abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 08:44:08 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_132785473
Voor vijfhonderd misbruikte kinderen uit opvangcentra leek het een lot uit de loterij: het gratis sinterklaasfeest Sintercity in Rotterdam. Niemand kon vermoeden dat onder de schmink van de organisator, die was uitgedost als Zwarte Piet, een veroordeelde pedofiel schuilging.

Iedereen die erbij was, zal het beamen. Het kinderfeest Sintercity 2011 was een regelrecht succes. Cadeaus, chocolade, Sinterklaas. Alle voorwaarden voor een onvergetelijk uitje waren aanwezig. Vijfhonderd kinderen tussen de 4 en 8 jaar, die ooit werden mishandeld en misbruikt en in blijf-van-mijn-lijfhuizen, crisisopvang of asielzoekerscentra waren beland, hadden op 13 november de dag van hun leven.

Wat de kinderen, hun ouders en begeleiders niet konden vermoeden was dat de grote organisator achter Sintercity - die dag zelf uitgedost als Zwarte Piet - een veroordeelde pedofiel is. De 45-jarige organisator werd in 2003 veroordeeld voor verkrachting en seksueel misbruik van vijf minderjarigen, twee van de slachtoffers waren gehandicapt.

De man was destijds klassenassistent op de Rotterdamse mytylschool voor gehandicapte kinderen en nam zijn slachtoffers - kinderen van zijn school of zijn scoutingclub - mee op uitjes naar Euro Disney, Ponypark Slagharen of een vakantiekamp in Drenthe. Daar misbruikte hij hen langdurig en over een periode van jaren. Net als tijdens logeerpartijtjes bij hem thuis. Tegen de ouders zei hij dat hij hen 'wilde ontlasten' van de zware zorg.

Toen deze week folders van het nieuwe sinterklaasfeest werden verspreid op zijn oude school, brak onrust uit onder zijn oud-collega's. Niet alleen omdat de man na zijn celstraf nooit werd behandeld, maar ook omdat hij zich opnieuw richt op kwetsbare kinderen. Justitie noemde in 2003 het risico dat de man zich in de toekomst weer zal vergrijpen aan kinderen 'alleszins reëel', zo blijkt uit het vonnis.

Toch heeft niemand hem ervan kunnen weerhouden zich opnieuw in te laten met kinderen. Als voorzitter van zijn eigen stichting wordt niet gevraagd naar zijn verleden. Een Verklaring omtrent Gedrag zou hem geweigerd kunnen worden, maar de man is bij Sintercity zijn eigen werkgever. Zodoende kan hij zonder problemen en met hulp van sponsors, bekende Nederlanders en burgemeesters een sinterklaasfeest voor kwetsbare kinderen houden.

De organisator van Sintercity is zich van geen kwaad bewust, zo liet hij gisteren in een reactie weten. Hij zegt dat sinds zijn veroordeling niets onoorbaars is gebeurd. De man vreest vooral dat het aankomende feest zal worden afgeblazen. 'Ik had al besloten dit jaar op de dag zelf niet aanwezig te zijn. Ik ben slechts een radertje in het geheel, ik doe de organisatie. Ik ben veroordeeld, maar klaarblijkelijk krijg je in Nederland geen tweede kans. Het is jammer, want veel kinderen verheugen zich op het feest.'

Een bestuurslid van de stichting valt hem in een reactie bij. 'Wij kennen hem als een goede man. Toen wij na de editie van 2011 hoorden van zijn verleden schrokken wij ook. Maar we hebben wel besloten dat hij de financiën kan blijven doen. daar is hij goed in. Ik zorg voor de kinderen. Maar we snappen de zorgen, daarom is hij er op de dag zelf niet bij.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lt-Zwarte-Piet.dhtml

Hem gewoon nog de hand boven het hoofd houden. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132785528
quote:
klaarblijkelijk krijg je in Nederland geen tweede kans
Pedoseksuelen hoef je wat mij betreft ook geen tweede kans met kinderen te geven. Dat hij op vrije voeten is voldoen imho al als tweede kans.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132785543
Wat vindt jij hiervan tong?
pi_132785562
Laat zwarte piet met rust.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:51:18 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_132785568
:r iets met een muur en een vuurpeloton
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:52:30 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132785587
Bij ons ben je altijd welkom, lieve Piet
gr Danny Redball
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132785636
quote:
Niet alleen omdat de man na zijn celstraf nooit werd behandeld, maar ook omdat hij zich opnieuw richt op kwetsbare kinderen. Justitie noemde in 2003 het risico dat de man zich in de toekomst weer zal vergrijpen aan kinderen 'alleszins reëel', zo blijkt uit het vonnis.
Ben benieuwd wat de rechter hier over had besloten? Alleen celstraf? Hoe kan je nou alleen celstraf geven aan een pedoseksueel? :r
pi_132785663
Dit is geen pedofiel, maar een (veroordeelde) pedoseksueel.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:57:53 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132785671
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de rechter hier over had besloten? Alleen celstraf? Hoe kan je nou alleen celstraf geven aan een pedoseksueel? :r
Dat kan bijvoorbeeld als de verdachte niet meewerkt aan een psychiatrisch onderzoek
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132785688
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

(Maximaal) 8 jaar ook nog, voor het jarenlang seksueel misbruiken van 5 kinderen (2003-2011). :').
pi_132785711
_O-
Hij kon ook niet de IT in of ambtenaar worden maar moest per se iets met kinderen doen?
pi_132785715
Wij kennen hem als een goede man.

14.gif.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:02:41 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_132785731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:44 schreef tong80 het volgende:
Niet alleen omdat de man na zijn celstraf nooit werd behandeld
Hoe wil je een geaardheid behandelen?
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:02:58 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132785734
Waarom moet iemand die al veroordeeld is, opnieuw veroordeeld worden voor hetzelfde vergrijp?
Ik keur niets goed.. maar we hebben rechters voor dit soort zaken... en die weten iets meer over zo'n zaak als de gemiddelde herrieschopper die "AAAAHHHH PEDO!!" roept..

Die lui mogen ze van mij net zo hard opsluiten..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_132785919
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Pedoseksuelen hoef je wat mij betreft ook geen tweede kans met kinderen te geven. Dat hij op vrije voeten is voldoen imho al als tweede kans.
Dit ja, denken dat je als kinderverkrachter een 2e kans verdient.
In before zwarte piet haat.
pi_132785923
_O-
  Milf vrijdag 1 november 2013 @ 09:21:29 #17
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132786022
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:02 schreef Snowballed het volgende:
Waarom moet iemand die al veroordeeld is, opnieuw veroordeeld worden voor hetzelfde vergrijp?
Ik keur niets goed.. maar we hebben rechters voor dit soort zaken... en die weten iets meer over zo'n zaak als de gemiddelde herrieschopper die "AAAAHHHH PEDO!!" roept..

Die lui mogen ze van mij net zo hard opsluiten..
Sorry, maar je denkt toch niet dat er mensen zijn die het risico aangaan dat er iets met hun kind kan gebeuren? Iets met kat op het spek binden.

Zo'n persoon zou ik met rust laten, maar diegene blijft uit de buurt van mijn kinderen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_132786024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:01 schreef LogiteX het volgende:
_O-
Hij kon ook niet de IT in of ambtenaar worden maar moest per se iets met kinderen doen?
Dit natuurlijk, dit mag gewoon niet kunnen. Dat is de kat op het spek binden, en daarmee laat hij ook gelijk zien dat hij alles doet om in de buurt te komen.

Een ex alcoholist laat je ook niet achter de bar werken in een café. Hij zal altijd een zwak houden omdat het niet verholpen kan worden.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:27:48 #19
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132786115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:21 schreef nikky het volgende:

[..]

Sorry, maar je denkt toch niet dat er mensen zijn die het risico aangaan dat er iets met hun kind kan gebeuren? Iets met kat op het spek binden.

Zo'n persoon zou ik met rust laten, maar diegene blijft uit de buurt van mijn kinderen.
Dan moet je je kind lekker thuishouden... geen feestjes/school/etc meer...

Die persoon komt namelijk helemaal niet in de buurt van die kinderen.... :')
Welk risico is dat dan.. wat je aangaat?
  Milf vrijdag 1 november 2013 @ 09:29:34 #20
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132786150
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:27 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan moet je je kind lekker thuishouden... geen feestjes/school/etc meer...

Die persoon komt namelijk helemaal niet in de buurt van die kinderen.... :')
Welk risico is dat dan.. wat je aangaat?
Uhm.....

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:44 schreef tong80 het volgende:
Niemand kon vermoeden dat onder de schmink van de organisator, die was uitgedost als Zwarte Piet, een veroordeelde pedofiel schuilging.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 09:34:08 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_132786226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat vindt jij hiervan tong?
Dat je aan je Nederlands moet werken.

Verder dat iemand altijd een tweede kans moet krijgen. Hij moet er echter geen misbruik van maken.

Deze commotie zoekt ie zelf op. Geen medelijden met zo iemand.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:34:47 #22
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132786233
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:29 schreef nikky het volgende:

[..]

Uhm.....

[..]

Ja..... TIEN JAAR GELEDEN JA...
Na die tijd is er nooit weer iets gebeurt en nu doet hij enkel de financien...

Weet jij van iedereen die met jouw kids omgaat wat ze tien jaar geleden deden.. of hebben gedaan?
En hoe relevant is dat.. als je je al tien jaar prima gedraagt.. nadat je je straf hebt gehad..?
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 09:34:53 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_132786235
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:01 schreef Specularium het volgende:
Wij kennen hem als een goede man.

[ afbeelding ].
:D Goedheilig man. :{

pi_132786282
Maar betekent dat nu dat althans, volgens sommigen voortaan alle voorstanders van Zwarte Piet nu officieel niet alleen racisten zijn, maar ook pedo's?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:38:52 #25
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132786307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

:D Goedheilig man. :{

500 kinderen de dag van hun leven bezorgen... en dan gaan zeiken over iets waar die man al lang voor veroordeeld is...

Wanneer heb jij zo'n goede daad verricht..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')