quote:
Op zondag 9 februari 2014 16:06 schreef DJMO het volgende:[..]
ik heb van papabear een blikje gekregen met daarin zaadjes van een venus fly trap. pb zegt dat ik ze alleen maar gedemineraliseerd water mag geven, maar ik zie dat nergens op blikje staan. Kun jij me er iets meer over vertellen?
Regenwater of demi water, het werkt beide. Kraanwater zit kalk in en dat moeten ze niet, worden ze lelijk van, gaan je wortels rotten en kunnen ze dood gaan.
Geen grond met mest/pokon geven

, het zijn vleeseters dus ze voeden zichzelf wel. Zaaien in bakje met gaatjes in de onderkant zodat je ze water kan geven op een schotel. Afhankelijk van hoeveel zaadjes het zijn, pak een iets grotere bak zodat ze elkaar niet in de weg gaan groeien. Zal een week of 6 - 8 duren voor ze gaan groeien (met 'vers' zaad)
Veel zon geven en in het voorjaar/zomer/najaar als de vorst weg is 's nachts kunnen ze naar buiten. Als ze groot genoeg zijn kunnen ze het hele jaar door buiten blijven en gaan ze in de winter in winterslaap (dan sterven ze boven de grond helemaal af). Maar dat duurt nog wel even met zaadjes en miniplantjes.
Ik zou persoonlijk nog heel even wachten met planten tot het iets minder koud is en er meer zon is. Je zou ze eventueel in een kweekkastje kunnen zetten.
[ Bericht 0% gewijzigd door lynda op 09-02-2014 16:56:27 ]