Je ziet vast toch ook wel de schaduwzijden? Al dan niet te zien in diverse docus.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hyves nationaliseren en verplicht stellen dan maar?
In het bejaardentehuis misschien. Ik hoor niemand meer over Schoolbank.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:03 schreef justanick het volgende:
[..]
Bereik is nog steeds >6% per maand.
Als je je hele hebben en houwen op internet wilt pleuren dan ben je ook verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen imo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je ziet vast toch ook wel de schaduwzijden? Al dan niet te zien in diverse docus.
Afgezien daarvan valt FB in het niet bij de gemiddelde overheid qua privacyschendingen. Bij FB kan ik er nog voor kiezen. Bij de staat niet. Die slaan gewoon alles op wat ik doe.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je je hele hebben en houwen op internet wilt pleuren dan ben je ook verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen imo.
Verder is zoiets aanpakken natuurlijk gewoon beleid dat slechts in een politiestaat kan.
De overheid is aan regels gebonden, ook qua openbaarmakingen (bijv. de Manning case, gelukkig was dat openbare info).quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Afgezien daarvan valt FB in het niet bij de gemiddelde overheid qua privacyschendingen. Bij FB kan ik er nog voor kiezen. Bij de staat niet. Die slaan gewoon alles op wat ik doe.
Je weet wat de kracht van network effects zijn. FB e.d. spelen erop in en dwingen je ertoe dat je niet achter kan blijven.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je je hele hebben en houwen op internet wilt pleuren dan ben je ook verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen imo.
Verder is zoiets aanpakken natuurlijk gewoon beleid dat slechts in een politiestaat kan.
Dus wat is je voorstel. Verbieden die handel?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je weet wat de kracht van network effects zijn. FB e.d. spelen erop in en dwingen je ertoe dat je niet achter kan blijven.
Bovendien doen zij aan datamining.
Gewoon reguleren.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus wat is je voorstel. Verbieden die handel?
Waar dwingen ze precies wat op?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je weet wat de kracht van network effects zijn. FB e.d. spelen erop in en dwingen je ertoe dat je niet achter kan blijven.
Wat is het probleem met data mining in sociale netwerken?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wat voor regels stel je dan voor?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gewoon reguleren.
Het briefpapier werd ook niet verboden. Er kwam enkel een briefgeheim, bijvoorbeeld, om de ergste uitwassen te voorkomen.
Je kan er niet voor kiezen om geen account te maken of ghostery te installeren? De overheid is bovendien helemaal niet gebonden aan regels rond privacy. De afgelopen 5 jaar zijn ze meerdere keren over de scheef gegaan en er is niet een ambtenaar of minister in de problemen gekomen. Sterker nog: de enige reactie was dat de wet dan maar ruimer moest.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De overheid is aan regels gebonden, ook qua openbaarmakingen (bijv. de Manning case, gelukkig was dat openbare info).
En je kunt zeker bij FB niet kiezen.
FOK!quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef justanick het volgende:
[..]
Een verminderde aanwas onder jongeren is het 1e signaal dat een social netwerk over z'n hoogtepunt zit. Cijfers kunnen dan nog een tijdje verbeteren, maar de verminderde aanwas onder jongeren (en minder actief gebruik, beiden omdat jongeren naar andere netwerken migreren) vertalen zich uiteindelijk in dalende aantallen gebruikers en dus ook omzet. En er is nog nooit een sociaal netwerk geweest die een dalende trend om heeft kunnen draaien.
Ik kan bij FB wel kiezen; ik heb de keuze om wel of geen account te openen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De overheid is aan regels gebonden, ook qua openbaarmakingen (bijv. de Manning case, gelukkig was dat openbare info).
En je kunt zeker bij FB niet kiezen.
Ja, en je hebt de keuze om wel of niet van de snelweg gebruik te maken. Je hebt de keuze om wel of geen met poep besmeurd vlees te kopen. Je hebt de keuze om helemaal geen telefoon te hebben. Enzovoorts, enzovoorts.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik kan bij FB wel kiezen; ik heb de keuze om wel of geen account te openen.
Bij de overheid kan ik dat niet. En de privacyschendingen van de overheid zijn veel ernstiger dan die van facebook.
Je bent (aan je gescheld te zien) weer heel snel door de argumenten heen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en je hebt de keuze om wel of niet van de snelweg gebruik te maken. Je hebt de keuze om wel of geen met poep besmeurd vlees te kopen. Je hebt de keuze om helemaal geen telefoon te hebben. Enzovoorts, enzovoorts.
Zo ken ik justanicker weer
Het gaat erom waar de toffe mensen zitten. Beginperiode Hyves was het voornamelijk studenten, de huismoedertjes kwamen pas veel later. Ditzelfde zie je ook bij Facebook alleen is daar nog geen alternatief voor, en nu ook bij Tinder bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:50 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe heeft het beeld kunnen ontstaan dat Hyves niet meer cool is? Zoals tweakers al schreef, op een gegeven moment kreeg het grote publiek ten onrechte het beeld dat facebook groter was dan hyves terwijl dat toen bij lange na niet zo was en ook niet dezelfde groeicijfers kon presenteren.
Craigslistquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nu.nl en Tweakers timmeren wel duidelijk aan de weg en blijven niet stil staan. Bol.com trouwens ook. Er zijn dus wel uitzonderingen: dat is waar.
Marktplaats wijkt wel heel erg af van alles: daar lijkt men compleet stil te staan en toch blijven de gebruikers komen. Craigslist zou eens met een echte Nederlandse site moeten komen.
Nee, jij hebt geen argumenten. Behalve het riedeltje over een keuze.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Je bent (aan je gescheld te zien) weer heel snel door de argumenten heen.
Jij spreekt over Stasi-praktijken bij FB. En roept op tot ingrijpen van de overheid.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, jij hebt geen argumenten. Behalve het riedeltje over een keuze.
Volgens mij was het echt al lang daarvoor...quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat moment is ironisch genoeg de overname door TMG.
Kreeg toen van veel mensen in mijn omgeving te horen dat ze daar toch echt niet bij wilden horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |