quote:
Op zaterdag 2 november 2013 01:10 schreef Rodawa het volgende:[..]
Kut om te horen, ik snap dat je je dan ook even klote voelt. Maar je moet niet bij de pakken neerzitten. Je moet juist positief blijven en denken: "oke, er komt wel een nieuwe kans."
Even een voorbeeld. Stel jij ziet eruit als Cristiano Ronaldo - heel knap, valt bij vrijwel iedere vrouw in de smaak. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar dan snap je het idee. Stel dat jij er zo uitziet als hem, maar dan zonder dat je beroemd bent, je leeft dus gewoon je huidige leven, alleen met zijn 'looks'. Als je er zo uit zou zien, en je ziet iemand die je leuk vindt in een club ofzo, dan zou je er meteen op afstappen. Waarom? Omdat je weet dat 99% van de vrouwen je knap vindt en je dus vrij zeker bent dat je haar kunt krijgen. Mocht ze je dan afwijzen, dan nog geef je er geen neuk om. Je verwacht het misschien niet, maar je weet dat het toch wel goed zit. Het zelfvertrouwen is er, je weet dat je bijna iedereen kunt krijgen, en je stapt dus gewoon weer op de volgende af.
Nu terug naar de realiteit. Geen van ons allen hier ziet eruit als Ronaldo (oke, op Tjacka na wellicht, hij is fucking lekker). Wat is nu het verschil? Ik heb het idee dat jij niet zelfverzekerd bent. Iemand vertelt je dat ze je toch minder leuk vindt dan een ander, en dat is natuurlijke klote, maar so it. Je kan er niks aan veranderen. Wat je nu niet moet doen is bij de pakken neerzitten: je moet jezelf durven blijven. Werk aan je zelfvertrouwen, daar begint het allemaal mee. Als jij goed in je vel zit, dan baal je er nu wel van, maar dan durf je wel je hoofd hoog te houden en te laten zien dat je er niet meteen aan onderdoor gaat. Hoe cliché ook: er zijn meer vissen in de zee. En als jij volgende keer ergens een kans ziet bij een meisje die je wel ziet zitten, dan moet je die grijpen. Sterker nog: gebruik deze ervaring voor een volgende keer, in plaats van vast te houden aan het negatieve gevoel.
True. Okay.
Maar er zijn misschien meer vissen in de zee, maar, there's always a bigger fish.
En dit:
![just-keep-bein-yourself.jpg]()
En verder moet ik zo maar goed gaan slapen, morgenochtend hardlopen, morgenmiddag gaan werken, daarna lekker uit eten en dan spreek ik jullie vanavond weer.
En nu even niks. Noisa in mijn headphones en toch maar het idee dat ze me blijkbaar wel leuk vond.
Ik dacht altijd dat ik niet goed genoeg was. Ik ben blijkbaar wel goed genoeg, maar er is beter. Ah well, vooruitgang