Ja. Ga naar de huisarts en leg je probleem voor. Vraag of je melatonine kaan krijgen. Zoek ook informatie over melatonine op Internet. Het helpt mij goed, ik werk niet in ploegen maar onrechtmatig als verpleegkundige.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:04 schreef mighty_myte het volgende:
Sinds ruim een jaar werk ik in vijf ploegen. Dat wil zeggen:
2x ochtend (7 -> 15), 2x avond (15 -> 23), 2x nacht (23 -> 7), 4 dagen vrij.
De laatste maanden begin ik er echter steeds meer moeite mee te krijgen.
Vooral na de nachtdiensten kom ik totaal niet meer in een normaal ritme en blijf ik mijn hele weekend de nacht wakker en slaap overdag.
Gevolg is dat ik de ochtenddiensten totaal uit mijn ritme ben, me doodmoe voel en thuis ook niks waard ben.
Heeft iemand tips?
Is misschien het proberen waard.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:08 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Ga naar de huisarts en leg je probleem voor. Vraag of je melatonine kaan krijgen. Zoek ook informatie over melatonine op Internet. Het helpt mij goed, ik werk niet in ploegen maar onrechtmatig als verpleegkundige.
Dan ben ik doodmoe en ga ik om een uur of 9/10 naar bed. Vervolgens om ca 18 uur wakker. :|quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat doe je na je laatste van de 2 nachtdiensten dan? Ik zou zeggen blijf dan wakker tot in de avond.
Je wil de rest van je werkende leven pilletjes blijven slikken?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:08 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Ga naar de huisarts en leg je probleem voor. Vraag of je melatonine kaan krijgen. Zoek ook informatie over melatonine op Internet. Het helpt mij goed, ik werk niet in ploegen maar onrechtmatig als verpleegkundige.
precies, niet doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je wil de rest van je werkende leven pilletjes blijven slikken?
Ik zou dit niet als eerste oplossing proberen.
Hoe is de rest van je ritme dan? Als je nou zorgt dat je voor die laatste nachtdienst net wakker wordt (dus uurtje/half uurtje voordat je naar je werk moet je wekker zetten) dan moet je na die dienst toch wel gewoon wakker kunnen blijven tot 2100 a 2200 in de avond. Is je ritme voor je vrije dagen gelijk hersteld.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:11 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Dan ben ik doodmoe en ga ik om een uur of 9/10 naar bed. Vervolgens om ca 18 uur wakker. :|
wat ik deed toen ik nog nachtdienst deed was na de laatste dienst 4 uur slapen, dan s middags naar buiten om zoveel mogelijk daglicht binnen te krijgen om je klok te resetten. Als je de dag wegslaapt kan je de nacht daarop volgens mij nooit normaal weer slapen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe is de rest van je ritme dan? Als je nou zorgt dat je voor die laatste nachtdienst net wakker wordt (dus uurtje/half uurtje voordat je naar je werk moet je wekker zetten) dan moet je na die dienst toch wel gewoon wakker kunnen blijven tot 2100 a 2200 in de avond. Is je ritme voor je vrije dagen gelijk hersteld.
Daar begin ik ook aan te denken. Ik wil het nog wel een jaar doen, maar dan moet ik dat jaar wel een beetje leuk doorkomen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:18 schreef Catch22- het volgende:
Conclusie kan ook zijn dat t niets voor je is natuurlijk
Wanneer ik thuis kom uit de nachtdienst loop ik naar de badkamer en daarna direct naar bed, binnen tien minuten nadat ik thuis kom slaap ik zo diep dat de schoonmaakster (die 5 minuten later binnenkomt) kan stofzuigen zonder dat ik het merk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat doe je na je laatste van de 2 nachtdiensten dan? Ik zou zeggen blijf dan wakker tot in de avond.
Ik drink altijd 2 biertjes en doe een rondje op FOK!, wat nootjes erbij en ju.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:35 schreef Dagonet het volgende:
Wanneer ik thuis kom uit de nachtdienst loop ik naar de badkamer en daarna direct naar bed, binnen tien minuten nadat ik thuis kom slaap ik zo diep dat de schoonmaakster (die 5 minuten later binnenkomt) kan stofzuigen zonder dat ik het merk.
Dat lijkt me zo op het oog het kutste moment uit je rooster. 4 ochtenddiensten, 1 middag/avonddienst, 1 vrij en dan 3 nachtenquote:
Joah, die is wel pittig. We hebben af en toe ook een extra dienst ingeroosterd staan en dan werk je dus zes dagen, één vrij, 3 nachten.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo op het oog het kutste moment uit je rooster. 4 ochtenddiensten, 1 middag/avonddienst, 1 vrij en dan 3 nachten
Mmm... Een onrechtmatige verpleegkundige..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:08 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja die weekenden vrij zijn wel karig in een 222 systeem ja. Hoeveel ik er op een jaar volledig vrij ben weet ik niet, maar heel veel zijn er dat niet nee.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Joah, die is wel pittig. We hebben af en toe ook een extra dienst ingeroosterd staan en dan werk je dus zes dagen, één vrij, 3 nachten.
Gelukkig hebben we veel vrije dagen dus komt het maar zelden voor dat je ook zoiets daadwerkelijk draait..
Het biedt in ieder geval wel regelmaat in de weekenden, je weet dat je sowieso twee weekenden vrij bent en drie weekenden moet werken, maar je hebt geen halve, niet dat je op zaterdag moet uitslapen of dat je zaterdag moet werken en zondag vrij.
En dat zijn idd de dingen die je opbreken. Ik kan met m'n +/- 50 dagen verlof rustig een dagje vrij nemen mocht het nodig zijn en verder kan je dingen veel makkelijker plannen. Als ik nog halve weekenden zou draaien dan zou ik daar veel meer gebruik van moeten maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja die weekenden vrij zijn wel karig in een 222 systeem ja. Hoeveel ik er op een jaar volledig vrij ben weet ik niet, maar heel veel zijn er dat niet nee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |