abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132833305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:21 schreef n00b13 het volgende:
Het enige wat de Laan scheidt zijn de hagenezen (de klè) van de hagenaren (ùt zand).

Tussen het strand en de laan woont ongetwijfeld minder tuig, maar de huizen zijn er véél duurder.

Ik zou proberen om een selectie te maken en dan s avonds (21:00-23:00) langs te gaan.
Dan zie je het met eigen ogen!
In de praktijk is het natuurlijk niet zo zwart-wit :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_132838855
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:55 schreef _Dido_ het volgende:
Ik kom toch echt behoorlijk wat appartementen tegen hoor. Je hoort alleen dingen over goede buurten en slechte buurten, maar hoe zit het met alles daartussenin? Wil graag ervaringen lezen van mensen die er zelf wonen :)
Appartementen zoals jij beschrijft (ornamenten, en-suite etc) liggen tussen de 150 en 250k. Goedkoper kan wel, maar dan heb je 40m2 of een wijk/straat waar je niet wil wonen.
Statenkwartier is wel veel kak.. moet je van houden (geldt vlgns mij ook voor Benoord-zuidenhout).
pi_132839056
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:21 schreef n00b13 het volgende:
Het enige wat de Laan de pleinen scheidt zijn de hagenezen (de klè) van de hagenaren (ùt zand).

Ik woon op zand. :P
  zondag 3 november 2013 @ 00:28:55 #54
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_132842896
Geboren en getogen Hagenees :)
pi_132854951
Ben import.
pi_132860226
Het ligt vooral aan wat je zelf zoekt. Zoek je vooral een nette wijk waar je zonder schaamte je oma op bezoek kunt laten komen, dan zijn Benoorden- en Bezuidenhout prima. Maar ik heb persoonlijk liever wat meer leven om me heen (alhoewel je daar ook leuke winkelstraten en terrasjes hebt).

Wijken die ik persoonlijk erg leuk vind (en redelijk goed ken):
Zeeheldenkwartier: Jong en hip, veel terrasjes, lunchtentjes en restaurantjes. Erg in trek bij hoogopgeleide 20-ers en 30-ers, maar wel goed betaalbaar. En de laatste tijd verbazingwekkend veel jonge stelletjes met kinderen.

Regentessekwartier Enigszins vergelijkbaar met het Zeeheldenkwartier, maar wel goedkoper en nog wat meer 'ruige' trekjes. Pakweg een combinatie van diezelfde hoogopgeleiden, kunstenaars, Surinamers en Poolse groenteplukkers. Rond het Afwateringskanaal wat meer de oudere progressief-intelectuele elite ;) De Weimarstraat is tussen Koningsplein en Beeklaan best leuk, vanaf de Beeklaan wordt het enigszins verpauperd. Ten noorden van de Weimarstraat af en toe zelf chique trekjes. De Regentesselaan is (op het allerlaatste stukje bij de Loosduinsekade na) overal goed te doen, de zijstraten tussen Loosduinseweg en Weimarstraat zijn wat minder.

Rond het Sweelinckplein: Chique en mooi. Aan het Sweelinckplein zelf haast onbetaalbaar, gelukkig dalen de prijzen wel vrij snel in de straten eromheen. Maar waarschijnlijk wel boven je budget.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:02:56 #57
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133073255
Bedankt voor alle reacties :Y ik heb besloten m'n blik toch op Bezuidenhout te richten ivm nabijheid vh station en uitvalswegen (moet dagelijks met de trein, dan wil ik niet eerst een eind moeten fietsen). Gelukkig zit er nog wel wat speling in het budget :)

Zeeheldenkwartier valt wel echt buiten mijn budget (als je tenminste nog een beetje een sfeervolle woning wilt ;))
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133076097
Het lastige is, dat er weinig algemeens over een straat gezegd kan worden, ik woon in een prima stukje van de straat, maar 1 kruispuntje verder zou ik echt niet willen wonen. woont een oud ijzer boer, die de straat als opslag gebruikt, en daar aan de overkant wonen ook beste aso's. Heb ik echt alleen last van als ik door de straat rijdt, want bijna nooit gebeurt.. De wijk is niet de beste van de stad, maar de buurt wel weer van de wijk, en van die buurt, is er 1 hoek waar ik met plezier kan wonen.

Groet Niels
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:49:19 #59
401956 _Dido_
Remember me!
pi_133077206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:06 schreef Nico987 het volgende:
Het lastige is, dat er weinig algemeens over een straat gezegd kan worden, ik woon in een prima stukje van de straat, maar 1 kruispuntje verder zou ik echt niet willen wonen. woont een oud ijzer boer, die de straat als opslag gebruikt, en daar aan de overkant wonen ook beste aso's. Heb ik echt alleen last van als ik door de straat rijdt, want bijna nooit gebeurt.. De wijk is niet de beste van de stad, maar de buurt wel weer van de wijk, en van die buurt, is er 1 hoek waar ik met plezier kan wonen.

Groet Niels
dat had ik ook al begrepen idd. Dat wordt dus rondfietsen en mensen aanspreken.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_133077409
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:06 schreef Nico987 het volgende:

Groet Niels
Dat had ik ook in Laakkwartier waar ik woonde. Mijn straat was top, hele fijne buren waar men rekening met elkaar hield en alles in nette staat was maar alle omliggende straten wilde je niet graag komen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')