abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139895853
Als het teveel is laat ze het zelf wel staan :Y
pi_139896086
Wij zijn nu aan het overstappen, maar meneer wil graag erg vaak drinken (elk uur als het even kan), maar volgens mij is het regelmatig meer troostdrinken. Hij slaapt namelijk slecht en als hij dan slaapt kan hij wakker worden van een zuur spuugje en dan wil hij drinken. Jbpm was geen succes, daar raakte hij echt van in paniek omdat hij het niet meer uit kon spugen, maar zou voeding voor hongerige/spugende baby's misschien iets zijn? Of is dat gewoon met jbpm?

Ik merk aan z'n ontlasting dat hij moet wennen aan de flesvoeding. Veel krampjes en ineens zalvige poep ipv de spuitluiers van de bv.

We hebben trouwens een Dr. Brown fles, maar hoe ver moet hij die speen in z'n mond nemen? We hebben de brede hals fles, maar hij krijgt alleen het tuutje in z'n mond en als ik hem help en z'n lipjes om het dikke gedeelte help krijgt hij bijna niks binnen. Ik wilde straks nog een smalle fles kopen om te zien of die beter gaat. Bij alleen het tuutje in z'n mond slurpt hij namelijk lucht erbij.
pi_139896166
Dot, in de "comfort" voeding tegen krampjes en spugen zit ook JBPM. Het is wel meer gelijkmatig verdeeld over de fles. Hoe moet ik dat uitleggen.. Als je de losse schepjes erbij doet krijg je vaak onderin de fles een beetje erg dikke voeding en bij de comfort voeding heb je dat dus niet/veel minder.

Geen ervaring met de Dr. Brown fles, wat ik heb Tommee Tippee flessen. Maar iemand anders heeft hier vast Dr. Brown. ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:25:18 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139907801
Wij hebben de Dr Brown fles gehad maar inderdaad wel de smalle versie.
pi_139910659
De smalle gaat een stuk beter *O*

En op advies van het cb nu voeding voor hongerige baby's gekocht. Dat zou als het goed is ook wat zwaarder moeten zijn en dan dus ook hopelijk wat minder zure spuugjes. Ze zei dat veel baby's diarree kregen van Comfort namelijk.

Maar wat ik nu ben vergeten te vragen is hoe geleidelijk je die overstap moet maken. Hij krijgt drie schepjes, dus we hebben nu 2/1 gedaan, maar wanneer moeten we het omdraaien? Gewoon na een paar dagen?
pi_139926060
Ik doe altijd een aanpassing van één schepje en kijk dan hoe het gaat. Als het goed gaat dan pas ik het na een dag weer aan tot ik bijvoorbeeld helemaal over ben naar compleet andere voeding. Ik ben geloof ik wel vrij snel met aanpassen. Hier geldt eigenlijk ook dat je gewoon moet doen wat werkt voor Stipje en jou.

Verwacht trouwens niet te veel van de hongerige baby's voeding, het kan werken maar het kan ook tegenvallen. Bij mijn T merkte ik namelijk weinig verschil. Hij had eigenlijk bijna net zk snel weer honger als met de normale voeding. :{ Ik hoop voor jullie dat het voor Stipje wel werkt. :*
pi_140464336
Is een waterkoker met instelbare temperatuur handig voor de fles? Ik zet nu het water in de magnetron en doe dan 10 sec per 10 ml, maar als hij niet goed in het midden staat of we hebben kort ervoor de oven gebruikt (combi-magnetron) dan vind ik hem toch best warm.

En is er een handigere manier van roeren dan een vork? Het poeder komt soms zo tegen de zijkant aan en dan is het er zo lastig af te schrapen van de fles waardoor ik weer bang ben dat hij teveel onopgelost poeder binnen krijgt maar van shudden krijg je zoveel luchtbellen. Al klopt m'n vriend die er ook in met een vork trouwens :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:38:31 #258
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_140464615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:29 schreef Dot. het volgende:
En is er een handigere manier van roeren dan een vork? Het poeder komt soms zo tegen de zijkant aan en dan is het er zo lastig af te schrapen van de fles waardoor ik weer bang ben dat hij teveel onopgelost poeder binnen krijgt maar van shudden krijg je zoveel luchtbellen. Al klopt m'n vriend die er ook in met een vork trouwens :')
Een klein kloppertje Dot?

En anders de poeder zachtjes door het water laten 'dansen'? Dus de melk zachtjes door het flesje laten draaien?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:41:44 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140464725
Wij roerden meestal met een mes. Kun je net wat beter bij de zijkanten.
pi_140464825
Dat zwengelen doe ik idd ook :Y Mes ga ik eens proberen. Een garde vind ik ook veel bubbels maken eigenlijk.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:31:48 #261
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140485340
Wij roerden ook met een mes toen ze nog mini was :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:49:13 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_140486285
Ik gebruik een chinees eetstokje ervoor :D Works like a charm! Nooit champagnemelk.

Oh en ik heb een waterkoker met 40° optie. Love it! _O_ Altijd perfect op temp.
pi_140486338
quote:
Is een waterkoker met instelbare temperatuur handig voor de fles? Ik zet nu het water in de magnetron en doe dan 10 sec per 10 ml, maar als hij niet goed in het midden staat of we hebben kort ervoor de oven gebruikt (combi-magnetron) dan vind ik hem toch best warm.

Hoeveel watt joh! Ik doe de 180ml fles 1:20 op 600w. Volgens jouw berekening zou die drie minuten moeten!!!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_140486439
Qua overstap. Ik ben in een keer van standaard op omneo over gegaan. Kramp had ie toch al :P
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_140486527
quote:

wij hadden zo'n waterkoker. Ideaal! Vond het fijner dan de magnetron.
*poef* nu is het weg
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:01:43 #266
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140486975
Wij doen 190cc 0:40 op 600w. Grote verschillen per magnetron dus. Als ik het 1:20 zou doen, kookt het :D. Bijna nooit problemen met niet opgeloste melk eigenlijk en wij schudden niet, maar cirkelen/zwengelen/walsen. Gaat prima. Nog nooit stokjes/lepels oid gebruikt eigenlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:06:48 #267
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_140487230
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:50 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hoeveel watt joh! Ik doe de 180ml fles 1:20 op 600w. Volgens jouw berekening zou die drie minuten moeten!!!
3 min :o

Het verschilt wel per magnetron trouwens. Ik doe thuis altijd 40 sec op 900watt, maar kwam er achter dat het bij anderen bijna altijd langer of juist korter moet, ook al hebben zij ook 900watt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_140487515
Ik doe het helemaal niet met de magnetron. Ik doe 120ml koud water in de fles en voeg daar 60ml water uit de waterkoker aan toe, dan doe ik de melkpoeder erbij. Verhouding van 2/1 dus. Werkt perfect voor ons. En roeren doe ik nooit, ik schud de poeder in de fles vanuit zo'n poeder bewaarbakje en draai hem dan een paar keer rond. Mijn man roert het overigens wel altijd met een lepel.
pi_140497147
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:50 schreef DJMomo het volgende:

[..]

900 volgens mij. Maar bij m'n ouders is het idd weer anders terwijl die ook 900 watt hebben.

En een 180 fles zou ik 1 minuut doen hier. We doen dus 10 sec per 30 ml en niet per 10 :') Zwangerschapshoofd? O-)

Mes werkt erg fijn trouwens!
pi_140511986
ooooh, per 30 hahaha :p

Moet wel zeggen dat ik geen Standaard geef, maar Omneo, en dat lost net ff beter op als het water wat warmer is. Als ik het 1:00 doe, dan verstopt de speen heel erg.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_141489042
Dames! De meiden krijgen sinds dit weekend een mix van fv en bv. Nou had ik een pak gekocht wat ze niet dronken en nu een andere soort die ze enigzins accepteren. Alleen zo zonde van dat andere pak, dus ik dacht miss kan ik in iedere fles een schepje van het anderepak doen (zit ik hier al fout?)

Maar nu is de verhouding dus anders.. wat ze nu drinken is 140ml + 4 schepjes en het andere pak is 120ml voor 4 schepjes. Zou ik dan gwn 105+3 en 30+1 kunnen doen of denk ik dan raar?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:20:16 #272
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141493290
Hoi!

Ik weet niet of ik 2 verschillende merken zou mengen..heb ik iig geen ervaring mee :) Misschien iemand anders hier wel?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:01:36 #273
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141494660
Mengen kan wel maar dat is eugenlijk alleen maar als je van de ene voeding naar de andere gaat. Ik zou niet blijven rommelen.
pi_141511183
Ik heb eigenlijk een soortgelijke vraag als Linda.

S en T gaan over 2 maanden naar het kdv. Thuis krijgen ze Kruidvat voeding en daar zijn we dik tevreden over. Op het kdv zit echter Nutrilon bij de prijs inbegrepen. Ze zullen 5 maanden zijn als ze naar het kdv gaan. Zou het kwaad kunnen als ze dan thuis Kruidvat krijgen en op het kdv Nutrilon? Ik neig ernaar om het gewoon te proberen namelijk. Ik zou dan wel de Nutrilon voeding thuis alvast een keertje proberen tegen die tijd om te checken of ze het wel lusten. Het zou wel wat gedoe schelen met voedingen meegeven enzo, ik weet nog dat ik er bij L. altijd een hekel aan had om de voedingen te maken voor het kdv. :@
pi_141511314
Nikki kruidvat en nutrilon hebben vrijwel dezelfde samenstelling dus ik denk niet dat ze er last van zullen hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')