abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132700530
Ik denk, ik gooi het in de groep. Ik heb het er met een paar vrienden over gehad en die deelden zich netjes door de helft in twee kampen. :')

Enfin. Normaal gesproken als ik post ontvang zonder zegel en hier portokosten voor moet betalen, kaart ik dit aan bij de verzender, betaal ik netjes en zij betalen mij. Niet dat het vaak gebeurt, maar toch. Nu de situatie!

Recent is mijn grootmoeder overleden. Nu heeft mijn stagebedrijf een condoleancekaart per post gestuurd en, je raadt het al, zonder postzegel. Een week na ontvangst van de kaartheb ik nu de rekening van de portokosten gekregen. Kan ik dit aankaarten bij het secretariaat of moet ik het goede gebaar zonder piepen accepteren?

Gewoon benieuwd wat jullie vinden. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xaryna op 29-10-2013 19:56:54 ]
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132700566
Ga je serieus zeiken om een paar cent? :')
pi_132700578
Je kan er ook gewoon niks mee doen.
Doet PostNL namelijk ook niet.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:48:41 #4
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_132700604
Ik zou het anders aangeven. Namelijk dat het niet professioneel overkomt, en dit misschien ook bij klanten gebeurd. Dus dat je het daarom doorgeeft.

Zal aso zij als ze het dan niet gelijk betalen...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_132700607
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Jesse_ het volgende:
Dit dus.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_132700623
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Jesse_ het volgende:
Mijn dilemma, wat doe je. :(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132700641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:49 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Mijn dilemma, wat doe je. :(
Je een gemakkelijke uitweg geven.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_132700643
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:46 schreef Xaryna het volgende:
Kan ik dit aankaarten bij het secretariaat of moet ik het goede gebaar zonder piepen accepteren?

Gewoon benieuwd wat jullie vinden. :s)
Ik zou het nooit doen voor die paar centen. Maar als je het uit principe wel wil doen dan voelt de 'zender' zich ongemakkelijker dan jij erover, dus er is geen gegronde reden om het niet te doen.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_132700647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Angst het volgende:
Ik zou het anders aangeven. Namelijk dat het niet professioneel overkomt, en dit misschien ook bij klanten gebeurd. Dus dat je het daarom doorgeeft.

Klanten krijgen port betaald enveloppen met bedrijfslogo, dus dat is niet het geval. :)
Chocoladetaartjes.
pi_132700654
never mind.
pi_132700907
Ik zou langsgaan om ze te bedanken voor het medeleven, het zou niet eens in mij opkomen om te beginnen over de postzegel.
pi_132700962
quote:
Normaal gesproken als ik post ontvang zonder zegel en hier portokosten voor moet betalen, kaart ik dit aan bij de ontvanger,
Je kaart het bij jezelf aan? :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_132701069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:56 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Je kaart het bij jezelf aan? :P
Scherp. :@
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:55 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou langsgaan om ze te bedanken voor het medeleven, het zou niet eens in mij opkomen om te beginnen over de postzegel.
En ik in mijn tijd van rouw moet zeker nog meer kosten maken? :'( Dat is mooi twee broden die ik nu niet kan betalen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chocoladetaartjes.
pi_132701183
Dan een extra gratis tip:

Dien een klacht in bij PostNL, bij voorkeur via Social Media. Dat ze je bij een rouwkaart nog om geld komen vragen. Hoe emotioneel zwaar dat voor je is en hoe onmedelevend van PostNL, dat het je pijn doet. Krijg je vast een excuus, kwijtschelding en een presentje ;)
pi_132701290
Haal die portokostenkaart ff door de frankeermachine op het werk. Klaar ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132705816
Ten eerste hier over zeuren _O-

Ten tweede...wat voor kut bedrijf doet dit nou :') :') :')
pi_132707675
Zeuren om 55 cent of wat kost zo'n zegeltje tegenwoordig :')
Nou TS, als je dat doet ben jij A-SOCIAAL.
5 Ferrari's op videoband!
pi_132708186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:37 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ten eerste hier over zeuren _O-

Ten tweede...wat voor kut bedrijf doet dit nou :') :') :')
Ik denk dat geen bedrijf dit bewust doet :') Gewoon een foutje.
pi_132708735
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zeuren om 55 cent of wat kost zo'n zegeltje tegenwoordig :')
Nou TS, als je dat doet ben jij A-SOCIAAL.
1,80¤. En ga het nou niet op de persoon spelen, het is gewoon een discussie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef Alan_Bastard het volgende:

Dien een klacht in bij PostNL, bij voorkeur via Social Media. Dat ze je bij een rouwkaart nog om geld komen vragen. Hoe emotioneel zwaar dat voor je is en hoe onmedelevend van PostNL, dat het je pijn doet. Krijg je vast een excuus, kwijtschelding en een presentje ;)
Dit vind ik wel een leuke optie :D
Chocoladetaartjes.
pi_132709001
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:02 schreef valentijn101 het volgende:
Haal die portokostenkaart ff door de frankeermachine op het werk. Klaar ^O^
Dit dus.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_132709082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:30 schreef Xaryna het volgende:

[..]

1,80¤. En ga het nou niet op de persoon spelen, het is gewoon een discussie.

Je vraagt toch wat wij ervan vinden? Nou ik vind het voor elke persoon asociaal om over 1,80 te zeuren.

Wat als je bedrijf morgen met een stopwatch de hele dag volgt en alle tijd die je bij het koffieapparaat kletst/op de wc zit/ sigaretjes rookt/naar buiten staart etc. en dit van je salaris haalt?

Wat ik wil zeggen: afijn, je snapt me wel.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:48:34 #22
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_132709637
Wel sneu dat het serieus in je opkomt om dit aan te gaan kaarten bij het bedrijf waar je werkt.
Ze hebben de moeite genomen een kaart voor je te kopen en dit op te sturen om medeleven te tonen en dan ga jij moeilijk doen over 1,80.

Als ik je werkgever zou zijn en je zou bij mij komen huilen om 1,80 omdat we je een rouwkaart hebben gestuurd en de postzegel zijn vergeten, zou dat voor mij reden genoeg zijn om je contract niet te verlengen, mocht je geen vast contract hebben. Ik heb echt een hekel aan mensen die zo gierig en sneu zijn. En als je wel een vast contract zou hebben, zou ik je in ieder geval minder leuk vinden hierdoor.

Als je overigens zo krap zit dat je eigenlijk geen 1,80 kan missen, is het misschien slim om zelf naar een ander bedrijf te zoeken want je krijgt wel erg weinig betaald dan.

Daarnaast doet PostNL helemaal niets dan tot tweemaal toe een kaartje in de bus gooien of je port wil betalen en als je dat niet doet, hoor je er nooit meer iets van. Dus je hoeft het niet te betalen.
pi_132709731
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef Alan_Bastard het volgende:

Hoe asociaal is het dat de DELA geld wil voor de begrafenis, de notaris voor het testament, etc. Daarover zeuren is gewoon triest. En over die postzegel zeuren is nog triester voor zover dat mogelijk is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:57:43 #24
406944 SugeLucky
pi_132710062
Nog even een aanvulling. Ik heb een hoop topics in het relatie&psychologie gedeelte gelezen over partners die vreemdgaan, bipolaire stoornissen, onbeantwoorde liefdes etc. maar dit vind ik echt veruit het meest trieste topic wat ik ooit heb gelezen.
pi_132710095
Ik snap het ook niet :')
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:03:05 #26
406944 SugeLucky
pi_132710291
Ik heb de openingspost net uitgeprint en op mijn wc-deur geplakt.
pi_132712063
Zijn er echt mensen die dat soort rekeningen betalen? :D
pi_132714544
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Angst het volgende:

Beste oplossing. Ik zou niet om het geld vragen. Het komt inderdaad heel erg onprofessioneel over.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 07:20:48 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132714589
1,80 voor een kaart?
Wat voor kaart is het dan in hemelsnaam?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132714849
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef SugeLucky het volgende:
Wel sneu dat het serieus in je opkomt om dit aan te gaan kaarten bij het bedrijf waar je werkt.
Ze hebben de moeite genomen een kaart voor je te kopen en dit op te sturen om medeleven te tonen en dan ga jij moeilijk doen over 1,80.

Als ik je werkgever zou zijn en je zou bij mij komen huilen om 1,80 omdat we je een rouwkaart hebben gestuurd en de postzegel zijn vergeten, zou dat voor mij reden genoeg zijn om je contract niet te verlengen, mocht je geen vast contract hebben. Ik heb echt een hekel aan mensen die zo gierig en sneu zijn. En als je wel een vast contract zou hebben, zou ik je in ieder geval minder leuk vinden hierdoor.

Als je overigens zo krap zit dat je eigenlijk geen 1,80 kan missen, is het misschien slim om zelf naar een ander bedrijf te zoeken want je krijgt wel erg weinig betaald dan.

Daarnaast doet PostNL helemaal niets dan tot tweemaal toe een kaartje in de bus gooien of je port wil betalen en als je dat niet doet, hoor je er nooit meer iets van. Dus je hoeft het niet te betalen.
Mooie post en mooi beargumenteerd.

Ik krijg niet betaald, het is een onbetaalde stage. Contract en inkomen is daarom niet van toepassing.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:58 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik snap het ook niet :')
Ik voel sociale regeltjes niet aan en wil ze allemaal weten. Normaal gesproken bespreek ik stuaties (al dan niet hypothetisch) met vrienden maar nu waren zij nogal tegenstrijdig met antwoorden. Vandaar.

Maar ik zal maar aannemen dat het niet acceptabel is. Oké! ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Zijn er echt mensen die dat soort rekeningen betalen? :D
Ik ben een brave burger en betaal dat gewoon, ja. :@
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 07:20 schreef Leandra het volgende:
1,80 voor een kaart?
Wat voor kaart is het dan in hemelsnaam?
Er komen extra administratiekosten over als ze ongefrankeerde post bezorgen.
Chocoladetaartjes.
pi_132715259
aankaarten :)
pi_132715591
Mensen die zeggen dat je niet moet zeuren om 1,80 Euro, sorry hoor :') Kaartje zelf kost misschien nog wel minder, Ik zou zelf ook onaangenaam verrast zijn met die kosten, ook al is het niet veel. Daar gaat het helemaal niet om, moeten we nou voor zulke gevallen ook al een grens stellen, zo van onder de 5 Euro moet je niet zeiken, daarboven mag het wel?

Het is gewoon erg onprofessioneel van een bedrijf dat ze überhaupt post ongefrankeerd versturen, of het nu om een rouwkaart gaat of een factuur. Ik vind dan ook dat je het best mag aangeven bij degene die het opgestuurd heeft. Zo van ik vond het erg fijn m.b.t. het medeleven, maar je had het wel kunnen frankeren.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:19:06 #33
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_132718140
Eens met SugeLucky. Stel je voor dat je zelf zo attent bent om een kaartje te sturen, maar het -foutje- vergeet om het te frankeren. En dan komt de nabestaande nog effe bij je emmeren om 1,80 euro. :')

En ja, voor zo'n kut-bedrag zeiken...dan ben je wel heel erg kansloos. Het is niet dat je een rekening van 90 euro moet betalen ofzo. Komop zeg, waar hebben we het over.
Gourmetten of steengrillen?
pi_132718178
Deze topic :')
pi_132718463
Lastig.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 12:53:20 #36
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132721406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:57 schreef SugeLucky het volgende:
Nog even een aanvulling. Ik heb een hoop topics in het relatie&psychologie gedeelte gelezen over partners die vreemdgaan, bipolaire stoornissen, onbeantwoorde liefdes etc. maar dit vind ik echt veruit het meest trieste topic wat ik ooit heb gelezen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:03 schreef SugeLucky het volgende:
Erg trieste opmerkingen. Wat ben jij zielig.
we dan
pi_132721548
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:19 schreef Silenus het volgende:
Eens met SugeLucky. Stel je voor dat je zelf zo attent bent om een kaartje te sturen, maar het -foutje- vergeet om het te frankeren. En dan komt de nabestaande nog effe bij je emmeren om 1,80 euro. :')

En ja, voor zo'n kut-bedrag zeiken...dan ben je wel heel erg kansloos. Het is niet dat je een rekening van 90 euro moet betalen ofzo. Komop zeg, waar hebben we het over.
Als ik post stuur en vergeet er een postzegl op te plakken, vind ik het niet meer dan normaal dat mij dat wordt gemeld en ik deze kosten voldoe. Het is immers mijn eigen fout. :)

Als ik iemand post stuur om ze op te vrolijken, ga ik toch niet verwachten dat ze zelf de porto betalen? Kom nou. :')
Chocoladetaartjes.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:07:46 #38
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132721840
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:58 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Als ik post stuur en vergeet er een postzegl op te plakken, vind ik het niet meer dan normaal dat mij dat wordt gemeld en ik deze kosten voldoe. Het is immers mijn eigen fout. :)

Als ik iemand post stuur om ze op te vrolijken, ga ik toch niet verwachten dat ze zelf de porto betalen? Kom nou. :')
Heb je deels wel gelijk in. Het punt is dat het hier om een condoleancekaart gaat. Wat extra gevoelig meestal en dan kiezen mensen er voor om er geen problemen van te maken. Is gevoelsmatig, dat gevoel mis jij een beetje zoals je zei. Deze situatie is voor de meeste mensen niet zoals een standaard situatie en daarom gelden andere (sociale) 'regels'. Je stage bedrijf heeft de moeite gedaan ervoor, wat netjes is. Fout van hen dat ze een postzegel vergeten zijn maar gewoon voldoening uit halen dat ze de moeite namen (ook al heb je even niet zoveel geld).

Vind het wel speciaal trouwens dat je vriendengroep verdeeld is erover. De meeste groepen zullen volmondig zeggen dat je er geen probleem van moet maken (ik ook) lijkt me (tenzij het stage bedrijf verder heel onprettig is ofzo bijvoorbeeld).
we dan
pi_132721974
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:03 schreef SugeLucky het volgende:
Als reserve voor als de toiletpapier op is?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:14:12 #40
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132722007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Als reserve voor als de toiletpapier op is?
:')
we dan
pi_132722054
Bedankkaartje terugsturen, ongefrankeerd ^O^
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:51:34 #42
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132723136
ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt die de uitnodiging voor het personeelsfeest ondergefrankeerd heeft. Kijk in jouw geval vind ik het netjes van het bedrijf dat ze wat stuurden dus zou ik er geen probleem van maken, maar normaal gesproken zou ik het bij het bedrijf terug halen.

overigens ik heb dit in 27 jaar maar 1 keer meegemaakt, met wat voor mensen ga jij om :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_132723682
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Heb je deels wel gelijk in. Het punt is dat het hier om een condoleancekaart gaat. Wat extra gevoelig meestal en dan kiezen mensen er voor om er geen problemen van te maken. Is gevoelsmatig, dat gevoel mis jij een beetje zoals je zei. Deze situatie is voor de meeste mensen niet zoals een standaard situatie en daarom gelden andere (sociale) 'regels'. Je stage bedrijf heeft de moeite gedaan ervoor, wat netjes is. Fout van hen dat ze een postzegel vergeten zijn maar gewoon voldoening uit halen dat ze de moeite namen (ook al heb je even niet zoveel geld).

Vind het wel speciaal trouwens dat je vriendengroep verdeeld is erover. De meeste groepen zullen volmondig zeggen dat je er geen probleem van moet maken (ik ook) lijkt me (tenzij het stage bedrijf verder heel onprettig is ofzo bijvoorbeeld).
Dank je wel. Ik had wel door dat het niet een 'normale' situatie was, gelukkig. :@

Maar ja, vrienden zijn soms raar. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:51 schreef Frag_adder het volgende:
ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt die de uitnodiging voor het personeelsfeest ondergefrankeerd heeft. Kijk in jouw geval vind ik het netjes van het bedrijf dat ze wat stuurden dus zou ik er geen probleem van maken, maar normaal gesproken zou ik het bij het bedrijf terug halen.

overigens ik heb dit in 27 jaar maar 1 keer meegemaakt, met wat voor mensen ga jij om :P
Het gebeurt mij ook niet vaak! Eén keer eerder overkomen dat ik post kreeg en dat heb geld ik heb netjes teruggekregen. Toen was het nog maar 1 euro overigens. :')

Ben je naar het personeelsfeest gegaan en heb je je geld terug gehaald in bier? :P
Chocoladetaartjes.
pi_132726401
Ik vind het eerder apart dat je een condoleancekaart van je stagebedrijf krijgt als je oma overleden is.
pi_132726433
Netjes door de helft in twee kampen is dat nou twee keer de helft?
pi_132726914
Waarom zou je uberhaupt betalen aan wie dan ook?
Fijn dat postnl zo'n kaartje in de bus duuwt, maar die gaat regelrecht de papier bak in.

Ik heb nog nooit betaald voor te weinig gefrankeerde post.
Mogen ze mooi zelf bij de afzender gaan halen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:53:16 #47
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132727284
wat een drama om niets. Je betaald het gewoon netjes want het gebaar van je bedrijf was heel erg goed. Vervolgens ga je naar de persoon toe die het heeft opgestuurd en bedankt je deze persoonlijk, want een heel erg normale reactie is. Hierbij vermeld je dat ze de volgende keer niet de postzegel moeten vergeten want nu moest jij het betalen, door middel van een grapje.

Nu heb je de kans dat ze zeggen: oh sorry en geven je 50 cent, of je loopt hierna weg, bent netjes geweest en gaat niet huillie lopen doen om 1 postzegel :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:58:07 #48
17235 Hawke
V-Powerrrrr
pi_132727473
Mag ik ook het adres van iedereen die hierin heeft gereageerd?
Ik zou ze heel graag een mooi kaartje sturen met daarop mijn mening. Ik zal zelfs zo aardig zijn om er een retour adres bij op te zetten.

Ik zou het toch even melden. Netjes oprecht bedanken voor het onverwachte kaartje, maar ze te vragen deze in het vervolg wel van een postzegel/stempel te voorzien. Mensen met een normaal moreel kompas kunnen dat waarderen en zullen maar wat graag rechtzetten. Als je je druk maakt over die reactie zul je ook één van de personen zijn die nooit dat kaartje had verstuurd omdat ze daarvoor te cheap zijn.
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:09:31 #49
406944 SugeLucky
pi_132731601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:53 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

[..]

Erg trieste opmerkingen. Wat ben jij zielig.
Hoe kan je mij nou zielig noemen als je de OP leest?
pi_132731947
Soms lees ik topics en dan hoop ik gewoon zo erg dat het een goed vermomde troll is -O-
pi_132733946
Wees blij dat ze je een kaart sturen man, ongelofelijke krent!
pi_132734180
Ik dacht dat ik zuunig was maar zo erg als TS ben ik niet.. valt dus wel mee schijnbaar.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:05:34 #53
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_132739218
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:46 schreef Xaryna het volgende:
Kan ik dit aankaarten bij het secretariaat of moet ik het goede gebaar zonder piepen accepteren?
Dat je je niet kapot schaamt? Misschien moet ik daar dan ook wel weer respect voor leren opbrengen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_132740834
Even wat rechtzetten.

Het gaat niet om het geld, het gaat om wat de sociale conventie in zo'n situatie. Ik voel dat niet aan, absoluut niet. Ik snap dat de argumenten voor en tegen alleen zie ik zelf niet in wat zwaarder weegt in dit geval. Welke argumenten zwaarder wegen, lijkt me inmiddels wel duidelijk uit de reacties.

Dus nee, ik ben niet krenterig en ik zou me wel schamen als ik het 'verkeerd' zou doen. Ik ben gewoon niet sociaal handig en ik weet dit van mezelf. Daarom heb ik dit topic geopend. Als ik krenterig was en me me nergens voor schaamde, had ik dat niet gedaan en was ik linea recta naar de verantwoordelijke gestapt met de rekening.
Chocoladetaartjes.
pi_132741233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:33 schreef Xaryna het volgende:
Even wat rechtzetten.

Het gaat niet om het geld, het gaat om wat de sociale conventie in zo'n situatie. Ik voel dat niet aan, absoluut niet. Ik snap dat de argumenten voor en tegen alleen zie ik zelf niet in wat zwaarder weegt in dit geval. Welke argumenten zwaarder wegen, lijkt me inmiddels wel duidelijk uit de reacties.

Dus nee, ik ben niet krenterig en ik zou me wel schamen als ik het 'verkeerd' zou doen. Ik ben gewoon niet sociaal handig en ik weet dit van mezelf. Daarom heb ik dit topic geopend. Als ik krenterig was en me me nergens voor schaamde, had ik dat niet gedaan en was ik linea recta naar de verantwoordelijke gestapt met de rekening.
Het volgende is waarschijnlijk gebeurt. Je collega s hebben de kaart geschreven en bij de bedrijfspost gedaan met het idee dat de postkamer het frankeert.
De postkamer let hier niet op omdat de bedrijfsenveloppen voorgefrankeerd zijn.
Het is dus gewoon misgelopen.

Bedank je collega s voor de kaart, gooi de portokostenkaart door het frankeerapparaat of betaal het zelf.
Als je het bij je collega s aankaart bestaat er het risico dat ze het verkeerd opvatten en je een krent of zo vinden. Klaar.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132741372
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:41 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Het volgende is waarschijnlijk gebeurt. Je collega s hebben de kaart geschreven en bij de bedrijfspost gedaan met het idee dat de postkamer het frankeert.
De postkamer let hier niet op omdat de bedrijfsenveloppen voorgefrankeerd zijn.
Het is dus gewoon misgelopen.

Bedank je collega s voor de kaart, gooi de portokostenkaart door het frankeerapparaat of betaal het zelf.
Als je het bij je collega s aankaart bestaat er het risico dat ze het verkeerd opvatten en je een krent of zo vinden. Klaar.
Bedanken is allang gebeurd (zodra ik de kaart ontving), en ik neem absoluut niemand iets kwalijk! Kan me niet indenken dat ze met opzet een ongefrankeerde kaart sturen. Maar ik ga ook niets aangeven, dat was allang duidelijk geworden.

En ik betaal 'm netjes, ondanks eerder commentaar. :@
Chocoladetaartjes.
pi_132749398
Mjah, gewoon zelf betalen en gewoon tussen neus en lippen melden dat er iets mis is gegaan. 'Zeg eh.. die kaart die jullie hebben gestuurd was helemaal niet gefrankeerd, gek he? Zou het ergens mis zijn gegaan?' Eigenlijk is het een stukje opbouwende kritiek. Nog altijd beter dan '#&/@$&@stelletje@#&$&#^kaart&#&#&zonder$^$&@^#*$*geen eten meer#$&#*&$&$@MEIN-EINSZ-OEROO-TAGTZICH-ZURUCKRRRRHHHHAAAAAAAAA#$&@*$*#@!'

Ofzo....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 31-10-2013 06:33:32 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_132755897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:33 schreef Xaryna het volgende:
Even wat rechtzetten.

Het gaat niet om het geld, het gaat om wat de sociale conventie in zo'n situatie. Ik voel dat niet aan, absoluut niet.
Serieuze vraag... maakt jou dat autist? Je hebt in mijn ogen toch geen gering probleem als je niet aanvoelt dat dit helemaal nergens over gaat. Ik vraag me ook af hoe zoiets werkt in je bovenkamer. Ik kan me namelijk niet eens indenken dat het me opvalt. Ben dankbaar voor hun medeleven. Één ding weet ik zeker. Ik zou er voor zorgen dat je er spijt van kreeg.

quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:17 schreef Kper_Norci het volgende:
Mensen die zeggen dat je niet moet zeuren om 1,80 Euro, sorry hoor :') Kaartje zelf kost misschien nog wel minder, Ik zou zelf ook onaangenaam verrast zijn met die kosten, ook al is het niet veel. Daar gaat het helemaal niet om, moeten we nou voor zulke gevallen ook al een grens stellen, zo van onder de 5 Euro moet je niet zeiken, daarboven mag het wel?
Ergens hou ik de hoop dat jij en TS een hele mooie "troll" hebben gezet. Wat een sneue harry ben ja als je dit echt meent hoe je het opgeschreven hebt 8)7

Ook een "probleempje" ala TS? Mensen met deze instelling beseffen niet dat ze met het opkomen voor "hun recht"links- of rechtsom driedubbel genaaid worden.
pi_132756114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:38 schreef Simpel-Zat het volgende:

Ergens hou ik de hoop dat jij en TS een hele mooie "troll" hebben gezet. Wat een sneue harry ben ja als je dit echt meent hoe je het opgeschreven hebt 8)7

Ook een "probleempje" ala TS? Mensen met deze instelling beseffen niet dat ze met het opkomen voor "hun recht"links- of rechtsom driedubbel genaaid worden.
Oh, dus ik ben een sneue Harry omdat ik er een andere mening op na hou dan jou, donderstraal toch op man :') Dus als ik een rouwkaart krijg waar ik zelf nog even de portokosten voor moet betalen mag ik niet teleurgesteld zijn? Ik zeg ook niet dat ik het niet zou betalen, het gaat mij ook niet om de hoogte of laagte van het bedrag, maar gewoon om het principe.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:50:22 #60
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_132756175
Er is een fucking familielid overleden, en dan ben jij TELEURGESTELD over een lousy 1,80 euro. :')

Echt, als ik vanuit de hemel zie dat er op mijn begrafenis dergelijke kutpaupers komen die hier -mocht dit geval zich voordoen- een probleem van maken zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat de hemelpoort voor diegene gesloten blijft later. Jezus mina, ik zou me omdraaien in m'n graf.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:51:41 #61
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_132756209
Wat een dilemma. Past ook erg goed in R&P, helemaal relevant! :Y
pi_132756349
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:47 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Oh, dus ik ben een sneue Harry omdat ik er een andere mening op na hou dan jou, donderstraal toch op man :') Dus als ik een rouwkaart krijg waar ik zelf nog even de portokosten voor moet betalen mag ik niet teleurgesteld zijn? Ik zeg ook niet dat ik het niet zou betalen, het gaat mij ook niet om de hoogte of laagte van het bedrag, maar gewoon om het principe.
Jij snapt blijkbaar niet dat het opkomen voor "dit recht" je veel meer misloopt (band met je werkgever, eventuele salarisverhogingen in de toekomst) dan wanneer je het beoordeelt zoals je zou "moeten". Foutje. Niks meer en niks minder. Hier tegen ageren zet je alleen jezelf maar te kakken. Daar zit je dan met je principes :D
pi_132756537
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:58 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Jij snapt blijkbaar niet dat het opkomen voor "dit recht" je veel meer misloopt (band met je werkgever, eventuele salarisverhogingen in de toekomst) dan wanneer je het beoordeelt zoals je zou "moeten". Foutje. Niks meer en niks minder. Hier tegen ageren zet je alleen jezelf maar te kakken. Daar zit je dan met je principes :D
Ook al heeft iemand een foutje gemaakt, dan kan ik daar toch nog wel teleurgesteld om zijn? Nogmaals, het gaat ook niet om het bedrag. En ik zal er ook niet lang wakker om liggen. Maar een rouwkaart opsturen zonder portokosten vind ik gewoon niet netjes, ook al is het een foutje en ook al gaat het maar om een klein bedrag. Punt.

Dat jij nu begint over de band met een werkgever en eventuele salarisverhogingen zegt mij al genoeg in ieder geval, op dat gebied zullen onze meningen ook aardig verschillen denk ik zo maar.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:20 #64
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132756918
Genoeg mensen hier hebben juist een afwijking in perceptie en inlevingsvermogen en die tieren het hardst tegen TS. Ze geeft aan op een nette manier dat ze geen gevoel voor waardebepaling heeft wat dat betreft en krijgt allerlei erg negatieve reacties en vrijwel niemand kan normaal nadenken/begrijpen hoe TS haar best doet om alsnog het goede te doen (en aardig te blijven ongeacht alle nare reacties). Kinderlijk hinderlijk van veel hier en net zo goed wat mis met jullie als met TS, maar bij jullie op een veel negatievere manier zichtbaar.
we dan
pi_132757361
Ik heb medelijden met TS en een eventuele partner.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_132758581
Oh my, die reacties hier. Weer eens zum kotzen. Maar goed, TS, het is voor mij wel overduidelijk hoor, dat het jou absoluut niet om het geld te doen is (sterker nog, grote kans dat jij guller bent, dan menigeen die hier nu "krent" e.d. roept). Wat ik zelf zou doen, is die portokosten gewoon netjes betalen en later duidelijk maken dat je die ook niet terugbetaald wil krijgen, maar de verzender (als je die kan achterhalen, anders een (mede)verantwoordelijke) er op een luchtige manier (!, liefst zelfs in de vorm van een grapje indien mogelijk) wel even op wijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 31-10-2013 14:28:17 ]
Tails tell tales
pi_132759164
*quote ipv edit*
Tails tell tales
pi_132760443
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ook al heeft iemand een foutje gemaakt, dan kan ik daar toch nog wel teleurgesteld om zijn? Nogmaals, het gaat ook niet om het bedrag. En ik zal er ook niet lang wakker om liggen. Maar een rouwkaart opsturen zonder portokosten vind ik gewoon niet netjes, ook al is het een foutje en ook al gaat het maar om een klein bedrag. Punt.

Dat jij nu begint over de band met een werkgever en eventuele salarisverhogingen zegt mij al genoeg in ieder geval, op dat gebied zullen onze meningen ook aardig verschillen denk ik zo maar.
Ik vind het ook wel een beetje slordig van de verzender. Dat het sturen van die kaart op zich een heel mooi gebaar is en je daar ook dankbaar voor mag zijn is duidelijk (ga niet uit van opzettelijk onvoldoende frankeren), maar het foutje ligt dan in principe wel bij hun en juist het feit dat het hier om een rouwkaart gaat, kan het voor de ONTVANGER enigszins/extra gevoelig/irritant maken lijkt me zo. Als iemand dat vervolgens gewoon vriendelijk aangeeft zonder dat diegene verder het geld (terug) eist (!) en het bedrijf zou daar vervolgens zo op reageren, zoals degene waar jij op reageert dat schrijft, DAT vind ik dan juist niet normaal (verre van). Consequenties voor het salaris.. echt te ridicuul voor woorden. (Ik zou het als verzender juist fijn vinden, als iemand me dit wel even meldt). Misschien dat ik het allemaal wat te veel moeite zou vinden voor zoiets kleins (itt wat ik hierboven schreef, zou ik er misschien dus TOCH NIKS van zeggen), maar dat iemand FOUT bezig is, als hij/zij het wél aangeeft (op een luchtige manier), nee.
Tails tell tales
pi_132788041
Doe niet zo moeilijk door een goed gebaar zo zwaar te maken.

[ Bericht 46% gewijzigd door GaG op 01-11-2013 11:02:43 ]
  vrijdag 1 november 2013 @ 11:00:47 #70
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_132788119
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:05 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel een beetje slordig van de verzender. Dat het sturen van die kaart op zich een heel mooi gebaar is en je daar ook dankbaar voor mag zijn is duidelijk (ga niet uit van opzettelijk onvoldoende frankeren), maar het foutje ligt dan in principe wel bij hun en juist het feit dat het hier om een rouwkaart gaat, kan het voor de ONTVANGER enigszins/extra gevoelig/irritant maken lijkt me zo. Als iemand dat vervolgens gewoon vriendelijk aangeeft zonder dat diegene verder het geld (terug) eist (!) en het bedrijf zou daar vervolgens zo op reageren, zoals degene waar jij op reageert dat schrijft, DAT vind ik dan juist niet normaal (verre van). Consequenties voor het salaris.. echt te ridicuul voor woorden. (Ik zou het als verzender juist fijn vinden, als iemand me dit wel even meldt). Misschien dat ik het allemaal wat te veel moeite zou vinden voor zoiets kleins (itt wat ik hierboven schreef, zou ik er misschien dus TOCH NIKS van zeggen), maar dat iemand FOUT bezig is, als hij/zij het wél aangeeft (op een luchtige manier), nee.
Het is GOED (dat) je dit aangeeft, maar een WERKGEVER (kan) op zich (wel) denken: WAT zit diegene NOU te zeiken over (1,80) euro. Het KAN (ik herhaal) KAN dus voor de LANGE (niet korte) termijn wel nadelig zijn.
pi_132791155
Welk pauperbedrijf plakt geen postzegels?
  vrijdag 1 november 2013 @ 18:37:55 #72
406944 SugeLucky
pi_132800395
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:10 schreef Forbry het volgende:
Wat ik zelf zou doen, is die portokosten gewoon netjes betalen en later duidelijk maken dat je die ook niet terugbetaald wil krijgen
Jij bent helemaal erg. Je wilt een wit voetje halen bij je werkgever door de 1,80 te betalen en vervolgens te melden dat je het niet terug hoeft. Zo van, kijk mij eens, ik betaal gewoon de 1,80 en hoef het helemaal niet terug hoor, zo'n goed en netjes persoon ben ik. Terwijl je het ondertussen wel slordig vindt van de verzender. Dat is echt hypocriet. Als je het niet terug hoeft dan betaal je het gewoon en zeg je er verder niets over. Je hoeft het bedrijf heus niet op een fout te wijzen dat er geen postzegel op zat om dit in de toekomst te voorkomen. Elke debiel weet dat er een postzegel op een envelop moet en dat dit gewoon per ongeluk vergeten is.
pi_132801657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 18:37 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Jij bent helemaal erg. Je wilt een wit voetje halen bij je werkgever door de 1,80 te betalen en vervolgens te melden dat je het niet terug hoeft. Zo van, kijk mij eens, ik betaal gewoon de 1,80 en hoef het helemaal niet terug hoor, zo'n goed en netjes persoon ben ik. Terwijl je het ondertussen wel slordig vindt van de verzender. Dat is echt hypocriet. Als je het niet terug hoeft dan betaal je het gewoon en zeg je er verder niets over. Je hoeft het bedrijf heus niet op een fout te wijzen dat er geen postzegel op zat om dit in de toekomst te voorkomen. Elke debiel weet dat er een postzegel op een envelop moet en dat dit gewoon per ongeluk vergeten is.
"Je hoeft het bedrijf heus niet op een fout te wijzen dat er geen postzegel op zat om dit in de toekomst te voorkomen"

Daar denk jij dus anders over dan ik. Ik zeg niet dat het helpt, maar het kán wel :Y en voor de rest, maak er maar een mooi verhaal van... wat jij wil! ^O^
Tails tell tales
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:04:01 #74
66083 Platina
78th Element
pi_132807861
Wat een jostitopic is dit geworden zeg. Veel mensen hier die het woordje 'principe' niet snappen.
pi_132808802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:04 schreef Platina het volgende:
Wat een jostitopic is dit geworden zeg. Veel mensen hier die het woordje 'principe' niet snappen.
Dit.
Tails tell tales
pi_132809113
Alleen dankbaarheid laten zien, maar je ondertussen stiekem toch wel een klein beetje ergeren (wat ik dus wel zou hebben ja... juist bij een rouwkaart... en dat heeft echt helemaal niks met het betalen van die 1,80 te maken)... dat is in wezen juist hypocriet. Sociaal aanvaarde/gewenste hypocrisie wellicht/blijkbaar, maar daarmee nog steeds wel hypocriet. :Y

EDIT: Niet werkgerelateerd, maar ik heb zelf ook wel eens een misser gemaakt met frankeren. Wel postzegels geplakt, maar niet voldoende, omdat de kaart net iets meer dan 20 gram bleek te wegen. De ontvanger wees mij daar toen ook op. Geen enkel moment gedacht "wat een zeikerd" of ""wat een krent". Excuses aangeboden (geen idee meer hoe het met dat geld zat, want totaal niet relevant ook) en sindsdien let ik altijd wel even extra goed op als ik post verstuur. :) (en dat zou ik helemaal gaan doen als het wél werkgerelateerd was en ik de postzegels hélemaal vergeten was).

[ Bericht 10% gewijzigd door Forbry op 01-11-2013 22:57:00 ]
Tails tell tales
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 17:31:11 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132827541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:58 schreef Xaryna het volgende:

[..]

jemig zeg. dat bedrijf doet dat toch niet expres ?
volgens mij jank jij nog harder over die 1,80 dan over je oma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')