Dat inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is wel ff.
Eerste wat me opviel in een supermarkt hier was dat als het £10.09 was en je met £20 betaalde dat je 3 kilo kleingeld in je hand kreeg. Ze vroegen niet of er misschien nog 9p bij had en ze telde het niet netjes terug.
Ja! *kras*quote:Op woensdag 4 december 2013 17:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En dat ze hier eerst het briefje op je hand leggen en daarop het kleingeld, ook super onpraktisch.
Echt he...quote:Op woensdag 4 december 2013 17:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En dat ze hier eerst het briefje op je hand leggen en daarop het kleingeld, ook super onpraktisch.
Maar 1x sorry zeggen? How rude! Minstens 2x sorry zeggen en als je het niet zeker weet zeg je 3x sorry.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
maar dat sorry zeggen is dan wel weer ingeburgerd
Ha, ik merk het als ik weer eens terug in Nederland ben, dat ik ook echt bij alles sorry en dankjewel zegquote:Op woensdag 4 december 2013 18:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Maar 1x sorry zeggen? How rude! Minstens 2x sorry zeggen en als je het niet zeker weet zeg je 3x sorry.
Hetzelfde als de telefoon ophangen. Bye bye bye bye bye ..klik.. En je dan schuldig voelen dat je niet genoeg bye heb gezegd. Sorry sorry sorry didn't wanna be rude.
Als gasten thank-you tegen mij zeggen zeg ik meestal automatisch ook thank-you terug terwijl dat eigenlijk nergens op slaatquote:Op donderdag 5 december 2013 16:20 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ha, ik merk het als ik weer eens terug in Nederland ben, dat ik ook echt bij alles sorry en dankjewel zeg. Dan is het goed te merken dat de Britten erg beleefd zijn, of Nederlanders lomp. Je mag zelf kiezen welke.
Ik zou ook verrast kijken als ik na een begrafenis of bij een ernstig ongeluk iemand 'have a nice day' zou horen zeggen. Blij is dan wel twijfelachtig.quote:Op maandag 9 december 2013 11:08 schreef Selestha het volgende:
Toch kijkt iedereen hier verrast blij op als je zoals ik overal ''have a nice day'' zegt
Dat hoor ik in de VS overal, maar hier nooit eigenlijk. Verander 'nice' in 'good' en dan komt het hier weer wat meer voor. Subtiele verschillen wel. "Have a good day" kan dan ook weer heel sarcastisch of verontwaardigd worden gebruikt.quote:Op maandag 9 december 2013 11:08 schreef Selestha het volgende:
Toch kijkt iedereen hier verrast blij op als je zoals ik overal ''have a nice day'' zegt
Nou ja dat bedoel ik dus, ik deed dat in NL ook en hier merk ik meer reactie op, mijn vriend vind het leuk dat er zo veel mensen blij reageren op die opmerking. Is hier niet gebruikelijk.quote:Op maandag 9 december 2013 11:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat hoor ik in de VS overal, maar hier nooit eigenlijk. Verander 'nice' in 'good' en dan komt het hier weer wat meer voor. Subtiele verschillen wel. "Have a good day" kan dan ook weer heel sarcastisch of verontwaardigd worden gebruikt.
Dit dus. Iedere keer als ik terug in Nederland ben komt iedereen zo lomp overquote:Op zondag 8 december 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, allemaal tegen alles thank you en sorry en cheers zeggen
Dat is een cultuurshock als ik even in NL ben![]()
Wow gave foto zegquote:Op woensdag 11 december 2013 18:31 schreef Individual het volgende:
Beetje mistig vandaag
[ afbeelding ]
Ik heb mijn hele leven al een sterke band met Engeland, en ik heb me hier altijd meer thuisgevoeld dan in Nederland. Ik spreek al vloeiend Engels sinds mijn zesde en heb hier altijd vrienden gehad. Daarom wil ik Brit worden als ik dat kan, en geen Nederlander meer zijn. Ik heb gewoon altijd weinig met Nederland gehad.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:08 schreef Individual het volgende:
Waarom wil je een Brits staatsburgerschap? Wat is de toegevoegde waarde?
Volgens mij hoef je je nergens voor te registreren. Na een aantal jaar heb ik me op de electoral roll laten zetten omdat ze aan de deur kwamen om mensen te registreren. Zelfs 2x voor de grap de census ingevuld. Ik ben ook geregistreerd bij de council omdat je toch council tax moet betalen als je een adres hebt.
Je zou je kunnen registreren bij een NHS huisarts als je je graag overal wilt registreren.
Ik kan nu al ruim 2x een nationaliteit aanvragen, maar blijf toch echt liever een Nederlander. Als EU burger mag je hier gewoon wonen.
Voorlopig ja. Als die conservatieve knakkers & UKIP malloten hun zin krijgen kan dat nog wel eens veranderen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:08 schreef Individual het volgende:
Ik kan nu al ruim 2x een nationaliteit aanvragen, maar blijf toch echt liever een Nederlander. Als EU burger mag je hier gewoon wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |