abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132689562

November staat weer voor de deur, en langzaam stromen de eerste festival nieuwtjes en geruchten binnen. Sommige festivals hebben hun eigen individuele topics lopen, maar veel festivals ook niet. Dus lijkt het me leuk om hier alle nieuwtjes en geruchten te plaatsen.

Lijst met festivals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene festival sites:
http://www.festivalinfo.nl
http://www.efestivals.co.uk/
http://www.rockblog.nl/
http://www.virtualfestivals.com/latest/news
http://festileaks.com/

pi_132689993
Alvast wat tourende namen:

Fortarock: Carcass en Behemoth
Glastonbury: Stanton Warriors
Swedenrock: Alice Cooper, Emperor, Monster Magnet, Sodom, Therion, Uriah Deep & Y&T
Where The Wild Things Are: Franz Ferdinand, Boy & Bear, Jon Hopkins, Great Minds, Mr. Scruff, Kate Boy, Josef Salvat, De Kift vs. Rats on Rafts en Mt Wolf.

*O*
pi_132751344
Hoop dat het straks hier wat beter gaat lopen :P.

Maar Chemical Brothers, The Prodigy, Chase & Status, Groove Aramda en Nina Kraviz, The Martinez Brothers, Beach en Sub Focus in januari naar Snowbombing in Oostenrijk.

Het is te hopen dat Chemical Brothers, The Prodigy en Groove Armada doortouren tot in de zomer ^O^.
  vrijdag 1 november 2013 @ 11:49:21 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132789328
Ik wilde wel eerder reageren maar dat kon niet ivm ban. :P Maar ik ben er. *O*

Ik hoop de Prodigy nog echt ooit live te zien. _O_ Dat lijkt me heel vet. Ben vooral benieuwd naar de lowlands line-up
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132858908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:49 schreef richolio het volgende:
lowlands
*O* Bans!

Morgen komt Download met hun eerste headliners/subheadliners. Daarvan kan je wel iets op voor Fortarock/Pinkpop van verwachten.
pi_132862280
Donderdag 28 november maakt trouwens Bospop zijn headliners bekend en daarnaast ook meteen alweer hun nieuwe locatie. Terug naar de A2 of toch naar buurgemeente Nederweert.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_132864557
quote:
11s.gif Op zondag 3 november 2013 19:03 schreef chansadres het volgende:
Donderdag 28 november maakt trouwens Bospop zijn headliners bekend en daarnaast ook meteen alweer hun nieuwe locatie. Terug naar de A2 of toch naar buurgemeente Nederweert.
Ja ze gaan dit jaar weer met grotere namen had ik begrepen. Heb Aerosmith al horen vallen.
pi_132881546
Download festival heeft vandaag Avenged Sevenfold en Rob Zombie bekend gemaakt. Beide opties voor Fortarock? Avenged Sevenfold ook voor Pinkop (stonden ze 2011 ook).

Morgen en overmorgen komen de volgende head/subheadliners.van Download.

Edit:

Arcade Fire tourt zoals verwacht deze zomer, en staan dit jaar op Primavera Sound in Spanje.

[ Bericht 19% gewijzigd door indiaantje89 op 04-11-2013 11:59:14 ]
pi_132885248
Northiside Festival:

Arcade Fire
Mew
Ane Brun
Quadron

Arcade Fire zal BKS wel gaan doen.
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 17:20:47 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_132894448
Volgend jaar geen geld voor festivals ;( ben dit jaar ook wel all out gegaan met Where The wild things are, Best Kept Secret, lowlands en Into The great Wide Open _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 17:25:46 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132894594
Het wordt eigenlijk wel eens tijd dat er een groot festival stopt :Y de trend is ingezet met All Tomorrows Parties die aan het eind van dit jaar "the end of an era" doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 november 2013 @ 17:40:21 #12
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_132895039
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Arcade Fire zal BKS wel gaan doen.
Ik vrees dat mensen te veel gaan verwachten van BKS. Ze hebben vorig jaar werkelijk met geld gesmeten door acts belachelijk veel geld te bieden om naamsbekendheid te krijgen, dat budget hebben ze dit jaar bij lange na niet. Misschien zitten er nog wel 2 of 3 headliners in, maar het lijkt me dat Arcade Fire gewoon te duur is.

edit: Moet nog wel even zeggen dat het in déze vorm te veel geld kost. Ik verwacht niet dat ze volop voor de massa gaan, maar er zullen ergens concessies gemaakt moeten worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Darkestrah op 04-11-2013 18:06:43 ]
  maandag 4 november 2013 @ 17:45:20 #13
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_132895197
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Het wordt eigenlijk wel eens tijd dat er een groot festival stopt :Y de trend is ingezet met All Tomorrows Parties die aan het eind van dit jaar "the end of an era" doen.
Roadburn is nog niet uitverkocht...
pi_132896025
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:40 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik vrees dat mensen te veel gaan verwachten van BKS. Ze hebben vorig jaar werkelijk met geld gesmeten door acts belachelijk veel geld te bieden om naamsbekendheid te krijgen, dat budget hebben ze dit jaar bij lange na niet. Misschien zitten er nog wel 2 of 3 headliners in, maar het lijkt me dat Arcade Fire gewoon te duur is.

edit: Moet nog wel even zeggen dat het in déze vorm te veel geld kost. Ik verwacht niet dat ze volop voor de massa gaan, maar er zullen ergens concessies gemaakt moeten worden.
Hadden ze niet met dat geld gesmeten omdat ze het misschien ook hadden?

Het is natuurlijk wel het kleine broertje van Hurricane die volgens een alleraardigst budget hebben als je die line-up van vorig jaar zo bekijkt.
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 18:18:28 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132896311
quote:
12s.gif Op maandag 4 november 2013 17:45 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Roadburn is nog niet uitverkocht...
Zou het wel ineens heel exclusief worden als het nu stopt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 november 2013 @ 18:43:10 #16
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_132897220
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:09 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hadden ze niet met dat geld gesmeten omdat ze het misschien ook hadden?

Het is natuurlijk wel het kleine broertje van Hurricane die volgens een alleraardigst budget hebben als je die line-up van vorig jaar zo bekijkt.
Moeilijk te vergelijken, Hurricane is veel grootser opgezet met 73.000 bezoekers afgelopen jaar. Dat zijn er zo'n 18.000 meer dan op Lowlands. BKS heeft er 15.000 per dag, wat misschien 30.000 bezoekers totaal zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Darkestrah op 04-11-2013 19:20:38 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 november 2013 @ 18:43:56 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_132897255
Paaspop:
-Halestorm.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_132904165
Leuk, een festivaltopic.
Ik weet nog niet waar ik dit jaar heenga. Afgelopen twee jaar ben ik naar Into the great wide open geweest, wat wel fantastisch is, maar misschien wil ik dit jaar wel naar iets nieuws. Wie weet kan dit topic mij wel enthousiast maken over een festival dat ik nog niet ken.
pi_132916270
Download Festival heeft vandaag Linkin Park & Fall Out Boy bekend gemaakt. Die laatste zie ik dit jaar wel op Pinkpop staan.

Where The Wild Things Are heeft gisteren bekend gemaakt:
Fitz & The Tantrums, of Montreal, Optimo, Darlia, Taymir en KiT(Kuenta i Tambu) & Crystal Antlers.

Voorheen waren Franz Ferdinand, Boy & Bear, Jon Hopkins, Great Minds, Mr. Scruff, Kate Boy, Josef Salvat, De Kift vs. Rats on Rafts en Mt Wolf al bekend gemaakt.
pi_132916318
Lollapalooza Argentinië:

Lollapalooza Chili:
  Redactie Sport dinsdag 5 november 2013 @ 09:21:43 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132916487
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:40 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Minder dure acts voor de 2e stage halen is natuurlijk een oplossing. Daarnaast lijkt een Arctic Monkeys mij duurder dan Arcade Fire.

Ik denk dat je toch je 1e stage nodig hebt om het plebs te trekken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132916710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Minder dure acts voor de 2e stage halen is natuurlijk een oplossing. Daarnaast lijkt een Arctic Monkeys mij duurder dan Arcade Fire.

Ik denk dat je toch je 1e stage nodig hebt om het plebs te trekken.
Ja wat ik begrepen had was een Northside Festival in Denemarken ook maar ietsjes groter dan BKS. En daar staan ze ook. En je kan wel 1 jaar gelijk al je kaarten op tafel leggen, maar de jaren er op zal je toch ook wel met soort gelijke acts moeten komen. Je hebt wel die verwachting geschept bij je publiek. Ik hoop dat ze in ieder geval snel wat bekend gaan maken.

Linkin Park doet op Download overigens Hybird Theory integraal. Wat het stukken dragelijker maakt.
  Redactie Sport dinsdag 5 november 2013 @ 09:41:01 #23
pi_132916752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:37 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja wat ik begrepen had was een Northside Festival in Denemarken ook maar ietsjes groter dan BKS. En daar staan ze ook. En je kan wel 1 jaar gelijk al je kaarten op tafel leggen, maar de jaren er op zal je toch ook wel met soort gelijke acts moeten komen. Je hebt wel die verwachting geschept bij je publiek. Ik hoop dat ze in ieder geval snel wat bekend gaan maken.

Linkin Park doet op Download overigens Hybird Theory integraal. Wat het stukken dragelijker maakt.
Je kunt nu niet met de lamme en de blinde aankomen. Ik verwacht geen Bruce Springsteen, ook geen Morrissey, The Cult, Radiohead of The Prodigy. Ik zou Arcade Fire echt een mooie headliner vinden, of The National, zoiets. Als je kijkt naar vorig jaar had je elke dag 2 aardig dure namen, daarvan kun je er op elke dag wel 1 schrappen en er iets nieuwers in de 2e stage voor terugbrengen en iets met wat hitwaardigheid op de stage. Een tent bij de eerste stage zal namelijk wel afdoen aan de sfeer..
pi_132916788
Zou New Order niet aan kansje maken voor BKS? Ik denk minder duur dan Arcade Fire maar wel met een "legacy". Op zich zou Pixies - New Order - Arcade Fire een meesterlijke trio headliners zijn :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Redactie Sport dinsdag 5 november 2013 @ 09:45:04 #25
pi_132916808
Zouden New Order en Pixies goedkoper zijn dan Arcade Fire? Ik ga daar niet echt vanuit. Then again, vermoedelijk onderschat ik hoe groot AF in het buitenland is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')