quote:Ik had een 486 50 MHz (DX2), en die deed het prima in z'n blote kont (Zonder heathsink & Fan.)
Op maandag 30 september 2002 11:27 schreef Tijn het volgende:
100% zeker ben ik niet van mn zaak, vooral omdat je tegenwoordig gewend bent om overal maar coolers op te zetten. Ik weet wel dat 486's prima werken zonder cooler, maar garantie durf ik je niet te geven.
Totdat ik nieuwe fan had gekocht (nog best moeilijk aangezien je tegenwoordig bijna alleen grotere kan kopen) heb ik de kast open gemaakt en zo'n tafelventilator gebruikt.
Ik stel de vraag omdat ik zelf graag een (luxe) mp3 cd speler van mijn oude 486 wil maken en de fan dan storend is met dat gezoem.
Stel dat ie nou de hele tijd 40° is .. goed toch!
quote:Hey Fastbun
Op maandag 30 september 2002 11:34 schreef FastBunny het volgende:
Hangt van de heatsink af. Als ie lekker groot is kan het wel. Is ie klein dan gaat ie het waarschijnlijk niet redden. Heb hier een Intel P166 in een IBM pc met een koelblok van 8 bij 5 en dan 2 cm hoog en geen fan erop
Het is een heatsink van ongeveer 1 CM hoog, en de coolermaster die erop zit gaat soms niet draaien . Daarom vraag ik dit.
Hij blijft een beetje heen en weer zwammen (hij wil wel starten maar het lukt niet )
quote:Hele grote heatsink erop. Maar een 486 kan niet echt MP3's draaien hé
Op maandag 30 september 2002 11:36 schreef snoeki het volgende:
Waarom wil je hem eigenlijk zonder fan laten draaien?Ik stel de vraag omdat ik zelf graag een (luxe) mp3 cd speler van mijn oude 486 wil maken en de fan dan storend is met dat gezoem.
quote:De ventilator van de voeding is nogal iets anders dan de ventilator op de CPU zelf
Op maandag 30 september 2002 11:37 schreef BdR het volgende:
hm i don't know.. ik had ooit een 286 die op de meest vreemde manieren vastliep (allemaal rare tekens op beeld en vervolgens vastlopen) bleek dat de ventilator van de voeding kapot was..
quote:ja
Op maandag 30 september 2002 11:39 schreef Tijn het volgende:
De ventilator van de voeding is nogal iets anders dan de ventilator op de CPU zelf
quote:dan wordt het wat ingewikkelder
Op maandag 30 september 2002 11:41 schreef DigiJasper het volgende:
Edit: Het is 'n 166 MHz,
quote:Ja, het kan dus...
quote:Hmmm...
Zit er een sensor op het moederbord? Zo ja, dan kun je een programmaatje installeren wat de temperatuur bijhoudt. Dan zie je vanzelf of het nog goed gaat of niet
quote:Het is zo'n 'oude'
Op maandag 30 september 2002 11:42 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
dan wordt het wat ingewikkelder
is het een Pentium zonder MMX of met MMX? En als het een MMX is, wat voor package heeft ie dan? De oude package (bovenkant helemaal egaal) of de nieuwe (met zo'n verhoging in de midden over de core, heatspreader ofzo).
quote:Zozo, dat is wel een érg warm ding dan
Op maandag 30 september 2002 11:43 schreef Menyo het volgende:
Op mijn pentium 75 zat zelfs nog een fan, als ik die eraf haalde dan was het einde verhaal. Zat ook wel een heel klein Heathsinkje (schrijf je dat zo) op.
Nu heb ik een Pentium4 met standaard cooler @ 5v, hoor je ook amper
quote:Hij is toch net niet gefaald
Op maandag 30 september 2002 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik lees net dat er een heatsink van 5cm op zat, die moet dat echt wel kunnen.
Zat ie wel goed stevig op de processor en heb je koelpasta gebruikt ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |