abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2002 @ 11:49:59 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6038773
quote:
Adjunct-directeur R. Offers van zorgverzekeraar Azivo vindt dat operaties om het maagdenvlies te herstellen eigenlijk in het ziekenfondspakket zouden moeten worden opgenomen. Volgens Offers leven we nu eenmaal in een multiculturele samenleving, en horen daar dit soort ingrepen bij. Offers pleit voor een wijziging van de ziekenfondswet.
Op dit moment worden operaties om het maagdenvlies te herstellen niet vergoed. Reden daarvoor is dat er voor de ingreep géén medische noodzaak is.
Maagdenvlies herstellende operaties worden vooral ondergaan door jonge moslimvrouwen. Voor hen is het heel belangrijk om als maagd te trouwen, maar dat lukt vanwege de vrije seksuele moraal in ons land steeds minder moslimmeisjes.
Bron
Tegen.
Ik zie niet in waarom de gemeenschap zou moeten betalen aan het in stand houden van een dom gebruik. Het is geen operatie die redelijkerwijs noodzakelijk is, integendeel de operatie is onwenselijk omdat het gefundeerd is op een dom gebruik en de onderdrukking van vrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 30-09-2002 11:54]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6038791
Echt achterlijk ja.
Als die meiden het al gedaan hebben zijn ze geen maagd meer. Wie houden ze nou voor de gek?
Allah weet heus wel dat die meiden allang ontmaagd zijn, dus in het hiernamaals kunnen ze het ook wel shaken.
123
pi_6038846
Elke week weer achterlijke ideeen in dit land

Wie VERZINT zoiets? Als het nou een Nederlands gebruik zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier een maagd trouwt

Maar goed we passen ons wel ff aan weer, waarom niet?

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_6038885
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Elke week weer achterlijke ideeen in dit land

Wie VERZINT zoiets? Als het nou een Nederlands gebruik zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier een maagd trouwt

Maar goed we passen ons wel ff aan weer, waarom niet?

Ook als het een Nederlands gebruik was, ben ik tegen. Je bent ontmaagd als je een pik in je vagina hebt gehad. Door het vliesje dicht te naaien is die piemel er echt in een keer niet meer in geweest hoor.
Wat ik triest vind is dat die mensen hun eigen geloofsovertuiging hiermee om zeep helpen, zo kun je moslims toch niet meer serieus nemen? Ze naaien Allah waar-ie bij staat.

[Dit bericht is gewijzigd door K3 op 30-09-2002 11:59]

123
pi_6038890
Dus de gebruiken die ons vreemd in de oren klinken zijn dan maar achterlijk, dom ed?

Kortzichtig volk is het ook het die nederlanders.

pi_6038903
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:49 schreef X-Ray het volgende:
Tegen.
Ik zie niet in waarom de gemeenschap zou moeten betalen aan het in stand houden van een dom gebruik. Het is geen operatie die redelijkerwijs noodzakelijk is, integendeel de operatie is onwenselijk omdat het gefundeerd is op een dom gebruik en de onderdrukking van vrouwen.
Tsja.. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je als maagd wilt trouwen, je er zelf verantwoordelijk voor bent om ook maagd te blijven tot je huwelijk. Dat je dat wilt en zelf die beslissing neemt is ieders eigen keus. Kun of wil je dat niet, dan is dat ook je eigen keus, en zul je zelf de gevolgen moeten accepteren.

Deze operatie in het ziekenfonds opnemen zie ik dan ook niet zo zitten. Al lijkt me een uitzondering voor slachtoffers van verkrachting geen slechte zaak. Blijft alleen weer de vraag hoe je misbruik van een dergelijke regeling wilt voorkomen.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_6038918
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Als het nou een Nederlands gebruik zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier een maagd trouwt
*meldt*

Grote onzin inderdaad om het maagdenvlies te herstellen. Ze kunnen er best voor zorgen dat het niet beschadigd raakt (dus maagd blijven). Lukt dat niet, dan moeten ze de consequenties ook maar dragen.

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_6038924
quote:
Ook als het een Nederlands gebruik was, ben ik tegen. Je bent ontmaagd als je een pik in je vagina hebt gehad. Door het vliesje dicht te naaien is die piemel er echt in een keer niet meer in geweest hoor.
Wat ik triest vind is dat die mensen hun eigen geloofsovertuiging hiermee om zeep helpen, zo kun je moslims toch niet meer serieus nemen? Ze naaien Allah waar-ie bij staat.
Amen!

* damienfromhell totally agrees

Klootzak, your's truly
  maandag 30 september 2002 @ 12:02:54 #9
3542 Gia
User under construction
pi_6038941
Ik ben er ook op tegen. Het is eigenlijk een estetische ingreep. Er is geen medische noodzaak. Dus geen vergoeding.

Dat geld kan beter besteed worden aan het wegwerken van de wachtlijsten.

maandag 30 september 2002 @ 12:02:55 #10
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6038944
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tsja.. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je als maagd wilt trouwen, je er zelf verantwoordelijk voor bent om ook maagd te blijven tot je huwelijk. Dat je dat wilt en zelf die beslissing neemt is ieders eigen keus. Kun of wil je dat niet, dan is dat ook je eigen keus, en zul je zelf de gevolgen moeten accepteren.

Zoals K3 al opmerkt: het religieuze aspect ervan is complete onzin want immers, een alwetende god fop je niet met een operatietje.
quote:
Deze operatie in het ziekenfonds opnemen zie ik dan ook niet zo zitten. Al lijkt me een uitzondering voor slachtoffers van verkrachting geen slechte zaak. Blijft alleen weer de vraag hoe je misbruik van een dergelijke regeling wilt voorkomen.
Tja, stijgen opeens de verkrachtingsaangiftes met tig procent ja.

De hele operatie is zowiezo nutteloos, maar goed, dat is de gemiddelde boobjob ook. Maar die gaat dan ook nimmer in het ziekenfonds komen. .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6038956
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:58 schreef K3 het volgende:
Dit soort hypocrisie is echt niet alleen aan moslims voobehouden hoor.
pi_6038965
quote:

[..]

Tegen.

Voor een groot deel mee eens, het is een niet noodzakelijke operatie, maar dat die onwenselijk is... Als vrouwen dit willen moeten ze het vooral doen, maar dan wel op eigen kosten.
  maandag 30 september 2002 @ 12:04:28 #13
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6038967
Wie zou hier nou voor zijn?

De meeste Nederlanders hoeven niet meer per se maagd te zijn bij het trouwen, en de meeste moslims zullen tegen zijn omdat het het verbergen is van het feit dat het meisje al geen maagd meer is.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_6038972
ik vindt dit ronduit belachelijk.

Tegenwoordig moet je zelfs voor de tandarts 1/4 betalen.
en dan gaan ze zo´n onzinnige operatie in de ziekenfonds gooien???

na jah, word steeds gekker hier.

un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
  maandag 30 september 2002 @ 12:04:54 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6038977
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:59 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Dus de gebruiken die ons vreemd in de oren klinken zijn dan maar achterlijk, dom ed?

Kortzichtig volk is het ook het die nederlanders.

Nee. Dit specifieke gebruik is dom. Niet opeens 'alles' erbij gaan betrekken.

Zoals gezegd, je bent heus niet opeens weer maagd. Je laat alleen een randje dat gescheurd is vastnaaien.

Bij de meeste meisjes is het vliesje zowiezo al kapot door bv sporten, masturbatie of tampons.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6039002
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dit soort hypocrisie is echt niet alleen aan moslims voobehouden hoor.

D'r was een maand geleden op een actualiteitenprogramma een interview met de dokter die deze ingrepen deed. Hij vertelde dat er eik alleen moslimmeisjes naar hem kwamen omdat ze gingen trouwen. Dit hele verhaal heb ik nog nooit over Christenen of Boeddhisten of welk geloof ook gehoord, en al helemaal niet icm het verzoek om de boel maar in het ziekenfonds te gooien.
123
pi_6039009
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:02 schreef X-Ray het volgende:
De hele operatie is zowiezo nutteloos, maar goed, dat is de gemiddelde boobjob ook. Maar die gaat dan ook nimmer in het ziekenfonds komen. .
Klopt. Maar een abortus bijvoorbeeld wel, ook wanneer de zwangerschap het gevolg is van onveilig vrijen. En daar zit m.i. (zeker in dat geval) toch ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.
pi_6039021
Wat een belachelijk voorstel!!
Beter is het geld te steken in goede voorlichting.

Het maagdenvlies is geen afsluitend vlies, maar slechts een ribbelig randje met een opening groot genoeg om bijvoorbeeld een tampon te kunnen gebruiken, HEREN ONWETENDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Dat het bloeden zeker niet altijd plaatsvindt bij een ontmaagding.
Dat het ontmaagden in de zin van een gescheurd "vlies" ook kan gebeuren door sporten, ballet etc.

Ik kan me hier dus weer ontiegelijk over opwinden, dat meisjes onnodig in de zenuwen moeten gaan zitten, bereid zijn een operatie te ondergaan, omdat er een stelletje achterlijke onwetende mannen liever een maagd huwen, en denken dat het niet bloeden bij een ontmaagding betekent dat het maagdenvlies gescheurd is en dat het meisje dan dus sex hegad moet hebben.

Ja laten we vooral de achterlijke onwetenden achterlijk en onwetend houden en dat dan bij voorkeur ten koste van jonge vrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 30-09-2002 12:08]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 30 september 2002 @ 12:07:50 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039027
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Klopt. Maar een abortus bijvoorbeeld wel, ook wanneer de zwangerschap het gevolg is van onveilig vrijen. En daar zit m.i. (zeker in dat geval) toch ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Alleen als de dame in kwestie minderjarig is, wordt dit betaald door de staat zelf. Niet door het ziekenfonds.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6039031
quote:

[..]

*helemaal eens is*

bijna de zelfde reaktie als de mijne op de FP

pi_6039050
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:04 schreef Jimmy het volgende:
Wie zou hier nou voor zijn?

De meeste Nederlanders hoeven niet meer per se maagd te zijn bij het trouwen, en de meeste moslims zullen tegen zijn omdat het het verbergen is van het feit dat het meisje al geen maagd meer is.

Er zijn vrij veel moslimvrouwen die een operatie als deze laten uitvoeren. Niet alleen omdat ze niet meer maagd zijn, maar ook omdat andere activiteiten het maagdenvlies doet "breken". Men trekt het maagdenvlies wat dichter bijelkaar en maakt dit vast. Waardoor het strakker zit allemaal. Vaak om ervoor te zorgen dat de vrouw duidelijk kan aantonen dat ze nog maagd is. Geen bloed wordt immers gezien als "je bent niet maagd" op de huwelijks nacht.

Not my piece of koekie maar als de vrouwen dit willen... be my guest.
Zit besnijding in het ziekenfonds eigenlijk?

pi_6039064
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:06 schreef K3 het volgende:

[..]

D'r was een maand geleden op een actualiteitenprogramma een interview met de dokter die deze ingrepen deed. Hij vertelde dat er eik alleen moslimmeisjes naar hem kwamen omdat ze gingen trouwen. Dit hele verhaal heb ik nog nooit over Christenen of Boeddhisten of welk geloof ook gehoord, en al helemaal niet icm het verzoek om de boel maar in het ziekenfonds te gooien.

Ik zei ook: dit soort hypocrisie. Door de week mensen belazeren en op zondag schijnheilig in de kerk zitten bijvoorbeeld. Het ophouden van een facade mbt de geloofsgemeenschap, en ondertussen die hele moraliteit met voeten treden.

Dat is niet iets wat alleen moslims eigen is.

maandag 30 september 2002 @ 12:11:01 #23
7966 eRR_
pi_6039082
Het maagdenvlies is geen vlies!!!!!!
Hoe moeten maagden menstrueren anders? Hoe anders een tampon ingebracht?

Maar slechts een randje, dat EVENTUEEL gaat bloeden tijdens de ontmaagding of tijdens het uitoefenen van een sport of wat dan ook.

Laten de heren zich eens wat beter informeren voordat ze hun bruiden huwen.

pi_6039100
quote:

[..]

daar raak je dus het juiste punt waar dit idee allemaal over gaat en gelijk daarmee aangeeft dat het voorstel/idee niet overdacht is, dom en slecht

de samenleving hoeft niet de lasten te dragen van vrouwen die eik als maagd moeten trouwen (vanwege geloofsovertuigingen etc), maar daarvoor toch ontmaagd zijn...als ze dan een operatie willen, prima, maar niet vergoed...ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen lichaam....

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  maandag 30 september 2002 @ 12:13:14 #26
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039112
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:09 schreef slakkie het volgende:

Goede vraag.
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6039113
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:11 schreef milagro het volgende:

Maar slechts een randje, dat EVENTUEEL gaat bloeden tijdens de ontmaagding of tijdens het uitoefenen van een sport of wat dan ook.

Er moet idd nog heel wat voorlichting plaatsvinden...
I´m back.
pi_6039123
Waarom lult iedereen over de verantwoordelijkheid van de vrouw!!!!!

Het zijn GVD de mannen die maagdelijkheid eisen en TOTAAL NIET weten hoe een vrouwenlichaam werkt.

Voorlichting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is wat er nodig is!!!!!!!

maandag 30 september 2002 @ 12:14:41 #29
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039130
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:11 schreef milagro het volgende:

Idd.
Veel mannen denken dat het echt een vlies is, ipv een randje in de vaginaopening (dat soms zelfs amper aanwezig is).

Tja.... wat voorlichting kunnen ze wel gebruiken.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 30 september 2002 @ 12:16:13 #30
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_6039151
quote:
Voor hen is het heel belangrijk om als maagd te trouwen, maar dat lukt vanwege de vrije seksuele moraal in ons land steeds minder moslimmeisjes.
Hoezo geen wilskracht?

Ik vind ook niet dat het vergoed moet worden.. laat ze idd eerst maar die wachtlijsten wegwerken.

maandag 30 september 2002 @ 12:17:51 #31
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_6039174
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:14 schreef milagro het volgende:

Het zijn GVD de mannen die maagdelijkheid eisen en TOTAAL NIET weten hoe een vrouwenlichaam werkt.

pi_6039266
quote:
Nee, ik heb het over verantwoording nemen voor je eigen keuzes. ALS je als vrouw bereid bent om als maagd het huwelijk in te gaan DAN is het je eigen verantwoording om ook maagd te blijven. Dan heb ik het er verder niet over of dat geneuzel rondom het maagdenvlies zinvol is of niet, ik heb het over het daadwerkelijk maagd blijven.

En wil je dat als vrouw niet, dan zoek je maar een vent die daar verder ook geen moeite mee heeft.

quote:

Klopt, maar dat neemt het 'probleem' voor een hoop vrouwen NU nog niet weg.
pi_6039306
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:09 schreef slakkie het volgende:
Daar is weer zo'n halfslachtige kut-oplossing voor bedacht. Besnijdenis om hygienische en/of cosmetische redenen wordt voor 75% vergoed, en kan in een ziekenhuis plaatsvinden. Besnijdenis om rituele redenen wordt niet vergoed wanneer dit in een ziekenhuis plaatsvindt, maar wel (ook weer voor 75%) wanneer dit in een kliniek gebeurt. (Regeling per 1-1-2002)
pi_6039342
Ik ben voor,

Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je tegen bent alleen maar omdat het een ander geloof is. Ik denk dat het een goede zaak is om deze behandeling in het ziekenfonds te stoppen omdat dit de vrouwen kan helpen zichzelf (sexueel) te ontwikkelen. Dat is nou eenmaal een vrijheid die je hier hebt in het land. De pil in het ziekenfonds is eigelijk ook niet echt nodig, je hebt toch condooms? al die mensen die maar voor het gemak een pil nemen, achtelijk. (for the record; ik ben voor de pil in het ziekenfonds dit is om even aan te geven hoe je ook tegen de pil aan kunt kijken.)

pi_6039398
Weer een typisch voorbeeld van een autochtoon die de voorkeur geeft de onwetenden in de kaart te spelen onder het mom van respect voor de cultuur.

Het eisen van maagdelijkheid is bijzonder vrouwonvriendelijk en brengt jonge vrouwen tot wanhoop.

Ik vind het aanbieden van de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies op zich al idioot, maar om het nu ook nog eens te vergoeden???

De mannen dwingen vrouwen keer op keer zich in allerlei bochten te wringen om zich aan de door mannen bedachte regels te houden.

Het is de verantwoordelijkheid van artsen hier om de heren eens goed duidelijk te maken WAT het maagdenvlies nu precies is, en dat bloeden slechts INCIDENTEEL voorkomt tijdens een ontmaagding en dus ABSOLUUT geen bewijs is van maagdelijkheid.

Alleen dat neemt de angst bij de vrouwen weg, zodat zij NIET hoeven te vrezen voor de gevolgen van een voortijdig gescheurd maagdenvlies.

De discussie zou niet eens moeten gaan over de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies en de verantwoording van vrouwen.

maandag 30 september 2002 @ 12:45:08 #36
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_6039483
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:37 schreef milagro het volgende:
Weer een typisch voorbeeld van een autochtoon die de voorkeur geeft de onwetenden in de kaart te spelen onder het mom van respect voor de cultuur.

Het eisen van maagdelijkheid is bijzonder vrouwonvriendelijk en brengt jonge vrouwen tot wanhoop.

Met het eisen van maagdelijkheid is niets mis, maar met de zgn. bewijzen daarvan.
quote:
Ik vind het aanbieden van de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies op zich al idioot, maar om het nu ook nog eens te vergoeden???

De mannen dwingen vrouwen keer op keer zich in allerlei bochten te wringen om zich aan de door mannen bedachte regels te houden.

Ik neem aan dat ook de mannen geen seks voor het huwelijk mogen hebben. Die regels gelden dus voor zowel de mannen als voor de vrouwen.
Alleen denken de mannen dat de maagdelijkheid van de vrouwen te bewijzen is...
quote:
Het is de verantwoordelijkheid van artsen hier om de heren eens goed duidelijk te maken WAT het maagdenvlies nu precies is, en dat bloeden slechts INCIDENTEEL voorkomt tijdens een ontmaagding en dus ABSOLUUT geen bewijs is van maagdelijkheid.

Alleen dat neemt de angst bij de vrouwen weg, zodat zij NIET hoeven te vrezen voor de gevolgen van een voortijdig gescheurd maagdenvlies.

De discussie zou niet eens moeten gaan over de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies en de verantwoording van vrouwen.

Mee eens.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_6039490
quote:
Die angst hoeven ze ook niet te hebben als ze een man trouwen die er geen moeite mee heeft.
pi_6039527
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Die angst hoeven ze ook niet te hebben als ze een man trouwen die er geen moeite mee heeft.

Duh!!!!!

En dus moeten ALLE mannen voorgelicht worden, zodat ALLE mannen er geen moeite meer mee zullen hebben.

Ik mag aannemen dat de meeste mannen ook jong huwen, en dus van een generatie zijn waar van enige kennis van zaken van het vrouwenlichaam verwacht mag worden.
Zo niet, voorlichten!!!!!!!!!!!

Het is te gek dat in dit land grote aantallen jonge meiden onnodig gebukt gaan onder de eis van maagdelijkheid, die staat of valt bij een het "bewijs" van bloed.

maandag 30 september 2002 @ 12:51:49 #39
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6039559
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:58 schreef K3 het volgende:

[..]

1) Is een gebruik NIET gerelateerd aan nationaliteit maar aan religie
2) Maagdenvlies scheurt vaker wel dan niet VOOR seksuele interactie
3) Moreel gezien heb je gelijk, heb je geneukt dan ben je dus
geen maagd meer. Je ziet, hypocrise is al helemaal niet aan
niet religieuze voorbehouden

[Dit bericht is gewijzigd door DaBuzzzzz op 30-09-2002 12:53]

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 30 september 2002 @ 12:51:58 #40
36670 coonman
coon's forever
pi_6039563
en mijn vraag is dan gaan die mannen in die landen wel als magd het huwelijk in?? nou waarschijnlijk ook niet maar ja die hebben geen maagdenvlies he, dus bewijs is moeilijk.

Ik vindt dit allemaal zo huigelachtig.

Als ze het hersteld willen hebben, dan betalen ze maar mooi zelf.

be cool stay cool and behave
  maandag 30 september 2002 @ 12:52:42 #41
272 R@b
No-nonsens
pi_6039571
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:32 schreef Sambal het volgende:

Ik ben voor,

Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je tegen bent alleen maar omdat het een ander geloof is.

Mwah, strenge christenen willen ook als maagd het huwelijk in hoor. Alleen test hier niemand zijn kerverse vrouw tijdens de eerste nacht op bloeden heb ik het idee.
quote:
Ik denk dat het een goede zaak is om deze behandeling in het ziekenfonds te stoppen omdat dit de vrouwen kan helpen zichzelf (sexueel) te ontwikkelen. Dat is nou eenmaal een vrijheid die je hier hebt in het land.
Tja, ik kan het ook zo lezen dat het een goed idee is omdat het de kans verhoogt dat wij ''ongelovigen'' met een moslimmeisje naar bed kunnen
quote:
De pil in het ziekenfonds is eigelijk ook niet echt nodig, je hebt toch condooms? al die mensen die maar voor het gemak een pil nemen, achtelijk. (for the record; ik ben voor de pil in het ziekenfonds dit is om even aan te geven hoe je ook tegen de pil aan kunt kijken.)
De pil zit mede in het ziekenfonds omdat dit zeer veel ongewenste zwangerschappen, met alle kosten die daarmee gepaard gaan, bespaart.

Het herstellen van het maagdenvlies zie ik hier niet onder vallen. In tegendeel zelfs.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 30-09-2002 12:54]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_6039576
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:32 schreef Sambal het volgende:
Ik ben voor,

Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je tegen bent alleen maar omdat het een ander geloof is. Ik denk dat het een goede zaak is om deze behandeling in het ziekenfonds te stoppen omdat dit de vrouwen kan helpen zichzelf (sexueel) te ontwikkelen. Dat is nou eenmaal een vrijheid die je hier hebt in het land. De pil in het ziekenfonds is eigelijk ook niet echt nodig, je hebt toch condooms? al die mensen die maar voor het gemak een pil nemen, achtelijk. (for the record; ik ben voor de pil in het ziekenfonds dit is om even aan te geven hoe je ook tegen de pil aan kunt kijken.)

de pil is anders voor veel vrouwen een middel om de menstruatie te beteugelen, ik ken veel dames die de pil niet slikken omdat ze zonodig zonder condoom willen vrijen maar omdat hun menstruatie anders in de soep loopt en dan voel je je echt niet lekker hoor..

en wat betreft dat maagdenvliesgebeuren kan ik me echt _geen enkele_ medische reden bedenken, klinkklare onzin dus dit soort voorstellen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_6039579
quote:
Soms halen ze er een dokter bij die kijkt of het maagdenvlies nog intakt is.
quote:

Nja je zit nu eenmaal met het feit dat veel vrouwen angst hebben om dat maagdenvlies, je zegt het zelf dat veel vrouwen leven in angst. Ik zou dat niemand willen toewensen eigelijk. Nu kun je roepen dat je een cultuur moet veranderen maar dat lukt nu eenmaal niet zo 1-2-3, waarom dan niet zo'n simpele operatie in het ziekenfonds zodat de vrouwen een leven zonder angst kunnen hebben. (w.b.t. het maagdenvlies dan)

Wat boeit het nu allemaal, om hoeveel behandelingen zou het eigelijk gaan? ik denk dat het allemaal wel wat meevalt hoor.

pi_6039586
quote:

[..]

Tegen.

heb je er wel eens over nagedacht dat niet iedereen het een dom gebruik vindt?

zij hebben hun redenen... En er zitten wel meer vreemde dingen in het ziekenfonds

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6039599
Ik vermoed dat zodra er een methode zou komen om ook de mannelijke maagdelijkheid te testen, het belachelijke gedoe rondom het maagdenvlies plotseling een stuk minder belangrijk wordt.
  maandag 30 september 2002 @ 12:56:25 #46
272 R@b
No-nonsens
pi_6039610
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het merendeel van Nederland zal het als een dom gebruik zien dat je als maagd het huwelijk in moet.
quote:
zij hebben hun redenen... En er zitten wel meer vreemde dingen in het ziekenfonds
Noem eens wat vergelijkbaars
pi_6039629
Door het in het ziekenfonds opnemen van deze operatie houd je een zekere achterlijkheid in stand ten koste van jonge vrouwen.

Een vrouw kan dus verstoten worden omdat ze NIET bloed, terwijl ze WEL maagd is.

Wie garandeert een vrouw dat na een operatie er wel bloed vloeit?

Kortom, mannen noet duidelijk gemaakt worden dat bloed niet persé hoeft te vloeien tijdens een ontmaagding.

Een maagdenvlies is immers niet te voelen bij een penetratie, dus hoe weet een man, als er geen bloed vloeit, dat er een maagdenvlies zat?
Niet dus.

Onzin dus die operatie.

Prik maar in je vinger en leidt het mannelijk lid met bebloede vinger naar binnen.

maandag 30 september 2002 @ 12:57:57 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039633
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het merendeel van NL zal dat wel vinden.
Is het niet bizar dat men sex heeft, en dan een operatie uit laat voeren om net te doen alsof er nooit sex heeft plaatsgevonden?
Vind je dat niet extreem krom? Ik wel...
quote:
Zoals?

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 30-09-2002 13:01]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 30 september 2002 @ 12:59:55 #49
272 R@b
No-nonsens
pi_6039663
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:53 schreef Sambal het volgende:

Nja je zit nu eenmaal met het feit dat veel vrouwen angst hebben om dat maagdenvlies, je zegt het zelf dat veel vrouwen leven in angst. Ik zou dat niemand willen toewensen eigelijk. Nu kun je roepen dat je een cultuur moet veranderen maar dat lukt nu eenmaal niet zo 1-2-3, waarom dan niet zo'n simpele operatie in het ziekenfonds zodat de vrouwen een leven zonder angst kunnen hebben. (w.b.t. het maagdenvlies dan)

Wat boeit het nu allemaal, om hoeveel behandelingen zou het eigelijk gaan? ik denk dat het allemaal wel wat meevalt hoor.

Met zo'n gesubisidiëerde operatie zou de staat aangeven dat het achter het idee staat dat een maagdenvlies noodzakelijk is bij een huwelijk met een maagd.

Laat de staat zich daar in hemelsnaam verre van houden, en proberen het gedachtengoed van dergelijke lieden te veranderen.

pi_6039701
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:53 schreef Sambal het volgende:

[..]

Soms halen ze er een dokter bij die kijkt of het maagdenvlies nog intakt is.
[..]

Tja een beetje verstandige dokter zal dat dan beamen ook al is het NIET intact.

Jij laat vrouwen dus liever in angst doorleven????

Zoals ik al zei, bloeden gebeurt heel vaak NIET, dus zou ze dan geen maagd meer zijn?
Hoe reageert een man dan?

Voorlichten over het maagdenvlies en een eventuele bloeding, en dus ook duidelijk maken dat een gescheurd maagdenvlies OOK kan gebeuren door sporten bijvoorbeeld, zet VEEL MEER zoden aan de dijk

Vrouwen hoeven niet in angst televen als MANNEN kennis van zaken hadden.

We hebben het hier over de NU huwbare mannen, jonge kerels dus, waarschijnlijk HIER geboren en getogen.
Die zouden toch ontvankelijk moeten zijn voor een GEDEGEN voorlichting!!!!

maandag 30 september 2002 @ 13:03:47 #51
272 R@b
No-nonsens
pi_6039713
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:57 schreef milagro het volgende:

Onzin dus die operatie.

Prik maar in je vinger en leidt het mannelijk lid met bebloede vinger naar binnen.

Of ontwikkel een pilletje of zetpil wat een rode vloeistof in de kut afscheidt.

Stuk goedkopere manier om de aanstaande (mussel)man voor de gek te houden lijkt mij.

maandag 30 september 2002 @ 13:04:33 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039727
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Of ontwikkel een pilletje of zetpil wat een rode vloeistof in de kut afscheidt.

Stuk goedkopere manier om de aanstaande musselman voor de gek te houden lijkt mij.

Toch te gek voor woorden als dat nodig zou moeten zijn... . De omgekeerde wereld.....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6039758
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]
Zoals?

verschillende cosmetische operaties.

mensen die psychisch lijden onder een lichamelijk gebrek, en via het ziekenfonds daaraan geholpen kunnen worden.

borstvergrotingen/-verkleiningen, en ook dingen als geslachtsveranderingen worden in sommige gevallen (deels)vergoed door het ziekenfonds...

Deze situatie valt daar ook onder, imo

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 30 september 2002 @ 13:08:47 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039789
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

mensen die psychisch lijden onder een lichamelijk gebrek, en via het ziekenfonds daaraan geholpen kunnen worden.

borstvergrotingen/-verkleiningen, en ook dingen als geslachtsveranderingen worden in sommige gevallen (deels)vergoed door het ziekenfonds...

Dat zijn allen toch operaties die noodzakelijk zijn vanwege estetische, psychische en/of medische gronden. Puur cosmetische operaties worden niet vergoed. Sterker nog, tegenwoordig wordt een nieuwe kies niet eens vergoed.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 30 september 2002 @ 13:09:14 #55
272 R@b
No-nonsens
pi_6039793
quote:

[..]

Dat vind jij vreemde zaken? Dat die in het ziekenfonds zitten?

Borstverkleining: Je zult maar rugpijn hebben door enorme borsten.

Borstvergroting: Dan moet je wel heeeeele kleine borsten hebben wil het ziekenfonds dat vergoeden

Geslachtsverandering: Mensen die in het verkeerde lichaam geboren zijn... --> Zelfde niveau als een verdwenen maagdenvlies

quote:
pi_6039813
quote:

[..]

Worden die vrouwen aan de kant gezet door hun mannen, worden die vrouwen beschuildigt van het ten schande brengen van hun vader, familie, toekomstig echtgenoten indien niet voldoend aan bepaalde eisen???

Worden die vrouwen gedwongen tot dat soort operaties om zich het vege lijf te redden???

maandag 30 september 2002 @ 13:10:27 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_6039814
quote:

Kijk, hier ben ik het nou 100% mee eens

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 30 september 2002 @ 13:10:30 #58
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6039815
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Toch te gek voor woorden als dat nodig zou moeten zijn... . De omgekeerde wereld.....

Elke religie heeft in de ogen van en Atheist of anderzijds niet gelovige belachelijke zaken. Je kunt je of daar tegen verzetten of je kunt het respecteren. Maagdelijkheid zoals hij verwacht wordt door de Islam is in de praktijk een wasse neus en zoassl milagro al zei een zwaar onrecht naar de vrouw toe. Daar ligt de clou, niet in het wel of niet subsidieren van een ingreep. Degene die dit heeft voorgesteld moet ook nodig eens wat aan zijn algemene ontwikkeling doen. Het plaatsen van dit topic is al teveel credit naar die persoon toe. Dit voorstel krijgt toch geen gehoor.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_6039853
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Daar is weer zo'n halfslachtige kut-oplossing voor bedacht. Besnijdenis om hygienische en/of cosmetische redenen wordt voor 75% vergoed, en kan in een ziekenhuis plaatsvinden. Besnijdenis om rituele redenen wordt niet vergoed wanneer dit in een ziekenhuis plaatsvindt, maar wel (ook weer voor 75%) wanneer dit in een kliniek gebeurt. (Regeling per 1-1-2002)

Gelijk trekken hiermee dan, geen gelul.
pi_6039936
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:09 schreef R@b het volgende:
Dat vind jij vreemde zaken? Dat die in het ziekenfonds zitten?ja

Borstverkleining: Je zult maar rugpijn hebben door enorme borsten.

Borstvergroting: Dan moet je wel heeeeele kleine borsten hebben wil het ziekenfonds dat vergoeden. maar 't gebeurt wel... als je er psychisch maar genoeg onder zegt te lijden, dan kan het vergoed worden. De vrouwen in dit geval lijden er waarschijnlijk psychisch ook onder. Omdat ze niet kunnen trouwen zonder maagdenvlies. Als trouwen, en een goede vrouw voor je man zijn, je levensdoel is, kan ik me voorstellen dat je er psychisch behoorlijk onder lijdt...

En wat als vrouwen verkracht zijn? In zo'n geval vind ik helemaal dat het vergoed moet worden
Geslachtsverandering: Mensen die in het verkeerde lichaam geboren zijn... --> Zelfde niveau als een verdwenen maagdenvlies

[..]

als geslachtsverandering van hetzelfde niveau is, wat doet deze smiley dan hier?

pi_6039970
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Deze operatie vinden toch niet ONDER DWANG plaats????

Maagdenvlies operaties in zekere zin wel, daar de gevolgen blijkbaar desastreus zullen zijn, indien er geen bloed vloeit tijdens de ontmaagding.

Hoe kun je in Godsnaam die dingen met elkaar vergelijken?

pi_6040023
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:22 schreef milagro het volgende:

[..]
Hoe kun je in Godsnaam die dingen met elkaar vergelijken?

waarom zou ik ze niet met elkaar kunnen vergelijken.

persoonlijk vind ik 't zo-goed-als één pot nat.

zodra mensen psychisch onder een lichamelijk gebrek lijden, kan het vergoed worden. In dit geval is het ook zo... waardoor dat lijden veroorzaakt wordt, vind ik idd wèl verschillend, maar dat maakt voor het ziekenfonds geen donder uit.

Die operatie wordt toch wel gedaan (en zoals jij het brengt, is het juist geweldig dat het mogelijk is). Maar vanwege de situatie vind ik dat het niet verkeerd is om hem dan door het ziekenfonds te laten vergoeden.

pi_6040144
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

waarom zou ik ze niet met elkaar kunnen vergelijken.

persoonlijk vind ik 't zo-goed-als één pot nat.

zodra vrouwen psychisch onder iets lijden, kan het vergoed worden. In dit geval is het ook zo... waardoor dat lijden veroorzaakt wordt, vind ik idd wèl verschillend, maar dat maakt voor het ziekenfonds geen donder uit.

Die operatie wordt toch wel gedaan (en zoals jij het brengt, is het juist geweldig dat het mogelijk is). Maar vanwege de situatie vind ik dat het niet verkeerd is om hem dan door het ziekenfonds te laten vergoeden.

Dus jij steunt liever het moedwillig onderdrukken van vrouwen door maagdelijkheid te EISEN door deze ingreep in het ziekenfonds te stoppen, terwijl ook dan een bloeding , die maagdelijkheid moet bewijzen, NIET gegarandeerd is? En hen dus ook na een ingreep een straf te wachten kan staan?

Jij maakt je geen zorgen om de achterliggende reden van de ingreep?
Een reden die MANNEN vrouwen door de strot duwen?

Terwijl met voorlichting die onwetende mannen goed duidedlijk gemaakt kan worden dat NIET bloeden en een NIET intact maagdenvlies absoluut NIET betekent dat de vrouw geen maagd meer is?

pi_6040201
Ze kiezen ergens voor en dan vind ik het een onzinnige ingreep. Het zou juist stimulerend werken om die ongelijkheid in stand te houden.
pi_6040233
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:49 schreef milagro het volgende:

[..]

Duh!!!!!

En dus moeten ALLE mannen voorgelicht worden, zodat ALLE mannen er geen moeite meer mee zullen hebben.

Ik mag aannemen dat de meeste mannen ook jong huwen, en dus van een generatie zijn waar van enige kennis van zaken van het vrouwenlichaam verwacht mag worden.
Zo niet, voorlichten!!!!!!!!!!!

Het is te gek dat in dit land grote aantallen jonge meiden onnodig gebukt gaan onder de eis van maagdelijkheid, die staat of valt bij een het "bewijs" van bloed.

*zucht*

Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat beide partijen "schuldig" zijn aan het in stand houden van die illusie. Mannen willen een maagd trouwen, en vrouwen zijn bereid maagd te blijven, of kost wat kost "aantoonbaar" te maken dat ze maagd zijn.

pi_6040237
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Dus jij steunt liever het moedwillig onderdrukken van vrouwen door maagdelijkheid te EISEN door deze ingreep in het ziekenfonds te stoppen, terwijl ook dan een bloeding , die maagdelijkheid moet bewijzen, NIET gegarandeerd is? En hen dus ook na een ingreep een straf te wachten kan staan?

en jij gelooft dat de onderdrukking minder wordt als je deze operatie niet in het ziekenfonds zet, of zelfs verbied?
quote:
Een reden die MANNEN vrouwen door de strot duwen?
een reden die ze door hun geloof door de strot wordt gedouwd, bedoel je...
[quote]
Terwijl met voorlichting die onwetende mannen goed duidedlijk gemaakt kan worden dat NIET bloeden en een NIET intact maagdenvlies absoluut NIET betekent dat de vrouw geen maagd meer is?
maakt dat een verschil? Denk je dat die mannen daar waarde aan hechten? persoonlijk durf ik dat te betwijfelen.

En de mannen die in Nederland zijn opgegroeid hebben (als het goed is) sexuele voorlichting gehad, en horen dit dus al te weten.

pi_6040339
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

en jij gelooft dat de onderdrukking minder wordt als je deze operatie niet in het ziekenfonds zet, of zelfs verbied?
[..]

maakt dat een verschil? Denk je dat die mannen daar waarde aan hechten? persoonlijk durf ik dat te betwijfelen.

En de mannen die in Nederland zijn opgegroeid hebben (als het goed is) sexuele voorlichting gehad, en horen dit dus al te weten.

En die weten dit dus niet.

En er zijn veel mannen, ook niet moslims, die niet weten dat het maagdenvlies slechts een randje is en bij sommige vrouwen zelfs nauwelijks aanwezig.

Vraag maar eens aan de mannen hier, of zij zijn voorgelicht of het hoe en wat van het vrouwelijk maagdenvlies.

Alleen hechten de meeste mannen hier (behalve Aernout) geen waarde aan de maagdelijkheid van hun partner.

De ahcterliggende reden doet er alles toe.

Als je vrouwenbesnijdenis opneemt, terwijl deze ingreep ALLE plezier in sex voor de vrouw wegneemt en het enkel en alleen gebeurt omwille van een eeuwenlange KRONKEL in het hoofd van mannen, lijkt het mij verstandiger en humaner om die KRONKEL operatief te verwijderen.

Je gaat toch niet puur en alleen om consekwent te handelen, een dergelijke achterlijk idee in stand houden??

pi_6040384
Door dit in het ziekenfonds te stoppen ondersteun je de onderdrukking van de vrouw. Je onderschrijft hiermee het idee dat een vrouw als maagd waardevoller zou zijn dan wanneer ze geen maagd meer is. Die operatie is natuurlijk te belachelijk voor woorden, een beetje de boel belazeren... als ze dat zo nodig willen dan dokken ze er maar lekker zelf voor.
Dit soort operaties gaan vergoeden is een zeer gemakzuchtige en lakse weg, heel wat makkelijker dan de mannen eens van hun middeleeuwse denkbeelden op dit gebied afhelpen. Het wordt tijd voor de mannen om flink te emanciperen, en tijd voor de vrouwen om voor zichzelf op te komen en hun rechten op te eisen en te gebruiken. Zelfs in het land van herkomst worden dergelijke operaties niet vergoed dus zou het zwaar belachelijk zijn om dat hier wel te doen.
Unox, the worst operating system.
pi_6040448
Als een meisje verkracht is en het in de cultuur hoort dat ze maagd hoort te zijn en alle stigma's en veroordelingen van haar cultuur kan worden voorkomen, ja, geef haar dan zo'n behandeling.

Maar omdat ze zich niet kon inhouden met die geile gozert en daarom haar verleden schoon wil laten wassen, NEE! Absoluut niet, ze heeft fouten gemaakt waar ze nu de consequenties van mag dragen. Niet alle mensen die verzekerings kosten betalen en hiervoor dus moeten betalen, ik krijg toch ook de ruiten niet vergoed die ik in mijn jeugd heb ingetrapt dat kwam voor de rekening van mijn zuur verdiende spaargeld.

pi_6040711
niet te geloven dat er iemand met zo'n idee komt ...
gelukkig is er weinig kans dat dit ooit echt gaat gebeuren (lijkt mij)

bij een verkrachting zou eventueel een uitzondering gemaakt kunnen worden, mits aangifte+bewijs. Zelfs dan vind ik het nog belachelijk dat het door het ziekenfonds vergoed zou moeten worden. Verhaal die kosten maar op de dader (v/d verkrachting). Dader niet gevat... er is volgens mij wel een fonds voor slachtofferhulp (bij verkrachtingen).

Hoe dan ook, lijkt mij dat de medische sector wel andere zorgen heeft dan dit...

pi_6040798
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:50 schreef Schorpioen het volgende:
Door dit in het ziekenfonds te stoppen ondersteun je de onderdrukking van de vrouw. Je onderschrijft hiermee het idee dat een vrouw als maagd waardevoller zou zijn dan wanneer ze geen maagd meer is. Die operatie is natuurlijk te belachelijk voor woorden, een beetje de boel belazeren... als ze dat zo nodig willen dan dokken ze er maar lekker zelf voor.
Dit soort operaties gaan vergoeden is een zeer gemakzuchtige en lakse weg, heel wat makkelijker dan de mannen eens van hun middeleeuwse denkbeelden op dit gebied afhelpen. Het wordt tijd voor de mannen om flink te emanciperen, en tijd voor de vrouwen om voor zichzelf op te komen en hun rechten op te eisen en te gebruiken. Zelfs in het land van herkomst worden dergelijke operaties niet vergoed dus zou het zwaar belachelijk zijn om dat hier wel te doen.
ben ik helemaal mee eens.
  maandag 30 september 2002 @ 14:14:56 #72
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_6040840
Symptoombestrijding.
Down[br]Under
pi_6040842
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:09 schreef realist_ik het volgende:
niet te geloven dat er iemand met zo'n idee komt ...
gelukkig is er weinig kans dat dit ooit echt gaat gebeuren (lijkt mij)

bij een verkrachting zou eventueel een uitzondering gemaakt kunnen worden, mits aangifte+bewijs. Zelfs dan vind ik het nog belachelijk dat het door het ziekenfonds vergoed zou moeten worden. Verhaal die kosten maar op de dader (v/d verkrachting). Dader niet gevat... er is volgens mij wel een fonds voor slachtofferhulp (bij verkrachtingen).

Hoe dan ook, lijkt mij dat de medische sector wel andere zorgen heeft dan dit...

Waardoor uiteindelijk de kans word vergroot op problemen en falen wat niet ten goede komt van de patient en meewerkt aan een trauma c.q. tegenwerken van verwerkingsprocess, als een Nederlands meisje word verminkt en de dader word niet gepakt en plastische chirurgie wilt zou ik jou niet horen.

Dit is een casus van verminking, danwel niet zichtbaar maar wel merkbaar in haar directe leefomgeving. Het gaat hier om wat de vrouw van zichzelf acht, een verkrachte vrouw die daardoor haar maagdenvlies verliest wat heel belangrijk is in haar leefwereld en heel belangrijk is voor haar normen en waarden moet de kans krijgen om deze problemen vermindert te zien...

pi_6040949
Nogmaals je moet het bij de wortel aanpakken.

En dat is dus niet het maagdenvlies en het eventuele herstel daarvan, maar de kronkel in de kop van de heren die de maagdelijkheid eisen en zichzelf slecht of niet geinformeerd hebben over het hoe en wat van het vrouwelijk lichaam.

Deze discussie over wel of niet vergoeden zou niet eens plaats moeten hebben.

pi_6040960
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:15 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Waardoor uiteindelijk de kans word vergroot op problemen en falen wat niet ten goede komt van de patient en meewerkt aan een trauma c.q. tegenwerken van verwerkingsprocess, als een Nederlands meisje word verminkt en de dader word niet gepakt en plastische chirurgie wilt zou ik jou niet horen.

flikker op met je insinuaties ...
quote:
Dit is een casus van verminking, danwel niet zichtbaar maar wel merkbaar in haar directe leefomgeving. Het gaat hier om wat de vrouw van zichzelf acht, een verkrachte vrouw die daardoor haar maagdenvlies verliest wat heel belangrijk is in haar leefwereld en heel belangrijk is voor haar normen en waarden moet de kans krijgen om deze problemen vermindert te zien...
het gaat hier in eerste plaats niet over verkrachte vrouwen...
Het gaat over meisjes die zich lieten gaan en zich hebben laten verleiden tot sexuele uitspattingen, veroorzaakt door onze 'verderfelijke' maatschappij.
De verminking waar jij het over hebt, is er een die ze zelf hebben veroorzaakt...
De uitzondering die gemaakt kan worden in casu een verkrachting heb ik al genoemd, dus ga ergens anders interessant doen ...
  maandag 30 september 2002 @ 14:25:07 #76
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6041006
quote:

Dit is een casus van verminking, danwel niet zichtbaar maar wel merkbaar in haar directe leefomgeving..

Hoe kan je in godsnaam die vergelijking maken? Die zou je alleen heeeeeeeel voorzichtig misschien kunnen trekken bij een verkrachting.

Bij ieder andere situatie is er totaal geen sprake van.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6041056
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:22 schreef milagro het volgende:
Nogmaals je moet het bij de wortel aanpakken.
verbied het geloof?

da's 'n lekkere gedachte in een land als Nederland...

pi_6041070
quote:

[..]

Wat een kolder, zeg.

Men moet aan het verstand gebracht worden dat een meisje die geen maagd meer is niet minder waard is dan een maagddelijk gebleven meisje.

Het is te belachelijk voor woorden dat de heren zich meer druk maken over de verloren maagdelijkheid van hun dochter/zus/bruid dan over haar mentale toestand na een verkrachting.

En daar ga jij met jouw standpunt nog es effe flink in mee

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 30-09-2002 14:31]

pi_6041110
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

verbied het geloof?

Doe niet zo dom en LEES wat ik als de wortel aanduid.

Niet dingen WILLEN lezen omdat jij zo graag je foute punt wilt maken.
Ik heb het nergens over het verbieden van het geloof, maar om het niet aanmoedigen van een gedachtenkronkel die MANNEN hebben en waar VROUWEN onder lijden.

pi_6041126
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:47 schreef milagro het volgende:

[..]
Als je vrouwenbesnijdenis opneemt, terwijl deze ingreep ALLE plezier in sex voor de vrouw wegneemt en het enkel en alleen gebeurt omwille van een eeuwenlange KRONKEL in het hoofd van mannen, lijkt het mij verstandiger en humaner om die KRONKEL operatief te verwijderen.

wie heeft het over besnijdenis?

Besnijdenis wordt slechts door een deel van de moslims toegepast (en dan nog het meest in Afrika)

terwijl het als maagd trouwen bij een veel groter gedeelte van belang is.

Als mijn vergelijk een kromme was, is dit er zéker een.

pi_6041162
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

wie heeft het over besnijdenis?

Besnijdenis wordt slechts door een deel van de moslims toegepast (en dan nog het meest in Afrika)

terwijl het als maagd trouwen bij een veel groter gedeelte van belang is.

Als mijn vergelijk een kromme was, is dit er zéker een.

ik maak geen vergelijk, ik duid op een eerder genoemde vraag of besnijdenis in het pakket opgenomen is.

En het herstel van het maagdenvlies heeft eenzelfde oorsprong, MANNENkronkels die vrouwen opgelegd krijgen, waar vrouwen fysiek en mentaal onder lijden ter meerdere eer en glorie van de MAN>

pi_6041216
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:30 schreef milagro het volgende:

[..]

Doe niet zo dom en LEES wat ik als de wortel aanduid.

Niet dingen WILLEN lezen omdat jij zo graag je foute punt wilt maken.
Ik heb het nergens over het verbieden van het geloof, maar om het niet aanmoedigen van een gedachtenkronkel die MANNEN hebben en waar VROUWEN onder lijden.

jij vindt dat de fout ligt bij de mannen.

ik vind dat de fout ligt bij het geloof.

Dat vrouwenbesnijdenis-voorbeeldje van jou is trouwens iets van de VROUWEN. Het wordt uitgevoerd door VROUWEN! het wordt gecontroleerd door VROUWEN!. Het is dus net zo goed een kronkel in de kop van VROUWEN!
En de eis van als maag het huwelijk ingaan is dat ook.

en omdat het nogal raar is om te zeggen dat het een kronkel in de kop is van zowel mannen als vrouwen, is het aannemelijker om te zeggen dat het ligt aan het geloof.

wat is dus de wortel? HET GELOOF!

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 30-09-2002 14:38]

maandag 30 september 2002 @ 14:37:11 #83
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6041243
Als je dronken gaat autorijden wordt je toch ook opgelapt ? Toch is het je eigen verantwoordelijkheid... geen argument dus. Of het in het ziekenfonds moet weet ik niet, het blijft tenslotte een cosmetische ingreep...
pi_6041265
Mijn verhaal duide totaal op het verkrachtings aspect, als jouw gezicht word bewerkt door een gozer die vervolgens vlucht naar een ander land dan wil jij ook een chirurg die jou je eigen waarde weer terug geeft en het gevoel weer geeft dat je wat waard bent. Dit is niet veel anders dan met maagden vlies, het is niet alleen toepasbaar in een moslimgemeenschap maar ook in die van het christendom. Ik heb nergens genoemd dat de mannen hier wat mee te maken moeten hebben, het is een vrouwen zaak en het gevoel voor de vrouw is het belangrijkste. Als haar dan een beter gevoel kan worden gegeven door deze operatie dan ben ik ervoor.
pi_6041321
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

jij vind dat de fout ligt bij de mannen.

ik vind dat de fout ligt bij het geloof.

Dat vrouwenbesnijdenis-voorbeeldje van jou is trouwens iets van de VROUWEN. Het wordt uitgevoerd door VROUWEN! het wordt gecontroleerd door VROUWEN!. Het is dus net zo goed een kronkel in de kop van VROUWEN!
En de eis van als maag het huwelijk ingaan is dat ook.

en omdat het nogal raar is om te zeggen dat het een kronkel in de kop is van zowel mannen als vrouwen, is het aannemelijker om te zeggen dat het ligt aan het geloof.

wat is dus de wortel? HET GELOOF!

Wederom onzin, vrouwen doen dat omdat ze anders niet HUWBAAR ZIJN, ze doen het omdat MANNEN eisen dat een vrouw maagd is, en daarom hebben MANNEN verzonnen dat ze besneden moeten worden.

Een onbesneden vrouw blijft ongehuwd en wordt verstoten als niet vermoord, en heeft geen schijn van kans.

De idee komt altijd vanuit de MAN en de vrouw heeft geen keus dan gevolg te geven aan, wil ze blijven leven.

Besnijdenis is overigens geen geloofgebruiks, maar een cultuurgebruik.

En maagdelijkheid ligt dus ook daar aan de oorsprong.

Het is dus zaak de heren voor te lichten.

Niet iedere vrouw bloedt bij een ontmaagding dus zouden vrouwen onterecht van sex voor het huwelijk beschuldigd kunnen worden.

Als de mannen voorgelicht zouden worden over het maagdenvlies, hoe het eruit ziet, dat het geen afsluitend vlies is maar slechts eenr andje, wat soms zelfs nauwelijks aanwezig is, en wat ook veelal GEEN bloeding veroorzaakt bij scheuring, en dat die scheuring OOK plaats kan hebben gevonden door een andere handeling dan sex, zijn we al een eind op weg .

Je moet het de oorzaak aanpakken, niet het symptoom bestreiden!

maandag 30 september 2002 @ 14:56:36 #86
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6041561
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

verbied het geloof?

Verbied uitwassen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 30 september 2002 @ 15:00:47 #87
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6041637
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:38 schreef Aneurism het volgende:
Ik heb nergens genoemd dat de mannen hier wat mee te maken moeten hebben, het is een vrouwen zaak en het gevoel voor de vrouw is het belangrijkste. Als haar dan een beter gevoel kan worden gegeven door deze operatie dan ben ik ervoor.
Het is een door mannen opgelegd onzin-verhaaltje.
Absoluut geen vrouwenzaak. De enige reden dat het een vrouw een beter gevoel kan geven is het feit dat ze niet bang hoeft te zijn voor klappen/uitstoting/moord/scheiding na de huwelijksnacht omdat het nu eenmaal zo'n obsessie is voor manlief. Sick dus, te meer omdat de hele fabel nergens op slaat, aangezien een maagdenvlies A: geen vlies is maar een randje B: vaak al ingescheurd is door sport, masturbatie, groei C: er helemaal geen bloed vrij hoeft te komen bij de 1e penetratie.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 15:38:11 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6042166
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:07 schreef milagro het volgende:
Wat een belachelijk voorstel!!
Beter is het geld te steken in goede voorlichting.

Het maagdenvlies is geen afsluitend vlies, maar slechts een ribbelig randje met een opening groot genoeg om bijvoorbeeld een tampon te kunnen gebruiken, HEREN ONWETENDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Dat het bloeden zeker niet altijd plaatsvindt bij een ontmaagding.
Dat het ontmaagden in de zin van een gescheurd "vlies" ook kan gebeuren door sporten, ballet etc.

Ik kan me hier dus weer ontiegelijk over opwinden, dat meisjes onnodig in de zenuwen moeten gaan zitten, bereid zijn een operatie te ondergaan, omdat er een stelletje achterlijke onwetende mannen liever een maagd huwen, en denken dat het niet bloeden bij een ontmaagding betekent dat het maagdenvlies gescheurd is en dat het meisje dan dus sex hegad moet hebben.

Ja laten we vooral de achterlijke onwetenden achterlijk en onwetend houden en dat dan bij voorkeur ten koste van jonge vrouwen.

Dan kun je dus stellen dat de Nederlandse ziekenhuizen en artsen geld willen verdienen over de ruggenmaagdenvliesjes van de onwetende meisjes.

Toch?

† In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 15:41:03 #89
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6042204
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

het feit dat ze niet bang hoeft te zijn voor klappen/uitstoting/moord/scheiding na de huwelijksnacht omdat het nu eenmaal zo'n obsessie is voor manlief.

C: er helemaal geen bloed vrij hoeft te komen bij de 1e penetratie.

En toch zorgen de meeste meisjes er wel voor dat ze even met een scherpe nagel *iets* openkrabben *vanonderen* zodat er toch een beetje bloed vrijkomt wat zij weer vol trots op een mooi doekje aan hun ouders,tantes,neefjes laten zien.
  maandag 30 september 2002 @ 15:41:11 #90
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6042207
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dan kun je dus stellen dat de Nederlandse ziekenhuizen en artsen geld willen verdienen over de ruggenmaagdenvliesjes van de onwetende meisjes.

Toch?

Nee.

Of ze nu betaald worden door het ziekenfonds of van een particulier maakt tuurlijk ook geen zak uit.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6042256
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Toch?

Nou de meneer van het Azivo wilt vooral geld verdienen ( ) blijkbaar onder het mom van mededogen voor de ontmaagden en inleving in de andere cultuur of zo

Het lijkt mij dat een arts in eerste instantie het meisje (en partner) voorlicht.
Als zij de ingreep wilt ondergaan ondanks de voorlichting is het niet aan hem dit te weigeren helaas, aangezien de mogelijkheid geboden wordt door ziekenhuizen.
Waarom eigenlijk? gemakzucht en kop in het zand stekerij t.a.v. het vrouwen aangedane onrecht , om van vergoeding maar niet te spreken.

Vergoeding wordt vergoeilijking.

maandag 30 september 2002 @ 15:52:44 #92
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6042344
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En toch zorgen de meeste meisjes er wel voor dat ze even met een scherpe nagel *iets* openkrabben *vanonderen* zodat er toch een beetje bloed vrijkomt wat zij weer vol trots op een mooi doekje aan hun ouders,tantes,neefjes laten zien.

Juist. En waarom? Omdat het moet. Want anders ben je een vieze vuile hoer.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6042976
Een van de meest belachelijke voorstellen die ik ooit gehoord heb.

Trouwens, die mannen neuken alles wat los en vast zit maar als ze gaan trouwen dan moet het een maagd zijn, die liefst ook nog bloed als een rund als hij ze gaat inrijden.

Trouwens, een bloedvlek maken op die lakens kan toch ook op een andere manier dan door maagdenvliezen te laten breken?
(Overigens wel een goor gebruik van hun om na de daad, die ook altijd overdag plaats vind de lakens met de bloedvlek tentoon te stellen voor alle huwelijksgasten, maar dat moeten ze maar zelf weten)

Als je perse terug een maagdenvlies wil, dan betaal het maar gewoon zelf.

pi_6043741
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:54 schreef Aneurism het volgende:
Als een meisje verkracht is en het in de cultuur hoort dat ze maagd hoort te zijn en alle stigma's en veroordelingen van haar cultuur kan worden voorkomen, ja, geef haar dan zo'n behandeling.
Als zo'n meisje is verkracht dan komt er BLOEDWRAAK dus zal er geen enkele zich aanmelden met deze smoes. Om misbruik te voorkomen eerst aangifte doen bij de politie en op de hoogte stellen van de ouders, daarna meteen een onderzoek in het ziekenhuis om een bevestiging van het beweerde te verkrijgen. Pas daarna kan worden besloten om tot een medische "reparatie" over te gaan. Zoniet, dan de gehele ingreep ZELF betalen. Sim-pel.
Elke kont heeft twee gezichten
pi_6043994
quote:
Op maandag 30 september 2002 17:26 schreef proximity het volgende:

[..]

Als zo'n meisje is verkracht dan komt er BLOEDWRAAK dus zal er geen enkele zich aanmelden met deze smoes. Om misbruik te voorkomen eerst aangifte doen bij de politie en op de hoogte stellen van de ouders, daarna meteen een onderzoek in het ziekenhuis om een bevestiging van het beweerde te verkrijgen. Pas daarna kan worden besloten om tot een medische "reparatie" over te gaan. Zoniet, dan de gehele ingreep ZELF betalen. Sim-pel.

Misschien is het raadzaam de heren bij te brengen zich eerst in de gemoedstoestand van het meisje te verdiepen na een verkrachting ipv zich zorgen te maken over de verloren maagdelijkheid.

Ga dat door middel van een in het ziekenfondspakket zittende ingreep nog es een beetje op de achtergrond duwen.

pi_6045856
waar hebben we het nu eigelijk over....
Als je dit gaat toestaan moedig je als staat, mensen aan om anderen te misleiden. Dat ze denken hun familie en (aanstaande)man te kunnen bedriegen, alla. (leuk he die woordenspeling) Maar dat ze denken dat ze zo hun geloof en Allah kunnen belazeren, dan denk ik toch dat ze rijp voor het gesticht zijn! Ff vraagje Hij ziet toch alles?!

maar dat even terzijde nu de financieele kant
je gaat toch zeker geen plastische chirugie in het ziekefonds opnemen?
dat is je eigen lichaam verbouwen en dat mag je dan ook netjes zelf betalen vindt ik!!!
en dat verhaal dat ze niet meer geaccepteerd worden dat hebben ze er zelf naar gemaakt (iemand die zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten) Ik hoef hoop ik niet uit te leggen wat dat betekend anders doe ik dat ook nog :-))

unconcerned over sommige politieke zaken concerned
(ze maken dit land nog eens naar de knoppe die gasten in Den Haag)

maandag 30 september 2002 @ 19:49:49 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_6045898
Het is je eigen keus of je met iemand naar bed gaat of niet...

Op het moment dat een meisje er niets aan kan doen vind ik het wat anders...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 september 2002 @ 19:54:34 #98
3542 Gia
User under construction
pi_6045961
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:41 schreef Loedertje het volgende:
Nou dan, als ze dat voor alle zekerheid toch al doen, dan hebben ze toch ook nergens zo'n operatie voor nodig.
Volgens mij zitten trouwens de mannen er niet zo mee of er al dan niet bloed vloeit, maar is het meer het bewijzen van de maagdelijkheid aan de familie. Dus als manlief even meewerkt en zich in zijn vinger snijdt om effe op een doekje te bloeden? Bedankt!
pi_6048429
Zitten aambeien ook in het ziekenfonds ?
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
  maandag 30 september 2002 @ 23:05:39 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6049702
Ziekenfonds wordt toch binnenkort afgeschaft
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 23:09:02 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6049756
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:41 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee.

Of ze nu betaald worden door het ziekenfonds of van een particulier maakt tuurlijk ook geen zak uit.

Klopt, maar zij worden dus betaald voor een ingreep die absoluut niet nodig is mits men goede voorlichting geeft aan mannen én vrouwen en daarin verteld dat het NIET bij elke "1e keer" een bloedbad hoeft te worden ..

m.a.w na 1 consult geen ingreep meer noodzakelijk (o.i.d.)

dinsdag 1 oktober 2002 @ 02:23:06 #102
272 R@b
No-nonsens
pi_6052240
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:09 schreef Loedertje het volgende:

Klopt, maar zij worden dus betaald voor een ingreep die absoluut niet nodig is.

Lijkt mij een perfecte reden om maagdenvlies-herstellingen niet te vergoeden!.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 02:31:15 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_6052260
quote:
Verhaaltje.
Als dit in het ziekenfondspakket komt pak ik m'n biezen..
Het moet niet gekker worden.
-
pi_6052264
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Lijkt mij een perfecte reden om maagdenvlies-herstellingen niet te vergoeden!.

Oh leuk he rabdrab, maagdenvlies. Loser.
pi_6052265
Tuurlijk niet in het ziekenfonds!!
Zal echt belachelijk zijn, moet je eens kijken wat er tegenwoordig niet vergoedt wordt en dan dit wel??
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_6053111
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:02 schreef Gia het volgende:
Ik ben er ook op tegen. Het is eigenlijk een estetische ingreep. Er is geen medische noodzaak. Dus geen vergoeding.

Dat geld kan beter besteed worden aan het wegwerken van de wachtlijsten.

Esthetische ingrepen zonder medische noodzaak te over die in het ziekenfondspakket zitten dus wat is je bezwaar ?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 09:58:37 #107
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_6053135
Hoe krijgen sommige mensen in dit land het toch iedere keer weer voor elkaar om van die idiote plannen te bedenken!

Als mensen zonnodig volgens de middeleeuwse regels van een achterlijke godsdienst willen leven dan betalen ze het ook maar zelf!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6053319
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:33 schreef fatima het volgende:

Als ik eens een persoonlijke vraag mag stellen, hoe zit dat eigenlijk bij jou Fatima ?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 10:26:43 #109
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6053402
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 09:56 schreef jkannemanxx het volgende:

[..]

Esthetische ingrepen zonder medische noodzaak te over die in het ziekenfondspakket zitten dus wat is je bezwaar ?

Welke dan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6054798
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Klopt, maar zij worden dus betaald voor een ingreep die absoluut niet nodig is mits men goede voorlichting geeft aan mannen én vrouwen en daarin verteld dat het NIET bij elke "1e keer" een bloedbad hoeft te worden ..

zelfs in Nederland worden veel Moslim meisjes voor het trouwens door een arts onderzocht om te kijken of ze nog maagd is. Is dit niet het geval, dan heeft het grote gevolgen voor het meisje.

ik weet niet of ik voor of tegen ben. Ik vind de regel 'als maagd het huwelijk ingaan' belachelijk, maar het is een gebruik bij de Moslims. En we leven in Nederland met veel Moslims. Dus tsja daarom vind ik dat het wel gedaan zou moeten worden....

pi_6054816
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Welke dan?

Besnijdenis bijvoorbeeld. Zie mijn eerdere post.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:08:48 #112
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_6054849
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Besnijdenis kan ook vanuit hygienische gronden worden toegepast, het vermindert bijvoorbeeld de kans op infecties.
pi_6054858
Ik betaal niet premie voor de reparatie van een ander haar kut!!!
Dan moet je maar niet neuken, maar ik betaal godsamme niet voor een moslimse huppelkut die zonodig der kut moet laten dichtnaaien

Volkomen onnodige operatie voor volkomen debiele personen met hun achterlijke gewoontes en opvattingen.

dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:11:20 #114
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_6054903
Nee dat moet niet in het ziekenfonds.......
Als je volgens je cultuur als maagd moet trouwen......doe dat dan! En anders heb je pech. Het is een keuze die je maakt en dan dat de maatschapij ervoor mag dokken is van de
R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_6055238
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:05 schreef goddess in heaven het volgende:

[..]

zelfs in Nederland worden veel Moslim meisjes voor het trouwens door een arts onderzocht om te kijken of ze nog maagd is. Is dit niet het geval, dan heeft het grote gevolgen voor het meisje.

ik weet niet of ik voor of tegen ben. Ik vind de regel 'als maagd het huwelijk ingaan' belachelijk, maar het is een gebruik bij de Moslims. En we leven in Nederland met veel Moslims. Dus tsja daarom vind ik dat het wel gedaan zou moeten worden....

Als arts zou ik elk meisje zo'n is-maagd-verklaring geven.
(Overigens geldt de regel ook voor de mannen, maar ik heb niet de indruk dat men zich daar zo strikt aan houdt)
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:07:32 #116
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6055861
quote:

[..]

Slechts onder bepaalde voorwaarden.

Maar nog meer?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:08:41 #117
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6055868
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:05 schreef goddess in heaven het volgende:

Wat gedaan moet worden?
Men is geen maagd meer als ze geneukt hebben!
Een reparatie van een maagdenvlies verandert daar niets aan! Het is alleen de boel belazeren! Dus de gemeenschap moet betalen aan een leugen?????
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:28:19 #118
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_6055958
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 13:08 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat gedaan moet worden?
Een reparatie van een maagdenvlies verandert daar niets aan! Het is alleen de boel belazeren! Dus de gemeenschap moet betalen aan een leugen?????

Ik kan ook maar 1 legitieme reden bedenken waarom je het zou vergoeden: Verkrachting. Voor de rest vind ik het inderdaad onzin van de bovenste plank.
Weer helemaal terug in de Übercrew
pi_6055978
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:27 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Als arts zou ik elk meisje zo'n is-maagd-verklaring geven.

Nou, ik zou in ieder geval een zwangerschap eerst even uitsluiten. .

En dat is volgens mij ook wat de meeste artsen doen wanneer iemand voor zo'n verklaring langskomt.

dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:53:44 #120
7966 eRR_
Op dinsdag 1 oktober 2002 13:28 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Ik kan ook maar 1 legitieme reden bedenken waarom je het zou vergoeden: Verkrachting. Voor de rest vind ik het inderdaad onzin van de bovenste plank.

Ook dan vind ik het onzin. Het is dan namelijk des te meer aan de echtgenoot om begrip voor het gebeurde op te brengen en haar te accepteren zonder maagdenvlies.
the internet makes you stupid
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 14:23:47 #121
3542 Gia
User under construction
pi_6056445
quote:

[..]

Ik ben daar niet zo goed in thuis, maar volgens mij wordt dat toch hoofdzakelijk door zo'n Rabbi thuis gedaan.
De ziekenhuisbesnijdenissen zijn, dacht ik, allemaal om medische redenen.

Zoniet, als een besnijdenis puur en alleen om het geloof vergoed wordt, dan ben ik daar ook tegen.
Medische ingrepen, die niet noodzakelijk zijn, maar puur en alleen om geloofsredenen plaatsvinden, moeten niet vergoed worden.

Wat betreft plastische chirurgie, want dat zal ook nog wel genoemd gaan worden, zijn er altijd psychische gronden. Iemand die haar neus verbouwd wil hebben, moet wel een erg lelijke neus hebben, om dat vergoed te krijgen. Verdere Barbie-operaties moeten patienten zelf betalen.

dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:21:17 #122
272 R@b
No-nonsens
pi_6057248
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 13:28 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Zelfs dan is het nonsens. Bovendien is dan een nare uitwas dat sommige meiden verkrachtingen gaan verzinnen om de operatie vergoed te krijgen.

Beter dat Nawijn eens met de imams gaat praten en hen sexuele voorlichting geeft.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 01-10-2002 15:47]

dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:21:38 #123
272 R@b
No-nonsens
pi_6057253
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:33 schreef fatima het volgende:

[..]

dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:27:23 #124
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_6057324
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 13:53 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Ook dan vind ik het onzin. Het is dan namelijk des te meer aan de echtgenoot om begrip voor het gebeurde op te brengen en haar te accepteren zonder maagdenvlies.

Dat klopt. Maar gezien het feit dat dat niet gebeurd vooralsnog, lijkt me de dit een prima tussenstap.

Als je de wereld wil verbeteren moet je in kleine stapjes beginnen, he

Weer helemaal terug in de Übercrew
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:33:01 #125
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6057394
Alle placebo's uit het ziekenfonds!
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:35:50 #126
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6057431
Als dit trouwens erdoorheen gedrukt wordt, dan eis ik ook dat mijn oogoperatie in het ziekenfonds komt.

Geen gelul dat dat een cosmetische is en ik maar een bril/contactlenzen moet dragen de rest van me leven. Want ik heb serieuze psychische problemen door dat kijkijzer sinds het journaal van vanochtend waarin gemeld werd dat mensen met slechte ogen minder kans op voortplanting en zo hebben.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:45:33 #127
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6057568
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:35 schreef X-Ray het volgende:
Als dit trouwens erdoorheen gedrukt wordt, dan eis ik ook dat mijn oogoperatie in het ziekenfonds komt.
Vergeet vooral de onkosten van de behandeling van je gescheurde nagel niet....
Ik ga naar huis.
pi_6059194
dan geef ik je grootgelijk met je oogoperatie,
ps als we dan toch met "en ik wil" bezig zijn, mijn dikke darm functioneerd niet meer goed en dat leverd geregeld heel wat pijn op, maar een operatie vergeet het maar ik mag mooi gewoon pijnstillers slikke....(dat kost tenslotte nix..... :-S) DIe worden ook vergoed maar over de lange termijn kijken ze niet zo snel in Nederland, heb ik het idee!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 17:47:10 #129
34891 melonovy
La Kutschie
pi_6059315
Het is natuurlijk wel spannend en geil om bij elk nieuw vriendje je maagdenvlies te herstellen en zeggen dat je nog maagd bent! Beleef je gewoon keer op keer een belangrijk moment met een speciaal iemand..

Oke, even serieus, ik ben echt hartstikke tegen dit idee, ik vind het gewoon belachelijk! Die meiden moeten hun concequenties maar nemen als ze eerder dan in hun huwelijksnacht ontmaagd willen worden. Als ze dan toch achteraf spijt hebben, dan zullen ze daar maar financieel voor moeten boeten.
't Zal wat worden, als al die meiden daar gebruik van gaan maken.

Het voelt goed hè?
A je to!
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 oktober 2002 @ 17:50:13 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6059353
Wat een onzinvoorstel. Als je als maagd wilt trouwen, dan neuk je maar niet voor het huwelijk. En anders betaal je het maar lekker zelf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6070428
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 13:08 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat gedaan moet worden?

wel als een Moslim meisje in de problemen ermee komt, dan wel ja! Veel meisjes worden uit de familie geband, worden soms zelfs gemarteld. Achterlijk natuurlijk. Maar als je met Moslims samen in een land woont, moet je ook iets van hun normen en waarden overnemen. Als daar bij hoort dat het maagdenvlies nog heel moet zijn als een meisje trouwt, dan moet je dat respecteren. Als dat meisje verkracht is of gewoon in een dom moment bedacht dat ze wel met een jongen naar bed wil, vind ik niet dat ze daarvoor gestraft hoeft te worden. en dus vind ik dat het wel betaald hoort te worden
pi_6070465
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 12:55 schreef goddess in heaven het volgende:
Maar als je met Moslims samen in een land woont, moet je ook iets van hun normen en waarden overnemen.
Beetje gehersenspoeld door de linkse kerk?

Als Moslims in ons land komen te wonen dienen ze onze waarden en normen te respecteren. Als ze zonnodig volgens de middeleeuwse regels van een achterlijke godsdienst willen leven dan verhuizen ze maar terug naar hun zandbak.

woensdag 2 oktober 2002 @ 12:59:49 #133
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6070486
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 12:55 schreef goddess in heaven het volgende:

Maar als je met Moslims samen in een land woont, moet je ook iets van hun normen en waarden overnemen.

Kul.
Ik neem geen enkele islamitische waarde en norm over. Zij komen hierheen, niet andersom.
quote:
Als daar bij hoort dat het maagdenvlies nog heel moet zijn als een meisje trouwt, dan moet je dat respecteren.
Dan moet ze niet neuken voor het huwelijk. Een maagdelijkheidsoperatie draait dat trouwens niet terug. Ze IS GEEN MAAGD meer dan, en een operatie om dat te verdoezelen doet daar niets aan af. Het belazert alleen de kluit.
En daar hoeft de gemeenschap dus niet aan mee te betalen, aan het belazeren van anderen.
quote:
Als dat meisje verkracht is of gewoon in een dom moment bedacht dat ze wel met een jongen naar bed wil, vind ik niet dat ze daarvoor gestraft hoeft te worden. en dus vind ik dat het wel betaald hoort te worden
Nee ze hoort daar niet voor gestraft te worden nee. DOOR DE MANNEN. De mannen en de familie moet niet zo achterlijk doen door daardoor een meisje uit te stoten.
Het is de omgekeerde wereld om vanwege een onwetendheid, een operatie die de boel belazerd te betalen vanuit het ziekenfonds.

Als ze dat perse willen, dan betalen ze dat maar lekker zelf.

Zoals jij het nu stelt kan je zelfs vrouwenbesnijdenis goedpraten aangezien dat cultuurgebonden is en de meisjes uitgestoten ed worden als het niet gebeurt.....

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 02-10-2002 13:05]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 3 oktober 2002 @ 12:21:28 #134
3542 Gia
User under construction
pi_6086732
Wie betaalt eigenlijk het weghalen van een tattoo, als de persoon in kwestie er spijt van heeft. Kan weggelasered worden, maar wordt dat vergoed?

Dat mag van mij namelijk net zo min vergoed worden als een maagdenvliesoperatie. (Als ze echt geen maagd meer is.)
Als je iets van je eigen lichaam toetakelt, dan draai je maar zelf voor de kosten op.

Verder vind ik dat operaties om geloofsredenen, die niet medisch noodzakelijk zijn, ook niet vergoed moeten worden. Bijvoorbeeld besnijdenis en maagdenvliesreparaties. (ook buiten de schuld van de 'maagd')

donderdag 3 oktober 2002 @ 12:52:12 #135
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6087216
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:21 schreef Gia het volgende:
Wie betaalt eigenlijk het weghalen van een tattoo, als de persoon in kwestie er spijt van heeft. Kan weggelasered worden, maar wordt dat vergoed?
Nee tuurlijk wordt dat niet betaald.

Dat wordt trouwens niet in ziekenhuizen gedaan dacht ik, maar voornamelijk in prive-klinieken en tattoo-shops zelf.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:22:12 #136
3542 Gia
User under construction
pi_6088892
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat wordt trouwens niet in ziekenhuizen gedaan dacht ik, maar voornamelijk in prive-klinieken en tattoo-shops zelf.

Zie je, dat bedoel ik dus. Als dat niet vergoed wordt, dan een maagdenvliesreparatie ook niet. Zijn namelijk beide zaken die je jezelf hebt aangedaan.

In het geval van een verkrachting moet zowiezo de familie partij trekken voor het meisje en haar in haar waarde laten. Herstel van dat velleke is niet nodig.

pi_6088936
In de huidige westerse breezah-cultuur geven meisjes de voorkeur aan gladde torso's. Kan het verwijderen van mijn borsthaar dmv een laserbehandeling ook in het ziekenfonds worden opgenomen?
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:25:37 #138
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_6088951
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Mijn verzekering vergoedt dat, ik heb het in de polis nagekeken. Het is een behandeling die ook in reguliere ziekenhuizen wel gedaan wordt. Bij kleine tattoo's wordt gelaserd door de dermatoloog, bij grotere oppervlakten komt de plastisch chirurg er aan te pas.

/edit
FF goed gelezen, er zit een top op de vergoeding, bij mij fl 7.500,= (ja polis nog in guldens)

donderdag 3 oktober 2002 @ 14:35:10 #139
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6089082
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:25 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Mijn verzekering vergoedt dat, ik heb het in de polis nagekeken. Het is een behandeling die ook in reguliere ziekenhuizen wel gedaan wordt. Bij kleine tattoo's wordt gelaserd door de dermatoloog, bij grotere oppervlakten komt de plastisch chirurg er aan te pas.

/edit
FF goed gelezen, er zit een top op de vergoeding, bij mij fl 7.500,= (ja polis nog in guldens)

Dat zit absoluut NIET in de standaardziekenfondspolis.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6089225
Eerlijk gezegd vind ik dat geen enkele medische ingreep gebaseerd op subjectieve normen & waarden in het Ziekenfonds mag komen. Het ziekenfonds is er alleen om directe gezondheidsproblemen te voorkomen, niet om te zorgen dat iemand weer aansluiting vindt bij zijn gemeenschap nadat zij zelf een beetje dom is geweest.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_6089249
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:24 schreef Strolie75 het volgende:
In de huidige westerse breezah-cultuur geven meisjes de voorkeur aan gladde torso's. Kan het verwijderen van mijn borsthaar dmv een laserbehandeling ook in het ziekenfonds worden opgenomen?
Aangezien je traumatische ervaringen kan oplopen door de aanblik van gillende meisjes op het moment dat je je shirt openknoopt vind ik van wel eigenlijk.

maar serieus, ik vind het idee echt HEEL erg belachelijk en ronduit beschamend dat iemand het durft te opperen. Temeer daar er twee grote argumenten tegen zijn:
- eigen schuld, dikke bult, moet je je broekje maar lekker aanhouden.
- als Allah alwetend is fop je hem toch echt niet door zoiets.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6089333
En bovendien, ze IS dan geen maagd meer want ze heeft toch al geneukt. Gaan wij dan diezelfde hypocriete waarden overnemen?

Helloooooo, it's a fucking lie and we don't need to pay for it!

donderdag 3 oktober 2002 @ 15:46:38 #143
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6090424
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:51 schreef Manono het volgende:
En bovendien, ze IS dan geen maagd meer want ze heeft toch al geneukt. Gaan wij dan diezelfde hypocriete waarden overnemen?

Helloooooo, it's a fucking lie and we don't need to pay for it!

Idd.
Da's nog het ergste.

Een domme leugen waarvoor de gemeenschap moet betalen!

Als die pik erin is geweest, is ze geen maagd meer. PUNT. Een operatie verandert daar niets aan.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6100777
Ja, natuurlijk wil die dokter dat.

Hij weet als ervaringsdeskundige, dat er oneindig veel te repareren valt.

Gun hem toch zijn omzet.

Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_6100796
Ik snap de hele discussie eigenlijk niet. Ieder gezond denkend mens ziet toch in dat de ontmaagden hun eigen operatie moeten betalen. Wat een heissa om een dwaas voorstel.
pi_6100845
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:46 schreef X-Ray het volgende:
PUNT
En daar begint alle ellende mee!
pi_6100919
Maagdenvliesoperatie in het ziekenfonds? »

Dan toch liever in het ziekenHUIS

vrijdag 4 oktober 2002 @ 13:41:51 #148
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_6106878
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Idd.
Da's nog het ergste.

Een domme leugen waarvoor de gemeenschap moet betalen!

Precies. De gemeenschap een beetje laten betalen voor hààr gemeenschap, kom nou zeg. Of liever, kom dan niet zeg.
quote:
Als die pik erin is geweest, is ze geen maagd meer. PUNT.
Puntje erin, puntje eruit inderdaad.

Of zou ik toch wat minder moeten blowen, ik zit nu op het nivo van een werkschuwe kraker.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Overall beste user 2022 vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:49:47 #149
3928 Ulx
pi_6108206
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:44 schreef Manono het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat geen enkele medische ingreep gebaseerd op subjectieve normen & waarden in het Ziekenfonds mag komen. Het ziekenfonds is er alleen om directe gezondheidsproblemen te voorkomen, niet om te zorgen dat iemand weer aansluiting vindt bij zijn gemeenschap nadat zij zelf een beetje dom is geweest.
Dus de pil moet ook uit het ziekenfonds?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:57:26 #150
3647 B.R.Oekhoest
pi_6108331
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Anticonceptie is bijna een eerste levensbehoefte te noemen. En het is gewoon een dure grap voor Jan Modaal (of beter Janneke Modaal).
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Overall beste user 2022 vrijdag 4 oktober 2002 @ 14:59:26 #151
3928 Ulx
pi_6108366
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Anticonceptie is bijna een eerste levensbehoefte te noemen. En het is gewoon een dure grap voor Jan Modaal (of beter Janneke Modaal).

Het heeft toch geen medische noodzaak? De pil is gewoon luxe.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 15:05:23 #152
3647 B.R.Oekhoest
pi_6108466
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het heeft toch geen medische noodzaak? De pil is gewoon luxe.

Indirect wel degelijk. Seks is een eerste levensbehoefte. En als jij als samenleving geen vooroorlogse geboortecijfers meer wil, zal je dat als overheid toch enigzins moeten sponsoren. Je kunt moeilijk zeggen (al doet de paus dat wel) dat er gewoon minder geneukt moet worden.

Tegen iemand die in het ziekenfonds zit, te dik is en geopereerd moet worden aan een typische dikheids-welvaartskwaal zeg je toch ook niet dat hij het maar zelf moet betalen omdat het luxe is?

Overall beste user 2022 vrijdag 4 oktober 2002 @ 15:10:42 #153
3928 Ulx
pi_6108561
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Indirect wel degelijk. Seks is een eerste levensbehoefte. En als jij als samenleving geen vooroorlogse geboortecijfers meer wil, zal je dat als overheid toch enigzins moeten sponsoren. Je kunt moeilijk zeggen (al doet de paus dat wel) dat er gewoon minder geneukt moet worden.

Tegen iemand die in het ziekenfonds zit, te dik is en geopereerd moet worden aan een typische dikheids-welvaartskwaal zeg je toch ook niet dat hij het maar zelf moet betalen omdat het luxe is?

Als iemand te dik is, kan dat een medische oorzaak of gevolgen hebben. Dan mag er wat mij betreft een operatie worden uitgevoerd.

Maar aangezien de pil geen medische noodzaak heeft, hooguit menstruatieregulering, zou die er dus niet inhoren. Bovendien valt er ook zonder de pil aan sex te doen, zelfs zonder de kans te lopen om kinderen te krijgen.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:19:00 #154
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6110510
quote:

[..]

Wij zijn niet verantwoordelijk voor dergelijk gedrag van anderen. Dus persoonlijk vind ik van wel.

Goed idee trouwens, ik had er nooit bij stilgestaan dat die in het ziekenfonds zat.

pi_6110546
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:19 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Wij zijn niet verantwoordelijk voor dergelijk gedrag van anderen. Dus persoonlijk vind ik van wel.

Goed idee trouwens, ik had er nooit bij stilgestaan dat die in het ziekenfonds zat.

De ene keer zit ie er wel in, en dan weer niet. Hij mag er van mij trouwens wel uit, als je wel sex wilt maar geen kinderen is dat je eigen verantwoordelijkheid.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:22:42 #156
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_6110559
De pil hoort zeker in het ziekenfonds omdat dit juist een middel is om vrouwen te bevrijden van die andere achterlijke instelling, de katholieke kerk. Deze zegt immers dat sex alleen goed is voor het maken van kindertjes. Het werkt dus bevrijdend, dit in tegenstelling tot herstel van het maagdenvlies dat middeleeuwse gewoontes uit de islam in stand houd.
pi_6110586
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:22 schreef Strolie75 het volgende:
De pil hoort zeker in het ziekenfonds omdat dit juist een middel is om vrouwen te bevrijden van die andere achterlijke instelling, de katholieke kerk. Deze zegt immers dat sex alleen goed is voor het maken van kindertjes. Het werkt dus bevrijdend, dit in tegenstelling tot herstel van het maagdenvlies dat middeleeuwse gewoontes uit de islam in stand houd.
Het staat iedereen vrij om de pil te kopen, of condooms. Of zijn alleen vrouwen verantwoordelijk voor anticonceptie ? Dan is het een aardig achtergestelde mening Strolie.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:24:25 #158
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6110589
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:22 schreef Strolie75 het volgende:
?

Wat heeft dit ermee te maken? Als iemand sex wil hebben, maar geen kinderen, moettie zelf voor de kosten opdraaien.

Overigens ben ik ook voor het afschaffen van de kinderbijslag hoor, een weer wat minder katholieke visie.

vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:26:29 #159
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_6110616
-persoonlijke flame DUS alles weg-

[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 04-10-2002 22:48]

pi_6110635
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:26 schreef Strolie75 het volgende:
De pil is overigens meer dan alleen een anticonceptie-middel, het regelt de hormonenhuishouding en de menstruatie van vrouwen.
Ja, het is dus zonder medische noodzaak -> uit het ziekenfonds.

[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 04-10-2002 22:49]

vrijdag 4 oktober 2002 @ 17:30:04 #161
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6110674
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:26 schreef Strolie75 het volgende:
De pil is overigens meer dan alleen een anticonceptie-middel, het regelt de hormonenhuishouding en de menstruatie van vrouwen.
Maar het is geen medische noodzaak.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:24:02 #162
3542 Gia
User under construction
pi_6111329
Sommige pillen zijn in eerste instantie ontwikkeld als hormoonpreparaat tegen bijvoorbeeld puistjes of te erg bloedverlies tijdens de menstruatie. Ze hebben als bijkomend effect dat ze een zwangerschap voorkomen.
Ik heb ook een pil die onder de noemer 'geneesmiddel' valt: Diane35. Die wordt ook maar voor 3 maanden meegegeven door de apotheek.
  Overall beste user 2022 vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:26:57 #163
3928 Ulx
pi_6111359
-persoonlijke flame DUS alles weg-

[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 04-10-2002 22:50]

vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:29:54 #164
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_6111380
Kom liposuctie ook in 't ziekenfonds? Want ik mag van me geloof niet meer dan 60kg wegen
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_6125239
quote:

[..]

Nee, die niet. Maar de pil is er voor ALLE mensen.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:06:05 #166
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6125547
...............

Waar het om gaat is, hoeveel heb JIJ er voor over om MIJ te ontmaagden!!

Wanneer dat ruim MEER is dan het kost om m'n maagdenvliesje te herstellen ..... no prob, ik laat het wel even herstellen op jouw kosten!

Gewoon een kwestie van vraag en aanbod

Koranfascisme bedankt Islam
pi_6138943
als we dan toch alles uit het ziekenfonds aan het schrappen zijn kunnen we het dan net helemaal schrappen het is toch je eigen verantwoordelijkheid of je wel of niet verzekerd wil zijn???
pi_6138986
ff wat bij stellen.....

kunnen we gelijk het geouwehoer hierover stoppen want iedereen kan dan zelf uitmaken wat hij/zij wel en niet opgenomen wil zien in zijn/haar pakket.

zondag 6 oktober 2002 @ 20:20:13 #169
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6139711
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
De pil is gewoon luxe.

Zonder de pil stort de Nederlandse samenleving als een kaartenhuis in elkaar.

Je moet de enorme, gigantische invloed van de pil op onze samenleving sinds de jaren 60 niet onderschatten. Indirect is de geboorteregeling het fundament van onze huidige maatschappij.

EN de pil heeft een concrete uitwerking: zwangerschap voorkomen.
Een maagdenvliesoperatie doet niets.... behalve een leugen/fabel in stand houden.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 6 oktober 2002 @ 21:23:01 #170
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6140763
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zonder de pil stort de Nederlandse samenleving als een kaartenhuis in elkaar.

Je moet de enorme, gigantische invloed van de pil op onze samenleving sinds de jaren 60 niet onderschatten. Indirect is de geboorteregeling het fundament van onze huidige maatschappij.

EN de pil heeft een concrete uitwerking: zwangerschap voorkomen.
Een maagdenvliesoperatie doet niets.... behalve een leugen/fabel in stand houden.

Nou en? Iedereen dokt er maar lekker zelf voor. Het zal wel invloed hebben, maar dat betekent nog niet dat het zomaar van het geld van anderen betaald mag worden.
pi_6144857
quote:

[..]

Tegen.

Maggik even?
Die operatie is juist om de vrouwen te beschermen tegen die mannen die heel vaak gewoon tirannen zijn... Of wil je soms dat ze mishandeld blijven of zelf gedwongen maagd blijven?
Zo duur en ingrijpend is de operatie helemaal niet trouwens en ze zit allang in het ziekenfonds!
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  maandag 7 oktober 2002 @ 01:25:23 #172
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6144982
Tja de "gemeenschap" betaalt ook geslachtsoperaties en abortussen die niet uit een medischoogpunt nodig zijn etc etc

dus waarom dit dan niet ?

ik ken een meisje die dankzij die operatie nog in leven is, het probleem de debiele gebruiken die die mensen kennen kun je beter aanpakken en niet die pubermeisjes de kans op het leven ontzeggen...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 7 oktober 2002 @ 08:50:10 #173
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145735
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 01:04 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Maggik even?
Die operatie is juist om de vrouwen te beschermen tegen die mannen die heel vaak gewoon tirannen zijn...

Dus omdat die mannen mongolen zijn moet een vrouw een operatie ondergaan? . Fucking omgekeerde wereld. .
quote:
Of wil je soms dat ze mishandeld blijven of zelf gedwongen maagd blijven?
Die mannen zijn achterlijk. En daarom moet een vrouw dus een operatie ondergaan die gebaseerd is op een leugen en onzinverhaaltje? Ja dag zeg. Met jouw redenatie kan je zelfs klitknippen goedpraten.
quote:
Zo duur en ingrijpend is de operatie helemaal niet trouwens
Het is een kuloperatie aangezien men er niet opnieuw maagd van word.
quote:
en ze zit allang in het ziekenfonds!
Gelul. Het zit NIET in het ziekenfonds. Daar gaat het juist over nu. .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 7 oktober 2002 @ 08:51:53 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145743
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 21:23 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Nou en? Iedereen dokt er maar lekker zelf voor. Het zal wel invloed hebben, maar dat betekent nog niet dat het zomaar van het geld van anderen betaald mag worden.

Ik kan je garanderen dat de kosten en economische gevolgen van het uit het ziekenfonds halen vd pil binnen ettelijke jaren de kosten van het huidige systeem exorbitant zullen overschrijden.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2002 @ 09:00:26 #175
3928 Ulx
pi_6145797
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 08:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik kan je garanderen dat de kosten en economische gevolgen van het uit het ziekenfonds halen vd pil binnen ettelijke jaren de kosten van het huidige systeem exorbitant zullen overschrijden.

Waar baseer je dat op? De pil zal niet verboden worden, men mag hem gewoon zelf betalen, of nog een aanvullende verzekering nemen.
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:02:45 #176
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145811
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

Het verleden.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2002 @ 09:06:50 #177
3928 Ulx
pi_6145832
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het verleden.

Voor 1970 was het dus een economische chaos?
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:08:44 #178
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145844
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Voor 1970 was het dus een economische chaos?

Voor 1970 was de samenleving compleet anders ingedeeld. De huidige economie is gebaseerd op grootscheepse vrouwelijke partitipatie, hogere opleidingen en kleine gezinnen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2002 @ 09:09:47 #179
3928 Ulx
pi_6145853
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:08 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Voor 1970 was de samenleving compleet anders ingedeeld. De huidige economie is gebaseerd op grootscheepse vrouwelijke partitipatie, hogere opleidingen en kleine gezinnen.

En jij denkt dat vrouwen stoppen met het slikken van de pil als ze dat zelf moeten dokken?
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:11:11 #180
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145866
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

En jij denkt dat vrouwen stoppen met het slikken van de pil als ze dat zelf moeten dokken?

Ik denk dat vrouwen pas op veel latere leeftijd aan de pil gaan als ze zelf moeten dokken, en zodoende zullen de tienerzwangerschappen enorm stijgen. Pilletje is nog best prijzig.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2002 @ 09:13:00 #181
3928 Ulx
pi_6145882
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen pas op veel latere leeftijd aan de pil gaan als ze zelf moeten dokken, en zodoende zullen de tienerzwangerschappen enorm stijgen. Pilletje is nog best prijzig.

En?
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:15:21 #182
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145893
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

En?

En open maar een topic over de pil afschaffen als je dat zo mateloos boeiend vind. Dit gaat over maagdenvliesoperaties. Je weet wel, van die kul die moslimvrouwen wel eens moeten doen omdat manlief (en opa, ome Achmed etc) anders eens met de zweep bezig gaat zijn.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2002 @ 09:18:01 #183
3928 Ulx
pi_6145905
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:15 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En open maar een topic over de pil afschaffen als je dat zo mateloos boeiend vind. Dit gaat over maagdenvliesoperaties. Je weet wel, van die kul die moslimvrouwen wel eens moeten doen omdat manlief (en opa, ome Achmed etc) anders eens met de zweep bezig gaat zijn.

Mijn mening daarover staat al ergens in dit topic, zoek het maar op. Maar het argument dat zo'n operatie pure luxe is en daarom niet het ziekenfonds hoort is IMHO gewoon flauwekul.
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:19:16 #184
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145909
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mijn mening daarover staat al ergens in dit topic, zoek het maar op. Maar het argument dat zo'n operatie pure luxe is en daarom niet het ziekenfonds hoort is IMHO gewoon flauwekul.

Luxe?
Het is helemaal niets. Een operatie maakt je namelijk niet weer maagd. Het is een leugen, een onzinverhaaltje om simplistische mannen geen extra reden te geven even flink te rammen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6145940
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:19 schreef X-Ray het volgende:
Luxe?
Het is helemaal niets. Een operatie maakt je namelijk niet weer maagd. Het is een leugen, een onzinverhaaltje om simplistische mannen geen extra reden te geven even flink te rammen.
Ach, het geeft die mensen de illusie.
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:31:42 #186
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6145965
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, het geeft die mensen de illusie.

Een operatie om een illusie, een leugen, te bewerkstelligen? En dat ook nog eens vanuit de gemeenschap betalen?

Dacht het niet...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6146092
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:31 schreef X-Ray het volgende:
Een operatie om een illusie, een leugen, te bewerkstelligen? En dat ook nog eens vanuit de gemeenschap betalen?

Dacht het niet...

Dat is de grap, voor die mensen is het geen leugen.
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:54:40 #188
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6146114
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is de grap, voor die mensen is het geen leugen.

Juist wel.
En nog een dubbele leugen omdat het via een operatie afgedwongen wordt maar men al lang geen maagd meer is...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6146124
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:54 schreef X-Ray het volgende:
Juist wel.
En nog een dubbele leugen omdat het via een operatie afgedwongen wordt maar men al lang geen maagd meer is...
Ze denken dat ze maagd worden door middel van een operatie.
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:56:57 #190
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6146137
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6146175
Het argument om een ingreep alleen door het ziekenfonds te laten betalen als deze medisch noodzakelijk is vind ik eerlijk gezegd niet altijd doorslaggevend, al blijft het in eerste instantie natuurlijk wel de belangrijkste reden.

De pil is niet medisch noodzakelijk, maar het gebruik daarvan past wel binnen de Nederlandse cultuur en staat voor normen en waarden waar jarenlang voor gestreden is en nu algemeen geaccepteerd zijn (gelijke rechten vrouwen, baas in eigen lichaam).

Het herstellen van het maagdenvlies staat echter voor onderdrukking van de vrouw, ongelijkheid en het niet zelf kunnen beschikken over haar eigen lichaam. Uitwassen van een cultuur die helaas nog geen verlichting heeft doorgemaakt.

Dus, alleen opnemen in het ziekenfonds als het medisch noodzakelijk is of/en een afspiegeling vormt van de normen en waarden van die land.

[Dit bericht is gewijzigd door Aurelius op 07-10-2002 10:01]

pi_6146179
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:56 schreef X-Ray het volgende:
Tja .
Het is zonder meer een idiote redenering, toegegeven.
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:19:08 #193
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6147954
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 10:00 schreef Aurelius het volgende:
Dus, alleen opnemen in het ziekenfonds als het medisch noodzakelijk is of/en een afspiegeling vormt van de normen en waarden van die land.
Als het een afspiegeling vormt van de normen en waarden van een land?

Goh, dan ga ik er denk ik eens mooie normen en waarden op nahouden zeg. En ik laat de gemeenschap lekker voor me dokken. Waarom? Omdat het mijn normen en waarden zijn.

Iedereen moet toch voor zichzelf bepalen wat zijn normen en waarden zijn, daar heb ik toch niks mee te maken? Waarom wordt de belastingbetaler er dan met de haren bijgehaald? Hij moet gaan dokken omdat een ander er bepaalde normen en waarden op nahoudt. Ik vind het ronduit schandalig dat je zo mensen laat opdraaien voor je eigen hersenkronkels, wat de achterliggende reden ook is.

maandag 7 oktober 2002 @ 12:49:42 #194
3542 Gia
User under construction
pi_6148417
Maagdenvliesreparaties en besnijdenissen zijn vooral geloofsgebonden ingrepen. Ik vind dat een geloof geen eisen mag stellen aan het uiterlijk van een menselijk lichaam. Het tegemoet komen aan die door het geloof gestelde eisen, hoeft niet door het ziekenfonds vergoed te worden, vind ik.

In Afrika wonen mensen die volgens hun geloof zo'n lang mogelijke onderlip moeten hebben en gigantische gaten in hun oren. Stel je voor dat ook dit medisch voor elkaar gebokst moet gaan worden op kosten van de gemeenschap.

Belachelijke geloofszaken dienen niet door het ziekenfonds vergoed te worden, punt uit.

maandag 7 oktober 2002 @ 12:57:42 #195
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6148528
En Gia, dan ben ik toch wel benieuwd naar jouw standpunt jegens de pil?
pi_6151062
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:56 schreef nikk het volgende:

[..]

GRRRRRRRRRRRR
Stelletje ****debielen! Die operatie is ervoor om hun partner te laten denken dat ze nog maagd zijn (anders wil niemand hun in die kringen meer of worden ze (vaak) mishandeld als de partner erachter komt)...
Wel overal kritiek op hebben maar in feite niks ervanaf weten? Word ik kwaad van
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_6151166
Zo'n man die je niet wil, alleen maar omdat je geen maagd bent, zou ik niet eens willen. Maar goed dat is wat anders...

Eigenlijk is het medisch gezien geen noodzakelijke operatie... Net zoiets als plastische chirurgie als je het alleen doet omdat anders niemand je wil omdat je te lelijk bent Dat zit toch ook niet in het ziekenfonds?

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 07-10-2002 15:17]

Are you pondering what I'm pondering?
pi_6151205
Uit de openingspost:
quote:
Voor hen is het heel belangrijk om als maagd te trouwen, maar dat lukt vanwege de vrije seksuele moraal in ons land steeds minder moslimmeisjes.
Daar zijn ze toch nog steeds zelf bij

Al gaat iedereen met iedereen naar bed, als je echt als maagd het huwelijk in wilt gaan doe je daar toch lekker niet aan mee, sim-pel.

pi_6151324
Mwoah, heb je zeker gelijk in...
Maar wat doe je met meisjes die uitgehuwelijkt worden? Die dus in elkaar geslagen worden als hun partner erachterkomt dat ze geen maagd meer zijn...?
pi_6151372
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:17 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mwoah, heb je zeker gelijk in...
Maar wat doe je met meisjes die uitgehuwelijkt worden? Die dus in elkaar geslagen worden als hun partner erachterkomt dat ze geen maagd meer zijn...?
Die kunnen toch gewoon maagd blijven? Tenminste, ik neem aan dat die meisjes zelf ook moslim zijn (in families waar kinderen nog worden uitgehuwelijkt, worden kinderen ook streng gelovig opgevoed) en dus ook tegen seks voor het huwelijk zijn...
pi_6151419
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:19 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Die kunnen toch gewoon maagd blijven? Tenminste, ik neem aan dat die meisjes zelf ook moslim zijn (in families waar kinderen nog worden uitgehuwelijkt, worden kinderen ook streng gelovig opgevoed) en dus ook tegen seks voor het huwelijk zijn...

Dat maagd blijven zou in dat geval tegen hun zin in zijn omdat hun familie hun wil uithuwelijken...
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:26:14 #202
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6151495
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

GRRRRRRRRRRRR
Stelletje ****debielen! Die operatie is ervoor om hun partner te laten denken dat ze nog maagd zijn (anders wil niemand hun in die kringen meer of worden ze (vaak) mishandeld als de partner erachter komt)...
Wel overal kritiek op hebben maar in feite niks ervanaf weten? Word ik kwaad van

.
Dat is exact wat hier al tig keer gezegd wordt.
En de fout ligt dus bij die mannen die met van die debiele ideeen hebben.

En daar gaat de Nederlandse ziekenfondsvoorzieningen dus NIET aan meedoen, aan leugenoperatie's subsidieeren.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6151512
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:22 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Dat maagd blijven zou in dat geval tegen hun zin in zijn omdat hun familie hun wil uithuwelijken...

Ga je ook niet dood van. Ik snap trouwens niet dat die meisjes zich laten uithuwelijken, maar als ze met dat uithuwelijken vrijwillig meedoen, kunnen ze ook maagd blijven.
Anders kunnen ze nog altijd tegen hun ouders zeggen dat ze de pot op kunnen en met een leuke vent van hun eigen keuze trouwen. Vooral in Nederland kunnen die ouders ze dan weinig maken, want hier komen ze er niet mee weg als ze hun dochter daarvoor straffen.
Moeten die meisjes zelf weten.
In moslimlanden zit het ook niet in het ziekenfonds, dus waarom hier dan wel?
pi_6151688
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

.
Dat is exact wat hier al tig keer gezegd wordt.
En de fout ligt dus bij die mannen die met van die debiele ideeen hebben.

En daar gaat de Nederlandse ziekenfondsvoorzieningen dus NIET aan meedoen, aan leugenoperatie's subsidieeren.

Waarom gaan dan alle laatste posts over dat ze zogenaamd zelf geloven dat ze dan maagd zijn dan??? (zie alle posts na Nikk)
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ga je ook niet dood van. Ik snap trouwens niet dat die meisjes zich laten uithuwelijken, maar als ze met dat uithuwelijken vrijwillig meedoen, kunnen ze ook maagd blijven.
Anders kunnen ze nog altijd tegen hun ouders zeggen dat ze de pot op kunnen en met een leuke vent van hun eigen keuze trouwen. Vooral in Nederland kunnen die ouders ze dan weinig maken, want hier komen ze er niet mee weg als ze hun dochter daarvoor straffen.
Moeten die meisjes zelf weten.
In moslimlanden zit het ook niet in het ziekenfonds, dus waarom hier dan wel?

Omdat die ouders dan zo'n lief broertje kunnen langssturen die d'r verminkt of vermoordt om de familie-eer dan te redden...

Begrijp me nu niet verkeerd... Ik vind et ook complete onzin, en als de enige reden van die hersteloperatie was dat dan d'r man denkt dat ze maagd is en het daar ophield, zou ik er ook compleet tegen zijn...
Gelukkig loopt het aantal radicale moslims wel terug...

pi_6151704
Misschien heeft het ook te maken met het punt dat de ontmaagding gezien word als lichamelijk begrip i.p.v een geestelijke?
pi_6151716
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:37 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Waarom gaan dan alle laatste posts over dat ze zogenaamd zelf geloven dat ze dan maagd zijn dan??? (zie alle posts na Nikk)
[..]

Omdat die ouders dan zo'n lief broertje kunnen langssturen die d'r verminkt of vermoordt om de familie-eer dan te redden...

Begrijp me nu niet verkeerd... Ik vind et ook complete onzin, en als de enige reden van die hersteloperatie was dat dan d'r man denkt dat ze maagd is en het daar ophield, zou ik er ook compleet tegen zijn...

Dan blijft ze maar maagd, er zijn ergere dingen die mensen hebben moeten doen om hun leven te redden.
Ik snap sowieso niet waarom meisjes met jan en alleman naar bed gaan als ze toch weten dat ze niet bij diegene zullen blijven, ik zou het niet kunnen, maar goed Dat moet iedereen maar zelf weten.
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:44:04 #207
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6151781
quote:

[..]

[..]

Je leest verkeerd dat staat er NIET. Alleen Nikk poste dat 1 maal, meer voor de gein.

En het topic heeft nog 9 paginas daarvoor en daar staat het haarfijn in.

Het gaat erom dat deze hele operatie een leugen is: men laat een randje wat strakker aantrekken en huppa, zogenaamd maagd. Terwijl het uiteraard helemaal niet zo is, want je bent ontmaagd als je geneukt hebt. Een operatie om dat randje weer wat strakker aan te laten trekken verandert niets aan het feit dat er al een pik in is geweest. Ergo: een leugenoperatie, die alleen maar bedoeld is om mensen te bedriegen. En daar gaan we dus niet aan mee betalen. Die mannen leren maar eens normaal te doen en niet te gaan rammen/verstoten etc als een meisje niet bloed bij de 1e keer. Dat hoeft trouwens zowiezo niet te gebeuren en het maagdenvlies kan door sporten, tampons en masturbatie al lang ingescheurd zijn.
Het is een dom onwetend gebruik van de mannen en dat leren ze maar eens af, daar gaat de Nederlandse staat dus niet aan mee betalen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:45:10 #208
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6151803
quote:

Nou nee.... Invloed moslim-radicalen in Nederland neemt toe
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:53:27 #209
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_6151928
Het werkt toch juist averechts zo´n operatie want als ze de boel gaan aansjorren dan wordt er toch behoorlijk geroust daar beneden en dat mocht nou weer net niet voor het huwelijk.

En neen ik wil het ook niet in het ziekenfonds want het is puur en alleen op basis van religie. Het idee dat men zou moet betalen om andere er van te weerhouden hun vrouwen te misbruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 07-10-2002 16:09]

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_6151958
Ik heb voor zover ik weet ook niet gebloed bij mijn eerste keer, terwijl ik toch nooit tampons heb gebruikt, nooit echt actief gesport...
Er kunnen dus blijkbaar heel erg simpele redenen zijn voor het feit dat het meisje niet bloedt. Misschien moet men die radicale moslimmannen daar maar es fatsoenlijke voorlichting over gaan geven en daarmee de oorzaak van het probleem oplossen, i.p.v. die operaties uit te voeren en zich daarmee aan die mannen aan te passen.
pi_6152104
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:55 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb voor zover ik weet ook niet gebloed bij mijn eerste keer, terwijl ik toch nooit tampons heb gebruikt, nooit echt actief gesport...
Er kunnen dus blijkbaar heel erg simpele redenen zijn voor het feit dat het meisje niet bloedt. Misschien moet men die radicale moslimmannen daar maar es fatsoenlijke voorlichting over gaan geven en daarmee de oorzaak van het probleem oplossen, i.p.v. die operaties uit te voeren en zich daarmee aan die mannen aan te passen.
Dat zou een veel beter plan zijn dan het direct schrappen van een ingreep uit het ziekenfonds.
  maandag 7 oktober 2002 @ 16:53:41 #212
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6153464
Waarom wel een besnijdenis om geloofsredenen (deels) vergoeden maar een maagdenvliesoperatie niet?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6156114
Mwah, grotendeels hebben jullie ook wel gelijk... Enige voorwaarde die ik nodig heb voor het verwijderen van de operatie uit het ziekenfonds is dat die meisjes GOEDE voorlichting krijgen over hun rechten, ook wat dat betreft, en hoe ze aangifte van hun man kunnen doen als hij d'r zou mishandelen, en haar daarbij te leren dat ze daar absoluut niet bang voor moet zijn!
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:37:28 #214
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_6156211
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:32 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mwah, grotendeels hebben jullie ook wel gelijk... Enige voorwaarde die ik nodig heb voor het verwijderen van de operatie uit het ziekenfonds is dat die meisjes GOEDE voorlichting krijgen over hun rechten, ook wat dat betreft, en hoe ze aangifte van hun man kunnen doen als hij d'r zou mishandelen, en haar daarbij te leren dat ze daar absoluut niet bang voor moet zijn!
Dus het slachtoffer moet er maar voor zorgen dat het niet gebeurt?!?!?!?? Dat is toch de omgekeerde wereld.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_6156288
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:37 schreef nikanoru het volgende:

[..]

Dus het slachtoffer moet er maar voor zorgen dat het niet gebeurt?!?!?!?? Dat is toch de omgekeerde wereld.

Zorgen dat wat niet gebeurt?
pi_6156298
Mij houden ze niet voor de gek, die gerepareerde 'maagden'
pi_6156306
Ik denk ook dat je beter die mannen fatsoenlijk kunt voorlichten...
Maar helaas is daar niet voor iedereen het probleem mee opgelost, want sommige van die mannen hebben nou eenmaal een idee in hun hoofd waar ze niet vanaf willen, dus voorlichting van die meisjes is nog altijd beter dan niks als je echt niet tot die eikels kunt doordringen.
pi_6156330
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:41 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Zorgen dat wat niet gebeurt?

Mishandeling door hun man.
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:46:49 #219
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6156405
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 16:53 schreef robh het volgende:
Waarom wel een besnijdenis om geloofsredenen (deels) vergoeden maar een maagdenvliesoperatie niet?
Dat is ook niet terecht dan. Gebeurt dat trouwens?

Soms is er echter medische noodzaak tot mannenbesnijdenis, maar uit geloofsovertuiging vind ik niet dat het zou mogen.

pi_6156426
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:46 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Dat is ook niet terecht dan. Gebeurt dat trouwens?

Soms is er echter medische noodzaak tot mannenbesnijdenis, maar uit geloofsovertuiging vind ik niet dat het zou mogen.

Eigenlijk niet, anders kan elke gek bijv. een religie verzinnen waar elke vrouw om 'geloofsovertuigingen' een borstvergroting en een facelift vergoed moet krijgen oid...
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:49:38 #221
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6156464
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, anders kan elke gek bijv. een religie verzinnen waar elke vrouw om 'geloofsovertuigingen' een borstvergroting en een facelift vergoed moet krijgen oid...

*noteert*
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6156492
quote:

[..]

"Thou shall have lots of babyfat"
pi_6156501
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:51 schreef Aernout het volgende:

[..]

"Thou shall have lots of babyfat"

En jij als Messias?

Sorry, offtopic

maandag 7 oktober 2002 @ 19:54:28 #224
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6156557
quote:

Een aantal verzekeraars vergoeden het wel.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6156593
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:54 schreef robh het volgende:

[..]

Een aantal verzekeraars vergoeden het wel.

Cool, dan ga ik ook zo'n religie verzinnen... Nu nog een paar aanhangers vinden, dan moeten ze m'n verzinsels wel vergoeden!
  maandag 7 oktober 2002 @ 20:04:08 #226
3542 Gia
User under construction
pi_6156701
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:57 schreef Kennyman het volgende:
En Gia, dan ben ik toch wel benieuwd naar jouw standpunt jegens de pil?
De pil gebruiken heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn geloof te maken. O, je bedoelt dat het niet mag van de Paus? Ik luister niet naar de Paus en gebruik toch de pil, tegen mijn geloofsregels in. (En niemand die mij daarom in elkaar slaat of zo.)

Maar dat zouden moslimvrouwen ook moeten doen, tegen hun geloof in gaan en hun vliesje niet laten herstellen.

Er zijn miljoenen mensen die niet geloven en wel de pil gebruiken, er zijn ook miljoenen mensen die wel geloven en toch de pil gebruiken.
Ik ken echter geen mensen die niet geloven en hun maagdenvlies laten herstellen.

Ergo. Het pilgebruik is niet door het geloof opgelegd, eigen keus.
Maagdenvliesreparatie en besnijdenis (meestal) is wel geloofsgebonden.

Daar komt nog bij dat ik met het gebruik van de pil niet in mijn lijf laat snijden.

pi_6156965
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dacht het niet...

He! Dat zei ik eerst!
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 12:35:03 #228
37869 TieMeZ
Eigen negers eerst!
pi_6227713
waarom zou je in godsnaam met een meid willen trouwen die maagd is? als ze dan nog alles moet leren
ken er beter hebbe die t genoeg gedaan heeft die weten tenminste wat ze doen
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 16:38:19 #229
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6233070
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:35 schreef TieMeZ het volgende:
waarom zou je in godsnaam met een meid willen trouwen die maagd is? als ze dan nog alles moet leren
ken er beter hebbe die t genoeg gedaan heeft die weten tenminste wat ze doen
Dan heeft ze niemand om jouw "kwaliteiten" mee te vergelijken en weet je zeker dat haar eerste kind van jou afkomt en de kans dat ze SOA's heeft is wat kleiner..

zoiets zal er wel achter zitten van "logica" denk ik....

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6238112
Mag ik ook nog wat zeggen ?

Maagdenvliesoperaties in het ziekenfonds is dus geen vraag vanuit de allochtone gemeenschap. Maar weer zo'n politiek correcte dokter, die extra omzet ziet oppert dit. :R

woensdag 16 oktober 2002 @ 23:05:01 #231
5089 thurminator
loves Troela!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')