat dit niet wordt nagekomen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_132840637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:51 schreef Depak het volgende:

Dit contract was opgemaakt toen ik een contract voor onbepaalde tijd kreeg.
In die tijd reed ik nog met een collega uit Rotterdam naar locaties door heel Nederland.

Nadat hij ontslag had genomen heb ik de bedrijfsauto overgenomen en werkte vanuit Rotterdam door heel Nederland.
Op dit moment moet ik maar zien hoe ik naar Amsterdam kom en vanuit daar met verschillende collega's naar werkplekken gaan.

Op dit moment mag ik 100 euro minimaal per week neerleggen om te kunnen werken.
pi_132840727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:16 schreef Depak het volgende:

Op dit moment moet ik maar zien hoe ik naar Amsterdam kom en vanuit daar met verschillende collega's naar werkplekken gaan.
Dat mag hij vinden, maar jullie hebben iets anders afgesproken. Dat is werkgevers probleem en niet t jouwe.
pi_132841929
A: je wordt opgehaald door een collega.

Werd ondervangen door B, je eigen bedrijfswagen en gaat via die manier naar de klussen.

Als het bedrijf mogelijkheid B niet bevalt staat het ze relatief vrij om terug te gaan naar A (mits je niet een bepaalde tijd gebruik hebt gemaakt van optie B, helemaal als je prive mag rijden).

En daar houdt het wel op. Eventuele andere dingen (zoals zelf voor de reiskosten opdraaien) zullen via een opengebroken contract geregeld moeten worden.
pi_132842794
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 23:56 schreef TheThirdMark het volgende:
zullen via een opengebroken contract geregeld moeten worden.
Wat bedoel je hiermee ?
pi_132856287
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 00:23 schreef Depak het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee ?
Dat je feitelijk met de werkgever een nieuw contract afsluit, waarin de zaken anders zijn geregeld dan in het huidige contract.
Als werknemer ga je daar natuurlijk niet zomaar mee akkoord als je er daardoor op achteruit gaat. Wel kan ik het me in deze situatie voorstellen dat je als werknemer (omdat je ook redelijk moet zijn) dat je het zodanig wijzigt dat de reiskosten voor rekening komen van de werkgever, maar dat de vorm van reizen niet contractueel vastligt.

Dan is de werkgever meer flexibel: Hij kan je huidige reiskosten per prive-auto of openbaar vervoer vergoeden, maar hij kan ook opnieuw een bedrijfsauto ter beschikking stellen of zorgen dat je weer wordt opgehaald door een collega.
pi_132980953
Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Ik ben eindelijk tot een compromis gekomen met mijn werkgever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')