Dit dus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Jesse_ het volgende:
Je kan er ook gewoon niks mee doen.
Doet PostNL namelijk ook niet.
Mijn dilemma, wat doe je.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Jesse_ het volgende:
Je kan er ook gewoon niks mee doen.
Doet PostNL namelijk ook niet.
Je een gemakkelijke uitweg geven.quote:
Ik zou het nooit doen voor die paar centen. Maar als je het uit principe wel wil doen dan voelt de 'zender' zich ongemakkelijker dan jij erover, dus er is geen gegronde reden om het niet te doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:46 schreef Xaryna het volgende:
Kan ik dit aankaarten bij het secretariaat of moet ik het goede gebaar zonder piepen accepteren?
Gewoon benieuwd wat jullie vinden.
Klanten krijgen port betaald enveloppen met bedrijfslogo, dus dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Angst het volgende:
Ik zou het anders aangeven. Namelijk dat het niet professioneel overkomt, en dit misschien ook bij klanten gebeurd. Dus dat je het daarom doorgeeft.
Zal aso zij als ze het dan niet gelijk betalen...
Je kaart het bij jezelf aan?quote:Normaal gesproken als ik post ontvang zonder zegel en hier portokosten voor moet betalen, kaart ik dit aan bij de ontvanger,
Scherp.quote:
En ik in mijn tijd van rouw moet zeker nog meer kosten maken?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:55 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou langsgaan om ze te bedanken voor het medeleven, het zou niet eens in mij opkomen om te beginnen over de postzegel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
Ik denk dat geen bedrijf dit bewust doetquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:37 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ten eerste hier over zeuren![]()
Ten tweede...wat voor kut bedrijf doet dit nou![]()
![]()
1,80¤. En ga het nou niet op de persoon spelen, het is gewoon een discussie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zeuren om 55 cent of wat kost zo'n zegeltje tegenwoordig
Nou TS, als je dat doet ben jij A-SOCIAAL.
Dit vind ik wel een leuke optiequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
Dan een extra gratis tip:
Dien een klacht in bij PostNL, bij voorkeur via Social Media. Dat ze je bij een rouwkaart nog om geld komen vragen. Hoe emotioneel zwaar dat voor je is en hoe onmedelevend van PostNL, dat het je pijn doet. Krijg je vast een excuus, kwijtschelding en een presentje
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:02 schreef valentijn101 het volgende:
Haal die portokostenkaart ff door de frankeermachine op het werk. Klaar
Je vraagt toch wat wij ervan vinden? Nou ik vind het voor elke persoon asociaal om over 1,80 te zeuren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:30 schreef Xaryna het volgende:
[..]
1,80¤. En ga het nou niet op de persoon spelen, het is gewoon een discussie.
Hoe asociaal is het dat de DELA geld wil voor de begrafenis, de notaris voor het testament, etc. Daarover zeuren is gewoon triest. En over die postzegel zeuren is nog triester voor zover dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
Dan een extra gratis tip:
Dien een klacht in bij PostNL, bij voorkeur via Social Media. Dat ze je bij een rouwkaart nog om geld komen vragen. Hoe emotioneel zwaar dat voor je is en hoe onmedelevend van PostNL, dat het je pijn doet. Krijg je vast een excuus, kwijtschelding en een presentje
Beste oplossing. Ik zou niet om het geld vragen. Het komt inderdaad heel erg onprofessioneel over.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:48 schreef Angst het volgende:
Ik zou het anders aangeven. Namelijk dat het niet professioneel overkomt, en dit misschien ook bij klanten gebeurd. Dus dat je het daarom doorgeeft.
Zal aso zij als ze het dan niet gelijk betalen...
Mooie post en mooi beargumenteerd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef SugeLucky het volgende:
Wel sneu dat het serieus in je opkomt om dit aan te gaan kaarten bij het bedrijf waar je werkt.
Ze hebben de moeite genomen een kaart voor je te kopen en dit op te sturen om medeleven te tonen en dan ga jij moeilijk doen over 1,80.
Als ik je werkgever zou zijn en je zou bij mij komen huilen om 1,80 omdat we je een rouwkaart hebben gestuurd en de postzegel zijn vergeten, zou dat voor mij reden genoeg zijn om je contract niet te verlengen, mocht je geen vast contract hebben. Ik heb echt een hekel aan mensen die zo gierig en sneu zijn. En als je wel een vast contract zou hebben, zou ik je in ieder geval minder leuk vinden hierdoor.
Als je overigens zo krap zit dat je eigenlijk geen 1,80 kan missen, is het misschien slim om zelf naar een ander bedrijf te zoeken want je krijgt wel erg weinig betaald dan.
Daarnaast doet PostNL helemaal niets dan tot tweemaal toe een kaartje in de bus gooien of je port wil betalen en als je dat niet doet, hoor je er nooit meer iets van. Dus je hoeft het niet te betalen.
Ik voel sociale regeltjes niet aan en wil ze allemaal weten. Normaal gesproken bespreek ik stuaties (al dan niet hypothetisch) met vrienden maar nu waren zij nogal tegenstrijdig met antwoorden. Vandaar.quote:
Ik ben een brave burger en betaal dat gewoon, ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Zijn er echt mensen die dat soort rekeningen betalen?
Er komen extra administratiekosten over als ze ongefrankeerde post bezorgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:20 schreef Leandra het volgende:
1,80 voor een kaart?
Wat voor kaart is het dan in hemelsnaam?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:57 schreef SugeLucky het volgende:
Nog even een aanvulling. Ik heb een hoop topics in het relatie&psychologie gedeelte gelezen over partners die vreemdgaan, bipolaire stoornissen, onbeantwoorde liefdes etc. maar dit vind ik echt veruit het meest trieste topic wat ik ooit heb gelezen.
Erg trieste opmerkingen. Wat ben jij zielig.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:03 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb de openingspost net uitgeprint en op mijn wc-deur geplakt.
Als ik post stuur en vergeet er een postzegl op te plakken, vind ik het niet meer dan normaal dat mij dat wordt gemeld en ik deze kosten voldoe. Het is immers mijn eigen fout.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:19 schreef Silenus het volgende:
Eens met SugeLucky. Stel je voor dat je zelf zo attent bent om een kaartje te sturen, maar het -foutje- vergeet om het te frankeren. En dan komt de nabestaande nog effe bij je emmeren om 1,80 euro.
En ja, voor zo'n kut-bedrag zeiken...dan ben je wel heel erg kansloos. Het is niet dat je een rekening van 90 euro moet betalen ofzo. Komop zeg, waar hebben we het over.
Heb je deels wel gelijk in. Het punt is dat het hier om een condoleancekaart gaat. Wat extra gevoelig meestal en dan kiezen mensen er voor om er geen problemen van te maken. Is gevoelsmatig, dat gevoel mis jij een beetje zoals je zei. Deze situatie is voor de meeste mensen niet zoals een standaard situatie en daarom gelden andere (sociale) 'regels'. Je stage bedrijf heeft de moeite gedaan ervoor, wat netjes is. Fout van hen dat ze een postzegel vergeten zijn maar gewoon voldoening uit halen dat ze de moeite namen (ook al heb je even niet zoveel geld).quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:58 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Als ik post stuur en vergeet er een postzegl op te plakken, vind ik het niet meer dan normaal dat mij dat wordt gemeld en ik deze kosten voldoe. Het is immers mijn eigen fout.
Als ik iemand post stuur om ze op te vrolijken, ga ik toch niet verwachten dat ze zelf de porto betalen? Kom nou.
Als reserve voor als de toiletpapier op is?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:03 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb de openingspost net uitgeprint en op mijn wc-deur geplakt.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als reserve voor als de toiletpapier op is?
Dank je wel. Ik had wel door dat het niet een 'normale' situatie was, gelukkig.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Heb je deels wel gelijk in. Het punt is dat het hier om een condoleancekaart gaat. Wat extra gevoelig meestal en dan kiezen mensen er voor om er geen problemen van te maken. Is gevoelsmatig, dat gevoel mis jij een beetje zoals je zei. Deze situatie is voor de meeste mensen niet zoals een standaard situatie en daarom gelden andere (sociale) 'regels'. Je stage bedrijf heeft de moeite gedaan ervoor, wat netjes is. Fout van hen dat ze een postzegel vergeten zijn maar gewoon voldoening uit halen dat ze de moeite namen (ook al heb je even niet zoveel geld).
Vind het wel speciaal trouwens dat je vriendengroep verdeeld is erover. De meeste groepen zullen volmondig zeggen dat je er geen probleem van moet maken (ik ook) lijkt me (tenzij het stage bedrijf verder heel onprettig is ofzo bijvoorbeeld).
Het gebeurt mij ook niet vaak! Eén keer eerder overkomen dat ik post kreeg en dat heb geld ik heb netjes teruggekregen. Toen was het nog maar 1 euro overigens.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:51 schreef Frag_adder het volgende:
ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt die de uitnodiging voor het personeelsfeest ondergefrankeerd heeft. Kijk in jouw geval vind ik het netjes van het bedrijf dat ze wat stuurden dus zou ik er geen probleem van maken, maar normaal gesproken zou ik het bij het bedrijf terug halen.
overigens ik heb dit in 27 jaar maar 1 keer meegemaakt, met wat voor mensen ga jij om
Hoe kan je mij nou zielig noemen als je de OP leest?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:53 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
[..]
Erg trieste opmerkingen. Wat ben jij zielig.
Dat je je niet kapot schaamt? Misschien moet ik daar dan ook wel weer respect voor leren opbrengen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:46 schreef Xaryna het volgende:
Kan ik dit aankaarten bij het secretariaat of moet ik het goede gebaar zonder piepen accepteren?
Het volgende is waarschijnlijk gebeurt. Je collega s hebben de kaart geschreven en bij de bedrijfspost gedaan met het idee dat de postkamer het frankeert.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:33 schreef Xaryna het volgende:
Even wat rechtzetten.
Het gaat niet om het geld, het gaat om wat de sociale conventie in zo'n situatie. Ik voel dat niet aan, absoluut niet. Ik snap dat de argumenten voor en tegen alleen zie ik zelf niet in wat zwaarder weegt in dit geval. Welke argumenten zwaarder wegen, lijkt me inmiddels wel duidelijk uit de reacties.
Dus nee, ik ben niet krenterig en ik zou me wel schamen als ik het 'verkeerd' zou doen. Ik ben gewoon niet sociaal handig en ik weet dit van mezelf. Daarom heb ik dit topic geopend. Als ik krenterig was en me me nergens voor schaamde, had ik dat niet gedaan en was ik linea recta naar de verantwoordelijke gestapt met de rekening.
Bedanken is allang gebeurd (zodra ik de kaart ontving), en ik neem absoluut niemand iets kwalijk! Kan me niet indenken dat ze met opzet een ongefrankeerde kaart sturen. Maar ik ga ook niets aangeven, dat was allang duidelijk geworden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:41 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Het volgende is waarschijnlijk gebeurt. Je collega s hebben de kaart geschreven en bij de bedrijfspost gedaan met het idee dat de postkamer het frankeert.
De postkamer let hier niet op omdat de bedrijfsenveloppen voorgefrankeerd zijn.
Het is dus gewoon misgelopen.
Bedank je collega s voor de kaart, gooi de portokostenkaart door het frankeerapparaat of betaal het zelf.
Als je het bij je collega s aankaart bestaat er het risico dat ze het verkeerd opvatten en je een krent of zo vinden. Klaar.
Serieuze vraag... maakt jou dat autist? Je hebt in mijn ogen toch geen gering probleem als je niet aanvoelt dat dit helemaal nergens over gaat. Ik vraag me ook af hoe zoiets werkt in je bovenkamer. Ik kan me namelijk niet eens indenken dat het me opvalt. Ben dankbaar voor hun medeleven. Één ding weet ik zeker. Ik zou er voor zorgen dat je er spijt van kreeg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:33 schreef Xaryna het volgende:
Even wat rechtzetten.
Het gaat niet om het geld, het gaat om wat de sociale conventie in zo'n situatie. Ik voel dat niet aan, absoluut niet.
Ergens hou ik de hoop dat jij en TS een hele mooie "troll" hebben gezet. Wat een sneue harry ben ja als je dit echt meent hoe je het opgeschreven hebtquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:17 schreef Kper_Norci het volgende:
Mensen die zeggen dat je niet moet zeuren om 1,80 Euro, sorry hoorKaartje zelf kost misschien nog wel minder, Ik zou zelf ook onaangenaam verrast zijn met die kosten, ook al is het niet veel. Daar gaat het helemaal niet om, moeten we nou voor zulke gevallen ook al een grens stellen, zo van onder de 5 Euro moet je niet zeiken, daarboven mag het wel?
Oh, dus ik ben een sneue Harry omdat ik er een andere mening op na hou dan jou, donderstraal toch op manquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:38 schreef Simpel-Zat het volgende:
Ergens hou ik de hoop dat jij en TS een hele mooie "troll" hebben gezet. Wat een sneue harry ben ja als je dit echt meent hoe je het opgeschreven hebt![]()
Ook een "probleempje" ala TS? Mensen met deze instelling beseffen niet dat ze met het opkomen voor "hun recht"links- of rechtsom driedubbel genaaid worden.
Jij snapt blijkbaar niet dat het opkomen voor "dit recht" je veel meer misloopt (band met je werkgever, eventuele salarisverhogingen in de toekomst) dan wanneer je het beoordeelt zoals je zou "moeten". Foutje. Niks meer en niks minder. Hier tegen ageren zet je alleen jezelf maar te kakken. Daar zit je dan met je principesquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:47 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Oh, dus ik ben een sneue Harry omdat ik er een andere mening op na hou dan jou, donderstraal toch op manDus als ik een rouwkaart krijg waar ik zelf nog even de portokosten voor moet betalen mag ik niet teleurgesteld zijn? Ik zeg ook niet dat ik het niet zou betalen, het gaat mij ook niet om de hoogte of laagte van het bedrag, maar gewoon om het principe.
Ook al heeft iemand een foutje gemaakt, dan kan ik daar toch nog wel teleurgesteld om zijn? Nogmaals, het gaat ook niet om het bedrag. En ik zal er ook niet lang wakker om liggen. Maar een rouwkaart opsturen zonder portokosten vind ik gewoon niet netjes, ook al is het een foutje en ook al gaat het maar om een klein bedrag. Punt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:58 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Jij snapt blijkbaar niet dat het opkomen voor "dit recht" je veel meer misloopt (band met je werkgever, eventuele salarisverhogingen in de toekomst) dan wanneer je het beoordeelt zoals je zou "moeten". Foutje. Niks meer en niks minder. Hier tegen ageren zet je alleen jezelf maar te kakken. Daar zit je dan met je principes
Ik vind het ook wel een beetje slordig van de verzender. Dat het sturen van die kaart op zich een heel mooi gebaar is en je daar ook dankbaar voor mag zijn is duidelijk (ga niet uit van opzettelijk onvoldoende frankeren), maar het foutje ligt dan in principe wel bij hun en juist het feit dat het hier om een rouwkaart gaat, kan het voor de ONTVANGER enigszins/extra gevoelig/irritant maken lijkt me zo. Als iemand dat vervolgens gewoon vriendelijk aangeeft zonder dat diegene verder het geld (terug) eist (!) en het bedrijf zou daar vervolgens zo op reageren, zoals degene waar jij op reageert dat schrijft, DAT vind ik dan juist niet normaal (verre van). Consequenties voor het salaris.. echt te ridicuul voor woorden. (Ik zou het als verzender juist fijn vinden, als iemand me dit wel even meldt). Misschien dat ik het allemaal wat te veel moeite zou vinden voor zoiets kleins (itt wat ik hierboven schreef, zou ik er misschien dus TOCH NIKS van zeggen), maar dat iemand FOUT bezig is, als hij/zij het wél aangeeft (op een luchtige manier), nee.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:05 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ook al heeft iemand een foutje gemaakt, dan kan ik daar toch nog wel teleurgesteld om zijn? Nogmaals, het gaat ook niet om het bedrag. En ik zal er ook niet lang wakker om liggen. Maar een rouwkaart opsturen zonder portokosten vind ik gewoon niet netjes, ook al is het een foutje en ook al gaat het maar om een klein bedrag. Punt.
Dat jij nu begint over de band met een werkgever en eventuele salarisverhogingen zegt mij al genoeg in ieder geval, op dat gebied zullen onze meningen ook aardig verschillen denk ik zo maar.
Het is GOED (dat) je dit aangeeft, maar een WERKGEVER (kan) op zich (wel) denken: WAT zit diegene NOU te zeiken over (1,80) euro. Het KAN (ik herhaal) KAN dus voor de LANGE (niet korte) termijn wel nadelig zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel een beetje slordig van de verzender. Dat het sturen van die kaart op zich een heel mooi gebaar is en je daar ook dankbaar voor mag zijn is duidelijk (ga niet uit van opzettelijk onvoldoende frankeren), maar het foutje ligt dan in principe wel bij hun en juist het feit dat het hier om een rouwkaart gaat, kan het voor de ONTVANGER enigszins/extra gevoelig/irritant maken lijkt me zo. Als iemand dat vervolgens gewoon vriendelijk aangeeft zonder dat diegene verder het geld (terug) eist (!) en het bedrijf zou daar vervolgens zo op reageren, zoals degene waar jij op reageert dat schrijft, DAT vind ik dan juist niet normaal (verre van). Consequenties voor het salaris.. echt te ridicuul voor woorden. (Ik zou het als verzender juist fijn vinden, als iemand me dit wel even meldt). Misschien dat ik het allemaal wat te veel moeite zou vinden voor zoiets kleins (itt wat ik hierboven schreef, zou ik er misschien dus TOCH NIKS van zeggen), maar dat iemand FOUT bezig is, als hij/zij het wél aangeeft (op een luchtige manier), nee.
Jij bent helemaal erg. Je wilt een wit voetje halen bij je werkgever door de 1,80 te betalen en vervolgens te melden dat je het niet terug hoeft. Zo van, kijk mij eens, ik betaal gewoon de 1,80 en hoef het helemaal niet terug hoor, zo'n goed en netjes persoon ben ik. Terwijl je het ondertussen wel slordig vindt van de verzender. Dat is echt hypocriet. Als je het niet terug hoeft dan betaal je het gewoon en zeg je er verder niets over. Je hoeft het bedrijf heus niet op een fout te wijzen dat er geen postzegel op zat om dit in de toekomst te voorkomen. Elke debiel weet dat er een postzegel op een envelop moet en dat dit gewoon per ongeluk vergeten is.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:10 schreef Forbry het volgende:
Wat ik zelf zou doen, is die portokosten gewoon netjes betalen en later duidelijk maken dat je die ook niet terugbetaald wil krijgen
"Je hoeft het bedrijf heus niet op een fout te wijzen dat er geen postzegel op zat om dit in de toekomst te voorkomen"quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:37 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Jij bent helemaal erg. Je wilt een wit voetje halen bij je werkgever door de 1,80 te betalen en vervolgens te melden dat je het niet terug hoeft. Zo van, kijk mij eens, ik betaal gewoon de 1,80 en hoef het helemaal niet terug hoor, zo'n goed en netjes persoon ben ik. Terwijl je het ondertussen wel slordig vindt van de verzender. Dat is echt hypocriet. Als je het niet terug hoeft dan betaal je het gewoon en zeg je er verder niets over. Je hoeft het bedrijf heus niet op een fout te wijzen dat er geen postzegel op zat om dit in de toekomst te voorkomen. Elke debiel weet dat er een postzegel op een envelop moet en dat dit gewoon per ongeluk vergeten is.
Dit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:04 schreef Platina het volgende:
Wat een jostitopic is dit geworden zeg. Veel mensen hier die het woordje 'principe' niet snappen.
jemig zeg. dat bedrijf doet dat toch niet expres ?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:58 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Als ik post stuur en vergeet er een postzegl op te plakken, vind ik het niet meer dan normaal dat mij dat wordt gemeld en ik deze kosten voldoe. Het is immers mijn eigen fout.
Als ik iemand post stuur om ze op te vrolijken, ga ik toch niet verwachten dat ze zelf de porto betalen? Kom nou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |