abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132702023
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132702169
Mijn man heeft per ongeluk een horrorflm aangezet. Nu was ik altijd al een held op sokken, maar sinds Ellie er is, is dat alleen nog maa erger worden. Ik kan letterljk bang zijn dat zoiets in haar toekomst gaat gebeuren ofzo, en dan word ik heel verdrietig... Herkenbaar?
Home is where the O+ is...
pi_132702253
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:21 schreef Cwen het volgende:
Mijn man heeft per ongeluk een horrorflm aangezet. Nu was ik altijd al een held op sokken, maar sinds Ellie er is, is dat alleen nog maa erger worden. Ik kan letterljk bang zijn dat zoiets in haar toekomst gaat gebeuren ofzo, en dan word ik heel verdrietig... Herkenbaar?
Ja. :')
pi_132702349
Ik kan sinds mijn zwangerschap niets "engs" meer hebben. Dr. Who was mijn favoriete serie maar ik krijg er nu nachtmerries van. ;(
pi_132702424
Heel herkenbaar. Ook bijvoorbeeld bij het meisje dat gisteren is overleden door die boom die op haar viel. Ik liep vanochtend langs die plek en was echt nog uren beduusd. Ook dat haar ouders dan zoiets moeten horen. Echt opvallend dat ik vroeger altijd dacht, 'oh wat erg als er zoiets met mij zou gebeuren' en nu denk ik dan alleen maar aan dochter. Bleh.
pi_132702812
Jullie hebben zeker het nieuws over die Franse dreumes gemist vandaag. Ik werd er echt misselijk van :{
pi_132702888
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:36 schreef Suikertante het volgende:
Jullie hebben zeker het nieuws over die Franse dreumes gemist vandaag. Ik werd er echt misselijk van :{
Nou dat verhaal is echt afschuwelijk. Maar ook weer zo onvoorstelbaar dat het ook meteen allemaal praktische vragen oproept. :@
pi_132702982
+1 op alles

Fijn weer van je te horen Eresh en dat jullie zoon het zo geweldig doet O+

Wij hebben net weer twee uur "strijd" geleverd. Isa vindt wakker zijn tof. Dat is wel een groot verschil tussen man en mij. Ik denk dan, ok, als je niet wil slapen en het is nog geen bedtijd, kom er dan maar bij zo lang je gezellig bent dan proberen we het straks weer en desnoods resetten we je. Man staat daar anders in, die wil haar niet laten "winnen" en gaat maar door en door terwijl Isa half hysterisch in bed ligt omdat hij haar er niet uit wil halen. Vervolgens word ik dan ook hysterisch en doen we het alsnog op mijn manier, maar dan anderhalf uur later...
Sarcasme. Herken het.
pi_132703013
Zelfs mijn vriend die normaal alles ver van zijn bed vindt was hiervan onder de indruk. Dat iemans telkens die keuze weer maakt :'(
En inderdaad, ik ging ook meteen praktisch nadenken :') :@
pi_132703033
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:38 schreef Olf het volgende:

[..]

Nou dat verhaal is echt afschuwelijk. Maar ook weer zo onvoorstelbaar dat het ook meteen allemaal praktische vragen oproept. :@
Over dat soort dingen wil ik gewoon niet nadenken :@
Sarcasme. Herken het.
pi_132703171
Horrorfilms nog steeds in trek hier trouwens, dat vind ik iets heel anders :Y
pi_132703244
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Over dat soort dingen wil ik gewoon niet nadenken :@
Nee ik wil dat ook niet maar het is zoooo bizar dat ik dan ga denken van, hoe kom je dan elke dag thuis en ga je dan elke zoveel uur daarheen. Oke ik wil er niet over typen blehhhh.

Even totaal wat anders en leukers. M'n madammeke had de hele dag gelachen op het kdv. En op een gegeven moment moesten een paar babies huilen. En toen deed mijne d'r handen op de oren. :') O+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:48:03 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132703317
*binnenschuifelt

Kreeg een berichtje dat ik al tijdje niet meer was gesignaleerd.. Sorry dames..

Heb niet teruggelezen :@.

Gaat hier wel redelijk. Het zijn intensieve weken. Laten we het daar maar op houden...

Met Noor gaat het goed geloof ik :'). Gister was ze 5 maand en sinds zaterdag kan ze rollen *O*, van rug via rechterzij naar de buik. Via links gaat nog niet, wel pogingen, maar zonder succes. En yay, terug heeft ze volgens mij nog überhaupt niet bedácht dat dat ook kan }:|, dus leuke bezigheidstherapie voor mamma, want ja, op je buik liggen is ook maar eventjes leuk natuurlijk. Oh en nu heeft ze zich met de kruidvatringen op haar hoofd onder de babygym vastgemanouvreerd. Moment..

Geef nog steeds bv, maar ik ben wel terug naar 4x kolven. Als ik te weinig kolf, vullen we aan uit de vriezer. Ik ga niet meer terug naar 5xdaags. Sterker nog, ik ga langzaamaan verder afbouwen. Lijfsbehoud. De aanhoudende hormonen in m'n lijf doen me fysiek weinig goed icm de EDS. Zere voeten, handen, gewrichten, en vijf maand fulltime kolven hakt er ook best in :). Over een weekje gaan we eens wat proberen met groente/fruit :).

Een ritme is er totaal niet. We voeden om 06/10/14/18/22. Gemiddeld drinkt ze 180 per fles. Ze slaapt eigenlijk altijd door :@. Soms ff wakker, even speen terug, aai over de bol. Na de voeding van 06 is het vaak nog driftig oogjes wrijven en slaapt ze weer van ca. 7u tot 9:30. En vanaf dan begint de volstrekte willekeur. Lange slaapjes, hazenslaapjes, geen slaapjes, meestal van alles wat. Zou best wat meer regelmaat willen, maar zou niet weten hoeveel ze nog zou moeten slapen. Ze blijft gemiddeld hangen op 1,5 / 2 uur wakker rond een voeding. Gister ineens wakker van voeding tot voeding (4 uur dus), maar daar is dus geen peil op te trekken, zo wisselend is het per dag.

Wat wel een lastige is, is dat ze na de voeding van 18u niet alleen boven wil slapen. Dan is het krijsen, jammeren, etc. Ze wil beneden zijn. Dat zorgt er dus alleen wel voor dat ze niet voor 22:30 in haar bed ligt. We hebben het een aantal keer geprobeerd, maar elke keer is het standje luchtalarm.. Tips zijn welkom...

Heb hier ff niet rondgehangen omdat ik op het moment niet zo heel gezellig ben geloof ik. Iets teveel op m'n bordje. Zal proberen wat vaker ff m'n neus te laten zien, maar ik heb nu even niet de puf voor van die hele sociale megaposts :@.

Hoop dat het goed gaat met iedereen en de mini's :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:52:47 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132703536
Mijn man en ik hebben wel een ander idee bij opvoeden. Sowieso verwend hij ze met speelgoed (veel te veel sprullen) en ik met kleding. Ik kan best wel 'hard' zijn, zo van 'stel je niet aan' of 'daar worden ze hard van'. Mijn man is de zachtaardige en ziet overal gevaar van in.
Daarbij ben ik van de groenten en gezond en mijn man van de lekkere dingen.
Ik vind het mooi om te zien dat je samen het het allerbelangrijkste vind om samen zoveel mogelijk geborgenheid te geven. Daar sta ik zelf niet bij stil. Ik hoop eigenlijk dat we volgens onze kindjes dat ook geven.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:54:46 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_132703640
Jeej xm fijn dat je je even laat zien :*
pi_132703655
XM! Ha! Fijn iets te horen. Goed dat N. het zo goed doet. Jammer dat het met jezelf nog niet helemaal goed gaat. Heeft dat ook nog met werksituatie te maken of is dat opgelost?

Klinkt alsof je goed bezig bent, nog steeds kolven wauw! Logisch dat je er nu wel klaar mee bent, goed als je voor je eigen gezondheid kiest als je merkt dat dat belangrijk is.

Moeilijke avonden...Tsja...hier is dat vanaf 6 maanden tot nu in wisselende periodes moeilijk geweest, maar over het algemeen steeds iets makkelijker. Heb weinig tips helaas. Behalve logische dingen als vast avondprogramma, laten merken dat je er voor haar bent enzo. Maar dat zal weinig nieuws zijn.
pi_132703896
Getver, dat Franse kindje... Afschuwelijk :'(

Qua opvoeden is mijn man harder dan ik. Hij kan haar laten huilen, ik totaal niet - maar niet als ze pijn heeft oid, alleen als hij denkt dat ze zich 'aanstelt'. Als ik dan uitleg dt dat nog niet kan, is het goed O+. Verder willen we haar zo warm mogelijk opvoeden, wel de aandacht, niet verwennen en vooral openheid als belangrijkste waarde.
pi_132703993
Grrrr hele reactie weg :(

Ff snel

mooie stats van Cwen en FR!

Foto's van FR en As O+

Spees toffe schoenen!

Eresh heftig verhaal zeg! Fijn dat het nu goed gaat!

En hier goed nieuws!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:05:00 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_132704192
Olf, nee dat is nog niet bepaald opgelost. Dat helpt niet mee.

Ik wil een half jaar bv volmaken als het lukt en dan is het mooi geweest. Afbouwen en de kolf ergens in een doos in een hele diepe verre hoek :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_132704384
XM, fijn om van je te horen, zo te horen gaat het met Noor hartstikke goed! Ik hoop dat jij je ook steeds wat btr mag gaan voelen :*.

AM, wat fijn! Nu zelf op zoek?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:11:41 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132704499
XM! Fijn dat je je weer even laat zien! En dat Noor het zo goed doet *O*

En sociale megaposts zijn geen must ;)

Zo ga ik nu ook alleen even zeggen dat ik vanmiddag op mn werk even helemaal werd opgevrolijkt door die foto van Kyan O+
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:11:49 #22
381212 Gulara
From the future
pi_132704508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. :')
Heel herkenbaar! Alles zielig en eng boycot ik.

Ik was wel van plan om binnenkort Dr. Who te kijken, kan dat ook niet meer? :'(
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:16:25 #23
381212 Gulara
From the future
pi_132704722
XM fijn van je te horen. Het klinkt alsof je goed met alles aan de slag bent. Fijn. :*
En keetNoor die niet wil slapen. Herkenbaar. :O

AM fijn!

En ik kom even vertellen dat Pi van 22:00 tot 3:nogwat heeft geslapen! :o *O* Toen werd ie om 5:40 weer wakker en nu duik ik lekker op tijd het zwembad in.

Welterusten dames! :*
pi_132704743
Xme goed je te zien.

En dat kindje idd :'(

LB <3
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:28:10 #25
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132705314
Eresh en xm fijn van jullie te horen! Klinkt alsof hert goed met Noor gaat xm!

FR, mooie foto, en inderdaad mooie naam!

Ook al zo'n mooie foto van Khan, hij staat! Dat zie ik Lauren echt nog niet doen!

Mooie status zijn er voorbij gekomen.

Wat betreft eten, het eerste jaar ben ik heel streng en dat wordt steeds een beetje minder. Maar iets als milkbreak komt er hier echt niet in. Heel af en toe hebben we chocolademelk of yogi maar verder gewoon melk. Nathan drinkt verder thee met melk 's ochtends en 's middags thee met water. Verder wel limonade of water. En elke dag een stroopwafel, zorgt ervoor dat z'n gewichtslijntje niet in vrije val gaat. Ik ken ook veel kinderen met ondergewicht en dat is ook niet aan te raden.

Gulara, dat is een feestje waard!
Ik lig er ook in, ga zo lekker slapen. Manlief snurkt als. Hopelijk kunnen we dan toch een beetje bijtanken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')