Het ligt vooral aan wat je zelf zoekt. Zoek je vooral een nette wijk waar je zonder schaamte je oma op bezoek kunt laten komen, dan zijn Benoorden- en Bezuidenhout prima. Maar ik heb persoonlijk liever wat meer leven om me heen (alhoewel je daar ook leuke winkelstraten en terrasjes hebt).
Wijken die ik persoonlijk erg leuk vind (en redelijk goed ken):
Zeeheldenkwartier: Jong en hip, veel terrasjes, lunchtentjes en restaurantjes. Erg in trek bij hoogopgeleide 20-ers en 30-ers, maar wel goed betaalbaar. En de laatste tijd verbazingwekkend veel jonge stelletjes met kinderen.
Regentessekwartier Enigszins vergelijkbaar met het Zeeheldenkwartier, maar wel goedkoper en nog wat meer 'ruige' trekjes. Pakweg een combinatie van diezelfde hoogopgeleiden, kunstenaars, Surinamers en Poolse groenteplukkers. Rond het Afwateringskanaal wat meer de oudere progressief-intelectuele elite

De Weimarstraat is tussen Koningsplein en Beeklaan best leuk, vanaf de Beeklaan wordt het enigszins verpauperd. Ten noorden van de Weimarstraat af en toe zelf chique trekjes. De Regentesselaan is (op het allerlaatste stukje bij de Loosduinsekade na) overal goed te doen, de zijstraten tussen Loosduinseweg en Weimarstraat zijn wat minder.
Rond het Sweelinckplein: Chique en mooi. Aan het Sweelinckplein zelf haast onbetaalbaar, gelukkig dalen de prijzen wel vrij snel in de straten eromheen. Maar waarschijnlijk wel boven je budget.