Ook altijd gedaan ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:29 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens ben ik echt heel laks met de voorschriftenIk wil gewoon echt niks weggooien dus ik vind meestal dat t nog wel kan
Ik gooi ook vanalles bij elkaar van meerdere kolfsessies. Hoe 'erg' is dat?
Ja, toch weer een goede laktatiekundige erbij halen. Kijken of het een aanlegprobleem is of dat je toch inderdaad spruw hebt. Je productie is door al het gedoe nu misschien onwijs gedaald, maar aan de andere kant zegt kolven toch niet zo veel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:22 schreef MwGiraf het volgende:
Nieuw hier.. Lees al tijdje mee maar nu ook maar account aangemaakt
Heb een geweldig mannetje van twee maanden oud, maar tot mijn verdriet blijft het tobben met de borstvoeding. Misschien dat ik zelfs helemaal moet stoppen met borstvoeding - twijfel nog.
Eerst had ik enorme overproductie, heb ik borstontsteking gehad, weken van stuwing, en nu dat allemaal achter de rug leek, doet het (weer) echt behoorlijk veel pijn. Alles geprobeerd, lactatiekundige geraadpleegd en beetje radeloos. Die tepels waren gister zo pijnlijk en aanhappen lukte ineens niet meer dus nu even paar dagen kolven om te herstellen. Blijkt mijn productie veel minder, laatste keer slechts 100 ml waar die kleine wel meer nodig heeft met zijn 8weken. Ik wilde zo graag een tijd borstvoeding geven maar weet niet of het nog gaat met die pijn en schijnbaar aflopende productie.. Hoewel rationeel geen probleem om over te gaan op kunstvoeding word ik er best verdrietig van.
Herkenning? Steunende ervaringen of tips?
Het kan geen kwaad om te beginnen met smeren. Met een dag of 3 merk je wel echt aanzienlijk verschil.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:51 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Misschien - heb nu wel miconazol dat ik probeer. Als het daarmee beter gaat is het spruw..
Toen ik net met borstvoeding begon was er geen probleem. Maar naar een paar weken ook heel pijnlijke tepels, ik zat vaak met tranen in mijn ogen borstvoeding te geven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:22 schreef MwGiraf het volgende:
Nieuw hier.. Lees al tijdje mee maar nu ook maar account aangemaakt
Heb een geweldig mannetje van twee maanden oud, maar tot mijn verdriet blijft het tobben met de borstvoeding. Misschien dat ik zelfs helemaal moet stoppen met borstvoeding - twijfel nog.
Eerst had ik enorme overproductie, heb ik borstontsteking gehad, weken van stuwing, en nu dat allemaal achter de rug leek, doet het (weer) echt behoorlijk veel pijn. Alles geprobeerd, lactatiekundige geraadpleegd en beetje radeloos. Die tepels waren gister zo pijnlijk en aanhappen lukte ineens niet meer dus nu even paar dagen kolven om te herstellen. Blijkt mijn productie veel minder, laatste keer slechts 100 ml waar die kleine wel meer nodig heeft met zijn 8weken. Ik wilde zo graag een tijd borstvoeding geven maar weet niet of het nog gaat met die pijn en schijnbaar aflopende productie.. Hoewel rationeel geen probleem om over te gaan op kunstvoeding word ik er best verdrietig van.
Herkenning? Steunende ervaringen of tips?
Ja die klachten herken ik wel, is het minder geworden nu je kindje minder verkouden is?quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:59 schreef Juud79 het volgende:
Ja hoi......
Ik had vorig weekend een snotterig mannetje en zelf de afgelopen week pijn met voeden, pijn aan mijn tepels en soms een trekkerig gevoel in mijn borst en na het voeden of als er kou langs kwam. OOk soms het idee van een verstopping, maar toch niet echt zoals dat voelt.
Heeft dat met de verkoudheid te maken wellicht, het lijkt nu een beetje af te zakken en sinds donderdag is het snotterig zijn ook bijna weg bij D.
Ik heb niet het idee dat het spruw is, maar had soms wel echt net zo'n gevoel als tijdens de eerste week aan de borst en dan vooral met aanhappen en de eerste paar slokken....![]()
Is er iemand die het bekend voorkomt? Ik heb het met Lientje nooit gehad, maar die was ook niet verkouden totdat we gestopt zijn met bv, een week later was ze dat wel...
Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef WupWup het volgende:
Waarom zeg je dat 100ml te weinig is?
Wauw wat dapper dat je zo lang met deze heftigheid hebt volgehouden time jumper! Deze week zat ik ook met tranen tijdens de voeding die zo pijnlijk was en niet ging. Is het na die heftig pijnlijke weken zonder duidelijke oorzaak 'vanzelf' weer beter gegaan? Ik wil heel graag borstvoeding geven maar denk nu ook steeds meer aan flesvoeding, hij pakt het flesje wel. Maar vind het om een of andere reden zo moeilijk en verdrietig om te moeten stoppen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:03 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Toen ik net met borstvoeding begon was er geen probleem. Maar naar een paar weken ook heel pijnlijke tepels, ik zat vaak met tranen in mijn ogen borstvoeding te geven.
Ook een ongeloofelijke kloof. Lactatiedeskundige langsgeweest. Het aanhappen in volgens de regels goed dus daar lag het niet aan.
Ook geen spruw.
Ik wil maar zeggen soms kan het een paar weken ontzettend pijnlijk zijn en dat er blijkbaar toch niets aan de hand is.
Kreeg wel het advies op je borsten zoveel mogelijk in "de open lucht" te houden![]()
Als hij toen uit een flesje had gedronken was ik toendertijd zeker overgestapt zo'n pijn deed het. Maar helaas een flesweigeraar.
De mijne drinkt ook zelden meer dan 100. (12 mnd) En ik heb een periode van een paar weken gehad dat ik max. 30cc kolfde (was goed ziek toen), veel aanleggen/ clusterkolven is het antwoord.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Met 8,5 week moet hij volgens mij per voeding 180 ml krijgen? Hij is nu ong 5800 gram.
Nou dapper was het niet omdat hij niet uit de fles wilde drinken dus ik moest wel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:20 schreef MwGiraf het volgende:
[..]
Wauw wat dapper dat je zo lang met deze heftigheid hebt volgehouden time jumper! Deze week zat ik ook met tranen tijdens de voeding die zo pijnlijk was en niet ging. Is het na die heftig pijnlijke weken zonder duidelijke oorzaak 'vanzelf' weer beter gegaan? Ik wil heel graag borstvoeding geven maar denk nu ook steeds meer aan flesvoeding, hij pakt het flesje wel. Maar vind het om een of andere reden zo moeilijk en verdrietig om te moeten stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |